15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #4009 |

Hier zie je een aantal vragen waar je een antwoord op zou moeten weten, na het lezen van dit boek. Doe een poging en laat je uitdagen door je collega-lezers van deze leesclub.

De karakters

1. Wat vind je van Tim Sackley?
    2. En van Jude McCool?
    3. En hoofdcommissaris Lionel Saunders
    4. Wat vind je van de overige karakters?
    5. Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    6. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    7. Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    8. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    2. Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    3. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    4. Dancer is het vierde deel in de serie met Tim Sackley en Jude McCool in de hoofdrol. Is dit voor jou aanleiding om de andere 3 delen (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields ook te gaan lezen?
    5. Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van?

De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via verschillende verwikkelingen naar het einde.

1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    4. Vind je het verhaal geloofwaardig?
    5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Christine Bols prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    4. Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    5. Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten?
    6. Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je dit boek zonder de leesclub ook gelezen hebben?
    3. Vind je Dancer als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden?
    4. Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed?
    5. Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken
    6. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Christine Bols mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

De rust die Tim en Jude uitstralen naar mij tijdens het lezen, doen mij verbazen .. dit naast de lugubere details van Dancer maken een ijzersterke combinatie ..

2. En van Jude McCool?
    Zie hierboven

Eerlijk gezegd vind ik de hoofdcommissaris een bijna niet aanwezig mannetje.. beetje laf en laat alles door andere oplossen . Hij komt in het verhaal niet heel erg naar de voorgrond en is mij niet heel erg opgevallen

Jesse Drake vind ik ook een sterke karakter, deze heeft een duidelijke rol in het verhaal en geeft ook een bepaalde sfeer met zich meer. Dit karakter vind ik door Christine goed neergezet.

5. Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.

De ontwikkeling van Jesse Drake vind ik de opmerkelijkste, en Lisa Cooper .. die maken de grootse sprongen naar zichtbaarheid. Het duo McCool en Sackley hebben een enorm cool imago, zij gaan voor hun werk en maken zich niet druk om wat andere ervan vinden. Hier wil ik echt meer van lezen. En kijk dus zeker naar de eerdere boeken van Christine. Die komen er zeker weten

6. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Ja Dancer die hoofdstukken zijn echt heerlijk lezen ik kan echt genieten van hoe Christine dit beschrijft. Eigenlijk overheerst hij voor mij, op een positieve manier in het verhaal.

Ik had Lionel Saunders meer willen zien … nu vind ik dat hij weinig toevoegd.

8. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Eigenlijk het zelfde als hierboven

De auteur
    1. Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke

Nee helemaal niet, ik ben heel aangenaam verrast. Christine was voor mij een onbekende schrijfster en op Facebook komt ze wel voorbij als een lieve vrouw.. maar deze vrouw heeft een heel andere kant Heerlijk….

Ja zeker, ik merk dat ik aangenaam verrast ben en haar vergelijk met Cody mc Fayden en Chelsea Cain..

3. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ik geniet van de grove stijl van de moordenaar. Dit past heel goed bij een serie moordenaar.

4. Dancer is het vierde deel in de serie met Tim Sackley en Jude McCool in de hoofdrol. Is dit voor jou aanleiding om de andere 3 delen (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields ook te gaan lezen?

Ja…. Hier hoef ik niet over na te denken. Haar schrijfstijl staat me erg aan en de verhaallijn de opbouw ook. Ik heb haar boeken vast gehouden op de beurs in Antwerpen en heb nu spijt dat ik ze niet mee heb genomen.

5. Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit in op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van?

Nee ik merk dat de locaties goed beschreven worden maar je merkt aan niets dat zij hier niet zelf is geweest.. ik ook niet dus ze kan me van alles wijs maken

De plot
    De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via verschillende verwikkelingen naar het einde.
    1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Ja zeker, aan het einde houdt Dancer zich wat meer rustig .. ik had nog veel van hem willen lezen. maar het is denk voor de geloofwaardigheid beter dat het zo is gegaan

2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?

Nee het is goed zo, Dancer is Dancer maar wie hij echt is… dat blijft lang genoeg verborgen

3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Ja zeker dit geeft een zekere mate van rust in het verhaal, het stond mij enorm aan en zo bleef het geloofwaardig.

Ja

Ik was enorm verrast. Had meerdere verdacht maar ik was echt verrast.. moest zelfs even terug lezen omdat ik echt de link niet zag

Algemeen

Van het begin tot het einde was ik gevangen in Christine haar schrijfstijl

2. Vind je de schrijfstijl van Christine Bols prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Heel prettig, een klein beetje Vlaams heerlijk maar daar alleen aan kon je merken dat het geen Amerikaanse schrijfster was ..het was top

Ja zeker.. meer dan doordat ik nog niets van haar had gelezen was ik omver geblazen en zeeeer aangenaam verrast

Ja zeker deze serie wil ik hebben in mijn kast en ik weet al een aantal die ik het aanraadt om ze eens te lenen

5. Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten?

Nee ik moet eerlijk zeggen het is meer een Amerikaanse thriller, wellicht door de omgeving als mede door de seriemoordenaar, en de details die zo fijn beschreven zijn. Maar voornamelijk de Omgeving, de namen van de karakters dit geeft het een Amerikaans karakter.

6. Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn?
    De heerlijk lugubere details worden op de juiste manier afgewisseld door de rust .. hierdoor is het een ijzersterke thriller.

Dit boek
    1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De manier waarop ik verrast ben wil ik zeker uniek noemen

Nee, want dan had ik ze wel mee genomen in Antwerpen. Maar hoe blij kun je zijn als je weer zo`n schrijfster ontdekt. Ik ben echt blij dat ik Christine heb mogen leren kennen.

3. Vind je Dancer als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden?

DANCER is een top titel welke helemaal past. Anders evt. Copy cat of Vaderliefde

4. Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed?

Persoonlijk geniet ik hiervan ( heb ik nu een verdorven geest?) Maar serieus het mag echt wel grof. Hier was ik echt heel verbaasd over had ik dit van te voren geweten had ik de boeken gekocht op de beurs.

5. Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken

Ja ik heb ze namelijk opgepakt, de achterflap gelezen , weer weg gelegd en de dag erop weer vast gehouden in de stand van Kramat. En ja, ik heb nu spijt.

6. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Christine Bols mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Ga zo door, en blijf heerlijk dit expliciete scenes erin houden. Je hebt mij vanaf het begin weten te boeien en ik merkte dat ik het boek bijna niet weg kon leggen.. Aahh nog een klein stukje je kent het vast wel !! dus fijn door gaan zo . de andere boeken ga ik ook gauw lezen

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

De karakters
    Tim komt naar voren als een rustige man, die goed overzicht houdt. Maar ook is hij gevoelig voor de de mening van anderen over hem.

2. En van Jude McCool?
    Net zo rustig als Tim, maar iets doortastender. Ze heft wel een passende naam.

Een weinig opvallend persoon. Maar daardoor misschien juist een goede hoofdcommissaris. Hij moet weten wat er speelt en op de achtergrond leiding geven.

Vooral Jesse Drake is een opvallend persoon en niet steeds in positieve zin. Hij voelt zich duidelijk opzij geschoven als Tim en Jude komen helpen en daar is hij niet blij mee. Maar hij is dan wel zo eerlijk het te laten merken.

De ontwikkeling zit volgens mij in het steeds beter met elkaar samenwerken. Waar het eerst stroef ging, loopt het gaande het verhaal steeds beter.

Hoe gek het misschien ook is, omdat zijn rol niet echt positief is, mijn favoriet is Dancer. Hij heeft zichzelf een missie gegeven, beter zijn dan zijn vader, en hij wil dat tot het eind toe volbrengen.

