Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 079: De dood heeft blauwe ogen De dood heeft blauwe ogen, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #14750 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 200

Spanning:..10 punten, omdat …het verhaal me meteen bij de strot greep en het me niet meer los liet.

Plot:..10 punten, omdat …het mooi werd opgebouwd en het een verrassende wending had.

Leesplezier:..10 punten, omdat het verhaal me niet meer los liet en het boek snel uit moest ….

Schrijfstijl:.10. punten, omdat prettige realistische schrijfstijl ….

Originaliteit:..10 punten, omdat het een hedendaags thema is….

Psychologie:..10 punten, omdat …zowel de daders als het slachtoffer en familie leden goed in elkaar steken en je bij iedereen een verandering ziet

Totaal de dikke 5 verdiende sterren

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning:9 punten . Goed opgebouwde spanning , verveelde geen moment

Plot 7 punten : Plot was voorspelbaar en zag je grotendeels al aankomen

Leesplezier: 9 punten,Ik heb het boek achter elkaar uitgelezen

Schrijfstijl: 9 punten, de schrijfstijl past bij het boek, korte hoofdstukken, vanuit wisselend perspectief

Originaliteit: 8 punten, er zijn meer boeken rondom dit thema, de uitwerking was weer wel verrassend.

Psychologie:.8 punten, met name de karakters van de slachtoffers zijn goed uitgewerkt. Het karakter van Loes , had wat mij betreft wat verder uitgewerkt kunnen worden.

Wat mij betreft een dikke 4 sterren.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning:.. 8 punten, die werd mooi opgebouwd

Plot:.. 8 punten, vond het heel sterk

Leesplezier:..8 punten, omdat ik zo genoten heb van dit boek

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat het mooi toegankelijk is voor iedereen

Originaliteit:..8 punten, omdat het zo bijzonder is uitgewerkt

Psychologie:..8 punten, omdat ik de personen zo mooi vond uitgewerkt. Zo tastbaar

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal zich goed opbouwt en je de spanning goed kunt voelen.

Plot:8 punten, omdat er nog een onverwachte twist in zat.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal vlot geschreven is. Je met meerdere personen en dus vanuit meerdere perspectieven meeleeft.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het lekker wegleest. Vlotte schrijfstijl zonder poespas. Recht door zee.

Originaliteit: 8 punten, omdat er meer boeken zijn met dit thema, wat dit boek anders maakt, is de link tussen de personen in het boek.

Psychologie:9 punten, omdat je je goed in kunt leven in de personen in het boek. Je voelt met ze mee (behalve met de criminelen.)

Dit boek krijgt van mij een 8.5!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 344

Spanning: 9 punten, omdat het boek een goede spanningsopbouw heeft en de afwisseling met “rustiger” stukken erg goed is.

Plot:7 punten, omdat het iets te voorspelbaar was.

Leesplezier: 8 punten, omdat het steeds mijn aandacht had en ik verder wilde lezen, ook al had ik eigenlijk andere dingen te doen

Schrijfstijl:8 punten, omdat het een vlot leesbaar boek is en het realistisch is.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik niet eerder een boek over dit onderwerp gelezen heb.

Psychologie: 9 punten, omdat je je kan inleven in de verschillende personen, hun karakters komen tot leven.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat …. 8 punten omdat deze in het boek goed opgebouwd is

Plot:.. punten, omdat …. 9 punten omdat het heek realistisch is neergezet

Leesplezier:.. punten, omdat …. 9 ik heb dit boek met heel veel plezier en ontroering gelezen

Schrijfstijl:.. punten, omdat …. 8 goede schrijfstijl

Originaliteit:.. punten, omdat …. 9 niet veel schrijvers kunnen zo’n realitsch plot neerzetten.

Psychologie:.. punten, omdat ….9 waar de personages mee te maken krijgen deed me als lezer/mama aan het denken zetten.

Gemiddelde beoordeling:..8,6 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 271

Spanning : 8 : Voldoende spanning die naarmate je verder leest stijgt.
    Plot: 7 : Toch redelijk voorspelbaar.
    Leesplezier : 8 : Het bleef boeien en lekker leesbaar is.
    Schrijfstijl : 8 : Het leest vlot, korte hoofdstukken en makkelijk taalgebruik.
    Originaliteit : 7 : Er zijn meer boeken in dit genre.
    Psychologie : 8 : Bijna alle karakters goed uitgediept zijn
    Totaal : 46 /6 = 7,6

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Spanning, een 8 , prima dosering door het hele verhaal heen.
    Plot, 8, al lezende kwamen er steeds meer zaken aan het licht die ook meewerkten aan de spanning.
    Leesplezier, 8, door de korte hoofdstukken en fijne leesstijl kon ik dit boek elke keer weer makkelijk oppakken en verder lezen.
    Schrijfstijl, 8, zie bovenstaande tekst.
    Originaliteit, 8, sommige stukken waren niet echt verrassend maar het hoofdthema was erg origineel !
    Psychologie, 8, alle karakters ontwikkelden zich. De één wat positiever dan de ander….

Totaal score : 8 , een 4* boek

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

Spanning: 9 punten, omdat de spanning vanaf het begin wordt opgebouwd.

Plot: 10 punten, omdat er (ook weer) vanaf het begin naar word toegewerkt en uiteindelijk het plot anders is dan verwacht.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek zeer spannend vind, het plot prachtig in elkaar gezet en ik had moeite om het weg te leggen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat de zinnen niet gecompliceerd lang waren. Korte hoofdstukken geschreven uit het oogpunt van één van de personages

Originaliteit: 9 punten, omdat het een realistisch boek is. Het kan iedereen overkomen.

Psychologie: 9 punten, omdat het boek me niet los liet. Je blijft erover nadenken.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Ik kan maar nergens het boek terug vinden om een recensie te plaatsen. Nog mensen dit probleem?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 344

Kan hem ook niet vinden, heb Cees er al over gemaild.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

Klopt Lizzie, ik ben ook al een poos bezig met het zoeken maar kan het boek ook niet vinden

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Heb ook gekeken, maar kan er ook niks over vinden…..

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Ik heb ook al gezicht en zie het ook niet.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.