Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 16: Dancer Dancer, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #3967 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

wiets
    Bijdrager
    Post count: 109

Ben maar gelijk begonnen. Zit er al aardig ‘in’.
    Wel gelijk wat opmerkingen.
    blz 9- Begint over iets wat 16 jaar geleden speelt. Alles in verleden tijd, maar dan ineens is het weer tegenwoordige tijd. Beetje vreemde overgang.
    10 – Oei, hij voelde genot….. Dat kan nog wat worden.
    11 – Nog maar net begonnen, nu al ‘n fout. Ong 6e regel van boven: Er gaat er een …. – tweede ‘er’ moet er niet staan
    20 – In de receptieruimte gaven meerdere deuren uit…. en even verder Een groot raam dat uitgaf … zit ik weer met de taal van de Belgen … ik zou ‘t ook niet weer doen… maar toch weer. Hoop dat ‘t verder goed gaat.
    31 – de duin … dacht dat ‘t ‘het duin’ was, maar dat kan allebei?
    32 – zo snel al larveneitjes?

wiets
    Bijdrager

Blz 33-midden-ik denken dat hij juist (ipv net) heel vertrouwd is …
    34-groentje? Donald als is toch geen groentje?
    Onderaan- nou is ‘t ‘het duin’.
    41-2e alinea dat het hen niet veel tijd had gekost (voltooid verleden tijd) zou volgens mij moeten zijn:dat het niet veel tijd kostte.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 145

Begonnen! Heb er zin in.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 177

Sorry, nee ga niet op spellingfouten en typefouten
    letten. Als ik eenmaal in het boek zit, wil ik me
    concentreren op wat er gebeuren gaat en daar niét
    op.
    Inmiddels begonnen in het boek. Wat een naar boek
    zeg, kan het niet wegleggen en kost nachtrust. 🙂
    Vind het dus een geweldig boek. Kende de schrijfster
    nog niet, had er wat dát betreft geen verwachtingen
    van. Maar ja hoor een goed opbouwend verhaal en ik
    vind het héél spannend. Ben erg benieuwd verder.

wiets
    Bijdrager

41- achter ‘n colonne militaire voertuigen en dan is ‘t klaar. Als die door kan rijden, dan de rest ook, ook daarvoor al.
    44- in panne – leuke uitdrukking in belgië?! 😉
    45- ze draait zich om, kijkt recht in mijn ogen … en dan legt hij zijn hoofd in haar nek??? moeilijk!
    46- bloed sijpelt langs haar buik naar beneden.. ze ligt plat dus sijptelt het naar de zijkant of blijft in midden liggen

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335

41- achter ’n colonne militaire voertuigen en dan is ’t klaar. Als die door kan rijden, dan de rest ook, ook daarvoor al.
    44- in panne – leuke uitdrukking in belgië?! ?
    45- ze draait zich om, kijkt recht in mijn ogen … en dan legt hij zijn hoofd in haar nek??? moeilijk!
    46- bloed sijpelt langs haar buik naar beneden.. ze ligt plat dus sijptelt het naar de zijkant of blijft in midden liggen

Wietske, hou er rekening mee dat in Vlaanderen soms een ander taalgebruik is dan in Nederland. Dat wil niet per definitie zeggen dat het fout is maar anders geformuleerd.
    Ga niet per zin zitten afwegen of er iets fout aan kan zijn want dat beneemt je wel het plezier van het verhaal.
    In meer leesclubs is deze fout gemaakt en dat is niet de bedoeling van het groepsgewijs lezen van een boek.
    Een enkele fout genoemd is niet meer dan normaal maar probeer dan het verschil in taalgebruik van in Vlaanderen en Nederland te beperken tot een algemene opmerking.
    En als de ergenis zo hoog wordt bij het lezen van Vlaamse boeken zou je misschien af moeten wegen of je die categorie niet beter aan je voorbij moet laten gaan.
    Probeer te genieten van het verhaal…..

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 177

Ja Cees, je hebt het over genieten van het verhaal.
    Dat doe ik voor de volle 100%.
    Helaas zal het ná dit weekend wel uit zijn jammer genoeg.
    Een super boek.!!!!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 213

Inmiddels ben ik op pagina 116, wat een spannend verhaal. En wat knap geschreven. Vooral de afwisseling van de hoofdstukken geschreven vanuit zowel de dader als de politie.
    Ook mij als Nederlandse vallen het Vlaamse taalgebruik op, maar in dit boek stoort het me geen moment, ik vind het zelfs wel charmant.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

Bij het onderdeel “Voor het lezen” heb ik al gevraagd hoe het kan dat het papieren boek zo’n 100 bladzijden meer heeft dan het e-book. Nu vraag ik me af of het e-book soms een deel van de tekst mist. Ik krijg die indruk bijvoorbeeld sterk op (in het e-book) bladzijde 42. Jesse is aan het navragen bij de sportschool en dan is hij zonder overgang ineens op het bureau in gesprek met Lionel.
    Kan iemand hier z.s.m. naar kijken?

maryam
    Bijdrager
    Post count: 213

MarianneIL,
    Ik heb een papierenboek en bladzijde 43 is hoofdstuk 9, waarin de dader vertelt.
    Als dat bij jou niet het geval is, klopt er inderdaad iets niet.

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 66

Marianne, volgens mijn Epub is alles in orde. Mis je ook hoofdstukken? Na de zin op pagina 42 zou hoofdstuk 9 moeten komen in cursieve tekst. Klopt dat bij jou?

MarianneIL
    Bijdrager

MarianneIL,
    Ik heb een papierenboek en bladzijde 43 is hoofdstuk 9, waarin de dader vertelt.
    Als dat bij jou niet het geval is, klopt er inderdaad iets niet.

MarianneIL
    Bijdrager

Pagina 42 is bij mij hoofdstuk 14, ik mis dus erg veel bladzijden in mijn e-book.
    Ik heb maar even een mailtje aan thrillzone gestuurd.
    Bedankt voor het meedenken, ik stop maar even met dit boek en ga een ander boek lezen.

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 66

Marianne, dan is er duidelijk iets mis. Ik begrijp het niet goed. Kan je me even je mailen op christine.bols@telenet.be dan bezorg ik je mijn eigen Epub en hopelijk lukt het dan wel. Sorry voor dit probleem.
    Zijn er nog problemen bij de anderen die een Epub hebben?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.