Home Forums Leesclub 120: De andere vrouw De andere vrouw, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #21825 |

Vragen ThrillZone leesclub De andere vrouw                                        

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Daniel Silva specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. De andere vrouw is een Gabriel Allon-thriller. Heb je uit deze serie al meerdere boeken gelezen of ga je, na  De andere vrouw  de vorige en volgende boeken ook nog lezen?

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 69

1.
    De karakters zijn voornamelijk wie ze zijn. Veel personages hebben al een lange geschiedenis in de boeken waardoor ze niet heel veel meer veranderen. Nieuwe personages zijn vrijwel direct omschreven in wie ze zijn, hoe ze er uit zien en wat de rol is. Je leert ze gedurende het lezen nog wel iets betere kennen, maar echt ontwikkelen doen ze verder niet veel.

2.
    Ik heb niet echt een favoriet. Het hele team rondom Gabriel Allon is interessant opgebouwd.

3.
    Nee. Ik denk dat in het sfeer van het boek en het onderwerp passende personages zijn gebruikt

De auteur
    1.
    Het is zeker passend. De onderwerpen spionage en geheime diensten zijn geheimzinnig en moeilijk op papier te zetten. De manier van vertellen laat duidelijk zien hoe complex dingen in elkaar zitten en de geheimzinnigheid die daarom heen zit.

2.
    Daniel Silva heeft een vertellende stijl waarin veel van de gebeurtenissen worden uitgelegd en soms ook herhaald. Hij houdt het geheimzinnig en zeer interessant.

3.
    Uit deze reeks heb ik twee Engelstalige boeken gelezen. Ik heb nog boeken uit de reeks liggen en ga de overige ook zeker lezen.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 184

Door de vele personages leer je ze niet echt kennen. Van evolueren is naar mijn idee geen sprake.
    2.
    Ik heb geen favoriet personage.
    3.
    Nee. De personages passen goed in het verhaal
    De auteur

De schrijfstijl past bij het verhaal. Door het boven de hoofdstukken vermelden van plaats en land blijf je als lezer een beetje bij de les. Het is een complex verhaal, dat met onderwerpen als spionage en geheime diensten die over de landgrenzen heen gaan geheimzinnigheid in de hand werkt.

Daniel Silva heeft een complexe vertellende stijl. Het verhaal leent zich wel voor verfilming. Doordat bepaalde gebeurtenissen meerdere malen herhaald worden, ga je de verbanden zien.
    Dit is mijn eerste boek van Daniel Silva en ik weet nu op dit moment nog niet of ik er meer wil lezen. Dit komt m.n. door de complexiteit en misschien ook wel, omdat De andere vrouw mijn eerste spionage thriller was.

AT
    Bijdrager
    Post count: 74

De karakters ontwikkelen zich niet echt. Zelfs Allon leren we in feite niet beter kennen. Dit is het tweede boek dat ik in deze serie lees, maar ik weet niet meer over de hoofdpersoon dan aan het einde van het eerste boek. Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Omdat je de karakters niet echt leert kennen heb ik geen favoriet en zou ik dus ook niks willen veranderen. Het meest interessant was Rebecca Manning misschien nog wel; uiteindelijk leer je haar kennen als een koude, wrede vrouw.

Daniel Silva is een schrijver die overduidelijk veel research in zijn boeken steekt. Dat viel me bij het Zwarte Gif al op en nu weer. Deze keer heeft hij zich laten inspireren door Harold Adrian Russell Philby, waarover in hoofdstuk 41 de feiten op een rijtje zijn gezet. Spionage en contraspionage spelen zich ongetwijfeld af in een zeer complexe wereld en dat maakte dit boek voor mij eigenlijk lastig om te lezen. Ik had veel tijd en kon daardoor best snel lezen en nog was het aantal karakters bijna niet bij te houden. Ik vond dit boek minder dan Het Zwarte Gif en zal daarom het volgende boek waarschijnlijk toch wel weer willen lezen. Daniel Silva heeft nl. wel iets te vertellen en dat maakt dat zijn boeken geen niemendalletjes zijn.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 253

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ieder personage in dit boek is wie hij is.
    Een echte evolutie maken ze niet mee. Het zijn spionnen waardoor ze zichzelf omtoveren in verschillende karakters/personages.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

De persoon die mij het meest aansprak in het boek was Allon.
    Omdat hij strijdt om goed te doen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee ze zijn goed zoals ze zijn.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

De schrijfstijl past wel bij het boek, het is even wennen en door de vele personages duurde het even voor ik in het verhaal zat. Maar je ziet dat er veel research in het boek zit. Waardoor je weer respect krijgt voor de schrijver.