Alleen Alex zou ik wel wat meer uitgewerkt willen zien. Als Dancer komt hij tot zijn recht, maar als journalist is hij vrij timide.

Nee, ieder heeft zijn rol en karakter. Die zijn goed neergezet.

De auteur

Het was het eerste boek dat ik van Christine Bols las en had geen verwachtingen. Maar ik laat me graag verrassen en dat is helemaal gelukt in positieve zin.

Ik verwachtte een spanend boek en dat is uitgekomen. Het is een verhaal dat je tot het einde vasthoudt.

Zeer zeker, de schrijfstijl is vlot en pakkend. Zorgt er ook voor dat je graag door wil lezen. Het taalgebruik van de verschillende hoofdrolspelers maakt het extra leuk.

Dat ben ik wel van plan, dit boek is erg goed bevallen en vraagt om meer.

5. Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit in op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van?
    Nee, daar heb ik niets van gemerkt. Ik ben er zelf ook niet geweest en kan het dus niet uit eigen ervaring vergelijken.
    De plot
    De verhaallijn werkt duidelijk naar de ontknoping toe. Zo nu en dan een schijnbaar zijpad, maar ook die zijpaden zijn onderdeel van de grote lijn en noodzakelijk voor het verhaal.

Heel goed verstopt, pas heel aan het einde kreeg ik een vermoeden naar wie Dancer was.

Heel goed, de spanningsboog kan niet altijd gespannen staan… Even wat ontspanning om daarna weer spanning te geven.

Ja, ik denk dat er echt mensen zijn die zo denken als Dancer.

Nee, pas heel aan het eind stond Alex op mijn verdachtenlijstje.

Algemeen
    Heel boeiend. Had het boek het liefst in een keer uitgelezen, maar dat kan helaas niet. Maar als ik dan na een tijdje het boek weer oppakte, wist ik meteen weer waar ik was en waar het over ging. Volgens mij is dat een definitie van een boeiend boek.

Heel prettig en begrijpelijk geschreven. Ik moest eerst wel wennen aan het Vlaams, maar raakte steeds meer gecharmeerd van de taal.

Ik ben meer dan tevreden.

Heb ik al gedaan en zal het vaker doen.

Ik zie daar nooit zo veel verschil in. Het maakt me niet uit of een boek Vlaams of Amerikaans is. Het gaat erom of het een goed boek is.

Het boek is geloofwaardig, maar niet hard. De omschrijvingen van de daden van Dancer zijn duidelijk, maar gaan niet te ver en laten genoeg ruimte voor de fantasie van de lezer. En die kan zelf invullen hoe bloederig hij/zij het wil maken.

Dit boek
    Ik vond het boek heel sprankelend. In een vrij beperkt aantal bladzijden wordt een veelzijdig onderwerp op een heldere manier beschreven.

Waarschijnlijk niet. Alleen als iemand die mijn leesvoorkeur kent mij op het boek gewezen had.

Goede titel, maakt nieuwsgierig.

Nee, op zich is het goed. Het is voldoende om er een goede thriller van te maken, maar laat ook voldoende ruimte voor de fantasie van de lezer.

Waarschijnlijk wel. De cover is uitnodigend.

Doorgaan met de serie over Tim en Jude. Maar niet te snel, want ik moet de voorgaande boeken ook nog lezen. Het is een heerlijke stijl van schrijven, je vliegt door de pagina’s heen en vergeet alles om je heen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 213

De karakters
    Wat vind je van Tim Sackley?
    Rustige man, die verstand van zaken heeft en de andere politiemensen in hun waarde laat.

En van Jude McCool?
    Iets impulsiever dan haar man, snel denkend, wel empathisch maar geen pleaser.

En hoofdcommissaris Lionel Saunders
    In mijn ogen goede leidinggevende, sturend en laat zijn mensen voldoende vrijheid om hun werk te doen zoals zij het denken te moeten doen. Schept voorwaarden en is niet bang om dingen anders aan te (laten) pakken.

Wat vind je van de overige karakters?
    Menselijk: kritisch op Tim en Jude, achterdochtig waarom ze erbij gehaald zijn, maar als ze in hun waarde gelaten worden en mee mogen denken, gaan ze met z’n allen voor hetzelfde doel. De moordenaar vinden.

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    Voor mij zit de ontwikkeling meer in de informatie die je gedurende het verhaal krijgt over de hoofdpersonages. Dat is voor mij ook inherent aan dit soort verhalen. Hoofdpersonen zijn niet het belangrijkste maar de ontwikkeling van het verhaal

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb niet echt een favoriete hoofdpersoon.

Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Voor mij klopte het wel, ik vind dat je als lezer voldoende te weten komt over de personages, te veel informatie haalt soms de vaart uit het verhaal.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Voor mij is het precies goed zo, ik heb niets gemist.

De auteur
    Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Ik was niet bekend met de boeken van Christine, dus had ook geen verwachtingen, na het lezen van de achterkant verwachte ik wel dat het een geloofwaardig en goed onderbouwd verhaal zou met levensechte personages.

Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Deze verwachtingen zijn meer dan waar gemaakt. Nergens vond ik het ongeloofwaardig, zou in het echt gebeurd kunnen zijn.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Bij een verhaal over een seriemoordenaar verwacht ik expliciete beschrijvingen van hoe hij zijn slachtoffers vermoord, en ik wordt graag meegenomen in de denkwijze van de politie bij het oplossen. Dat ze soms op het verkeerde been gezet worden, door gedrag van mensen die iets te verbergen hebben.

Dancer is het vierde deel in de serie met Tim Sackley en Jude McCool in de hoofdrol. Is dit voor jou aanleiding om de andere 3 delen (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields ook te gaan lezen?
    Bij dit deel heb ik geen last ervan gehad dat ik de eerdere delen niet gelezen had. Ik ga ervan uit dat je alle delen onafhankelijk van elkaar kunt lezen, staan al op mijn to-read-list.

Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van?
    Ik ben ook nog nooit op deze locaties geweest, dus kan haar niet betrappen op onjuistheden. Voor mij als lezer was het geloofwaardig.

De plot
    Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    De verhaallijn loopt zoals het in een voor mij goed boek zou moeten lopen: Spanning die oploopt, af en toe op het verkeerde been gezet worden, lijntjes die bij elkaar komen en dan uiteindelijk een einde wat je niet aan ziet komen!

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Zoals ik hier boven al schrijf, het einde zag ik niet aankomen, dus Christine heeft zeker niet te vroeg, te veel bekend gemaakt.

Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Helemaal tevreden.

Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Ik heb nergens tijdens het lezen het gevoel gehad dat het ongeloofwaardig was. Groot compliment voor de auteur.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Dit einde had ik totaal niet zien aankomen, maar het klopte wel.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Vind je de schrijfstijl van Christine Bols prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het een prettige schrijfstijl, boeiend, spannend en vooral de stukken waarin Dancer verteld, goed gevonden. Je krijgt inzicht in zijn gedachtes, maar komt er niet achter wie hij is.

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Na het lezen van de achterkant van het boek, hoopte ik op zo’n verhaal, verwachtingen zijn meer dan waargemaakt.

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Ligt al op de stapel om door te geven.

Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind dat moeilijk te definiëren, het verhaal speelt zich in Amerika af, maar het woord- en zin gebruik is deels Vlaams.

Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn?
    Goed in elkaar zittende, spannende Thriller.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Echt uniek weet ik niet, maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik vind het heerlijk om boeken te lezen die een voor mij vertrouwde opbouw hebben en die spannend zijn tot de laatste bladzijde.

