Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 36: De dood van een mooie vrouw De dood van een mooie vrouw, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #7230 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 41

Het verhaal ontwikkelt zich naar mijn zin langzaam maar dat komt denk ik doordat er veel dingen uit gebreid worden uit gelegd.

Verder vind ik het verhaal interessant omdat ik nu vakantie heb op Ameland komen veel dingen mij bekend voor of anders zoek ik het hier op.

maria
    Bijdrager
    Post count: 171

Opvallend vond ik voor dit boek het kleine lettertype.
    zoals Grietje aangeeft wordt alles uitgebreid weergegeven zodat je jezelf een goed beeld kan vormen van de omgeving en personen.

Rob
    Bijdrager
    Post count: 7

Ik ben begonnen met het lezen en tot nu toe, ik ben bij hoofdstuk 8, valt het me enorm tegen!
    Ik heb wel meer debutantenwerk gelezen, maar dit stijgt (nog) niet uit boven het niveau van een MAVO leerling.
    Er staan veel knullige en kromme zinnetjes in, die met een beetje moeite er veel beter uit hadden kunnen komen.
    Soms ook informatie, waarvan je jezelf afvraagt: “wat moet ik hier nu mee?”
    Een voorbeeld van onzinnige schrijverij vond ik op blz. 44, waar Rinze een verhaal ophangt over zelfmoorden.
    Ook het relaas over de heks van het Oerd had wat mij betreft weggelaten mogen worden of héél summier aangehaald kunnen worden.
    Ik merk dat ik, gewapend met een potlood, meer corrigeerwerk doe dan dat ik leesgenot ervaar, dat wordt nog een dobber!

RV

maryam
    Bijdrager
    Post count: 176

Ik ben inmiddels op pagina 41, ook mij vallen de uitgebreide beschrijvingen op. Hierdoor loopt het verhaal tot nu toe wat traag, ik ben benieuwd of dit zo gedurende het hele boek zo blijft. Of is dit vooral om de karakters en de omgeving te leren kennen?
    Ik hoop het laatste, want dan blijft de vaart en spanning erin.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 54

Ik wacht nog even met deze topic tot ik iets verder ben in het verhaal.

maryam
    Bijdrager

Op bladzijde 290 vertelt Dirk aan Rinze en Sicko over de Reiki die hij doet. Op bladzijde 325 vertelt hij dat opnieuw en lijken ze het voor het eerst te horen.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

De beschrijvingen over Ameland zijn prachtig want Ameland is een erg mooi eiland en herkenbaar. Het haalt de vaart tot nu toe wel uit het verhaal. De mannen vertonen ook wel hanig gedrag, denken meestal aan één ding. Rinze biedt hierin tegenwicht maar ik vind de heren nog niet zo sympathiek.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Het boek is uit en ik zeg het niet graag, maar wat ben ik blij! Ik heb al heel wat debuten gelezen en dit is een van de mindere die ik ooit las. Het idee an sich is er en vind ik best origineel, moord op een eiland. Er zijn echter zo veel op- en aanmerkingen … . Ik ga beginnen met de beschrijvingen. Hulde aan de auteur om zoveel te weten en het eilandgevoel weer te geven, maar het haalt zo de vaart uit het verhaal. Ik vond het soms ook saai en repetitief. Daarnaast heb je kromme zinnen, personages die ‘ontploffen’ / kwaad worden voor geen reden, informatie meedelen voor geen reden, … . Er staan ook fouten in zoals de reeds vermeldde over Reiki. Ik kan verder gaan, maar ik ga dan onder mijn voeten krijgen van Cees vrees ik. Sorry aan de auteur, het is immers je kindje!
    Dat het verhaal zich niet aan mijn verwachtingen voldoet, is ondertussen waarschijnlijk meer dan duidelijk. Ik heb zelfs problemen met het einde, dat in mijn ogen dan, veel te vlug werd afgehaspeld tegenover de rest. Citaten heb ik niet meteen. Ik kan wel zeggen, Vlaming zijnde, dat het een typisch boek is dat geschreven is door een Nederlander. We zeggen de dingen anders, maar daar kan ik mee leven, hoor!

maryam
    Bijdrager

Ik heb het boek gisteravond uitgelezen.
    Ben wat teleurgesteld in mijn verwachtingen. Mooi geschreven verhaal, maar voor mij zeker geen thriller.
    Op de achtercover staat over de verdwijning van een tweede vrouw, maar daar moesten we als lezers wel erg lang op wachten. En de ontknoping was ook niet wat ik ervan verwacht had.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Ik ben inmiddels gestopt met noteren.
    Heel veel fouten en zinnen die niet lopen, verkeerde voorzetsels of werkwoorden, uitdrukkingen die net niet kloppen en heel veel overbodige tekst. Vaak dingen die net in andere bewoordingen worden herhaald.
    Ik hoop dat het verhaal nog wat sterker wordt, maar tot nu toe vind ik het slecht.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Ik vind de beschrijving van de natuur mooi en gedetailleerd, nodigt uit tot het brengen van een bezoek aan Ameland.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Fijn dat de auteur het boek aan haar lezers heeft opgedragen.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Uit. Het einde is heel kort door de bocht in vergelijking tot andere gedeelten met teveel uitvoerige beschrijvingen.
    Ik wacht met verder commentaar tot ‘Na het lezen’.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.op dit moment heb ik nog geen opmerkelijke citaten gevonden

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht? Ja we kunnen heel goed aan de personages aan uit. Genoeg beschrijving
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Het kleine lettertype was even aanpassen dat het ineens Kleiner was dan een ander boek

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.