Kun je de schrijfstijl van Daniel Silva specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Het boek heeft een schrijstijl die heel veel informatie geeft aan de lezer, waardoor je echt wel iets hebt van JA zo zit de spionnenwereld in elkaar.

De andere vrouw is een Gabriel Allon-thriller. Heb je uit deze serie al meerdere boeken gelezen of ga je, na De andere vrouw de vorige en volgende boeken ook nog lezen?

Voor mij was dit het eerste boek dat ik las van deze schrijver. Hoewel het boek me niet onmiddellijk pakte, heb ik sympathie gekregen voor Allon en wil ik nog meer van hem te weten komen. Zal dus zeker nog een boek met hem als hoofdpersonage lezen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 226

De karakters

De karakters evolueren niet echt, het is meer dat je door het verloop van het verhaal, meer over sommige te weten komt.

Chiara is mijn favoriete personage, ik vind haar een hele sterke en slimme vrouw, die begrijpt wat haar man mee bezig is, voor hem zorgt (kookt) en hem soms door een opmerking tot een ander inzicht laat komen.

De personages passen voor mij goed binnen het verhaal.

De auteur

De wereld van spionnen en dubbelspionnen gaat naar mijn idee, snel,over landsgrenzen heen, soms duister, soms luguber. Daar past de schrijfstijl zeker bij.

Kun je de schrijfstijl van Daniel Silva specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Vooral gedetailleerd, goed uitgewerkt, soms filmisch.

De andere vrouw is een Gabriel Allon-thriller. Heb je uit deze serie al meerdere boeken gelezen of ga je, na De andere vrouw de vorige en volgende boeken ook nog lezen?
    Ik heb al meerdere boeken gelezen, dit is niet het beste wat ik gelezen heb, maar ben nog niet klaar met de boeken van Daniel Silva

cristina73
    Bijdrager
    Post count: 6

De karakters
    1.De karakters ontwikkelen zich niet echt.
    2.Nee, geen favoriete.
    3.Nee.

De auteur
    4.Ik vind dat schrijfstijl wel bij het verhaal past. Dankzij de vermelding van de plaats en land bij iedere hoofdstuk kon ik goed volgen. Maar bij sommige stukken weet je niet meteen wie aan het vertellen is, dus je moet alert blijven.

5.Daniel Silva geeft veel informatie aan de lezer op een vertellende wijze en dat is ok, maar zodra je van locatie en personage verandert merk je dat het niet makkelijk is om het bij te houden.

6.Dit is mijn eerste boek van de reeks Gabriel Allon, en ik ga waarschijnlijk niets meer lezer hiervan. Ik mis diepgang in de personages, het is bijna een opsomming van feiten, locaties, personages.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 157

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Redelijk, je kent hun verleden al en zo leert je de personages kennen
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Op dit moment nog nket,het verhaal is nog niet uit
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? /
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja korte hoofdstukken zijn leuk om te lezen
    Meeslepend!
    Ja sluipend gif, die viel beetje tegen. Tov dit verhaal

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 251

De karakters

Nee, veel verandering zit er niet in de personen tussen begin en eind. Het enige is dat je ze een beetje leert kennen.

Geen favoriete persoon

De karakters zijn goed neergezet, er hoeft wat mij betreft aan niemand wat veranderd te worden.

De auteur

Ja, het past wel. Veel variatie in plaatsen, die duidelijk omschreven worden in de titel van de hoofdstukken. Veel mensen, die allemaal een plek krijgen.

Gedetailleerd, omschrijvend. Te veel wat mij betreft.

Nee, geen andere boeken van hem gelezen en ik denk ook niet dat ik dat ga doen.

