Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 16: Dancer Dancer, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 66

Nu realiseer ik me wel dat een pagina in een ePub niet overeenkomt met een pagina in een paperback. Het is dus mogelijk dat het een bepaald hoofdstuk op een andere pagina aanduidt. Dat hangt af van de instelling van je E-reader.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Nee hoor, het aantal pagina’s is hetzelfde, alleen moet je vaker “omslaan” om een hele bladzijde te lezen. Het totaal aantal is hetzelfde..

roboos
    Bijdrager
    Post count: 87

Zo ik ben begonnen aan het boek. Wat een prachtig citaat van Albert Einstein! Ligt daar de connectie met de titel “Dancer”?

wiets
    Bijdrager
    Post count: 129

41- achter ’n colonne militaire voertuigen en dan is ’t klaar. Als die door kan rijden, dan de rest ook, ook daarvoor al.
    44- in panne – leuke uitdrukking in belgië?!
    45- ze draait zich om, kijkt recht in mijn ogen … en dan legt hij zijn hoofd in haar nek??? moeilijk!
    46- bloed sijpelt langs haar buik naar beneden.. ze ligt plat dus sijptelt het naar de zijkant of blijft in midden liggen

Wietske, hou er rekening mee dat in Vlaanderen soms een ander taalgebruik is dan in Nederland. Dat wil niet per definitie zeggen dat het fout is maar anders geformuleerd.
    Ga niet per zin zitten afwegen of er iets fout aan kan zijn want dat beneemt je wel het plezier van het verhaal.
    In meer leesclubs is deze fout gemaakt en dat is niet de bedoeling van het groepsgewijs lezen van een boek.
    Een enkele fout genoemd is niet meer dan normaal maar probeer dan het verschil in taalgebruik van in Vlaanderen en Nederland te beperken tot een algemene opmerking.
    En als de ergenis zo hoog wordt bij het lezen van Vlaamse boeken zou je misschien af moeten wegen of je die categorie niet beter aan je voorbij moet laten gaan.
    Probeer te genieten van het verhaal…..

Klopt wat je zegt Cees,
    daarom heb ik ‘t er ook niet weer over gehad.
    De opmerkingen waar jij op reageert gaan over de inhoud.
    En één over de taal en die is positief!
    Ben nu op blz 202, dus ‘t gaat gelukkig goed.
    Ik was al even bang dat het een flinke teleurstelling zou zijn, maar ik geniet nu wel van het verhaal.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 202

Helaas, “tijdens” het lezen telt voor mij niet meer.
    Ik had het vrijdagavond al uit. Kon het écht niet
    weg leggen. Kan maar één ding zeggen: het is een
    super spannend en geweldig boek. Jullie hebben me er
    écht véél leesplezier mee gedaan. Met dank en een
    grote pluim voor Christine.

wiets
    Bijdrager

Blz 203- een dagdagelijkse…. is een dag teveel?!

roboos
    Bijdrager
    Post count: 87

Nee hoor, geen dag teveel. Dagdagelijks is een Vlaamse uitdrukking. Leuk toch?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 202

Blz 203- een dagdagelijkse…. is een dag teveel?!

Jeetje Wiets ik begin me écht te ergeren aan je opmerkingen.
    Kun je niet met interesse voor het “boek” lezen??? Alleen
    maar proberen fouten te achterhalen? Die niet eens fouten zijn.

wiets
    Bijdrager

Nee hoor, geen dag teveel. Dagdagelijks is een Vlaamse uitdrukking. Leuk toch?

Ik twijfelde al, daarom ‘n vraagteken erbij?

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 161

Geen problemen met mijn e-book.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 161

Op een goede derde van het boek. Paar dingen vallen op: dader gebruikt chloroform. Dat is al zo vaak aangetoond dat het niet werkt zoals altijd leuk wordt verteld/gebruikt. De grens met een dodelijk dosis is zo klein dat geen dader van dit profiel dat risico zou willen lopen.

Verder merk ik dat ik de inspecteurs te weinig leer kennen en toch de eerdere delen nu al mis als basis/achtergrond.

Ook niet op logische klinkend is de journalist die toevallig een rondje hardloopt en in de achtertuin van de inspecteurs terecht komt. Dan ook nog bij een krantkiosk de juiste drie kranten kan vinden. Dat is niet logisch en niet van deze tijd. Men moet de volgende dag de niet verkochte kranten inleveren anders krijgt een kiosk niet het deel van het geld terug etcetra.

Tot slot mis ik de tijdspannen. Hoe wel volgordelijk geschreven. Heb ik soms moeite om uit de tekst op te maken of er uren of dagen tussen zitten.

Goed is het gevarieerde deel van cursief voor dader verhaal en het onderzoeksverhaal.

Ik ga lekker voort. Wat gaaf trouwens dat Belgisch Nederlands. Prachtig!

wiets
    Bijdrager

Blz 266- melden als ze Dancer in het vizier hebben…. ze weten toch niet hoe hij er uit ziet?

wiets
    Bijdrager

270- De rilling over m’n rug voelt aan als een stel spinnen dat een paringsdans uitvoert. ?
    Als ze besluiten ….-dan ben ik eraan voor de moeite. Die snap ik niet

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 121

Ik ben nu bij bladzijde 135 aanbeland en tot nu toe vind ik het een goed verhaal.
    Het leest lekker vlot weg en doordat je ook steeds vanuit het oogpunt van de dader leest blijft er een constante spanning
    inzitten.

OP blz 131 zag ik een foutje, er staat: Tim keerde zich naar Donald toe die er nog steeds lijkbleek bij stond. Dit moet Robert zijn in plaats van Donald volgens mij.

Verder staan er af en toe wel zinnen in waarbij ik me af vraag of het wel klopt, maar dat komt omdat het Vlaams is en ik stoor me er verder ook niet aan.

@ Fgoestoh: Over de kranten, zoals ik het las haalde ze de kranten bij de receptie van een hotel. Ik neem aan dat de krantenkiosk een krantenrek is bij de receptie. Daarin lag alleen de krant van vandaag dus heeft ze nog aan de receptioniste gevraagd naar oudere kranten en die gekregen.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 221

Ik heb hem uit! Ik ben begonnen met lezen en kon alleen maar lezen , lezen , lezen. Dit is een thriller zoals ik ze het liefste zie. Spanning en het gevoel naar het boek getrokken te worden. Heerlijk!

Opmerkelijke citaten , ja een aantal ik vind vooral het verhaal opmerkelijk en spannend. Ook de Belgische schrijfwijze vind ik bijzonder en vooral mooi. Ik woon vlakbij de grens en heb toch wel heel veel met dat taaltje. Ik vind dat erg mooi geschreven.

Spelfouten…nee , net zoals bij vorige leesclubs lees ik daar dus altijd overheen. Als ik goed in een spannend verhaal zit aan vallen die mij niet eens op. Het is dat ze hierboven genoemd zijn en ik terug ga kijken en denk…o ja inderdaad! maar anders was dat me niet eens opgevallen eigenlijk. Een goed teken!

Het verhaal ontwikkelt zich spannend en goed , wel iets vlot vooral aan het einde. De aannames die gedaan worden en conclusies die op basis van vage theorieën gemaakt worden om het team dichter bij de dader te brengen worden wel heel snel gevonden. het team rolt voor mijn gevoel iets te makkelijk door het onderzoek heen. Ik weet niet of dat in het echt ook zo snel zou gaan. het maakt het af en toe een vleugje ongeloofwaardig maar ach .. dat maakt de spanning meer dan goed!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.