Zou je dit boek zonder de leesclub ook gelezen hebben?
    Dat weet ik niet, ik ben het boek ook niet tegengekomen in de boekhandel. Als ik het van iemand gekregen had, dan zou ik het zeker gelezen hebben.

Vind je Dancer als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden?
    In eerste instantie wist ik niet zo goed, waarom deze titel gekozen was, maar het is eigenlijk de perfecte titel.

Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed?
    Als het klopt met het verhaal, is het voor mij nooit te veel. Voor dit verhaal is het goed, daden van moordenaar worden beschreven, en onnodige informatie weg gelaten. Als lezer kan ik sommige dingen zelf invullen. Vind ik prettig.

Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken
    Als ik het zie, weet ik niet of ik het op zou pakken, maar dat komt door de foto en tekst op de voorkant. Ik zou dan niet zo goed weten waar ik van het boek zou verwachten.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Christine Bols mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Een goede raad niet, maar wel een bedankje. Christine is heb ondanks wat korte nachten erg genoten van je boek. En ik wil zeker meer van je lezen.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

De karakters

Een vrij rustige rechercheur die de zaken goed overdenkt.

En van Jude , Zij is iets korter door de bocht dan haar man maar heeft ook verstand van zaken en kan goed verbanden leggen.

Die komt natuurlijk niet de hele tijd aan bod dus echt een volledig beeld heb ik niet, hij heeft er in elk geval goed aan gedaan tom en jude erbij te betrekken.

Een aantal overige rechercheurs zijn ronduit corrupt. Dat blijkt later ook wel. Ik had nooit verwacht dat de dader uiteindelijk die dader zou zijn. Ik vond hem in eerste instantie stil en bijna autistisch overkomen. Niet dus.

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    De karakters ontwikkelen zich goed, vooral de dader en tom en jude zie je echt het verhaal in groeien, Zij met zijn drieën maken natuurlijk eigenlijk ook het verhaal.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jude is het personage die me het meest aanspreekt. Ze heeft al aardig wat meegemaakt en toch wil ze verder als rechercheur terwijl ze inmiddels ook een kind heeft.
    Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen? Ja ik zou niet weten hoe dat anders kan of moet.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? geen idee wat ik zou willen veranderen.

De auteur
    Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke? ik had geen verwachtingen bij deze auteur en had nog nooit iets van haar gelezen.

Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet? ja het verhaal gaat rui boven mijn verwachtingen ik vond het boek echt heerlijk om te lezen.
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Het is spannend vol mysterie en het maakt dat je als lezer verder wil lezen. ja dat past bij het boek.
    Dancer is het vierde deel in de serie met Tim Sackley en Jude McCool in de hoofdrol. Is dit voor jou aanleiding om de andere 3 delen (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields ook te gaan lezen? ja ik ga ze zeker opzoeken ja.
    Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van? Nee want ik ben er zelf ook nog nooit geweest, het zou misschien anders zijn als ik er wel zelf geweest was. Dan herken je dingen juist niet in het verhaal etc.

De plot
    Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? ja het groeit naar een plot maar in mijn ogen wel iets te snel. bepaalde aannames worden vrij eenvoudig voor waarheid aangenomen en dat is het dan. Ze zijn er dan ineens vrij snel achter hoe het in elkaar zit.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? ne dat ok weer niet, zeker niet wie de dader is dat weet je echt pas op het einde.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? ja het is heerlijk leesvoer.
    Vind je het verhaal geloofwaardig? nee hier en daar is het een tikkeltje ongeloofwaardig omdat oplossingen zo makkelijk en snel gevonden lijken te worden.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had de dader niet zien aankomen voor de rest het plot wel.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Eigenlijk vrijwel vanaf het begin had het verhaal mijn aandacht en was het moeilijk het boek weg te leggen.
    Vind je de schrijfstijl van Christine Bols prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Een zeer prettige schrijfstijl en het leest makkelijk weg.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik vond het een heerlijk boek alleen had de oplossing nog iets mysterieuzer geschreven mogen zijn.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Ja misschien wel.

Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten? meer Amerikaans vanwege de omgeving uiteraard, toch zijn bepaalde zinnen wel op een Vlaamse manier geschreven.
    Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn? Harde spannende thriller die weinig details achterwege laat.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ja er zijn wel meer thrillers als deze. Alhoewel ik wel echt genoten heb hiervan hoor.
    Zou je dit boek zonder de leesclub ook gelezen hebben? Misschien wel , ik had hem zeker wel bekeken in de boekhandel.
    Vind je Dancer als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden? nee gezien de naam van de dader , de seriemoordenaar en de link naar gevaar vind ik de titel erg goed.
    Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed? Voor mijn gevoel zou je daar niet iets aan moeten veranderen.
    Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken ja ik zou het wel oppakken. alleen snap ik de fot op de cover niet echt , ik vind dat nog steeds niet echt bij het verhaal passen.
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Christine Bols mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? geen idee, ik vond het boek vooral erg goed.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 247

De karakters

Wat vind je van Tim Sackley? Een man die kalm blijft in bijna elke situatie en goede beslissingen neemt en mooi samenwerkt met zijn vrouw en andere collega’s betrekt bij het werk
    En van Jude McCool? Zij is spontaner dan haar man maar ze komt met goede sugesties en is soms wat impulsief
    En hoofdcommissaris Lionel Saunders? Een man die geen echte leiding kan geven
    Wat vind je van de overige karakters? Michael Dancer is wel goed uitgewerkt en van een kant is heeft hij een zacht karakter maar hij kan echt sadistisch zijn. Jesse Drake is nogal een koppige man die niet snel zijn ongelijk toegeeft. Rachel Wycombe vind ik een aardige vrouw die goed samenwerkt met de anderen en ook initiatief toont
    Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe. Donald Wills wilt eerst Jesse niet veel tegenspreken maar later zie je toch dat hij ingaat tegen Jesse en zich niet laat doen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jude omdat ze toch haar mannetje staat in een echte mannenwereld
    Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen? Ja vind ik wel
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee ik zou niks veranderen

De auteur

Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke? Nee want ik kende ze niet en ik hoopte wel dat het verhaal goed zou zijn
    Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet? Beter zelf dan verwacht. De spanning bleef echt tot op het laatste
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja want het was vlot te lezen
    Dancer is het vierde deel in de serie met Tim Sackley en Jude McCool in de hoofdrol. Is dit voor jou aanleiding om de andere 3 delen (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields ook te gaan lezen? ja absoluut
    Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van? Nee want ik had gedacht dat ze de plaats net goed kende

De plot

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Ja absoluut
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Wat ik zo goed vind is dat we echt niet wisten wie Michael Dancer was en dat we dit pas op het einde ontdekken
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ja helemaal
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Ja ik zie zoiets echt in werkelijkheid gebeuren
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het helemaal niet zien aankomen dus echt een goed plot

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja want ik kon het moeilijk opzij leggen
    Vind je de schrijfstijl van Christine Bols prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond dat het heel vlot te lezen was
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik ben heel tevreden
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? zeker weten
    Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten? Beide omdat er echt in het vlaams geschreven is maar er komen toch enkele typische amerikaanse gebruiken in
    Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn? Zeer spannend

