Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 099: De erfgename De erfgename, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1306
    #18215 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 131

Cover: een zeer mysterieuze cover.
    Je ziet een pad dat verdwijnt in de mist. Tevens is er in de verte in de mist een boerderij te zien en een aantal bomen. De vrouw staat met haar rug naar ons toe maar haar houding straalt afwachting uit.
    Er zijn 2 verschillende covers, degene wij hebben en een andere met dezelfde foto maar daar staat de tekst ‘hoe goed ken je de persoon van wie je houdt echt’ onder de titel en niet naast de vrouw.

Auteur: ik kan mij niet herinneren ooit iets van haar gelezen te hebben. Dus ik heb geen echte verwachting. Ik ga blanco in haar boek beginnen.

Verwachting: mijn verwachting is toch wel een spannend boek met veel vragen. Ik hoop dat ik na het lezen nog een tijdje met het verhaal bezig zal zijn, me af zal vragen hoe zou ik dit doen, wat zou ik gedaan hebben etc.

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 21

Cover:
    Ziet er erg mysterieus uit met het verlaten huis in de mist. Ramen zijn donker, wat speelt zich daarbinnen af? De dame lijkt stil te staan en haar opties af te wegen.

Auteur:
    Haar voorgaande boeken heb ik niet gelezen, dus heb geen verwachtingen.

Verwachting:
    De tekst op de cover wijst naar een eventueel  dubbelleven van haar geliefde. Was hij open en eerlijk naar haar toe? Wat voor soort erfenis komt haar ten deel?
    Het zet je zelf stomgenoeg ook een beetje aan het denken. Hoe goed ken ik mijn man eigenlijk…

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 76

Cover:De cover is mooi. Een vrouw kijkt naar een villa. Het ziet er uit of het in de duinen is. Het is erg mistig.
    Ik zou het boek oppakken in een boekwinkel of bibliotheek.

De auteur: Ik heb de 2 eerdere boeken van Ellen de Vriend gelezen (Vermist en Geruisloos) en vond die erg goed.

Verwachting : Ik verwacht geen nagelbijtende spanning maar wel dat de onderhuidse spanning aanwezig.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 95

Cover.
    De voorkant een vrouw die kijkt naar een huisje in de mist, tekst hoe goed…. staat links boven het huisje. De afbeelding is in zijn geheel een beetje wazig, doet daardoor een beetje mysterieus aan. De achterkant aanbevelingen van NBD Biblion en ThrillZone in het rood en een stukje tekst met zo te lezen 2 verhaallijnen, namelijk Britt en Mara. Eenvoudige achterkant wit met zwarte letters. Tevens een foto van Ellen de Vriend en wat wetenswaardigheidjes over haar.

Auteur.
    Dit is het eerste boek dat ik van haar lees, ik weet niet wat ik kan verwachten.

Verwachting van het verhaal.
    Dit verhaal betreft een thriller, ik verwacht dus een spannend boek. De 2 verhaallijnen komen ongetwijfeld samen. Is de echtgenoot van Britt de vriend van Mara? Ik laat me verrassen.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 65

De Cover

De cover spreekt mij zeker aan met name door het geheimzinnige, schimmig en duistere karakter.
    Je ziet een landschap; een vrouw op de voorgrond die naar een huis kijkt die in de mist ligt en die hopeloos op zoek is naar antwoorden. Erg mysterieus allemaal. In rode letters staat de titel van het boek en iets eronder in het zwart de volgende zin: ‘Hoe goed ken je de persoon van wie je houdt écht?’. Erg onheilspellend en dit trok ook meteen mijn aandacht, tezamen met de rode letters van de titel.
    Op de achterkant staat een vrij uitgebreide tekst, voor mij iets té uitgebreid. Daarnaast nog een klein stukje over de auteur Ellen de Vriend.

Auteur:

Op basis van eerdere ervaringen heb ik géén enkele verwachting omdat ik Ellen de Vriend nog niet als auteur ken. Heb nog niet eerder iets van haar gelezen.

Verwachting:

Op basis van recensies van eerdere boeken van haar verwacht ik een prettig leesbaar verhaal met goed uitgewerkte personages dat vlot te lezen is en met een verrassende plot. Hier staat deze auteur namelijk om bekend. Hoop al lezende ook antwoord te vinden op de verklaring van de titel van het boek.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 99

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een vrouw, met haar gezicht naar het huis, staat voor een pad op weg naar een huis. De mist maakt het mysterieus. Ook staat er als tekst: “Hoe goed ken je de persoon van wie je houdt écht?”

