Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 120: De andere vrouw De andere vrouw, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1528
    #21821 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

AT
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 6 punten, omdat er alleen in het begin iets spannend gebeurde en dat ik daarna tot hoofdstuk 70 heb moeten wachten.

Plot: 6 punten, omdat het te vergezocht en te complex was.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het wel een interessant thema vond en Silva goed kan schrijven.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig leest. Jammer dat het me niet raakte.

Originaliteit: 8 punten, omdat Kim Philby echt bestaan heeft.

Psychologie:5 punten, omdat ik dit echt onderbelicht vond in dit boek. Ik vond de motieven van Rebecca Manning en Eva Fernandes niet overtuigend genoeg.

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 288

Spanning: 6 punten, omdat je wilde wel constant verder lezen om te weten te komen wie de mol was, maar de echte spanning bleef uit.

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar steekt

Leesplezier: 6 punten, omdat door de vele personages, bleef de vaart wat uit het verhaal, waardoor het langer duurde voor je er echt in komt. .

Schrijfstijl: 6 punten, omdat zelfde reden als hierboven vermeld

Originaliteit:8 punten, omdat had nog geen boeken gelezen met dit thema, dus ik vond het wel origneel, ik ben dan ook heel geïnterseerd in dit thema.

Psychologie:7 punten, omdat door het geen Allon meemaakt, moet je psychisch sterk staan;

is een gemiddelde van 6.8 punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 197

Spanning:.6. punten, omdat ik regelmatig de draad kwijtraakte en personages en de bijbehorende inlichtingendienst moest opzoeken

Plot:.7. punten, omdat er wel een zekere opbouw in zat, ondanks de complexiteit….

Leesplezier:.7. punten, omdat er af en toe een vleugje humor in verweven was….

Schrijfstijl:.7. punten, omdat het rea….

Originaliteit:.8. punten, omdat spionage en contraspionage een bijzonder thema is

Psychologie:.6. punten, omdat je de karakters niet echt leert kennen ….

Gemiddelde beoordeling:.6,8. punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 233

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal nooit echt heel spannend werd, alleen in bepaalde scenes. (moord op Kirov en uiteindelijke ontmaskering van de mol)
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal heel goed in elkaar zit, puzzelstukjes vallen pas aan het einde in elkaar.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik houd van gecompliceerde verhalen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de boeken van Daniel Silva prettig en makkelijk lezen ondanks vele personages en gebeurtenissen.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er weinig boeken zijn waarin geheime diensten, spionnen, kunstgeschiedenis en relaties gecombineerd worden.
    Psychologie: 7 punten, omdat de motivatie van Rebecca Manning niet echt heel duidelijk naar voren komt, anders dan dat ze het leven van haar vader wil leiden.

Gemiddelde beoordeling:7.66 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 283

Spanning: 6 punten, omdat er niet veel spanning in zit (maar dat past wel bij het verhaal).

Plot: 5 punten, omdat het te voorspelbaar is.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik moeilijk in het verhaal kon komen en op een bepaald moment zelfs overwogen heb met het boek te stoppen. Gelukkig heb ik doorgelezen en werd het later beter.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het boek wel vlot leest, maar er te veel namen in voorkomen van personen/namen die eigenlijk niets aan het verhaal toevoegen.

Originaliteit: 6 punten, omdat er meer boeken zijn waar de verschillende veiligheidsdiensten met elkaar samenwerken én elkaar tegenwerken.

Psychologie: 7 punten, omdat van een paar personen de gedachtegang en motieven waarom ze op een bepaalde manier handelen (GabrielAllon, Rebecca Manning, Charlotte Bettencourt).

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Ingrid Winnelinckx
    Bijdrager
    Post count: 18

Spanning: 6 punten, omdat ….het wel spannend was op de stukjes die ik wel begreep en kon volgen

Plot: 8 punten, omdat ….het was wel goed gevonden en niet verwacht

Leesplezier: 4 punten, omdat ….ik het echt met tegenzin moest verder lezen helaas

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ….het was te uitgebreid beschreven allemaal en te ingewikkeld, ook veel te veel personages zodat ik dikwijls niet meer met het verhaal mee was

Originaliteit:.6 punten, omdat ….ik vond het niet echt origineel

Psychologie: 5 punten, omdat ….de personages niet genoeg uitgewerkt zijn

Gemiddelde beoordeling:.5,66. punten

cristina73
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 6 punten, er was niet veel spanning, pas vanaf pagina 354, dus vanaf de laatste 100 pagina’s.
    Plot: 6 punten, te ingewikkeld, een beetje voorspelbaar.
    Leesplezier: 6 punten, omdat het moeilijk was om in het verhaal te komen. Ongeveer bij de helft dacht ik even dat ik niet verder wilde lezen. Aan het eind werd het gelukkig beter.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat het boek enigszins vlot leest, maar er zijn veel personages, te veel details over de route die ze rijden, het verleden etc, etc.
    Originaliteit: 6 punten, omdat het niet heel origineel is. Wat ik wel leuk vond waren de verschillende locaties wat alles zich afspeelt.
    Psychologie: 6 punten, omdat na het lezen van het boek de echte motieven van Rebecca Manning niet echt kent, wat jammer is. Ze heeft veel potentieel als personage.
    Gemiddelde beoordeling: 6

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 69

Spanning: 8 punten, omdat ….De spanning is niet in heel grote mate aanwezig.
    Plot:9 punten, omdat ….Goed uitgewerkt en geloofwaardig neergezet.
    Leesplezier:9 punten, omdat ….Door de onderwerpen moet je soms extra concentratie bij het lezen hebben. Verder heel leuk om te lezen.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat ….Goede omschrijvingen en personages.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ….Niet uniek qua onderwerpen, maar de manier van uitwerken tot dit geheel heb ik niet vaak voorbij zien komen.
    Psychologie:8 punten, omdat …Het komt sporadisch naar voren met ondervragingen en de dubbelrollen. Daar had mogelijk wat meer van in mogen zitten..