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Niet echt want de verhaallijn van Dancer telkens tussen de andere hoofdstukken zag ik nog terug bij bv Camilla Lackberg
    Zou je dit boek zonder de leesclub ook gelezen hebben? Moest ik het boek gezien hebben in de boekhandel zou ik het waarschijnlijk gelezen hebben
    Vind je Dancer als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden? nee ik vind het heel passend
    Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed? Ik vind het net goed want de scenes van dancer met zijn slachtoffers waren wel gruwelijk
    Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken? Dat denk ik wel
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Christine Bols mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Doe zo verder en hopelijk kunnen we nog veel verhalen met Tim en Jude lezen en je hebt er een nieuwe fan bij

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 145

De karakters
    Ik kan Tim niet zo goed plaatsen. Misschien omdat ik niet de eerdere boeken gelezen heb. Hij doet zijn best in het onderzoek. Heeft soms goede ideeën maar is wat terughoudend en afwachtend, hoewel die daarentegen soms ook weer wat door draaft. Als persoon komt die best wel natuurlijk over. Jude lijkt in een persoonlijkheidscrisis te zitten. Meer willen, moeder zijn, werk wel leuk vinden maar je er niet in willen laten meeslepen. Ik denk herkenbaar voor veel mensen al dan niet in de handhaving. De hoofdcommissaris doet precies wat die moet doen (buiten er voor kiezen de FBI er buiten te laten). Hij treedt op als het nodig is in het team, probeert zijn relatie niet te misbruiken, etcetra. Is meer een normale personage dan meest tv serie politie baasjes. Lijkt me in de meeste opzichten wel een redelijke baas. De andere karakters leer je niet echt verder kennen. Ze worden maar beperkt uitgewerkt wat voor sommige wel wat jammer is. Hoewel wel passend voor de verhaallijn. Ik heb in dit boek geen favoriet of iemand waar ik me identificeer. De uitwerkingen zijn passend bij het boek / de opzet dus nee in die zin geen veranderingen nodig.
    De auteur
    Ik had geen verwachtingen want kende de schrijfster nog niet. Het verhaal voldoet niet aan mijn verwachtingen. Ik had op basis van de omschrijving achterflap meer diepgang en literaire kwaliteiten verwacht. Dit vond ik tegen vallen al met al. De schrijfstijl is zeker passend voor een detective maar niet voor een literaire thriller, is mijn mening. Dit boek is niet direct aanleiding om de andere delen te willen lezen. Daar liggen nog voldoende andere boeken eerst voor op de plank. Zal ik ze ooit lezen of een vervolg: ja dat zou best wel kunnen. Inzake de locaties vind ik het moeilijk te beantwoorden maar omdat de omschrijvingen oppervlakkig zijn krijg je wel de indruk.

De plot
    De verhaallijn ontwikkelt zich naar het oppakken van de dader. Verder eigenlijk niet naar mijn mening. De schrijfstijl en opbouw maken het boek interessant. Vooral het ik perspectief van de dader is aangenaam. Het is makkelijk leesbaar, weinig moeilijke woorden, leuk taal gebruik. De enige echte verrassing was wie heeft het nu echt gedaan. De overige verwikkelingen waren erg voorspelbaar en al veel vaker gebruikt. Het boek van te veel toevalligheden aan elkaar naar mijn smaak. Het verhaal ontwikkelt zich in het tempo van de moorden en dat is weer zo een toevalligheid die mij iets tegen is gaan staan. Het hoofdonderwerp wordt maar ten dele benut wat ik erg jammer vind. Met de koppeling met de FBI had dit veel meer potentie gehad. Het onderzoek zelf is redelijk geloofwaardig, het tempo en de toevalligheden niet. Einde was compleet voorspelbaar. Grappig was uiteindelijk te weten welke personage de dader is. Dat was niet noodzakelijk geweest om het boek leuker maken. Was een complexiteit di eigenlijk naar mijn mening gen echte functie had of juist veel meer gebruikt had kunnen worden.

Algemeen
    Was zeker een leuk en boeiend boek. Ik had niet de neiging delen te willen overslaan. De stijl is zeker prettig en makkelijk. Complimenten aan Christine hiervoor. Ik had als gezegd meer diepgang verwacht. Aanraden aan omgeving hangt er af wat iemand zoekt, een leuk makkelijk boek voor om de bank, ja hoor. Qua achtergrond heeft het geen echt karakter geografisch gezien voor mij. Het is niet per definitie Vlaams omdat er een Vlaamse schrijver is en niet Amerikaans omdat het in de USA speelt. Een makkelijk leesbare detective met reële personages als ook heldere to-the-point beschrijvingen van de misdrijven zou mijn omschrijving zijn.

Dit boek
    Dit is voor mij een boek waar er meer van zijn. Het thema en de ontwikkelingen hadden meer potentie maar wie weet maakt deel 5 of 6 dat wel waar. Persoonlijk denk ik niet dat ik het boek gevonden had tussen de krachtpatsers van deze tijd in dit genre. Qua titel en cover denk ik dat het boek meer aansprekend had kunnen zijn. Ik mis de relaties te veel met het boek zelf en de thema’s/onderwerpen uit het boek. Beschrijvingen zijn prima. Goede details en feitelijkheden kloppen best wel, maar ik blijf chloroform echt iets uit de oude doos

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

De karakters
    Ik vind alle karakters goed uitgewerkt, menselijk. Sommige komen minder aan bod, maar dat stoort helemaal niet. De echt belangrijke zijn meer dan aanwezig. Zeker de dader leer je goed kennen. Raar om zeggen misschien, maar dat waren mijn favoriete hoofdstukken.
    Als ik al iets zou veranderen is het misschien dat ik wat meer hints zou geven qua de identiteit van de dader. Nu komt het echt haast uit het niets, al draagt het bij aan het verrassingseffect.

De auteur
    Zoals reeds aangegeven was/is Christine geen onbekende voor mij. Wederom kon ze mij bekoren met dit boek. Het was aangenaam om lezen. In de trend van de serie, maar toch weer wat nieuws. Ja, het verraste me terug.
    De schrijfstijl is vlot om lezen en ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij niet perse opviel dat het in Amerika zich afspeelde. Volgens mij kan je, met het veranderen van de namen en plaatsen, de thriller in BE of NL laten doorgaan ook.

De plot
    Het was voor mij zeker geloofwaardig en best wel uniek. Ik las al veel thrillers over copycats, maar niet op deze manier. Best origineel om het te benaderen via erfelijkheid, vader-zoon.
    Ik heb niet meteen opmerkingen, alles klikt voor mij wel. Alleen het einde vond ik wat abrupt (spoiler : de brief had wat uitgebreider gemogen.) .

Algemeen
    Ik was zeker geboeid door het boek. Aangenaam en vlot leesbaar, met voldoende afwisseling. Het bezorgde me fijne leesuren én dat is toch de reden om een boek ter hand te nemen.
    Zoals reeds gezegd, kan het op de doodstraf na, in mijn ogen een beetje overal afspelen als je het boek wat aanpast. Het is geen echte vingerwijzing, gewoon hoe ik het ervaar. Best wel positief, want zo kan het iedereen aanspreken, waar men ook woont!

