Home Forums Leesclub 123: De fluisterman De fluisterman, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #22333 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

denboets
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover: een mooie tere maar ook harde cover. Wekt verwachtingen.

Auteur: de auteur is filosoof dus weet hoe ons brein werkt. Ook dat schept verwachtingen.

Verwachting: een pageturner. Je durft eigenlijk niet verder te lezen, maar het moet 🙂

vick
    Bijdrager
    Post count: 26

Cover: De cover is aantrekkelijk, zowel kleur als tekening. Ik vind niet direct een link tussen de vljnder en de titel noch korte inhoud. Ik lees de ebook, dus voor de cover ga ik af op de foto.

Auteur: Afgaande op de korte inhoud lijkt de auteur moeite te hebben gedaan om een origineel verhaal te gaan brengen.

Verwachting: Slapeloze nachten, zowel omdat ik het boek niet zal kunnen wegleggen, maar ook omdat het verhaal me helemaal zal meenemen naar donkere gebeurtenissen.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 120

Een mooie cover, hij valt direct op door het goud glimmende.
    Het is een vleugel van een vlinder maar als je goed kijkt zie je er skeletten in zitten.
    Ben erg benieuwd wat dit met het verhaal te maken heeft!

De auteur ken ik natuurlijk nog niet maar door het korte stukje op de achterkant wordt je erg nieuwsgierig gemaakt.

‘Eerst is het spannend, dan is het eng, daarna is het ronduit beangstigend. En dan…lees je verder op eigen risico.’ Nou ik ben zeer benieuwd of dit zo zal zijn, ik hou wel van beangstigend!

Those who don't believe in magic will never find it.

Patty Jansen
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover : Ik vind de cover echt prachtig. Het grootste gedeelte is mat en voelt als het ware zacht aan en dan de vlinder op de voorzijde… zo mooi gedaan met een glimmend folie. In de vlinder zijn ook schedels en beenderen te herkennen. Ik vind het een prachtig ontwerp waar goed over na gedacht is. Als ik de achterzijde lees met een korte samenvatting van het verhaal, een recensie van A.J. Finn en een korte beschrijving over de auteur, dan kan ik simpelweg niet wachten om in het boek te beginnen.

Auteur : Ik ken de auteur helemaal niet en kan dan ook weinig over hem zeggen, maar gezien zijn studie, verwacht ik dat hij de lezer behoorlijk meezuigt in het verhaal en aan het denken zet.

Verwachting : Ik heb via de Social Media al veel over dit boek voorbij zien komen. Ik was vanaf het eerste moment dan ook meteen al razend benieuwd. De woorden van A.J. Finn op de achterzijde zijn veelbelovend : Eerst is het heel spannend. Dan is het eng. Daarna is het ronduit beangstigend. En dan… lees je verder op eigen risico. Ik denk dus dat dit boek me vanaf de eerste pagina in de greep heeft en dat ik niet meer kan stoppen met lezen. En ook al wordt het eng en durf ik bijna niet verder, ik zal moeten doorlezen tot de laatste bladzijde. Ik verheug me enorm op dit boek.

apgschoon
    Bijdrager
    Post count: 7

Op de cover van het boek staat de rechterzijde van een goudkleurige vlinder afgebeeld, die is vastgeprikt op een marmeren achtergrond. De vleugels van de vlinder bestaan uit de skeletten van menselijke lichamen, duidelijk zichtbaar zijn handbotten, bovenbenen en schedels. Het lijkt zelfs of dat de speld door een van de oogkassen van een schedel is geprikt. Dat maakt het meer luguber. De kaft is een relief; dat brengt een extra dimensie aan, namelijk niet alleen zien, maar ook voelen. Op de voorzijde staat de tekst: “Als de deur halfopen staat, hoor je het gefluister vroeg of laat”. A.J. Finn meent dat we het boek moeten lezen “op eigen risico”. Aan de achterzijde is de andere helft van de goudkleurige vlinder afgebeeld. In gele letters zijn zinnen afgedrukt, die in rijm zijn opgemaakt. Het lijken quotes. Onder de zinnen staan begeleidende stukjes tekst.
    Nu de auteur. De auteur is mij niet bekend, maar blijkens de kaft blijkt hij academicus te zijn. Ik vermoed dat de auteur daarom vrij ‘geletterd’ is. Hij zal veel gelezen hebben.
    Mijn verwachtingen over het boek zijn hooggespannen. Het uiterlijk van het boek spreekt me aan en zeer zeker ook de quotes. Waarom is er gekozen voor een vlinder, waarvan het geraamte is opgebouwd uit menselijke botten? Is het boek zo eng, dat de lezer het inderdaad “op eigen risico” leest?!

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 128

De cover vind ik prachtig. Niet alleen om te zien maar ook om voelen. Een vlinder oogt normaal gesproken vriendelijk en vrolijk maar deze gouden vlinder zit bedekt met skeletten en doodshoofden. Wat dat met het verhaal te maken heeft, blijft nog even gissen.
    De auteur ken ik niet dus weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Het feit dat hij filosofie studeerde, doet vermoeden dat het een intrigerend verhaal zal zijn.
    Mijn verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen. Zeker gezien het feit dat er al goede recensies zijn verschenen. Het maakt me erg nieuwsgierig. De quote op de achterkant van A.J. Finn trouwens ook.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 105

Mooie cover, zowel de voor- als achterkant. Leuk het reliëf. Ik ben dol op vlinders, maar zoals al eerder gezegd doet deze wat luguber aan.

Ik ken de auteur niet, dus laat ik me verrassen.