Ingrid Winnelinckx
    Bijdrager
    Post count: 15

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee ik vind niet dat de personages evolueren, voor mij zijn er teveel personages en ik kan ze niet goed uit elkaar houden omdat het er teveel zijn en ik het verhaal niet goed kan volgen
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee ik heb geen favoriete personage, in het vorige boek dat ik las was het Gabriel maar nu vind ik dat hij er niet echt goed naar voor komt
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Minder personages en dan ze meer uitwerken zodat je nog weet wie wie is.</strong

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Nee vind ik bij dit boek niet omdat ik echt niet mee was in het boek en ik echt moeite moest doen om het boek uiteindelijk uit te lezen
    Kun je de schrijfstijl van Daniel Silva specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.Te uitgebreid, verwarrend
    De andere vrouw is een Gabriel Allon-thriller. Heb je uit deze serie al meerdere boeken gelezen of ga je, na De andere vrouw de vorige en volgende boeken ook nog lezen? Ik heb al een boek gelezen en dat boek ging veel vlotter dan dit. Na dit heb ik al veel minder zin om nog een volgend te lezen terwijl ik na het vorige enthousiast was omdat ik terug een van hem mocht lezen

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 120

De karakters

Ik heb niet het gevoel dat de karakters evolueren. We komen wel meer over hen te weten, maar de karakters blijven zoals ze zijn.
    Voor mij was ‘De andere vrouw”, Charlotte Bettencourt favoriet. Een eenzame vrouw die haar memoires probeert te schrijven. Van haar had ik graag meer geweten.
    Ik zou aan geen enkel personage wat willen veranderen.

De auteur

De schrijfstijl past wel bij het verhaal. Veel feiten, personen, plaatsen. Het komt op mij beschrijvend over, afstandelijk en zakelijk. Weinig emoties.
    Ik had nog niet eerder een boek van Da Silva gelezen en ga dat niet zo gauw weer eens doen. Ik hou meer van boeken waarin een emotionele diepgang zit.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 220

De karakters

Gabriel Allon is al langer een aanwezig en stabiel figuur binnen de thrillers van Daniel Silva. In dit boek is hij hoofd van de Israelische dienst, spion in hart en nieren, geliefde echtgenoot en vader binnen het gezin, zijn veilige haven. In dit boek speelde niets dat verband hield met zijn kunstkennis en -vaardigheden. Je merkt wel dat hij wat ouder wordt als hij zich bij een actie-scene afvraagt of hij nog zo snel kan handelen. Verder zie ik geen ontwikkeling bij hem.

De andere top-spionage collega’s ontwikkelen zich ook niet. Je krijgt zo weinig van hun binnenwereld mee dat daar niets van de ontdekken valt. Alleen in de keuze van een de Britse Graham Seymour aan het eind, valt iets van ontwikkeling te zien, daar waar hij als enorm betrouwbaar boegbeeld, zich uiteindelijk toch laat leiden door de angst om van zijn voetstuk te vallen.

Charlotte Bettencourt lijkt in haar dorp als een wat excentrieke, oudere vrouw gezien te worden. Ze is erg op zichzelf en niemand weet iets over haar. Ik vind haar een eenzame, teruggetrokken vrouw, die mijmert en terugkijkt, met vaste gewoonten, maar die ondertussen een groot geheim met zich meedraagt dat haar enerzijds trots maakt en anderzijds schrijnend eenzaam. Zij spreekt me in het boek het meest aan, waarschijnlijk ook omdat de beschrijvingen bij haar meer gaan over wat ze heeft meegemaakt en wat ze daarover denkt. Daar zit wel ontwikkeling in, vooral tegen het einde gelooft ze niet meer zo blind in haar eerdere overtuigingen. Daarnaast ontdek ik tussen de regels door meer emoties bij haar, waaronder de angst dat een belangrijk iemand haar haar grootste keuze kwalijk neemt.

Eva Fernandes spreekt me ook aan. Ze is een Braziliaanse gastvrouw bij een restaurant, een doorzetster die geniet van haar werk, daarmee onder haar niveau functioneert en die ondertussen geronseld is en een geheim leven heeft. Ze bruist in haar werk als gastvrouw maar is ondertussen bang dat haar geheimen ontdekt worden.

De vrouwen worden meer als mensen van vlees en bloed omschreven, de mannen meer als denkers en strategen. Ik zou niets aan de personages willen veranderen, maar ik zou wel meer verdieping in de beschrijving van de belangrijkste personages willen zien.

