Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 36: De dood van een mooie vrouw De dood van een mooie vrouw, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #7233 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning: 6 omdat er niet zoveel in zat
    Plot : 6 omdat de dader niet zoveel in het verhaal voorkomt was het geen verassing.
    Leesplezier: 8 omdat het mooi geschreven en dat je goed kon voorstellen wat ze beschreef.
    Schrijfstijl: 8 omdat het goed en lekker leest.
    Originaliteit:6 omdat er geen bijzonder dingen in gebeuren.
    Psychologie: 6 omdat je verder niet over het verhaal hoeft na te denken.
    Gemiddelde beoordeling: 6.6

maryam
    Bijdrager
    Post count: 176

Spanning: 4 punten, omdat ik er geen spanning in vond zitten
    Plot: 4 punten, omdat er te veel personages beschreven werden die niets met het plot te maken hadden terwijl de dader bijna niet in beeld kwam. Ook werd de verdwijning van Irma en de zoektocht naar Gjard wat snel (voor mijn gevoel) afgeraffeld.
    Leesplezier: 5 punten, omdat de natuurbeschrijvingen prachtig waren, maar ik voor een thriller iets anders verwacht.
    Schrijfstijl: 5 punten, omdat als thrillerlezer ik meer vaart verwacht en meer gebeurtenissen.
    Originaliteit: 5 punten, omdat vooral door de natuurbeschrijvingen.
    Psychologie: 4 punten, omdat ben ik weinig tegen gekomen. Ik hoefde niet echt na te denken bij dit boek, werd door de uitgebreide personages beschrijvingen wel af en toe op verkeerde been gezet, maar of dat psychologisch zo bedoeld is????

Gemiddelde beoordeling: 4,5 punten

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 4 punten, omdat er niet genoeg vaart in het verhaal zit ebt de spanning steeds weg.

Plot: 3 punten, omdat van het ene op het andere moment het einde kwam.

Leesplezier: 3 punten, omdat ik me erger aan al die fouten en te overvloedige onnuttige beschrijvingen.

Schrijfstijl: 3 punten, omdat er te veel fouten in zitten om een goede stijl te zijn

Originaliteit: 4 punten, omdat er niet heel veel verhalen op een eiland spelen toch nog wat punten.

Psychologie: 3 punten, omdat er weinig in zit, geen ontwikkeling in personages.

Gemiddelde beoordeling: 3.3 punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning: 5 punten, omdat ….er niet echt spanning was

Plot: 5 punten, omdat de dader amper in het verhaal kwam

Leesplezier: 4punten, omdat het soms te veel details waren waar het verhaal niks mee te maken heeft

Schrijfstijl: 4 punten, omdat niks spannend gebeurde dus schrijfstijl maar eentonig bleef

Originaliteit: 5 punten, omdat …. Het niet alledaags is maar soms wel voorvalt

Psychologie: 5. punten, omdat …. Je echt niet hoeft na te denken met het lezen

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: .6. punten, omdat ….Op zijn tijd spannend maar weinig diepgang en wat oppervlakkig geschreven.
    Plot: 7.. punten, omdat ….het plot was best wel ok. Wat meer spanning en de wil om het uit te lezen was er.
    Leesplezier: .7. punten, omdat ….Ik vond het prettig lezen maar in sommige delen minder.
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….Af en toe prettig en spannend maar soms ook heel oppervlakkig.
    Originaliteit: .7. punten, omdat … De omgeving uniek het verhaal niet echt.
    Psychologie: .6. punten, omdat ….Minder ingewikkeld dan bij andere thrillers.

6,5 gemiddeld ongeveer.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning : 2 punten, omdat er hier en daar wel wat spanning was.
    Plot : 0 punten, omdat het een zootje is.
    Leesplezier : 3 punten, omdat er mooie beschrijvingen zijn over het eiland.
    Schrijfstijl : 2 punten, omdat er gewoon te veel fouten, kromme zinnen,… zijn.
    Originaliteit : 5 punten, omdat de setting en de ‘revaliteit’ tss S. en R. voor mij uniek zijn.
    Psychologie : 1 punt, omdat er een poging is bij het schuine gedeelte / daderpunt.

Gemiddelde beoordeling : 13 punten / 6 = 2,1 ptn

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 5 punten, omdat het verhaal nergens echt spannend wordt.

Plot: 4 punten, omdat het verhaal voortkabbelt en de dader pas laat in het verhaal voorkomt. Het eind komt dan te snel.

Leesplezier: 5 punten, omdat de beschrijving over Ameland herkenbaar is en in een andere setting plezierig is.

Schrijfstijl: 4 punten, omdat het te veel voortkabbelde en er geen spectaculaire wendingen in het verhaal voorkom

Originaliteit: 5 punten, omdat Ameland een grote rol in het verhaal heeft

Psychologie: 4 punten, omdat er weinig diepgang te bespeuren viel

Gemiddelde beoordeling: 26 gedeeld door 6 = 4,5 punten

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

Spanning: 5 punten, omdat ….er echt niet veel spanning inzat helaas

Plot: 3 punten, omdat ….ik vond het plot er gewoon bijgehaald

Leesplezier: 4 punten, omdat ….ik een thriller verwachtte en niet zozeer een natuurboek

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ….het wel prettig te lezen is

Originaliteit: 3 punten, omdat ….ik vond het verhaal niet erg origineel

Psychologie: 3 punten, omdat ….de karakters te weinig uitgewerkt zijn

Gemiddelde beoordeling: 4,1 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

Spanning: 7 punten, omdat er te weinig spanning inzat. Er had meer mee gedaan kunnen worden.