Dit boek
    Dit boek is uniek qua dader (zie plot) en een aanrader. Hij stond al even op mijn verlanglijst, maar dankzij de leesclub kwam het hoger op mijn lijst. Waarvoor dank!
    Aan Christine zou ik zeggen : op naar de volgende, ik kijk er naar uit.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 109

De karakters

Ik vind Tim en Jude wel een rustig koppel. Bijzonder dat ze zo samen werken. Dat gaat ze goed af volgens mij en ze vullen elkaar wel aan als team.
    Lionel Saunders kwam in dit boek eigenlijk te weinig aan bod om er iets over te zeggen.
    Ik vond Jesse toch wel erg kinderachtig in zijn gedrag naar Tim en Jude. Begrijpelijk dat hij zelf de leiding wilt hebben over de zaak, maar vind dat hij zich daar op een gegeven moment dan ook bij neer moet leggen.
    Van Eva en Alex vroeg ik net af wat ze eigenlijk aan het verhaal toevoegden toen duidelijk werd wie de dader was. Had ik direct het antwoord dus.
    Ik heb geen favoriet personage in het boek, vind Tim en Jude wel een leuk team samen en ben wel benieuwd naar de eerdere boeken.
    Zoals ik eerder al zei vond ik vooral Alex weinig uitgewerkt. Net toen ik me afvroeg wat hij toevoegde aan het verhaal bleek hij de dader te zijn. Hij komt voor mij als journalist wat te weinig aan bod. Hij is dan ook de personage aan wie ik wat zou willen veranderen, hij mocht van mij wat meer aan bod komen als journalist.

De auteur
    Ik had niet echt een verwachting bij deze auteur aangezien ik haar nog niet kende. Ik ben aangenaam verrast door haar boek. Ik vond het een erg goed. Ik had een spannend boek verwacht en dat was het ook zeker.
    De schrijfstijl past erg goed bij het verhaal, het leest erg lekker weg en de afwisseling tussen dader en onderzoek zorgt ervoor dat het boek nergens saai word.
    Ik ben zeker nog wel van plan om de voorgaande delen ook nog te gaan lezen, ik ben wel benieuwd naar meer verhalen over Tim en Jude.
    Ik heb totaal niet gemerkt dat de schrijfster nog nooit op de locaties is geweest. Ik ga er ook vanuit dat ze voldoende onderzoek heeft gedaan naar die plaatsen.

De plot
    Ik vind dat de verhaallijn wel naar een ontknoping groeit maar sommige dingen gaan wel erg makkelijk of zijn wel erg toevallig.
    Ik vind dat de verwikkelingen goed verstopt zitten in het verhaal. Het blijft tot het eind onduidelijk wie Michael Dancer is.
    Ik vind het verhaal zeker wel geloofwaardig, al gaat een onderzoek in het echt wel wat minder makkelijk denk ik.
    Het einde was een cliffhanger, daar had ik niet even op gerekend. En de dader had ik al helemaal niet zien aankomen, die had ik totaal niet verdacht.

Algemeen
    Ik vond het zeker een boeiend verhaal en het had constant mijn aandacht. Het werd voor mij eigenlijk nergens saai en ik wilde steeds wel doorlezen.
    De schrijfstijl is erg fijn, het leest heel makkelijk weg. Af en toe wat Vlaamse woorden natuurlijk maar ik heb me er totaal niet aan gestoord.
    Ik ben meer dan tevreden over het boek, was meer dan ik had verwacht. Omdat het een onbekende schrijfster was voor mij had ik niet zoveel verwacht.
    Als mijn familie/vrienden zouden vragen naar een goed boek zou ik dit boek zeker aanraden.
    Het doet Amerikaans aan door de omgeving en de namen, maar door de Vlaamse woorden doet het natuurlijk ook wel wat Vlaams aan.
    Ik weet niet onder welke noemer ik het zou typeren, een vlot lezende spannende thriller denk ik.

Dit boek
    Als je heel veel boeken leest is iets niet snel meer uniek, maar dat hoeft ook niet. Spanning, interessante personages en verhaallijn is voor mij belangrijk en dat zit in dit boek wel goed.
    Zonder deze leesclub zou ik dit boek waarschijnlijk niet hebben gelezen doordat ik de schrijfster nog niet kende.
    Ik vind de titel goed passen, gewoon 1 woord en voor de lezer is direct wel duidelijk waarom die titel.
    Ik vind dat er genoeg expliciete scenes in staan. Ik houd altijd wel van die gruwel scenes, maar het moet wel bij het verhaal passen vind ik.
    In de boekenwinkel zou ik dit boek zeker wel opgepakt hebben, de cover vind ik mooi. Het had me zeker nieuwsgierig genoeg gemaakt om de achterflap te gaan lezen.
    Ik heb geen goede raad voor Christine Bols, gewoon zo door gaan. Ik vond het leuk om dit boek te lezen en wil zeker de voorgaande delen ook gaan lezen!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 177

De karakters

Een evenwichtige man, die niet snel in de stress schiet en weet waar hij mee bezig is.
    En van Jude McCool? Ja ik zou bést goed met haar kunnen samenwerken denk ik. Ik vind haar af en toe wel een beetje té snel beslissend, maar heeft best wel verstand van zaken.
    En hoofdcommissaris Lionel Saunders. Heeft een goede beslissing genomen om Jude en Tim om assistentie te vragen. Weet van wanten dus.
    Wat vind je van de overige karakters? Ze zijn allemaal goed uitgewerkt, dat maakt dat het een goed begrijpbaar boek is.
    Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe. Tja moeilijke vraag. Je leert ze allemaal beter kennen en ook hun karakters dus denk dat ze zich geleidelijk aan goed ontwikkelen. Ook het karakter van de dader wordt steeds duidelijker omschreven. Ik heb géén echte voorkeur voor een personage. Ik vind ze allemaal op zich heel erg goed en nee er hoeft absoluut niets aan veranderd te worden.

De auteur

Voor mij was Christine Bols onbekend. Nog nooit iets van gelezen. Ik had totaal geen verwachtingen van haar. Het was dus de eerste keer, maar zéker niet de laatste keer. Ik wil haar eerdere delen óók nog gaan lezen.
    Ik vind ze een prettige schrijfstijl hebben en ze heeft een goed idee gehad om de stukken van de dader er ook in te zetten. Zo krijg je ook een beter inzicht,en wordt het een heel volledig verhaal. Ook omdat het cursief gedrukt was zat je ook meteen weer in “zijn” wereld.

De Plot

Het verhaal is ontzettend goed naar het einde toe opgebouwd. Had totaal geen idee hoe het allemaal zou lopen.
    Zéker een geloofwaardig verhaal. Maar ook uniek. Hoe de genen van vader op zoon kunnen overslaan is wél bekend, maar in dit geval wel héél erg benadrukt. Prachtig om te lezen.

Algemeen

Ik vond en een zéér spannend verhaal, en had maar één nadeel. Ik kon het moeilijk wegleggen en heeft wel wat nachtrust gekost. Ik complimenteer Christine met dit boek en ga zéker de vorige boeken van haar lezen en hopelijk volgen er nog meer. Een fijne schrijfstijl, geen enkel saai stuk in dit boek en alle handelingen goed te overzien.