Ik verwacht een spannend boek, waarbij de term ‘lezen op eigen risico’ mij wel aanspreekt. Ik ben niet zo gauw geschokt van een boek of beschrijving.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 89

Cover: Een vlinder zie je wel vaker op een omslag staan, maar door het reliëf en de skeletten in de vlinder die zijn aangebracht is het origineel. Het is uitgevoerd in een prachtig goud kleur op een donker ondergrond. Daardoor valt het mooi op. In de winkel zou het me zeker hebben gelokt om het boek nader te bekijken.

Auteur: Ik ken geen boeken van deze auteur en meende dat ik de naam al eens eerder had gehoord. Ik heb op internet gekeken of hij meerdere boeken heeft geschreven, maar er kwamen geen voorbeelden. Dit boek blijkt z’n debuut te zijn. Ik zal me de naam met een andere hebben vergist. Betreft de verwachtingen. Toen ik de beknopte beschrijving van het verhaal las leek het me een vol met mysterie en fantasie. De gedachte was dat dit een top verhaal kunnen zijn. Nu ik de omslag heb gezien sterkt de indruk. Hopelijk wordt het waar gemaakt.

Verwachting:
    Mysterie en fantasie met wendingen die je telkens op de verkeerde ben zet.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 46

Cover: Wat een mooie cover. Ik ben blij dat ik een echt papieren boek heb, want dan valt deze cover nog meer op en je kunt hem ook echt voelen. Als ik in een boekenzaak zou staan dan zou deze cover alleen al mij erg nieuwsgierig maken naar het boek.

Auteur: De auteur ken ik nog niet. Ik heb dus geen idee hoe zijn schrijfstijl is. Ik laat me verrassen.

Verwachting: Ik verwacht wel een spannend verhaal, met enkele horror effecten erin. Zeker als ik de woorden achter op het boek van A.J. Finn lees.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 85

Cover: Ik vind de cover aantrekkelijk. In de boekwinkel zou ik hem zeker oppakken. De goudgele vlinder op de donkere achtergrond is mooi gekozen. Op de vleugels zijn doodshoofdjes en skelethandjes afgebeeld. De vleugel ziet er wat gehavend uit en is met een speld vastgeprikt. Ik ben benieuwd wat dit met het verhaal te maken heeft.

Auteur : Dit is het debuut van Alex North, dus ik heb geen idee van zijn schrijfstijl.

Verwachting : Ik heb wat recensies gelezen en verwacht een heel spannend verhaal, dat je bij de strot grijpt. Het plot schijnt bloedstollend te zijn…

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 50

Cover: De cover viel mij direct op in de boekhandel. Enerzijds door de titel die heel duidelijk aanwezig is; anderzijds door de goudkleurige tekening. De tekeningen die in reliëf op de vlinder gezet zijn maken het heel bijzonder vind ik. Het zinnetje die onderaan de cover staat maakte mij heel benieuwd naar de inhoud van het boek!

Auteur: dit is een schrijver die ik niet ken.

Verwachtingen: ik las heel veel op sociale media over dit boek, waarbij vooral de nadruk werd gelegd op het feit dat het een ‘razend spannend’ boek is! De korte inhoud en het zinnetje dat vooraan op het boek staat doet dit ook vermoeden! Dus ik verwacht spannende leesuurtjes tegemoet te gaan!

yv87
    Bijdrager
    Post count: 127

Cover:
    De cover is prachtig! De donkere achtergrond met de gouden vlinder trok meteen mijn aandacht. Na betere inspectie bleken er allemaal schedels en botten in de vlinder te zitten en dat wekte nieuwsgierigheid op. De oneliner helpt daar natuurlijk ook aan mee.

Auteur & verwachtingen:
    Gezien het het debuut van de auteur is, heb ik niet echt verwachtingen. Ik ben wel erg benieuwd naar zijn schrijfstijl, want daar valt of staat een boek mee.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 70

Cover:
    Wat een mooie cover, daarin is veel effort gestopt. Het is een heel opvallende kaft; in de winkel zou je zo dit boek pakken om te bekijken waarover het gaat.

Auteur:
    Deze auteur is mij onbekend. Het is een filosoof/socioloog en zal ervaring hebben met hoe mensen denken en doen. Voor een goed verhaal kan dit belangrijk zijn. Hij schijnt eerder al onder een andere naam boeken geschreven te hebben, maar verder weet ik niets over deze schrijver.

Verwachting:
    Het lijkt mij een bijzondere thriller; misschien is het wel een horrorthriller. Ik ga me laten verrassen, want een bijzonder verhaal lijkt het in ieder geval.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 33

1 Cover: Ik mocht het boek vandaag ontvangen en wauw wat is die mooi de gouden vleugels van een vlinder ligt er echt bovenop net zoals de titel en de naam van de auteur. De doodskopjes en skelethanden en de spijker geven het geheel een duister grellig kantje. De spijker doet het geheel er ook erg 3D uitzien. De achterkant geeft de korte inhoud en een geweldige quote van A.J.Finn weer opnieuw gedrukt over de gouden vleugels.

2 Auteur: Hij is nieuw dus het is even afwachten maar het feit dat hij filosoof is schept verwachtingen. Hij zou dingen over de mens, het brein en de wereld moeten weten wat hem een voordeel geeft in het schrijven van een boek.

3 Verwachting: met een nieuwe schrijver weet je het natuurlijk niet direct maar de korte inhoud belooft veel goeds. Ook de quote van A.J.Finn Eerst is het spannend. Dan is het eng. Daarna is het ronduit beangstigend. En dan… lees je verder op eigen risico schept hoge verwachtingen. Tel daarbij de opleiding van de schrijver en de goede reviews die ik al las op blogs op en dit boek schept toch wel heel wat verwachtingen. Zo benieuwd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.