Plot: 7 punten, omdat het heel snel opeens aan de orde is terwijl de rest van het boek heel beschrijvend is.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het wel een leuk verhaal vond maar ik kon wat lastig door het boek heen komen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat je je helemaal in kon leven in het verhaal hoe het omschreven was maar het had wat vlotter mogen zijn.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog niet eerder een boek had gelezen met dit onderwerp en ik het leuk vind dat het op Ameland afspeelt.

Psychologie: 7 punten, omdat het verhaal je wel aan het denken zet maar verder zit er weinig psychologie in het verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 4 punten, omdat het geen spannend boek was (zie na het lezen)
    Plot: 6 punten, omdat het verhaal potentie heeft.
    Leesplezier: 4 punten, omdat het niet uitnodigde om door te lezen.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat het goed leesbaar was. Duidelijke taal.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het “idee” achter het verhaal goed is.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik verdieping mis, in bijvoorbeeld de psychopathologie van bepaalde karakters.

Gemiddelde beoordeling: 5.5 punten
    Voetnoot: persoonlijk denk ik dat het boek met een aantal aanpassingen, een spannend verhaal kan worden. Ik hoop dat Lies van der Wal, verder kan met onze opmerkingen en kritieken. Blijf schrijven en bedankt voor de mogelijkheid tot het lezen van dit boek.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 171

Spanning: 7 punten, omdat er wat mij betreft wel wat meer spanning in had mogen zitten.

Plot: 6 punten, omdat de ontknoping wat mij betreft uitgebreider beschreven had ogen worden.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van de gedetailleerde natuurbeschrijvingen van Ameland.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek gemakkelijk leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik voorheen nog geen boek gelezen heb dat zich in Ameland afspeelt.

Psychologie: 6 punten, omdat de personages wat meer diepgang hadden mogen hebben.

Eindoordeel: 7 punten. Met de complimenten aan de auteur voor het neerzetten van haar thrillerdebuut. Hartelijk bedankt voor het leesplezier. Ik kijk met belangstelling uit naar het volgende boek!

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 172

Spanning: 4 punten, dit cijfer komt eigenlijk door de combinatie met de schrijfstijl. Ik kan het niet los van elkaar zien in dit geval want alle spanning die opgebouwd werd door het plot, verdween telkens weer door de uitgebreide beschrijvingen.

Plot: 6 punten, omdat het idee van het plot wel goed is. Er zitten wat haken en ogen aan nog, niet logische stappen die soms irriteren. Maar het geheel van de verhaallijn door het boek heen is ok.

Leesplezier: 3 punten, omdat ik er echt niet doorheen kwam. Ik moet eerlijk bekennen als ik dit boek niet voor de leesclub had gelezen dan was ik na 80 pagina’s gestopt. Als ik een boek laat liggen tot de deadline is dat voor mezelf nooit een goed teken.

Schrijfstijl: 3 punten, omdat het boek te langdradig is geworden. Het leest niet vlot. Ik heb hele pagina’s diagonaal gelezen….dat doe ik anders nooit…

Originaliteit: 5 punten, omdat het idee van De Bult origineel is. Maar ook heel erg ongeloofwaardig. Dubbel gevoel dus hierover.

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters wel goed zijn uitgewerkt.

Totaal : 27/60 Ergens tussen de 2 en de 2.5 ster. Gevoelsmatig geef ik dan 2 sterren. En dat is omdat ik het boek in normale omstandigheden niet had uitgelezen, dus dan kan ik eigenlijk geen voldoende geven…
    Jammer.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 4 punten, omdat ik niet echt veel spanning voelde. Het begon goed, een man die even wil ontspannen en van de rust wil genieten, maar dan tegen een lijk aanloopt. Maar het verhaal zwakt al snel af.

Plot: 4 punten, omdat de verhouding tussen begin / midden / eind niet goed was verdeelt.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het wel enorm waardeer hoeveel moeite de schrijfster heeft genomen voor haar research. Tenminste, dat denk ik. Het komt wel over alsof ze kennis over de beschreven zaken had.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat haar schrijfstijl voor mijn gevoel (nog) niet past bij een thriller. Het is te beschrijvend. Wel zou haar schrijfstijl in een ander genre het goed doen misschien.

Originaliteit: 6 punten, omdat het hele concept niet extreem origineel is, maar haar boek toch uniek is. Mogelijk juist door de mooie natuurbeschrijvingen van Ameland enzovoort.

Psychologie: 5 punten, omdat er weinig was om over na te denken.

Gemiddelde beoordeling: 30 punten, ofwel een 5 gemiddeld.

Lies van der Wal, enorm knap dat je ons dit meteen hebt laten lezen. Ik waardeer je kennis enorm, dit is echt een pluspunt in je boek. Veel succes in je verdere carrière en bedankt!!

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

maria
    Bijdrager
    Post count: 173

Spanning: 5.. punten, omdat alleen het einde spannend was….

Plot: 5.. punten, omdat het ineens en erg kort was en geen spanning naar opgebouwd was ….

Leesplezier: .7. punten, omdat het makkelijk en prettig te lezen was….

Schrijfstijl: 7.. punten, omdat er toch best wel wat foutjes in voorkwamen en voor een thriller heel beschrijvend was….

Originaliteit: 6.. punten, omdat het niet erg origineel was,alleen de beschrijving van Ameland voor mij….

Psychologie: 6.. punten, omdat dat niet echt aan bod kwam….
    Gemiddelde een 6

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.