Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 123: De fluisterman De fluisterman, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48

De plot
    1 ik vind de plot spannend. Ja de dader kom je sneller te weten en ik had deze niet zien aankomen als één van de weinige blijkbaar. Daarna vond ik de jacht op de dader en het vinden van Jake best wel spannend. De vraag of de vader van Tom rechercheur Pete blijft leven blijft ook nog even open.

2 deze auteur doet het anders hij onthult op 3/4de de dader om dan de jacht op de dader te openen en Jake weer thuis te brengen om dan toch niet helemaal happy te eindigen want Pete laat het leven. Voor mij een goed opgebouwd plot.

3 Ik had het plot niet zien aankomen. Ik had wel wat verdachten de man met de rare verzameling of 1 van de anderen die naar de botten van de dode jongen kwamen zien maar niet de zoon. Ik zou denken dat die net niet als zijn vader wil zijn en eigenlijk is dat ook wel zo want hij wil zorgen voor de kinderen maar kan dan toch zijn boosaardige impulsen niet onder controle houden. Ik vind het jammer dat rechercheur Pete stierf ik had hem graag nog in een volgend boek gehad.

Algemeen
    4 Boeiend vond ik het zeker absoluut. Het hele verhaal zat goed in mekaar en had steeds men volle aandacht. Ik kon het boek niet weg leggen. Buiten spannend was het ook vaak ontroerend nv de relatie tussen Tom en Jake en tussen Jake en Pete erg mooi.

5 De schrijfstijl is erg prettig. Geen moeilijke woorden of lange zinnen. Gewoon erg vlot geschreven in kleine hoofdstukken die ervoor zorgen dat je altijd nog één hoofdstukje gaat lezen en voor je het weet lees je het boek uit.

6 Dan zou ik het boek beschrijven als een psychologische thriller die spannend, meeslepend en soms zelfs aangrijpend is. Ook is het een thriller met een paranormaal kantje kan ik wel appreciëren.

7 De fluisterman onderscheidt zich net van de andere door de combinatie van psychologie thriller en paranormale elementen (zoals Jake die zijn moeder ziet en later ook zijn grootvader) te zijn.

8 Lekker blijven schrijven zoals je nu doet misschien kan het volgende nog wat meer paranormaal en horror zijn. Maar hoe dan ook kijk ik al uit naar je volgende boek.

denboets
    Bijdrager
    Post count: 17

De plot is nogal voorspelbaar Evenals het einde.

Algemeen
    Hoewel het boek wel blijft boeien is het in mijn ogen geen al te soannend verhaal. De relatie tussen Tom en Pete wordt wrl erg simplistisch beschreven. Van 20 jaar geen contact naar laten oppassen op he zoon.

Alex North hanteert een makkelijk te begrijpen fijne schrijfstijl.

Dit boek is weinig verrassend en houd me niet op het puntje van mijn stoel. Helaas.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.