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb nog niets gelezen van haar. Geen verwachtingen van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Hopelijk een spannend boek, die vlot leest.

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Post count: 10

Sorry ik heb nog geen boek.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 173

Cover:
    Vind het een mysterieuze kaft. Ik denk dat ze naar het boerderijtje wil,
    maar denk dat ze over het water moet. Ik zie een soort bruggetje liggen.
    Zou ze nu staan te denken aan de tekst: Hoe goed ken je de persoon van
    wie je houdt echt??

Auteur:
    Nog niets gelezen van Ellen de Vriend dus vind het leuk om via
    dit boek kennis te maken met Ellen en hopelijk van haar schrijfstijl
    te gaan genieten.

Verachting:
    Boek even doorgebladerd. Twee verhaallijnen. Vind ik altijd leuk.
    Hopelijk een spannende thriller. Heb er een goed gevoel over.

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 11

Het boek heb ik helaas nog niet ontvangen maar ik beantwoord alvast deze vragen aan de hand van de cover die ik natuurlijk al op internet heb gezien.

De cover roept spanning bij me op, de mist en de onduidelijke afbeeldingen. Ik ben erg benieuwd wat de cover met het boek te maken heeft.

Ik heb nog niet eerder een boek van deze schrijfster gelezen, ze wordt echter vergeleken met Jet van Vuren, ik hoop dat dit zo is en mijn verwachtingen zijn dan ook hoog.

Ik verwacht een goed geschreven, prettig leesbare pageturner. Ik hoop dat dit zo zal zijn!

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 47

Heb het boek helasd nog niet ontvangen.
    Beantwoord de vragen aan de hand van een afbeelding via de cover op internet.

Cover: het mysterieuze en de mist straalt ervan af. Een pad loopt in de mist naar een huis in de verte omringt door wazigheid. Een vrouw staat met de rug naar je toe. Wat gaat er in haar om? Is zij bang, verbaasd, verdrietig, etc, onduidelijk of zij dit pad moet volgen?

Auteur: ik heb nog nooit iets van haar gelezen.

Verwachting: ik ga altijd blanco in boeken beginnen. Gezien de voorkant van de cover verwacht ik een mysterieus, spannend boek, wat veel vragen oproept en waarin ook het vertrouwen een rol gaat spelen.
    Ben in ieder geval erg benieuwd. Hoop dat het boek snel bezorgd wordt.

Veel leesplezier voor iedereen!

maria
    Bijdrager
    Post count: 264

Cover: mistig geheel,een verdwaalde vrouw,eenzaamheid, een boerderij in de verte die ze misschien eindelijk gevonden heeft. De zachte kleuren maken het minder dramatisch.

Auteur: nog niets van haar gelezen,dus laat mij verrassen

Verwachting: een hele onverwachte wending, zou het jou ook kunnen gebeuren omdat je nooit iemand volledig kent?

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 199

De voorkant van het boek ziet er mysterieus en wazig uit. De lay-out is netjes en
    verzorgd.
    De achterkant van het boek vind ik ook mooi, een duidelijk lettertype, fijn afgewisseld in rode en zwarte letters.
    Een goede beschrijving van de auteur en een veelzeggende foto maken het beeld van een mooie vormgegeven cover compleet.
    Ik verwacht een bloedstollend verhaal met daarin Richard als voorbeeld van een onheil wat iedereen kan overkomen.
    Ik denk dat ze een weldoordacht boek geschreven heeft dat mijn aandacht niet meer los zal laten.

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 28

De cover, voor zover ik het kan beoordelen via de foto is erg geheimzinnig. De achterkant blujftvoor mij nog even een verrassing, ik heb het boek nog niet ontvangen.

De schrijfster ken ik nog niet, dus echte verwachtingen heb ik niet.

Ik laat me verassen door de schijster en haar boek 👍

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Post count: 10

Eindelijk mijn boek binnen.
    Cover: Het huis op de achtergrond heeft iets mysterieus. Het staat daar in de mist. De jong vrouw kijkt er na. Net als of ze er afscheid van neemt. Mooie spannende cover.

De auteur hen ik twee boeken van gelezen alle bij steen goed.

Mijn verwachtingen zijn best hoog gespannen om dat de andere boeken ook zo goed waren. We gaan het zien. Zin in.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.