Home Forums Leesclub 120: De andere vrouw De andere vrouw, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #21817 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 253

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Wat me vooral opvalt aan de cover is de grote van de naam van de schrijver.
    Ook de titel valt op.
    De vrouw die met haar rug naar je toe stat en dan de rode wolken op de achtergrond, voorspellen onheil.
    Benieuwd of dit ook zo is.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Mijn verwachtingen van de auteur liggen hoog, heb nog nooit iets van hem gelezen, maar wel al veel goeds over gehoord en gelezen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannende thriller, die me op het puntje van me stoel doet zitten, met de nodige actie.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 251

Cover: ik heb een ePub en ben dan ook blij, Cees, dat je de cover hier geplaatst hebt.
    Mooie kleurcombinatie, wel een onheilspellende lucht. Wat je tegenwoordig vaak ziet en wat ik jammer vind, is dat de naam van de schrijver in een grotere letter op de cover staat dan de titel van het boek.
    Achterkant: mooie foto van de schrijver, korte inhoud van het boek die je nieuwsgierig naar het boek maakt.

Auteur: ik heb nooit iets van hem gelezen en sta dan ook helemaal open voor wat hij te bieden heeft. Ik lees dat hij al veel bestsellers geschreven en prijzen gewonnen heeft. Dat belooft veel.

Verwachting: Een sprankelende en briljante thriller (haha, dat staat achterop het boek). Leuk dat het op veel verschillende plaatsen speelt. Dat geeft vaak meer vaart aan het verhaal en nodigt uit om verder te willen lezen.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 30

De rode donkere wolken, voor het rode gevaar? De grote naar van de auteur, hij heeft een grote en opvallende plek, maar niet te.
    Een vrouw in het midden van westerse en Russische gebouwen

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik heb hoge verwachtingen, ook al heb ik nooit van hem gelezen, heb wel al verschillende meningen over hem gezien, en de achterflappen en covers spreken mij altijd wel aan.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Verwacht een kijkje in de spionage wereld, beetje over Rusland maar vooral gewoon een spannend verhaal met een vleugje liefde

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 184

Cover: Een strak vorm gegeven cover, met op de voorkant een vrouw met halflang haar, die over een rivier uitkijkt. Ik denk dat het uitzicht Washington DC is.2 Gebouwen (kerk) springen in het oog. Donkere wolken (roodbruin), die op dreiging duiden. Verder De titel en auteur in hoofdletters, maar beiden een ander lettertype. Een Gabriel Allon-thriller staat in kleinere hoofdletters en in het groen en weer een ander lettertype. Bovenaan staat in hoofdletters en deels schuin #1 New York Times bestsellerauteur. De uitgevers staat aan de rechterkant verticaal. Er zijn zo te zien wel 4 of 5 verschillende lettertypes gebruikt. Ee Op de achterkant aan de linkerkant de auteur, en rechts ervan de tekst op een bruinrode achtergrond. Waar het verhaal overgaat is weergegeven in witte letters. In groene vette letters staan een paar aanbevelingen. Verder staat er een korte samenvatting over Daniel Silva.
    Auteur: Ik heb nog nooit iets van Daniel Silvan gelezen. Doordat De andere vrouw al het 18e deel van de serie Gabriel Allon is verwacht ik een boeiend boek.
    Verwachting Ik verwacht een spannende thriller vol actie en onverwachte ontwikkelingen. En dat deze los van de andere delen te lezen is.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 120

Cover: de naam van de schrijver in super kapitalen! En ook een intrigerende foto. Dus erg veel aandacht voor de schrijver.

Auteur: ik ken hem niet wat ik erg jammer vind, omdat dit al het zoveelste boek van hem is. Hopelijk vind ik het zo goed dat ik de rest ook ga lezen.

Verwachting: ik verwacht veel van deze thriller, omdat er ook genoemd staat dat er veel onverwachte twists zijn en daar hou ik erg van!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 226

De cover is zoals bij alle boeken van Daniël Silva. Zijn naam in prominente letters en zijn foto op de achtercover.
    Verder een vrouw (de andere vrouw?) die kijkt naar zowel Moskou als Washington.

Daniël Silva is een van mijn favoriete schrijvers.

Verwachting; zeer spannend boek, met daarin politiek, kunstgeschiedenis, terrorisme en spionnen.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 157

De cover zie er wel leuk uit. Mooie historische gebouwen op de achtergrond en op de voorgrond van een mysterieuze vrouw

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik heb reeds al een boek van hem gelezen en hopelijk is die even tof

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Spannend en benieuwd wie die vrouw is

AT
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: Ik heb ook Het Zwarte Gif van Daniel Silva in bezit en gelezen en ik vind het altijd mooi als zo’n serie (het gaat tenslotte weer over Gabriel Allon) in één stijl wordt uitgevoerd. Ook deze keer vind ik het weer een mooie voorkant met iemand van achteren met daarachter het toneel van het boek.

