Home Forums Leesclub 099: De erfgename De erfgename, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1206
    #18219 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 107

Beoordeling:

Spanning: 8 punten, omdat het niet superspannend is. Ik zat niet op het puntje van mijn stoel.

Plot:  10 punten, mede door de twist net na het midden van het boek waardoor het verhaal niet verloopt zoals verwacht.

Leesplezier: 10 punten, omdat het ondanks dat het niet echt heel spannend was ik toch moeite had het boek weg te leggen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het verhaal vlot leest. Geen ingewikkelde zinsconstructies en geen moeilijke woorden.

Originaliteit: 9 punten, omdat het verhaal geen uniek verhaal is maar door de plottwist niet standaard is.

Psychologie: 10 punten, omdat het boek je aan het denken zet.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal zeker in het begin niet echt héél spannend is. 2e gedeelte maakt veel goed!

Plot: 10 punten, omdat dit een extra dimensie geeft aan het verhaal en zeer verrassend en onverwacht was

Leesplezier: 10 punten, omdat mede door de korte hoofdstukken en constante wisselingen het verhaal mij bleef boeien en ervoor zorgde dat ik door wilde lezen

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Ellen de Vriend een zeer prettige, vlotte en boeiende stijl heeft.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal voor mij toch wel iets specifieks heeft. Voor mij voelde het in het begin als een ietwat ongeloofwaardig verhaal maar de auteur weet het uiteindelijk zo te beschrijven dat je meegezogen wordt in de verschillende wendingen zodat ik alleen maar door wilde lezen en weten hoe het uiteindelijk toch af zou lopen.

Psychologie: 9 punten, omdat ik me al lezende toch onbewust ben gaan nadenken hoe goed ik de mensen waar ik van hou ook echt ken!

Gemiddelde beoordeling: 54 punten : 6 = 9 punten

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 7 punten, omdat het boek aangenaam las maar niet vaak spannend was.
    Plot: 7 punten, omdat het wel heel toevallig allemaal samen komt.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik aangename uurtjes met het boek heb doorgebracht, het leest makkelijk.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de afwisseling vanuit Britt en Mara goed verdeeld was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik vanuit deze invalshoek nog niet eerder een boek las.
    Psychologie: 7 punten, omdat Britt en Mara beiden lang in hun naïviteit bleven steken, en de dochters nauwelijks aan bod kwamen. Het verbaasde me erg dat de ouders van Britt hun twijfels over Richard hadden en Britt in 28 jaar huwelijk nooit?

Gemiddeld 7,5 .

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 7 punten, omdat het wel boeiend maar niet eng was

Plot: 9 punten, omdat het onverwacht was

Leesplezier: 9 punten, omdat het prettig las zonder ingewikkelde woorden en zinnen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de stijl fijn was, maar ik afgeleid werd door wat foutjes

Originaliteit: 9 punten, omdat zowel het plot als de invalshoek (wie kun je vertrouwen)origineel was

Psychologie: 9 punten, omdat je gaat nadenken over je eigen leven.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 196

Spanning: 8 punten, omdat ik in dit verhaal een andere soort spanning ervaren heb dan in de thrillers die ik normaal gesproken lees. Nu ging het eens niet over lijken en zo, maar over het gedrag van mensen en dit bracht een geheel nadere spanning met zich mee.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal bijzonder goed in elkaar steekt en het einde totaal onverwachts is.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik niet meer kon stoppen met lezen totdat ik het verhaal uit had.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal zich bijzonder aangenaam leest. De gedeeltes over Mara en Britt wisselen elkaar fijn af.

Originaliteit: 9 punten, omdat dit verhaal uniek is in de thrillerwereld.

Psychologie: 9 punten, omdat de personages zodanig goed uitgewerkt zijn dat je je prima in de karakters in kunt leven.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

Marijo Bakker
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning. 9 punten door de bijzonder ontknoping die je halverwege begon te voelen werd het toch spannend.
    Plot. 10 heel goed gevonden. Totaal niet verwacht. Erg goed.
    Leesplezier. 9 fijne korte hoofdstukken
    Duidelijk taal. Geen lastige woorden.
    Originaliteit 9
    Het is ontsproten in de brein van de schrijfster. Dat maakt het al origineel. Ik ken geen verhaal die hier op lijkt.
    Psychologie 9. De karakters zijn heel
    goed uitgewerkt en uitgedacht. Iedereen kan dit overkomen.
    Eind oordeel 9,2

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 98

Spanning: 7 punten, omdat het niet superspannend was, maar er hing wel steeds een soort sfeertje dat je wilde verder lezen en weten hoe het allemaal in elkaar zat.

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar zat.

Leesplezier:9 punten, omdat ik het een aangenaam boek vond om te lezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl prettig leesbaar vond.

Originaliteit: 8 punten, omdat hoewel een man met een dubbelleven niet helemaal origineel is, was de context en het einde dat zeker wel.

