Home Forums Leesclub 149: De Borneodeal De Borneodeal, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1781
    #26435 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

vero
    Bijdrager
    Post count: 38

spanning : 9 heel mooie opbouw van de spanning en tot het laatste

plot : 10 geniaal plot, mooi verhaal, mooie aaneenschakeling van verschillende gebeurtenissen die samenkomen tot een
    onvoorspelbaar einde

leesplezier: 9 leuk en aangenaam lezen, wel aandachtig zijn want er gebeurt enorm veel

schrijfstijl: 9 leuke vlotte schrijfstijl

orginaliteit: 9 over ontbossingen en dergelijke zo’n boeiend verhaal schrijven, is toch niet iedereen gegeven

psychologie: 9 spanning, liefde, haat, rivaliteit, complotten,… alles komt aan bod

gemiddelde beoordeling 9.2

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 82

Beoordeling

Spanning: 9.De spanning werd naar het einde toe steeds verder opgevoerd.

Plot: 9. Het plot zit geniaal in elkaar door alle verschillende lijntjes tot 1 punt bij elkaar te brengen.

Leesplezier: 10.Ik heb het met heel veel plezier gelezen.

Schrijfstijl: 9.Leest heerlijk.

Orginaliteit: 10.Ben nog weinig boeken over dit onderwerp tegen gekomen.

Psychologie: 8

Gemiddelde beoordeling: 9,1

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning: 9 punten, omdat er een mooie opbouw is van spanning.
    Plot: 9 punten, omdat de verschillende verhaallijnen en wendingen 1 geheel vormen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het leuk was om te lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl was.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een hedendaags en toekomstig probleem is.
    Psychologie: 9 punten, omdat alles aan bod komt.
    Gemiddelde beoordeling: 9 punten

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 32

Spanning : 9 Mooi opgebouwde spanning door het gehele boek.

Plot : 10 Fantastisch plot,verrassend ,goed opgebouwd en alles komt mooi samen.

Leesplezier: 10 Ik heb erg genoten van het boek,het was maar moeilijk weg te leggen.

Schrijfstijl: 9 Boeiende schrijfstijl welke aangenaam leest.

Orginaliteit: 9 Het onderwerp is erg origineel over de natuur en de ontbossing

Psychologie: 9 omdat er diverse dingen aan bod komen

Gemiddelde beoordeling 9.2

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal ook hele relaxte passages heeft
    Plot: 10 punten, omdat door de verschillende onderwerpen dit mooi samenkomt naar een ongelooflijk einde
    Leesplezier: 9 punten, omdat dit boek plezierig weg leest ondanks de soms heftige gebeurtenissen
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het zo soepel leest, totaal niet vermoeiend of lastig
    Originaliteit: 9 punten, door het totaalplaatje van meerdere onderwerpen
    Psychologie: 8 punten, door het gemak waarmee je door het boek gaat en de (mis)daden niet ingewikkeld overkomen, eerder bruut

Gemiddelde beoordeling: 8.8 punten

Tira
    Bijdrager
    Post count: 18

Spanning : 9 De spanning is er constant en is goed verdeeld door het gehele boek

Plot : 10 Een heel erg mooi plot,heel goed uitgewerkt

Leesplezier: 10 Met heel veel plezier gelezen

Schrijfstijl: 9 Boeiende schrijfstijl welke aangenaam leest.

Orginaliteit:10 Het onderwerp is erg origineel en past bij deze tijd

Psychologie: 9 er zit veel diepgang in

Gemiddelde beoordeling 9.3

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 55

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).
    Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.
    Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 9 punten, omdat een spannend boek tot het einde van het boek.
    Plot: 10 punten, omdat een erg goed plot, onvoorspelbaar.
    Leesplezier: 10 punten, omdat heb het boek met heel veel plezier gelezen, prachtig boek.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat een heel plezierige schrijfstijl, ik heb van de schrijfstijl genoten tijdens het lezen.
    Originaliteit: 10 punten, omdat een erg belangrijk onderwerp waar veel over geschreven moet worden.
    Psychologie: 9 punten, omdat zit erg veel diepgang in het boek.

Gemiddelde beoordeling: 9,7 punten
    Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).
    VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

P. Holla
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 8 punten, omdat er ook goed onderbouwing wordt gegeven van het probleem ontbossing, en daarnaast de verhaallijnen van andere die zeer relaxed zijn.
    Plot: 10 punten, omdat deze zeer origineel is en totaal onverwacht.
    Leesplezier: 7 punten, omdat soms het verhaal zeer snel ging. Soms binnen 2 regels al wat anders, hierdoor kwam het voor mij niet geloofwaardig over. Zie ook hoofdstuk 24 we gaan niet verder, hoofdstuk 25 zitten ze in de rechtszaal.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat zeer boeiend, nieuwsgierig en goed onderbouwd.
    Originaliteit: 10 punten, omdat een onderwerp is die zeer actueel is.
    Psychologie: 8 punten, omdat het lekker liep, soms toch wel even zoeken naar welke broer het wat.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

maria
    Bijdrager
    Post count: 349

Spanning: 7,5 punten, omdat er een onderhuidse spanning is tot het einde toe.

