Home Forums Leesclub 149: De Borneodeal De Borneodeal, Na het lezen #1

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1737
    #26437 |

Vragen ThrillZone leesclub De Borneodeal                                      

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeelBeoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Jacob Vis specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van De Borneodeal de eerdere en volgende boeken van Jacob Vis ook lezen?
    vero
    Bijdrager
    Post count: 31

1 Ja de karakters evolueren, vooral Tjibbe leren we best van al kennen, en hij wordt sterker doorheen het boek, onlangs de tegenslagen. ook Sela, Sukumi en Ko prins krijgen meer diepgang.

2. favoriete personage is toch wel Tjibbe, leren we het best kennen, en is de meest integere persoon van het boek. Je voelt met hem mee, en iedere tegenslag is ook als lezer een domper.

3. nee, alle personages spelen een perfecte rol

4. Heel leuk om te lezen, heel duidelijk, je wordt maand per maand meegenomen in het verhaal. Je kan dus heel goed de evolutie volgen.

5. meeslepend en filmisch, alhoewel ik er nog nooit ben geweest, kan ik me toch een voorstelling maken van het gebied. Ook de beschrijving vanuit de helikopter is een mooi voorbeeld.

6. Het was mijn eerste boek van deze auteur, maar zal er zeker nog lezen! Ik had geen flauw idee wat ik mocht verwachten, maar was aangenaam verrast! het boek heeft me prima bevallen.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 78

De karakters

Ik vind met name het karakter van Tjibbe evolueren mede doordat dit karakter ook erg uitgediept wordt gedurende het boek.
    Ook Sela is een sterk evoluerend karakter

Favoriet personage is toch Tjibbe maar dat komt ook wel omdat zijn personage voor mij steeds aangenamer werd naarmate het boek vorderde.
    Daarnaast vind ik Li ook een personage om steeds meer aardig gevonden te worden.

Nee.

De auteur

De schrijfstijl past prima bij het boek.Het is duidelijk met de opvolgende maanden in steeds een nieuw hoofdstuk.

Jacob Vis schrijft heel beeldend.Ik zag het bosgebied zo duidelijk voor mij alsof ik er zelf was.

Het was het eerste boek wat ik heb gelezen van Jacob Vis maar mede door de schrijfstijl ga ik zeker meer boeken van hem lezen.

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 32

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    ja ze evaluere naarmate het boek vordert worden ze sterker en krijgen de karakters meer diepgang

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Tjibbe Veenstra vanwege zijn niet aflatende veerkracht en doorzettingsvermogen

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee,geen behoefte aan

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    past prima,door de maanden is het allemaal erg duidelijk en goed te volgen

Kun je de schrijfstijl van Jacob Vis specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    beeldend en meeslepend

Ga je na het lezen van De Borneodeal de eerdere en volgende boeken van Jacob Vis ook lezen?
    Jazeker,ik had nog nooit iets gelezen van Jacob Vis,dus heel veel moois gemist denk ik. Snel op zoek naar zijn andere boeken!

Tira
    Bijdrager
    Post count: 12

De karakters evolueren zeker ze krijgen meer diepgang,vooral te merken bij Tjibbe en Sela

Tjibbe,je leeft heel erg met hem mee en vind het sneu al die tegenslagen

Nee

Past goed,duidelijk beschreven zodat je het goed kunt volgen. De opvolgende maanden in steeds een nieuw hoofdstuk is goed bedacht.

Kun je de schrijfstijl van Jacob Vis specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Beeldend,sommige dingen ga je voor je zien tijdens het lezen!

Ga je na het lezen van De Borneodeal de eerdere en volgende boeken van Jacob Vis ook lezen?
    Ja ik vind het zeker de moeite waard om op zoek te gaan naar de andere boeken

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 150

De karakters

De karakters evolueren en vooral Tjibbe, door de diepgang in zijn karakter.

Mijn favoriet personage is Tjibbe. Ik voelde echt met hem mee.

Ik zou niets veranderen.

De auteur

De schrijfstijl past zeker en vast bij het verhaal. Je kan de evolutie goed volgen.

Filmisch of beeldend. Ik kan me er iets bij voorstellen.

Als de gelegenheid zich voordoet, zal ik zeker nog boeken lezen.

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 44

Vragen ThrillZone leesclub De Borneodeal

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeelBeoordeling geopend.

De karakters

Ja, vooral bij Tjibbe en Sela, is er veel diepgang in deze twee karakters.

Tjibbe is mijn favoriete karakter, je voelt het hele boek met hem mee.
    Hij heeft veel tegenslagen.

Nee, ik zou niks aan een personage willen veranderen.

De auteur

Ga je na het lezen van De Borneodeal de eerdere en volgende boeken van Jacob Vis ook lezen.

Ja, ik vind de schrijfstijl erg prettig, je leest daarom met plezier het boek.
    Ik vind het boek heel beeldend geschreven.
    Zou zeker meer boeken willen lezen van Jacob Vis, ben erg benieuwd naar de volgende boeken.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 73

De karakters
    Van de karakters van en rondom Tjibbe heb ik het idee dat hun karakters meer groei en sterker werden.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Lastig er waren meerdere personages, toch Tjibbe het verhaal draait om hem en ondanks alles wat hij meemaakt komt hij sterk over.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Zeker niet, want dan klopt het verhaal niet meer.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Eigenlijk niet, het is zo soepel te lezen dat ook al zit het erin, de spanning voor mij iets meer aangewakkerd zou mogen worden.

5. Kun je de schrijfstijl van Jacob Vis specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Heel erg beeldend geschreven

6. Ga je na het lezen van De Borneodeal de eerdere en volgende boeken van Jacob Vis ook lezen?
    Als alle boeken van hem zo fijn leesbaar zijn zal ik dit zeker overwegen.

maria
    Bijdrager
    Post count: 345

De karakters
    Saida die steeds meer overtuigd is daar te blijven ook al beseft ze wat ze de ander aandoet, maar toch haar eigen weg kiest
    Tjibbe die uiteindelijk een soort berust in het feit dat Saida niet meer terugkomt en toch met Wan kan handelen. Tjibbe die uiteindelijk niets vertelt over de ïllegale “in de plaats stelling” van de baby. Een sterke man
    Joost bij wie hetzelfde gebeurd als bij Tjibbe en dan wel door zijn vriend Tjibbe hem aangedaan en dan Tjibbe een beetje laat vallen, maar uiteindelijk wel daar blijft werken
    Sela die haar leven opoffert!
    Ko Prins die anders dan zijn vader is en dat laat blijken
    De meeste personages gaan een positieve kant op qua karakter (Li, Sukumi) met natuurlijk enkele uitzonderingen zoals Sikali (al was hij wel blij dat zoonlief gered werd wat weer een voordeel later voor Tjibbe was), Oetomo

Tjibbe ik heb met hem te doen, de harde werker en zeker toen hij er naast de rampen op de plantage, het vertrek van zijn vrouw er ingeluisd werd.

Nee echt niet.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja heel prettig geschreven in hoofdstukken met tijdsaanduiding

5. Kun je de schrijfstijl van Jacob Vis specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Filmisch, meeslepend, boeiend. Je waant je in die omgeving

6. Ga je na het lezen van De Borneodeal de eerdere en volgende boeken van Jacob Vis ook lezen
    Zeker

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.