Psychologie:9 punten, omdat er steeds een soort van psychologische spanning in het boek was. Ook vond ik de personages goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 8.33 punten

maria
    Bijdrager
    Post count: 231

Spanning:6 punten, omdat ik het niet spannend vond.

Plot:7 punten, omdat ik het wel vergezocht vond.

Leesplezier:8 punten, omdat het lekker weg las en de twee verhaallijnen met de twee hoofdpersonen een leuke weergave van de gedachten van Britt en Mara was.

Schrijfstijl:7 punten, omdat het prettig (maar wel eenvoudig)geschreven was.

Originaliteit:6 punten, omdat het bedonderd worden vaker voorkomt alleen niet op deze wijze.

Psychologie:8 punten, omdat Mara en Britt zich ontwikkelen (en ook de kinderen van Britt)

gemiddelde een 7

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning:.. 8 punten, omdat ik het best een spannend boek vond.

Plot: 8 punten, omdat deze goed onderbouwd en opgebouwd was.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik er vele geweldig fijne leesuurtjes in heb doorgebracht.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het niet moeilijk geschreven was en er geen saaie stukken in zaten.

Originaliteit: 9 punten, omdat hoe Richard alles voor elkaar gebokst kreeg geweldig omschreven was.
    en ik van deze manier nog nooit gehoord had.

Psychologie: 9 punten, omdat er héél véél psychologische stukken in zaten. Vooral de ontwikkeling
    van Britt en Mara.

Mijn gemiddelde: 8.8

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 21

Beoordeling
    Spanning: 4 punten, omdat er te weinig spanning in zat voor een thriller. Haast geen wendingen en her en der
    voorspelbaar.

Plot: 7 punten, omdat ik dit plot echt niet had verwacht. Hierin heeft ze me verrast.

Leesplezier: 6 punten, omdat het lekker vlot weg leest. Had echter meer spanning en emotie verwacht.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik mij ging storen aan de vele herhalingen en uitgebreide omschrijvingen van dagelijkse
    handelingen. Het las verder luchtig weg, geen lastig taalgebruik.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik nog niet eerder over een dergelijk onderwerp had gelezen in een thriller. Verder zal het
    verhaal mij helaas niet lang bijblijven.

Psychologie: 4 punten, omdat de personages te oppervlakkig bleven. Veelal naïef en soms zelfs stereotype neergezet.

Gemiddeld: 5,5

Ik ga geen recensie plaatsen op Thrillzone, mijn eigen website of andere media. De meerderheid is enthousiast over het boek en ik wil dit met mijn subjectieve mening niet ondermijnen. Ik pas niet in de doelgroep of ben te kritisch geweest.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 7 punten, omdat het gerust wat spannender mocht zijn.
    Plot: 9 punten, omdat het einde onverwacht was.
    Leesplezier: 9,5 punten, omdat het leuk was om het boek te lezen.
    Schrijfstijl: 9,5 punten, omdat het een leuke schrijfstijl is.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het misschien niet uniek is, maar wel leuk met het onverwachte einde.
    Psychologie: 9 punten, omdat je door het verhaal gaat nadenken.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten => 9 punten!

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 6 punten: het boek vind ik niet erg spannend. Las als een roman. Geen thriller.

Plot 7 punten: Het einde had ik totaal niet verwacht. Knap uitgewerkt.

Leesplezier: 7 punten: Het boek las begrijpelijk en makkelijk weg.

Schrijfstijl: 7 punten: makkelijk en eenvoudig. Je hoeft er niet bij na te denken.

Originaliteit: 7 punten: Heb namelijk nog nooit zo’n verhaal gelezen. Vond echter wel dat Britt en Mara lang naïef bleven in het verhaal. En de personages hadden wat mij betreft wat meer uitgediept mogen worden, met name de dochters.

Psychologisch: 7 punten: zoals eerder vermeld bij originaliteit.

Eindoordeel: 41 punten : 6 = 6.8 punten.

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 24

Spannning: 6 punten omdat ik het boek niet spannend vond

Plot: 6 punten, goed uitgewerkt maar niet realistisch

Leesplezier: 8 punten, het boek leest gemakkelijk

Schrijfstijl: 7 punten omdat de stijl makkelijk is

Originaliteit: 8 punten omdat ik het boek beschouw als een spannende roman

Psychologisch: 5 punten omdat ik er niet echt veel psychologie in vind zitten

Eindoordeel: 40 punten : 6 = 6,6

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 29

Spanning: 6 punten, omdat er niet genoeg spanning in zat

Plot: 6 punten, omdat niet erg realistisch is.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat het boek lekker weg las

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het een fijne leesstijl vond

Originaliteit: 6 punten, omdat ik het op zich wel een goed verhaal vond maar af en toe vond ik het toch iets te vergezocht.

Psychologie: 7 punten, omdat ik het verhaal soms te vergezocht vond, waarom doet hij dit zijn dochters aan.

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.