Dit boek

Er zullen bést wel veel boeken zijn die aan deze items voldoen, maar tóch is het voor mij een schitterend boek. Zonder leesclub zou ik het ook gekozen hebben denk ik. Ik vind DANCER écht goed passen bij het boek. De cover vind ik schitterend, zéker met de oude en de jonge Dancer erop, maar de natuur er omheen lijkt op de natuur waar ik ben opgegroeid, op de hei en de bossen. Het zou dus ook in Nederland kunnen zijn.
    Ik was wél erg benieuwd, had graag nog een stukje gelezen over de reactie van Lisa betreffende haar maatje Alex op het einde.
    Al met al vond ik het een geweldig boek en vond het heel erg jammer dat het uit was.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 47

De karakters
    1.Hij is doortastend en heeft ervaring met dit soort zaken.
    2.Zij heeft meer ervaring door haar FBI verleden en weet waar ze over praat, ook erg doortastend.
    3.Hij had wat uitgebreider beschreven kunnen worden, hij is wat afgevlakt terwijl hij de baas is in het hele onderzoek.
    4.Rechercheur Jesse Drake en journaliste Lisa Cooper worden mooi neergezet in hun beroep. Hij achterdochtig omdat er een ander team bij komt die al moorden hebben opgelost en volgens hem denken dat hij er geen verstand van heeft, en zij omdat ze als journaliste heel geslepen is om de waarheid te achterhalen.
    5.Ja, bijna iedereen groeit in het verhaal en je leert Tim en Jude goed kennen ook al heb je de andere drie delen niet gelezen.
    6.Dancer, omdat hij echt groeit in het verhaal, en waarom hij het doet.
    7.Ja, de overige rechercheurs komen ook goed naar buiten.
    8.Lionel Saunders zijn rol had iets uitgebreider gekund als hoofdcommissaris.
    De auteur
    1.Nee, ik had nog nooit iets van haar gelezen. Alleen de recensies, en die waren goed.
    2.Ik verwachte een spannend boek, en dat was het ook. Het las als een trein. De identiteit van Dancer blijft tot het einde goed bewaard.
    3.Ja, je wil Dancer zijn ware identiteit weten en de zoektocht ernaar toe en wat hij zijn slachtoffers aan doet is goed gedaan.
    4.Ja, ik ben nieuwsgierig geworden naar hun geschiedenis.
    5.Nee, daar merk je niks van, ze heeft zich goed ingelezen in de locaties hoe de omgeving eruit ziet.

De plot
    1.Ja, het is goed opgebouwd en komt langzaam tot de ontknoping zonder dat het teveel verklapt.
    2.De verwikkelingen zitten goed verstopt.
    3.Ja, het spannende gedeelte waarin Dancer zijn slachtoffers uit kiest en de rustige stukjes van Tim en Jude thuis met hun zoon en haar zus.
    4.Ja.
    5.Ik had wel verwacht dat ze de dader zouden pakken, maar wie het was dat was een verassing.
    Algemeen
    1.Ja, ik was erg benieuwd hoe het steeds verder ging, als ik er even niet in had gelezen.
    2.Christine Bols heeft een prettige en begrijpbare schrijfstijl, mooi om te lezen.
    3.Ik ben tevreden.
    4.Ik ga dit boek zeker aanraden bij vrienden en familie.
    5.Ik vind Dancer meer een Amerikaanse thriller. Er zitten af en toe wat Vlaamse uitspraken in, maar zoals de omgeving wordt omschreven is het echt Amerikaans.
    6.Het boek komt geloofwaardig over, er zijn meer psychopaten die zulke dingen doen. Maar ik vind Dancer zijn daden wel gruwelijk en hij kikt er gewoon op.
    Dit boek
    1.Het is altijd een lastige vraag, maar ik vind het heel knap dat je over plekken schrijft waar je nog nooit bent geweest en de fantasie weet te vinden om dit boek tot stand te kunnen brengen.
    2.Nee, denk ik niet, omdat ik de schrijver niet kon.
    3.Ik vind Dancer een goeie titel voor het boek, het is duidelijk.
    4.Het is goed in verhouding vind ik.
    5.Ja, ik zou er wel nieuwsgierig naar zijn.
    6.Zo doorgaan, het leest goed weg.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 76

Tim is een deskundig en rustig persoon. Begripvol en ook eerlijk naar Jude.

2. En van Jude McCool?
    Jude was na de bevalling van Sky, nog even zoekende, wat ze ging doen. Tim steunde haar hierin en gaf eerlijk aan, dat later gaan werken niet heel handig zou zijn. Hiermee kon ze verder. Haar FBI-verleden geeft haar deskundigheid wel aan.
    Op het werk zijn Tim en Jude een professioneel politie duo, en heel doortastend, snel van begrip, door hun ervaring kunnen ze de zaak zeker oplossen.

3. En hoofdcommissaris Lionel Saunders?
    Hij is de neef van Sam Foster, de baas van Tim en Jude, en belt voor hulp. Ik vind het een prima hoofdcommisaris. gaat respectvol met zijn personeel om.

Jesse is een opmerkelijk karakter, hij is niet onder de indruk van het duo, zit er ook niet op te wachten. Zijn nieuwe collega merkt al op, dat hij best snel een conclusie heeft met bijvoorbeeld de zaak van de baby. Hij werkt de zaak een beetje tegen. En heeft wat te verbergen.
    Sarah is een beetje naïef, om zo tegen een buitenstaander bepaalde info te melden. Hoe gezellig dat ook is, dat is niet zo handig.
    Journaliste Lisa komt wat later in het verhaal, is een beetje geslepen persoontje.. alles voor een goed verhaal.. omwille van bijna alles.
    Dancer is ook een opmerkelijk karakter..hij wil zijn vader overtreffen..een beschadigde kinderziel laten we maar zeggen.

Jude zit weer op de rit, met de nieuwe opdracht zit ze zo weer in haar ritme. Voor haar kind wordt gezorgd, dus daar hoeft ze niet meer aan te denken. Ze zit weer in de flow, en pakt uiteindelijk op scherpe wijze de dader.
    Jesse is aardig irritant aan het begin, wat natuurlijk ook wel te snappen is, als er versterking komt, voelt hij dit als een soort nederlaag. Daarnaast ondervraagt hij liever alleen de man uit de bar. Hij moet aan het einde toch toegeven, dat het allemaal om de zaak gaat.
    Wie de dader is, is een grote twist in het verhaal.. dat zou je een ontwikkeling kunnen noemen van de dader.

6. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom
    Jude is wel mijn favoriete persoon, ze zorgt toch maar dat alles thuis draait, en durft de stap toch te nemen om elders een seriemoordenaar op te pakken. Gezien haar verleden heeft ze een sterke persoonlijkheid.

Ja zeker wel, gezien het een 4e deel is, is het zeker te volgen qua karakters. En is het te begrijpen hoe en wie ze zijn.

Er is al veel uitgelegd over de dader, maar toch blijven sommige dingen vaag. Waarom het kruisje in de hand, van de slachtoffers? Wat heeft dit voor doel? Wat is er met dader sr gebeurt..het hoe en waarom, dat wil ik wel weten . Onderbouwing zou evt via een extra blad kunnen.

De auteur

Geen verwachting qua auteur, wel een mooie cover, die een bepaalde suspence uitdraagt. En de flaptekst.. liet blijken, dat een goed boek zou kunnen zijn.

Dit boek heeft mijn verwachting ver overtroffen, wat zo leuk is tijdens het lezen. Het is een boek/ genre waar ik zo van houd. Een smulboek.. sidderende spanning, met twist.
    Het staat helemaal “BOL” van de spanning.. prachtig!
    Wel kunnen hopen, niet kunnen dromen.

De schrijfstijl vind ik erg prettig, mooi lettertype, het is en was een boek naar kijn nhart. Prachtig.

Ja, voor mij een reden, om op zoek te gaan naar de andere paperback-delen.

5. Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van?
    Nee, maar dit was wel iets wat ik als 1e opmerking had. Maar het leest als een trein.

De plot
    1.
    Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Het lijkt erop als je het boek gaat lezen, of er al snel bekend wordt, wie het heeft gedaan.. maar lees je verder dan blijkt het toch iets meer te zijn, dan die paar aanwijzingen. En dan groeit het naar het einde toe, voor de oplossing.

Als er al aan het begin met de dader wordt begonnen, moet ik even op de rem staan, voordat ik uitspreek dat de dader al bekend is, natuurlijk heeft dit begin een rede. Maar in dit verhaal had de dader ook later in het boek kunnen beginnen, met het ik-verhaal.

Ja, uiteindelijk wel. Zie voorgaande.