Ik heb van Daniel Silva alleen Het Zwarte Gif gelezen, maar dat vond ik wel echt heel goed. Daarom heb ik me ook ingeschreven voor deze leesclub.

Dat het boek deze keer over het Kremlin en de KGB gaat vind ik intrigerend. Ik heb er sowieso nog nooit een boek over gelezen en ook al is het fictie, je leert er toch altijd weer wat van. Bovendien wordt op de achterflap gesproken over het redden van de wereld. Dat belooft heel spannend te worden; waarschijnlijk met veel politieke intriges.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover: naam van de schrijver levensgroot, klein complexje misschien? Verder een stad de achterkant van een vrouw en donkere wolken .

De auteur ik ken hem niet maar het is een new York times bestseller auteur lees ik. Weer zelfbevestiging?

Het verhaal
    Ik heb geen idee. Dus ik laat me verrassen.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 69

Cover: De #1 opmerking is wat bij betreft niet nodig aangezien ik deze opmerking bij veel auteurs zie staan. Verder is de cover in lijn met eerdere titels waarbij de auteur en titel groot zijn weergegeven en er een shot van een locatie te zien is waarbij je op de rug van een persoon kijkt. Ondanks dat de tekst vrij groot is neemt dit gelukkig niet de volledige aandacht van de afbeelding weg.
    De cover geeft de indruk van de mogelijke locatie en zorgt voor nieuwsgierigheid van de gebeurtenissen.

Auteur: Eerder twee titels in het Engels gelezen (Black widow en House of Spies). Dit is goed bevallen vanwege de schrijfstijl. Hopelijk blijft dit gevoel bij een Nederlandse vertaling hetzelfde.

Verwachting: Hopelijk haalt de vertaling de sfeer niet uit het boek. Als dit goed blijft verwacht ik weer een spannende en meeslepende toch met Gabriel Allon. Er zal ook zeker weer actie in zitten.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 256

Cover: Ik vind het een heel herkenbare cover voor Daniël Silva want zijn andere boeken lijken erop. Vind ik persoonlijk wel gemakkelijk zodat je ze snel opmerkt in de boekhandel en ik vind de cover wel mooi en passend

Auteur: Ik heb al een boek gelezen van deze auteur en hij schrijft wel goed dus ik veronderstel dat dit ook een goed geschreven boek is

Verwachting: Weer een heel spannend verhaal dat je niet los laat van het begin tot het einde

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 161

Cover: Een vrouw (de andere vrouw) op de voorkant. Rode wolken, het dreigende rode gevaar? Het Kremlin op de achtergrond. Duidelijk een cover zoals de eerdere boeken van Daniel Silva, een zelfde soort stijl, dat vind ik heel erg sterk.

Auteur: Ik heb eerder een boek van hem gelezen en dat was heel erg goed, 5 sterren. Ben benieuwd of hij met zijn nieuwe boek daaraan kan tippen

Verwachtingen: zijn hoog gezien mijn eerdere ervaringen, dus lekker spannend niet weg te leggen boek.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 220

Cover: Prachtig exemplaar weer. Past mooi in de serie van de andere Gabriel Allon-thrillers. Heb er meteen zin in. De tekst (schrijver, dat het een bestsellerauteur is, titel en serie-naam) zijn meteen duidelijk. Het plaatje is niet perse origineel, maar wel mooi, met een vrouw die je aan de achterkant ziet terwijl ze uitkijkt over mooie grote bouwwerken van een stad en het water waar een brug overheen ligt. Op de achterzijde een strenge foto van de schrijver. Die vind ik niet zo mooi (de foto dan). De omschrijving op de achterzijde is pakkend.

Auteur: Ik heb hoge verwachtingen omdat ik Daniel Silva’s Het zwarte gif heb gelezen. Net als bij dat boek verwacht ik internationale intriges, spanning en personages die aansprekend zijn.

Verwachting: Ik verwacht een internationale thriller die me geboeid houdt!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 341

cover: Een vrouw,is dit de mysterieuze vrouw die wordt beschreven in de tekst op de achterflap, kijkt naar een stad in de verte Wat gaat er allemaal door het hoofd van de vrouw heen? Na de tekst op de achterflap gelezen te hebben krijg je meteen het gevoel wat is er allemaal gebeurt maar vooral de vraag waarom daar wil ik achter komen.

Auteur: de auteur,Daniel Silva,heeft een behoorlijke lijst boeken al afgeleverd maar voor mij is zijn werk nog onbekend . Daar komt nu verandering in.

Verwachting: De andere vrouw is het 18e deel van een serie geschreven rond Gabriel Allon. Er is natuurlijk een hele geschiedenis vooraf gegaan ,welke ik niet ken. Dit is een bepaalde drempel die me in eerste instantie tegen hield maar mijn nieuwsgierigheid nam de overhand en wat mijn verwachting betreft hoop ik op een intrigerend”spionage’ verhaal dat me bezig houd en me op verschillende manieren ,qua spanning,personages en wendingen, weet te verrassen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.