Gemiddelde beoordeling:..8,8 punten

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 126

Spanning: 5 punten, omdat het erg lang duurde voor de echte spanning voelbaar werd.

Plot: 6 punten, omdat ik de plot erg ingewikkeld vond.

Leesplezier: 4 punten, omdat ik veel moeite moest doen de aandacht erbij te houden en dat het leesplezier niet ten goed kwam.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik zijn stijl van schrijven erg duidelijk vond en goed te begrijpen, het verhaal daarentegen niet.

Originaliteit: 7 punten, omdat het boek gedeeltelijk op waarheid berust en voor het grootste gedeelte verzonnen is.

Psychologie: 4 punten, omdat ik diepgang in de karakters heel erg gemist heb. Alsof mensen wel moe kunnen worden, maar. Eerder buiten angst weinig emoties kenden.

Gemiddelde beoordeling: 5,7 punten

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 224

Spanning:.6 punten, omdat er maar weinig spannende momenten beschreven werden. Daar waar ze beschreven werden was het boeiender om te lezen. Veel letters in het boek gingen naar details en gesprekken waardoor alles wat statisch bleef.

Plot:.7 punten, omdat het verhaal en de manier waarop de personages uiteindelijk met elkaar te maken kregen goed was opgebouwd

Leesplezier:.7 punten, omdat ik soms terug moest zoeken om wie het ging en bij welke dienst hij/zij hoorde maar over het algemeen wel geniet van zo’n dikke thriller. Het leesplezier werd verhoogd door de linken met de actualiteit waardoor het geloofwaardig was en leek alsof het echt gebeurde.

Schrijfstijl:.7 punten, omdat Daniel Silva gebruik maakt van goede zinsopbouw, prettig taalgebruik en het wat dat betreft prima te lezen is.

Originaliteit:.6 punten, omdat het onderwerp van dit boek (geheime diensten en een mol) veel vaker beschreven is. Wat wel origineel is, is de actualiteit die verweven was in het boek.

Psychologie:.5 punten, omdat de personages niet zijn uitgediept en er weinig ontwikkeling te ontdekken was.

Gemiddelde beoordeling:.6,3 punten

marcel
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning:..6 punten, omdat …dittegenviel.

Plot:..7 punten, omdat …het toch nog verrassend was.

Leesplezier:.7. punten, Omdat het lekker weglas maar geen echt spannend boek was.

Schrijfstijl:6.. punten, omdat …sommige hoofdstukken erg kort zijn, en er veel karakters langskomen..

Originaliteit:.6. punten, omdat het geen nieuw thema is.

Psychologie:.6 punten, omdat ik dit niet ontdek heb ….

Gemiddelde beoordeling:6,3.. punten

ranata
    Bijdrager
    Post count: 30

Spanning :6 punten, omdat ik eigenlijk meer spanning had verwacht, en het pas de laatste 100 blz echt spannender werd

Plot: 7 punten, omdat ik die toch niet had zien aankomen

Leesplezier: 6 punten, omdat ik moeite had mijn hoofd erbij te halen, maar ik toch wel genoten heb van het verhaal, de stukken die mij helemaal trokken

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het wel mooi en goed geschreven is, en fijne korte hoofdstukken heeft

Originaliteit: 7punten, omdat het niet alleen om spionage draaide, maar ook om relaties

Psychologie: 6 punten, omdat ik denk dat er meer uit de personages te halen was

een 6,5

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning:..5 punten, omdat …. Weinig spanning en veel meer naar brieven en gedachten ging

Plot:..6 punten, omdat ….ik een andere einde dacht

Leesplezier:7.. punten, omdat …. het soms een beetje verwarrend was

Schrijfstijl:..8 punten, omdat …. Het gemakkelijk te lezen is

Originaliteit:.8. punten, omdat er dingen gebeuren die in deze tijd ook zijn

Psychologie:.7. punten, omdat er lang duurde voor er actie kwam

6,83

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 170

spanning: 7 punten, omdat het op het pas op het eind echt spannend werd.

Plot: 9 punten, omdat het complexe plot goed in elkaar zat en heel knap is om als schrijver niet de weg kwijt te raken (ben wel benieuwd hoe hij dat doet)

Leesplezier:7,5 punten, omdat ik mijn aandacht er wel vol bij moest houden

Schrijfstijl:9 punten, omdat die zo mooi beeldend is, je ziet het voor je ogen gebeuren

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het verhaal niet uniek is maar de schrijfstijl wel

Psychologie: 6 punten, omdat er weinig ontwikkeling in de personage is.

Een gemiddelde van 7,6

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.