Ja, het verhaal is geloofwaardig, al zat ik wel te roepen om een dna-onderzoek ed. Maar nadat ik dat nog niet had “gezegd”, volgde de uitleg, over de vroegere tijd, dat ze dat niet hadden. En ze gingen wel wat laat, zoeken in de database naar zulke verhalen, maar goed.
    In het begin dacht ik even, dat Tim en Jude erbij werden gehaald, omdat ze mogelijk ook de sr hadden ingerekend.

Het eind was een echte verrassing, en dat is natuurlijk wel zo mooi, met zo’n spannend verhaal.

Algemeen
    1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandac
    ht?
    Ja, met volle aandacht gelezen, en het liefst achter elkaar gelezen. Even stoppen was er niet bij.

Na even te Tunen op de vlaamse taal, ging het lezen, als een trein..prachtig!

Super tevreden, en zoiets had ik wel verwacht.

. Ja zeker, zal ik het GAAN AANRADEN.

6. Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ja, dat is een mooie vraag! Het zou nog mooier zijn, als het in Brussel of Antwerpen zou afspelen.

7. Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn?
    “Bolwerk van echte suspense en slepende spanning, een thriller zoals die hoort te zijn”

Dit boek
    Dit boek heeft wel zijn blauwprint van Bols gekregen, de schrijfstijl en vertelwijze..Vlaamse uitdrukkingen en met een kleine dosering aan gruwel, maar net genoeg.. om een goede thriller te mogen zijn.

Nee, want ik wist van deze auteur niet af, maar als boekentip.. mogelijk wel.

<Waangedachten>..de titel is echt prima, maar een 2e titel is moeilijk. Deze past dan wel, de dader is maar bezig met zijn gedachten, een gebroken (kinder) zieltje eigenlijk. Dus vandaar. Hij wil zijn vader overtreffen.. ook een waangedachte,

De gruwelzaken ja, dat was wel een beetje jak. Maar niet teveel.

Ja, de cover maakt zeker wel nieuwsgierig.

>Schrijf het volgende boek, in Vlaanderen..i.p.v. Amerika..dan ben ik erg nieuwsgierig naar en zou het zeker gaan kopen.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

De karakters
    Van het duo Tim Sackley / Jude McCool vind ik Tim eigenlijk de meest doortastende. Als duo komen ze niet echt heel erg daadkrachtig over. Vooral Jude, die eigenlijk liever thuis bij Sky blijft, is bepaald niet het type dat je achter zo’n seriemoordenaar aan zou sturen.
    Hoofdcommissaris Lionel Saunders heeft er alles voor over om er voor te zorgen dat de toeristen, met het vakantieseizoen voor de deur, niet massaal afzeggen. Daarom ook geen FBI maar een duo uit Corvallis om achter de dader aan te gaan. De overige karakters worden niet heel erg uitgewerkt. Wel mooi vind ik het figuur van de seriemoordenaar en de psychologische ontwikkeling van hem is interessant. Hoe hij, eigenlijk tegen wil en dank, toch tot zijn daden komt. Ik heb geen echt favoriet personage en als ik dan toch wat aan de karakters zou mogen veranderen zou ik die van het politieduo wat spannender maken. Geef een van hen een wat duister verleden dat doorwerkt in zijn of haar huidige functioneren.

De auteur
    Ik had nog nooit iets van Christine Bols gelezen dus ik had geen verwachtingen bij dit boek. Christine heeft een fijne schrijfstijl die een makkelijk te lezen boek oplevert. Het boek is echter niet superspannend en samen met het matige politieduo vormt dit voor mij geen aanleiding om de eerdere boeken uit de serie te gaan lezen. De stukjes waarin de seriemoordenaar centraal staat vind ik eigenlijk de beste gedeeltes van het boek. Dat de auteur nog nooit op locatie is geweest valt je eigenlijk niet erg op. Heel erg nauwkeurige omschrijvingen van de omgeving ontbreken, maar met Google kun je natuurlijk een heel eind komen.

De plot
    Mooie plot over een seriemoordenaar die zijn vader wil overtreffen. Ik vond het toch nog vrij verrassend als blijkt wie uiteindelijk de zoon van Jack Dancer is. Gedurende het verhaal zijn er een aantal dingen die wat al te toevallig zijn. Bijvoorbeeld de journaliste uit Orgeon die op haar vakantie het politieduo tegenkomt. Hoe groot acht je de kans daarop in een land zo groot als Amerika? Ook de keuze om te gaan zoeken in de mijnen en grotten kwam wel heel erg uit de lucht vallen.

Algemeen
    Het is best wel een boeiend verhaal en vooral de ontwikkeling van de dader is mooi beschreven. Het is niet een keiharde politiethriller maar wel een boek dat je makkelijk leest. Verder vind de keuze van Christine Bols om haar boeken in Amerika te situeren erg leuk, dat is namelijk weer eens wat anders dan al die commissarissen, rechercheurs en onderzoekers uit Gent, Mechelen, Leuven etc. Dat de uitgever “Literaire thriller” op de voorkant gezet heeft vind ik nogal misplaatst. Gewoon thriller of politiethriller was beter op zijn plaats geweest.

Dit boek
    Zonder de Thrillzone leesclub zou ik dit boek waarschijnlijk niet gelezen hebben. Boeken over seriemoordenaars zijn er natuurlijk wel meer, maar een zoon die als copycat van zijn vader wordt opgevoerd ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Dat maakt het wel een opmerkelijk verhaal. Dancer is een prima titel want om deze figuur draait toch het hele verhaal. Ik vind de illustratie op de voorkant wat verwarrend en eigelijk niet echt passend bij het boek. Je zou aan de hand van de omslag een heel ander type verhaal verwachten. De omslag vind ik ook niet zo uitnodigend dat ik het boek op zou pakken in de boekhandel. Goede raad voor Christine heb ik niet, wel wil haar bedanken voor het schrijven van een leuke thriller die ik met plezier gelezen heb.

maria
    Bijdrager
    Post count: 278

De karakters

Rustig persoon en weldoordacht op het einde het gesprek aangaat met de journalisten

En van Jude McCool?
    Een rustige moeder die het dilemma van kind en werk ondervindt, herkenbaar en de gelukkige omstandigheid heeft dat Sarah, haar zus kan oppassen. Ook haar bezorgdheid voor Sarah of die het wel naar haar zin heeft. Verder doortastend. Ze kunnen als team goed samenwerken. Ze gaat overigens wel makkelijk met het vliegtuig naar de schrijver toe.

Niet dominant aanwezig , verstandig om een ander in te schakelen als zijn eigen team het volgens hem niet kan. Hulp vragen kan een goede eigenschap zijn . Hij had overigens wel iets meer tegen Jesse kunnen zeggen , want die gedroeg zich een beetje kinderachtig.Aan het eind op blz 257 slaat hij volgens mij totaal onnodig met zijn vuist op tafel, een beetje apart gezien zijn rustige gedragingen in het verhaal.

Jesse is een beetje tegendraads en kinderachtig (logisch in het begin als je niet capabel genoeg wordt geacht),dat komt wel goed naar voren, maar ik dacht dat er nog meer achter zat.Aan het eind vond ik het wel fideel dat hij aan Tim vertelde hoe het zat.
    Van Donald Wills had ik meer verwacht in het verhaal te horen of te zien.Bescheiden maar komt wel iets meer naar voren.
    Dancer die laat zien waar hij mee worstelt en verklaart waarom hij doet wat hij doet.
    Lisa is een beetje een achterbakse journalist die logischerwijs informatie wil verzamelen maar niet op een prettige manier te werk gaat.

