Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 099: De erfgename De erfgename, Tijdens het lezen

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 221

Volgens mij zou op blz. “169” hun verteld, “hen verteld” dienen te zijn. Verder ben ik geen tekstuele oneffenheden tegengekomen.

Richard, de wolf in schaapskleren is toch wel een merkwaardige persoonlijkheid.

Ongelooflijk hoe je door je dierbaren zo verraden kunt worden.

Het boek is uit, ik heb enorm van het verhaal genoten.

maria
    Bijdrager
    Post count: 314

Op dit moment denk ik een kat in het nauw maakt gekke sprongen

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 159

Ik dacht dat ik hier al had geantwoord maar kom er nu achter dat ik dat nog niet heb gedaan.

Kom opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben geen bijzondere dingen tegen gekomen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    In het begin verloopt het verhaal wel als verwacht maar daar komt net na het midden ineens een draai in en dan blijkt het uiteindelijk anders te verlopen dan ik verwacht had.

Ik heb geen echte fouten ontdekt, er is wel 2x in de naam Molenaar gebruikt gemaakt van de hoofdletter i (I) ipv de letter l. Ze lijken erg op elkaar maar je ziet dat er iets niet echt klopt.

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 21

Het boek gisteren uitgelezen. Geen opmerkelijke citaten, het boek is erg eenvoudig geschreven.
    Mij soms iets te eenvoudig. Alles wordt tot in detail uitgelegd en heel vaak herhaald. Elke handeling werd zowat stap voor stap omschreven. Ik vind het niet interessant om steeds te lezen hoe ze het koffie apparaat aanzet en er warempel koffie in haar kopje loopt.
    Het verhaal leek nogal voorspelbaar en bleef lang hangen in de onzekere periode waarin zij als gezin zaten. Dit voelde een beetje eentonig. Op het einde heeft ze me toch nog kunnen verrassen met het slot.
    Er zijn mij geen spelfouten opgevallen.

maria
    Bijdrager

Het boek las bijzonder snel en was prettig om te lezen.
    mooie zinnen als bv
    blz 16 evenals Jacobaan : het verdriet komt vaak onverwacht als een gast die je niet hebt uitgenodigd.
    blz 82 de zee rolt het strand op en trekt zich daarna weer ruisend terug
    blz 89 het ruikt er naar natte hond. Ook heel herkenbaar in een bus.
    blz 137: mensen die dicht bij je staan kwetsen je het hardst, zeggen ze wel eens (ook die verder af staan hoor)

ook herkenbaar is:
    De situatie in het ziekenhuis op blz 9 : alles gaat gewoon door (de schoonmaakkarren etc) ondanks jouw ellende
    blz 17 vond ik heel herkenbaar toen er gesproken werd over een verpleeghuis.de gevoelens, de gedachten etc
    blz 56 klopt: een bril met een rond metalen montuur, een dienstfiets noemde.. wij noemden het het dienstbrilletje en moest erom lachen want herkende mijn vader met zo’n montuur.
    blz 59 in ellende :” nood leert bidden”
    blz 92 er was een aarzeling voelbaar. Haar vader zei: of tijd rekken om geloofwaardig verhaal te bedenken of omdat ze überhaupt de waarheid niet willen vertellen maar…je kan ook aarzelen om iets “zachter”te zeggen dan de harde waarheid.
    blz 122: oh wat moet Mara zich ellendig voelen als ze dat over zich hoort!
    blz 149 de foto’s zwart wit met de gekartelde randjes zitten ook bij mijn moeder in het fotoalbum (dus ook herkenbaar)
    blz 165 de tunnelvisie van de media en de niet altijd correcte weergave van de feiten is ook herkenbaar

Opvallend:
    blz 15 opvallend dat terwijl nog één van de dochters thuis moet komen het alarmsysteem er al op staat
    op blz 1 is het al over vijven en Tess speelt en als ze weg gaan is het al over zessen en Tess is nog niet thuis ( terwijl Britt een moederkloek is)
    blz 90 gezien het gedrag van Mara is het apart dat Richard wel aan haar bleef hangen maar ze werd daar niet alert door!
    blz 148 ze halen het hele huis overhoop en vinden niet die brief!
    blz 195 Mara denkt aan gevangenneming gestoeld op.. of haalt ze dat misschien uit de krant.Ze dacht toch aan vermoorden.
    blz 224 het was bijna 6 uur s’middags! het begint snel donker te worden.Ze ging op de bank liggen. Dan slaap je wel heeeeeel erg lang
    blz 240 dat ze in de gevangenis had kunnen zitten voor moord vind ik wel vergezocht.
    blz 261 mijn derde thriller en op de achterflap van het boek haar vijfde thriller!

blz 61 de afkorting OMG is…

maria
    Bijdrager

sorry het was Marjo Jacobs die dezelfde zinsnede opviel op blz 16 en Jacobeen had ook het ruisen van de zee

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 57

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Heb er een aantal opgeschreven, zijn al eerder genoemd.
    ~Pas las ik dat je meer de hond in jezelf moet zoeken. Als een hond een andere hond niet leuk vindt, gaat hij er met een grote boog omheen.~ hier heb ik nog nooit eerder van gehoord.

~Verdriet komt vaak onverwacht, als een gast die je niet hebt uitgenodigd~. Helemaal waar.

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht.
    Het boek leet makkelijk en vlot weg, naar mijn idee soms te makkelijk. Hoofdstukken zijn erg kort. Komen veel herhalingen in voor, veel worden uitgebreid beschreven. Op de cover staat thriller vermeld. Dit vind ik eerlijk gezegd geen thriller, maar eerder een spannende roman. Het einde is wel verrassend.

3. Heb er niet echt opgelet. Wanneer ik hierop ga letten, ben ik snel uit het verhaal.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 128

Ik heb het boek ondertussen uitgelezen. Heel mooi laat ze de verhaallijnen samen komen en op het einde een onverwachte wending. Geen echte fouten tegengekomen, misschien enkele maar dit komt misschien omdat het meer spreektaal is. Een mooi citaat vond ik: “Verdriet komt vaak onverwacht, als een gast die je niet hebt uitgenodigd”.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 58

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het verhaal ontwikkelt zich zoals ik het een beetje verwachte.

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 28

Geen opmerkelijke citaten, en de verhaallijn kabbelt rustig voort.

Geen spelfout maar wel iets wat niet klopt: pagina 109 : ik pakte twee bekers uit de kast en zette ze onder de Nespresso. Dan stop ik twee nieuwe cups in het apparaat. Er bestaat geen enkel Nespresso apparaat waar je twee cups tegelijk in kunt doen, dus ook geen twee koppen koffie tegelijk kunt maken.

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 19

@astridheijnen,
    Ik dacht t zelfde. Ben gaan googelen…
    Er bestaan wel nespresso’s voor 2 cups. Dat zijn ‘professionele’ apparaten… en gezien haar horecazaken en het feit dat ze goed in de slappe was zitten vond ik het wel geloofwaardig.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.