Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 123: De fluisterman De fluisterman, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 57

De karakters:

1.De karakters op zich vind ik niet echt evolueren gedurende het verhaal, wel hun relatie tot elkaar. Tom en Jake; Tom en zijn vader. Ze komen, elk op hun eigen manier, dichter tot elkaar.

2.Mijn favoriete personage is Pete. Omdat hij blijft volharden in zijn zoektocht naar de vermiste jongen van 20 jaar geleden; omdat hij ook nu een belangrijke rol speelt in het onderzoek. En vooral omwille van zijn omgang met Jake, hoe hij op een warme manier met het kind omgaat.

3.Ik zou niets veranderen aan de personages. Al had ik graag wel nog iets meer geweten over het verleden van Pete en Tom, hierop had de auteur iets dieper mogen ingaan.

De auteur:

4.De schrijfstijl past bij het soort verhaal. De auteur gebruikt geen ingewikkelde woorden of zinnen, waardoor het boek vlot leest. Hij zorgt geregeld voor spanning, deze bouwt op gedurende het verhaal. Maar het mocht spannender van mij.

5.Ik vind de schrijfstijl beschrijvend.Ik denk dat ik dit vooral zo ervaar omdat een deel van het verhaal in de ‘ik’ vorm geschreven is, nl. de verhaallijn van Tom.Hij vertelt hoe hij de dingen ziet en ervaart.

6.Ga ik een volgend boek van Alex North lezen? Ik denk het niet. Het boek was goed maar niet van die aard dat ik onmiddellijk grote fan ben van de auteur. daarvoor was het boek net niet spannend genoeg.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 101

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Evolueren…ik denk dat Tom en Jake aan het eind van de drama, al laten ze het niet duidelijk blijken meer vertrouwen in elkaar hebben.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Geen favoriet, maar zowel Tom en het (onzichtbare) meisje /moeder spreken me meest aan, want ondanks dat Jake geen makkelijk kind is hebben ze toch veel geduld met hem. Ze laten hem in z’n waarde. 3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De ingrediënten geheimzinnigheid, moord, het fluisteren etc. passen goed bij een thriller.
    5.Kun je de schrijfstijl van Alex North specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Vlot.
    6.Ga je na het lezen van De fluisterman de volgende boeken van Alex North ook lezen?
    Misschien wel. Dit boek heb ik met plezier gelezen. Het was z’n eerste boek. Misschien dat de volgende beter is. Spannender..

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.