Hierboven al aangegeven. Vooral Jesse.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jude vanwege het herkenbare dilemma, de zorgzaamheid,de rust

Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Ja ik hoefde niet meer te weten.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Dat Lionel iets daadkrachtiger tegen Jesse op zou treden. Of dat Sarah ineens niet meer wil oppassen en wat dan.

De auteur

Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Kende haar helemaal niet.

Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Ja , ik dacht een spannend, beetje gruwelijk verhaal, een andere wending en dat was ook zo.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja , korte hoofdstukken, duidelijk geschreven, schuin geschreven wat hij;Dancer denkt en doet, dacht elke keer wat gaat hij nou weer voor iets gruwelijks doen.Leuk om Albert Einstein te citeren in het begin.

Dancer is het vierde deel in de serie met Tim Sackley en Jude McCool in de hoofdrol. Is dit voor jou aanleiding om de andere 3 delen (Vrouwen van Corvallis, Waverly en Greenfields ook te gaan lezen?
    Ja!. Vond het fijn dat je niet deel één tot en met drie gelezen moest hebben om dit deel te begrijpen

Opmerkelijk genoeg is de auteur nog nooit op de locaties geweest waar haar verhalen zich afspelen. Merk je daar iets van?
    Nee, goed beschreven

De plot

Ja waren zijlijntjes en had de onthulling niet ontdekt.Ik was verrast. Weet ook niet waarom en hoe Tim Dancer ontmaskerde en Jude had het ook niet door.Waarom niet besproken met haar man?

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Zitten goed verstopt.

Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    ja

Vind je het verhaal geloofwaardig?
    deels: een psychopaat kan gekke dingen doen, maar het is heel toevallig dat Lisa daar op vakantie is, daar rent , Tim en Jude ziet, daar Sarah tegen komt. Dus er zitten wel heel veel toevalligheden in het boek maar dat kan bij een boek nou eenmaal.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik was verrast.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was boeiend en had mijn volle aandacht

Vind je de schrijfstijl van Christine Bols prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Makkelijk en prettig te lezen.

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Zeer tevreden met name omdat er vrijwel géén inconsequenties instaan. Maar waarom wist Tim wie Dancer was en waarom wist Jude dat niet.

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    ja

Vind je Dancer een typisch Vlaamse thriller of wellicht meer Amerikaans? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Waarom typisch Vlaams, vanwege de schrijfster?, waarom Amerikaans, omdat het daar afspeelt? Nee dus niet typisch Vlaams of Amerikaans.

Stel…. Christine Bols vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Christine zijn?
    Beetje gruwelijk thrillerachtig, pervers.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij uniek, zeker de vader op zoon relatie met gevolgen en de perversiteit.

Zou je dit boek zonder de leesclub ook gelezen hebben?
    Nee, en dat zou ik dus nu ik het gelezen heb wel jammer hebben gevonden.

Vind je Dancer als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden?
    Dancer kan prima als titel maar ook De betekenis van het verleden of de invloed van een vader.

Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed?
    Genoeg uitgewerkt , was walgelijk genoeg.

Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken
    mooie qua kleur en afbeelding trieste cover en zou het pakken

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Christine Bols mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga door! en ik vind het leuk dat er vrijwel géén inconsequenties instaan, dus heb je ook een goed proef leesteam waar je op kan vertrouwen.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 141

De karakters
    2. En van Jude McCool?
    Tim Sackley en Jude McCool vind ik een leuk politieduo. Ze vullen elkaar mooi aan en het laat ook goed zien dat politieagenten ook gewoon mensen zijn.
    De hoofdcommissaris speelt geen grote rol, hij introduceert zijn team bij zijn neef in Santa Cruz en terecht, want zij hebben meer ervaring met het opsporen van een moordenaar.
    De leden van het plaatselijke corps hebben een kleinere rol in het geheel. Jesse Drake voelt zich aan de kant geschoven en werkt het onderzoek wat tegen. Dit geeft wrijving en dat vind ik wel grappig. Lijkt mij ook iets dat in werkelijkheid helaas ook gebeurt…
    De ontwikkeling uit zich in het feit dat de agenten steeds beter kunnen samenwerken,
    Favoriet? Tja Jude McCool en Tim Sackley, leuk stel dat samenleeft en ook nog eens samenwerkt!
    Wat mij betreft zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen
    Ik zou niets aan de personages veranderen, ik wil en kan niet op de stoel van de auteur gaan zitten 

De auteur
    Aangezien ik de auteur niet kende, had ik niet een verwachting die overtroffen moest worden. Gezien de beknopte inhoud verwachte ik een lekker verhaal.
    Het verhaal voldoet aan mijn verwachtingen. Heb zeer genoten van het verhaal. Vooral de wisseling van gezichtspunt van agenten naar dader maakt het verhaal extra spannend.
    De schrijfstijl is heerlijk vlot, ik wilde steeds doorlezen.
    Zou zeker graag de voorgaande delen lezen! Dit deel heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt!
    Het is niet te merken dat de auteur nog nooit in Santa Cruz is geweest. Het lijkt allemaal wel Amerikaans, maar zelf ben ik er ook niet geweest…

De plot
    De verhaallijn groeit goed toe naar de ontmaskering van Dancer.
    Er wordt zeker niets te vroeg bekend gemaakt! Had zelf echt niet verwacht dat hij Dancer zou zijn!
    Zeker tevreden.
    Helaas, er zijn echt zieke mensen in de wereld, dus dit verhaal is wat mij betreft geloofwaardig.
    Had niet aan zien komen dat hij Dancer zou zijn, is geen moment in mij op gekomen. Zeer verrassend!

Algemeen
    Zeker een zeer boeiend verhaal, dat steeds mijn volle aandacht had. Wilde weten wie Dancer was!
    De schrijfstijl bevalt mij prima. Vind de andere uitdrukkingen die in het Vlaams gebruikt worden grappig om te vergelijken met de Nederlandse uitdrukkingen. Heel vlot geschreven, leest lekker door.
    Ben zeer tevreden over het boek, voldoet aan mijn verwachting van een lekker verhaal.
    Zal dit boek zeker aanraden bij vrienden, familie en heb het zelfs al onder de aandacht gebracht van mijn Belgische collega’s!
    Voor mij is het geen typisch Vlaamse triller, maar meer Amerikaans aangezien het zich daar afspeelt. De Vlaamse uitdrukkingen maken het geen Vlaamse thriller voor mij, voor mij speelt de locatie daarbij een grotere rol.
    Spannende thriller

Dit boek
    Voor mij is het schrijven vanuit het gezichtspunt van de dader en dat hij zo geworden is door zijn vader het unieke aan dit boek.
    Grote kans dat ik dit boek zonder de leesclub gelezen zou hebben, aangezien de korte inhoud mij nieuwsgierig maakt.
    Dancer pas wat mij betreft goed als titel van het boek. Hij is uiteindelijk de moordenaar, maar tot het einde weet je niet wie dat nu precies is. Alleen verwarde de titel mij in eerste instantie aangezien ik het niet als eigennaam las, maar als Danser in het Engels en daar heeft het natuurlijk helemaal geen link mee, maar het wordt al snel duidelijk tijdens het lezen.
    De expliciete scenes zijn wel heftig, maar passen bij het verhaal
    Hmm, ben wel heel nieuwsgierig, dus pak altijd veel boeken op in een boekwinkel. Moet wel zeggen dat de korte inhoud mij meer aanspreekt dan de cover.
    Christine, geen advies, maar verzoek: Schrijf je gauw meer over Jude McCool en Tim Sackley?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.