Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 123: De fluisterman De fluisterman, Tijdens het lezen

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 52

Ik vind het een boeiend boek, waarbij de hoofdpersonen goed uitgewerkt worden. Ik heb zeker de neiging om telkens door te willen lezen, dus dat is een goed teken. De schrijfstijl ervaar ik als prettig. Ik stoor me nergens aan, maar vind het een soepel lopend en geschreven boek. Het gegeven dat alle hoofdpersonen erg veel twijfels en onzekerheden hebben is erg goed beschreven, waardoor ik ook benieuwd ben hoe ze dit allemaal op gaan lossen en hoe ze hieruit komen.
    Ik had in het verhaal wat meer horror momenten verwacht. Die zijn er niet echt, maar er gebeuren wel zaken die niet meteen te verklaren zijn en wel vreemd overkomen. Dit houdt mij wel nieuwsgierig en ik ben benieuwd hoe dit dus uiteindelijk verklaard gaat worden.

Ik ben tot nu toe maar 1 woord tegen gekomen dat ik eigenlijk nog nooit eerder tegen ben gekomen in een thriller en dat was het woord “ootmoedig” (weet niet meer precies waar in het boek). Maar zoals eerder aangegeven is het een prettig te lezen boek.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 101

Momenteel ben ik bijna op de helft van het boek. Tot zover is het spannend. Ik ben benieuwd of het nu ‘eng’ wordt ‘en dan ronduit beangstigend, dan is het lezen op eigen risico…’, zoals A.J. Finn beweert.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 48

1 uitspraken: Dit is een uitspraak die me heel erg opviel, zelf vond ik het een prachtige omschrijving van iets dat luguber is maar het ooit niet was: “Hij staarde naar het kleine gehavende skelet dat ooit een menselijk wezen overeind had gehouden – waarin alles vervat had gelegen wat hij mogelijk had kunnen worden.”

2 verloop verhaal: het verhaal verloopt super spannend in gemakkelijke schrijfstijl en korte hoofdstukken met constante dreiging en verrassende verhaal wendingen.

3 spelfouten: zo door het boek gevlogen dat ik daar eigenlijk niks van gemerkt heb als ze er al waren dan was het miniem en niet opvallend. Wel vroeg ik me af als wij fokking zeggen dat we dan niet fucking schrijven zo doe ik het altijd maar geen idee hoe dat nu juist zit.

ivonne
    Bijdrager
    Post count: 13

Het boek leest inderdaad makkelijk, tot nu vind ik het verhaal niet super spannend, alleen 1 stukje bij de brievenbus.

ik heb geen spelfouten opgemerkt, maar ik let er tijdens het lezen ook niet op.

ik ben benieuwd naar het einde.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.