16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 118

De karakters
    Ik leer het tweetal Sackley/McCool niet heel goed kennen. Het is een echtpaar die toevallig beide inspecteur bij de politie zijn. Jude is wat impulsiever/heetgeblakerder en moet wat meer aan het moederschap wennen dan Tim aan het vaderschap. Lionel Saunders is hun tijdelijke baas en gedraagt zich als zodanig. De hoofdstukken van/over Michael Dancer gaan over zijn vorming, oorzaak en gevolg. Een ander perspectief, leest heel prettig. Ik heb geen favoriet personage, voel me niet echt aangesproken.

De auteur
    Christine Bols was mij niet bekend. Ik zal niet meer boeken van haar gaan lezen. Ten eerste om het Vlaams (ik ga vanaf nu heel goed opletten dat ik geen Vlaams auteur meer uitzoek) en ten tweede ook nog omdat ik toch wel een paar dingen tegenkwam die volgens mij niet helemaal kloppen. Voorbeeld op blz 45: ze draait zich om, ze kijken elkaar in de ogen … en dan legt hij zijn hoofd in haar nek. – Dat kan niet.

De plot
    Ik vond de perspectief-wisseling heel prettig lezen. Dat je vanaf het begin van dit boek weet dat de zoon van een ter dood veroordeelde (en ook daadwerkelijk gestorven) misdadiger de dader is vond ik een mooie lijn. Ook geloofwaardig hoe beschreven werd dat hij door het bijwonen van zo’n moord ook zelf die kant was uitgegaan. En hoe hij het zijn moeder kwalijk nam dat ze er van wist en hem niet beschermde. Tot het eind toe was niet bekend wie hij precies was en toen bekend werd dat het Alex was vond ik dat niet echt een ontknoping maar meer een mededeling. Er was nergens iets waardoor je hem zou verdenken, zo ook niet bij één van de anderen. Behalve misschien dat Jesse wat verdacht deed. Ik vond het eind een beetje te snel gaan, te gemakkelijk eigenlijk ook.

Algemeen
    In het begin kwam ik een aantal fouten tegen (ook een paar Vlaamse taal/uitdrukkingen – maar die beschouw ik niet als fouten) waardoor ik heel teleurgesteld was. Daardoor heb ik misschien wat teveel genoteerd wat mij niet in dank werd afgenomen door sommigen. Daarna heb ik wel met plezier gelezen, maar over het algemeen is het boek me wat tegengevallen. Ik zal het boek niet aanbevelen bij anderen. Om de boeken van Christine Bols te typeren vind ik onmogelijk op basis van 1 boek. Ik waag me hier dan ook niet aan.

Dit boek
    Het specifieke is dat een zoon van een seriemoordenaar hoofdpersoon is, dat ben ik nog nooit eerder tegengekomen. Dancer is een goede titel, beiden, vader en zoon, zijn ‘Dancer’. Zonder leesclub had ik dit boek waarschijnlijk niet gelezen. In de beschrijving: een seriemoordenaar die vermoordt aan een duizelingwekkende snelheid. Dan valt een derde slachtoffer – dat vind ik niet een geweldige beschrijving, dus had ik het boek laten liggen.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.