Plot: 8,5 punten, omdat er mooi naar toegewerkt is en er ineens toch weer wat anders gebeurde al ging het op het eind wel snel!.

Leesplezier: 9 punten, omdat het heel prettig las, ik mij in die omgeving waande en ook de wijze van bosbouw vond ik interessant om te lezen. Had ook totaal niet verwacht dat en orgaanroof en babywissel aan de orde zou komen en dat maakt het leuk.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat het fijn beschreven is al had ik nog wat meer mooie omschrijvingen willen hebben.

Originaliteit: 9 punten, omdat er zoveel elementen aan bod kwamen als politiek, relaties, orgaanroof, drugs, bosbouw, roofbouw (actueel probleem nog steeds), runnen van een “bedrijf”, bijgeloof etc. en het boeiend werd beschreven.

Psychologie: 8,5 punten, omdat de karakters (vooral van Tjibbe)mooi werden weergegeven en je hun handelen, angst, gevoel, liefde zo kon volgen

Gemiddelde is een 8,5

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 251

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal van het begin tot en met het einde doorspekt is met spanning.

Plot: 10 punten, omdat het plot verdraaid goed in elkaar steekt en het einde helemaal de kroon spant.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik intens van het verhaal en de schrijfstijl genoten heb.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat de schrijfstijl bijzonder aangenaam is.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit een verhaal gelezen heb waar zowel ontbossing, palmolieteelt, orgaanroof, babyruil, drugssmokkel, moord, corruptie, terreur, etnische terreur, ontvoering, liefde, trouw, vreemdgaan, empathie, brandstichting, verkrachting, diefstal en apenliefde aan bod zijn gekomen.

Psychologie: 10 punten, omdat het psychologisch aspect betreffende de hoofdpersonages goed uitgewerkt is.

Gemiddelde beoordeling: 9,8 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 368

Spanning: 9 punten, omdat de spanning in een stijgende lijn het verhaal voortzet.

Plot: 10 punten, omdat sterk geolied plot

Leesplezier: 10 punten, met veel plezier

Schrijfstijl: 9 punten, prettig begrijpend en aangenaam

Originaliteit: 9 punten, omdat dit maatschappelijke probleem in een meeslepend verhaal is omgezet

Psychologie: 9 punten, omdat op een subtiele manier dit in de personages is verwerkt

Gemiddelde beoordeling: 56 punten :6 =9,3

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 129

Spanning: 8 punten, omdat die goed werd opgebouwd zonder hoofdzaak te zijn.

Plot: 9 punten, omdat de verhaallijnen mekaar mooi aanvullen en later realistisch samenkomen.

Leesplezier: 9 punten, omdat het ondanks enkele gruwelijke scènes heel aangenaam en ontspannend leest.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het knap op het doelpubliek inspeelt.

Originaliteit: 10 punten, omdat het bij mijn weten uniek is.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters geloofwaardig handelen op basis van hun profiel.

Ingrid Ranzijn
    Bijdrager
    Post count: 11

Spanning: 8 punten, omdat er zeker spanning in het verhaal zat, maar het duurde even voordat die echt op gang kwam.

Plot: 10 punten, omdat het verhaal zo kunstig is opgebouwd met de vele verhaallijnen en karakters.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik met veel plezier deze bijzondere thriller heb gelezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal en de zinnen goed te lezen zijn. Het plot vind ik niet simpel, maar het is gecombineerd met een toegankelijke schrijfstijl.

Originaliteit: 10 punten, omdat de omgeving, de karakters en de onderwerpen heel origineel zijn. Ik ken geen boek wat erop lijkt.

Psychologie: 8 punten, omdat de verschillende karakters goed worden belicht.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 193

Spanning: 8.. punten, omdat ….de spanning goed wordt opgebouwd maarniet zo dat ik omver werd geblazen of op het puntje van mijn stoel ging zitten

Plot: .10. punten, omdat …het goed in elkaar zit met vele plotwendingen.

Leesplezier: ..9 punten, omdat het vlot geschreven is en het vanaf de eerste bladzijde pakt. De vele personages was even wennen….

Schrijfstijl: .9. punten, omdat …het vlot geschreven is

Originaliteit: .10. punten, omdat …het echt een verhaal is van deze tijd en het een actueel thema heeft.

Psychologie: ..10 punten, omdat … er veel diepgang zit in de personages en ook in de problemen.

totaal 9.3

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.