De auteur

Ik vind de schrijfstijl van Daniel Silva van hoog niveau. Ook uit alle informatie die hij geeft blijkt dat Silva een zeer intelligente man is. Hij gebruikt lange zinnen die voor de leesbaarheid doorgeknipt worden waarna er een zin volgt die begint met “En”. Taalkundig niet correct, maar maakt het wel leesbaarder. Soms gebruikt hij moeilijke woorden. Daarnaast komt hij met zoveel gedetailleerde info over gebouwen, straten en personages, dat het lijkt alsof hij oog heeft voor details. Wat mij betreft had dat laatste niet gehoeven. Het komt het verhaal en de leesbaarheid in dit boek niet ten goede; daar lijkt het meer staccato. In een paar scenes is wordt de schrijfstijl filmisch. Het zijn de scenes waarin niet gedacht en gepraat wordt, maar waarin iets gebeurt. Dat zijn de scenes die boeien en waar Silva ook goed in is. In dit boek hadden er meer van die scenes mogen zijn.

Ik heb genoten van Het Zwarte Gif en wilde daarom graag De Andere Vrouw lezen. Dit boek valt wat tegen. Ik wil nog wel een van zijn vorige boeken gaan lezen, waarschijnlijk de voorganger of opvolger van Het Zwarte Gif.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 30

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee eigenlijk niet, ze zijn wie ze zijn, je leert ze verder niet kennen, nou misschien Rebecca dan, die wordt gewoon koud en kil, een nare vrouw, was ze eerst niet

nee eigenlijk niet, had geen favoriet personage, maar vond Eva wel wat mysterieus hebben,ze probeerde iets van haar leven te maken maar dat was meer een bijpersonage

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? nee eigenlijk niet, al hadden ze wel ietsje meer diepgang kunnen hebben, maar het was niet storend

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? ja past zeker, opzich fijne schrijfstijl, kwam er alleen zelf niet in ook al waren het korte hoofdstukken etc, denk dat ik wat anders had verwacht, dat het sneller vanuit de Franse vrouw werd verteld zoals het leek op de achterflap
    Af en toe zeker filmisch, maar aan de andere kant soms wat langdradig, heel veel feiten, wat het dan wel weer interessant maakt, maar de vaart er tijdens het lezen uithaalt

ja ga zeker nog meer lezen, want lees in de leesclub al dat ze dit toch niet zijn beste vinden bij sommige deelnemers, dus ga het zeker proberen, kijken of een eerdere mij beter bevalt, het was zeker niet slecht, maar kon er moeilijk in komen

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 161

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik zie zoals al meer van de leesclub niet echt veel ontwikkeling in de karakters. Weinig evolutie deze keer.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? De andere vrouw sprak mij wel aan omdat ze een paria is iemand die er niet bijhoort, een soort medelijden. Maar ook Allon heeft mijn hart gestolen om het zoeken naar recht en de waarheid en dat vol blijven houden, doorgaan tot het einde.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Met zoveel personages moet je niet gaan sleutelen aan een van de personages dan valt het verhaal uit elkaar.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl past bij het verhaal, spionage. Korte hoofdstukken, prachtige beschrijving, beeldend geschreven zo dat je het voor je ziet.
    Kun je de schrijfstijl van Daniel Silva specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. De schrijfstijl is filmisch, je ziet het voor je. Omdat dit het tweede boek is dat ik lees van Daniel Silva zie ik dat zijn manier om kleuren te beschrijven ook hier weer terug komt, dat lijkt wel kenmerkend voor hem.
    De andere vrouw is een Gabriel Allon-thriller. Heb je uit deze serie al meerdere boeken gelezen of ga je, na De andere vrouw de vorige en volgende boeken ook nog lezen? Absoluut. Zijn vorige boek dat ik gelezen heb vond ik spannender, meeslepender en hier speelde historie een grotere rol waardoor de spanning pas later kwam. Ik ben benieuwd naar zijn andere boeken en de verschillen.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 28

karakters

Nee de karakters evolueren niet

Ik heb geen favoriet personage. Het waren er teveel, dat wel

Meen
    De auteur

Past wel maar is niet altijd prettig

Ik vond het een beetje op een dagboek lijken

Niks eerder gelezen en het blijft bij dit boek denk.ik.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.