Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 16: Dancer Dancer, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 85

Het verhaal leest goed vlot weg. Er zitten enkele schoonheidsfoutjes, die ik niet ga opnoemen, maar wel heb genoteerd.Het heeft mijn leesplezier niet aangetast. Wel vond ik echte Vlaamse zinnen, begon al met Kribbe, wat kinderopvang betekent. (Door mijn Vlaamse familie heb ik deze Vlaamse stukken en gezegdes niet als “raar” opgevat.)
    Toen las ik over * het “verversen”van de baby. Wij zeggen verschonen. * Men ging een deal “binnendrijven”, * zij hadden zich “overslapen”, * en er stond een auto, uit het jaar “stilletjes”. Dit laatste, daar moest ik om lachen. * blz 97 zegt: Ik kende haar beter dan dat ik heb laten “uitschrijnen”

Ik vind de taal erg charmant, en het heeft mij niet weerhouden om snel verder te lezen.

Verder kan ik mij niet vinden, in het gesprek van hierboven, dat er bladzijdes missen uit een papieren boek. Mijn boek leest goed, en heeft geen rare overlappingen. E-books kunnen een ander lettertype hebben en dus een ander aantal bladzijdes, als het verhaal maar klopt.

Het verhaal leest prettig weg..en is moeilijk neer te leggen. Inmiddels is het uit.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Het is inderdaad een boek dat prettig leest en heel spannend tot het einde

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Boek is nog niet uit, wegens persoonlijke redenen .. Straks verder lezen.
    De ontbrekende witregels zijn jammer, maar dat is “een fout” van de uitgeverij en dat ga ik echt niet aanrekenen. Verder heb ik taalgewijs geen reden tot klagen of iets opmerken. Ik ben ook Vlaams 🙂 .
    Blij dat ik deze uit de reeks weer kan smaken!

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Uitgelezen. Even laten bezinken!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Ik heb het boek uit en het was echt een plezier om dit boek te mogen lezen

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 161

Boek is hier ook uit. Mijn eerdere ideeën zijn eigenlijk niet meer veranderd.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 156

Hier nog een e-pub lezer, maar geen problemen ondervonden 🙂
    Heb deze keer ook genoten van de Vlaamse taal. Eerder een boek van een Vlaamse schrijver gelezen wat me niet beviel, maar hier nu gelukkig geen problemen mee. Vind het net als Annette leuk om het Vlaams te vergelijken met het Nederlands.
    Het verhaal leest als een trein. Het duurde eerst even voordat Tim en Jude weer in het verhaal opduiken, maar dat begint het verhaal dan ook echt lekker te lopen.
    Totaal geen problemen dat ik de voorgaande boeken over Tim en Jude nog niet heb gelezen, maar dat ga ik zeker nog doen!

maria
    Bijdrager
    Post count: 320

Dat iemand zo pervers kan zijn, had wel iets walgelijks. Geen moeite met het Vlaams gehad.’leuk,vlot boek om te lezen.
    Paar puntjes die mij opvielen.
    blz 29 hij draait haar op haar zij om los te maken. Is het niet makkelijker om haar op haar rug te draaien (zo ook vastgemaakt)

blz 29 tussen de rotsen gelegd
    blz 32 ligt op het natte zand
    blz 33 ligt op de vloedlijn (dan wel weg zou drijven),larveneitjes zo snel op het lichaam (paar uur tijd)?komt er toch water over heen, drijf je weg.

blz 20 verkeerspolitie verderop in de gang,narcoticabrigade en de dienst kleine delicten net om de hoek
    blz 80 gang aan de rechterkant zit verkeerspolitie, narcotica brigade en dienst kleine delicten.

blz 21 hoe is het met de moordzaak van de baby afgelopen

blz 83 kaartje op de kraag van haar jas. (revers misschien of het is Vlaams op de kraag)

blz 138 waarom springt ze op haar fiets als ze de brug af is?(omdat het een voetgangersbrug is waar je niet op mag fietsen denk ik dan maar)maar blz 140 zeggen ze zelf: waarschijnlijk is ze met de fiets aan de hand lopend van de brug gekomen.Waarom gaan ze daar nu weer van uit.

blz 159 zoekopdracht:waarom hand weg klikt en kruis laat staan is zo’n toevalligheid.

blz 174 niet waarachtig als je zelf weer lopend naar het hotel gaat bij een verstuiking
    blz 182: 3 maanden na de veroordeling . blz 160 de veroordeling is 28 nov. 1994, dus dat is niet januari 1995.,maar 28 februari 1995
    blz 185 vijf maanden na zijn executie is hij verongelukt,eind 1998 staat er, is dus 3 november 1998
    Mick volgens blz 9 is het vandaag 16 jaar geleden dat hij bij de executie 1998 was, hij was rond de 17/18 jaar dus zou dan nu ongeveer 33 jaar zijn. Blz 219 geeft aan Mick geboren in 1976 zou nu 38 jaar zijn. Maar zou dan bij de executie 22 jaar zijn.
    blz 182 14 jaar ongeveer 3 ,4 jaar voor arrestatie van 1993,dan zou hij met de arrestatie 17 jaar zijn en in 1998 22 jaar en dan klopt de leeftijd van 38 weer wel.Zie ook opmerking blz 261

blz 256:waarom morgen 6 teams en niet s’avonds gelijk, want zo blijkt later zijn er wel teams die avond.
    256 conferentiekamer,257 vergaderkamer. 263 vergaderkamer
    257 gelijk met Jude naar vergaderkamer. Ondertussen heel gesprek van Tim en daarna blz 263 waar Jude volgens hetgeen ze zegt pas net bezig is…

blz 261:18 jaar een nieuwe identiteit en dan al een student en dat klopt weer niet met blz 182,blz 219
    blz 267:waarom zou hij terug komen en waarom niet s’middags? Waarom gingen ze van de avond uit? Waarom zijn ze niet gebleven toen ze het ontdekten.
    blz 272 Tim springt naar voren en knijpt zaklamp aan en dan springen ze als katten . Ik zou eerst juist staan voor ik het licht aan doe.
    blz 274 Tim heeft een zaklamp (en ik denk wel een goede bij de politie) en dan zou Jude, met een onduidelijke reden gaan lopen??en struikelen, ze stond bij Tim en niet in de hoek waar de zaklamp naar toe gegooid was. Niet logisch
    blz 274:zaklamp gebroken, dan rolt ie niet meer!en zeker niet in een grot met en oneffen ondergrond.
    blz 275 haar vest??? Het is s’avonds en donker en koud dan heb je toch een jas aan.
    blz 285 7 oktober 1998 , moet dat niet zijn 28 november 1998? Vanwaar deze datum

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.