15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #3969 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 9 punten, omdat ….HEERLIJK DIE LUGUBERE DETAILS .. DEZE MAKEN HET ENORM SPANNEND EN DE COMBINATIE MET DE RUST VAN HET INSPECTEURS DUO WAS EEN VERADEMING

Plot: 9 punten, omdat ….DEZE ONVERWACHT WAS MEERDERE HAD IK IN MIJN GEDACHTEN MAAR HIER MOEST IK ECHT EVEN TERUG LEZEN. HOE DE LINK LAG

Leesplezier: 10 punten, omdat ….WAT EEN AANGENAME VERRASSING DIE MIJ ZEKER NOG BIJ BLIJFT EN IK DE ANDERE BOEKEN ZEKER OOK WIL AANSCHAFFEN

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ….IK VAN HET BEGIN TOT HET EINDE GENOTEN HEB..

Originaliteit: 8 punten, omdat ….HET HAD EEN BEETJE WEG VAN CODY MC FAYDEN EN CHELSEA CAIN MAAR DAN MET EEN VLAAMS TINTJE

Psychologie: 10 punten, omdat ….ALS JE DIT BOEK GELEZEN HEBT HOED IK DIT NIET UIT TE LEGGEN.. GA HET LEZEN DUS..

EINDOORDEEL 9.33

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 7 punten
    De gedeelten waarin de seriemoordenaar over zijn daden vertelt zijn spannend, het onderzoek door de politie komt een beetje gezapig over. Het duo Sackley en McCool komt niet echt erg daadkrachtig over.

Plot: 8 punten
    Mooie plot over een seriemoordenaar die zijn vader wil overtreffen. Toch nog verrassend einde als blijkt wie uiteindelijk de zoon van Jack Dancer is.

Leesplezier: 8 punten
    Gewoon om het een lekker lezend boek is.

Schrijfstijl: 8 punten
    Fijne schrijfstijl die een makkelijk te lezen boek oplevert.

Originaliteit: 8 punten
    Boeken over seiemoordenaars zijn er natuurlijk wel meer, maar een zoon die als copycat van zijn vader wordt opgevoerd ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Psychologie: 7 punten
    Vooral de psychologische ontwikkeling van de dader is interessant. Hoe hij, eigenlijk tegen wil en dank, toch tot zijn daden komt.

Eindoordeel: 46 punten gedeeld door 6 = 7,7

maryam
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning: 8,5 punten, omdat ik moeite had om het boek weg te leggen, goede opbouw van het verhaal.

Plot: 9 punten, omdat ik totaal dit einde niet aan had zien komen, maar als ik erover nadacht klopte het wel.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik erg genoten heb van dit boek, alleen die korte nachten dan, weg leggen was meer op verstand dan omdat ik geen zin meer had of in slaap viel.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er een goede afwisseling was van de hoofdstukken geschreven vanuit de dader en de andere hoofdstukken. Het Vlaams vond ik in dit boek charmant, en goed leesbaar. Wat in boeken van andere auteurs wel eens anders is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het gegeven dat de copycat in dit geval de zoon is, niet vaak voorkomt.

Psychologie: 9 punten, omdat Christine erin geslaagd is om een verhaal te schrijven, waarbij je als lezer zowel in de gedachtes van de dader, slachtoffers als politie meegenomen wordt. Je op het verkeerde been gezet wordt en ze nooit te veel informatie weg geeft.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning: 8.. punten, omdat Ik vind het boek echt heel spannend en kon het bijna niet wegleggen.

Plot: 6 punten, omdat ….Ik vond de dader wel verassend maar wel vind ik dat de clues wat makkelijk en snel gevonden werden waardoor dat richting een oplossing wees.
    Leesplezier: ..8 punten, omdat Ik heb enorm genoten van dit boek en kon het bijna niet wegleggen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat ….Het leest heerlijk weg.
    Originaliteit: .7. punten, omdat Er zijn wel meer thrillers in deze stijl toch heb ik er wel van genoten.
    Psychologie: ..8 punten, omdat Er zit een enorme hoeveelheid achtergrond achter het verhaal en achter het waarom de dader doet wat hij doet. Geniaal beschreven vind ik dat.

Gemiddelde beoordeling: ..7,3 punten

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 145

Spanning: 7 punten, omdat
    het boek geeft door de opzet waarin de dader direct duidelijk is, niet echt een man-hunt gevoel. Ook de echte jacht en de val die op de achterflap beloofd wordt vond ik maar heel beperkt uitgewerkt. Hier had meer potentie ingezeten.

Plot: 6 punten, omdat
    verhaallijn was belovend maar je weet een aantal zaken al. Zoals “de zoon van..”, de detectives die zullen komen.., altijd mindere samenwerking tussen verschillende partijen, beetje corrupte politie man, etcetra. Ik vond het echt te voorspelbaar. Enige vraag was eigenlijk: wie uit de geïntroduceerde personages heeft het gedaan? Soort van Cluedo spelletje.

Leesplezier: 7 punten, omdat
    Ik heb zeker wel genoten van dit boek omdat het boek lekker leest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat
    Het boek leest heerlijk weg en de schrijfstijl bevalt prima. Weer een paar prachtige woorden erbij geleerd. Dank.

Originaliteit: 7 punten, omdat
    Vooral de vader zoon gedachte was origineel, rest niet echt.

Psychologie: 6 punten, omdat
    De diepgang op dit punt viel mij tegen. Er zat veel meer potentie in het verhaal, de dader die zijn rol amper uitspeelt richting het onderzoek, de link mat FBI, etcetra.

Gemiddelde beoordeling: 7- (6,8) punten
    Het spijt me dat ik niet meer enthousiasme heb voor het boek.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 247

Spanning: 9 punten, omdat het me echt niet los kon laten en ik altijd verder wou lezen

Plot: 9 punten, omdat ik het niet had verwacht dat het zo zou eindigen

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek niet kon wegleggen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot te lezen was

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het verhaal wel spannend vond maar ik niet echt iets origineels erin vond

Psychologie: 9 punten, omdat vooral Dancer was goed uitgewerkt en je kon volgen hoe hij dacht

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 7 punten
    Echte spanning ontbreekt een beetje voor mij. Enkel de dader hoofdstukken zijn in mijn ogen de échte aandachttrekkers. De rest leest gezapig weg.
    Plot: 7 punten
    Het plot klikt wel, maar de clues rondom de echte identiteit van de dader ontbreken voor mij een beetje.
    Leesplezier: 7 punten
    Het leest aangenaam en vlot.
    Schrijfstijl: 7 punten
    Een vlotte schrijfstijl.
    Originaliteit: 7 punten
    Origineel omdat het copycat gegeven uniek is. Het gaat meer om erfelijkheid, vader-zoon
    Psychologie: 7 punten
    Enkel de dader is voor mij hier zeer goed uitgewerkt. De rest is ook oké, maar toch …

Eindoordeel: 42 punten gedeeld door 6 = 7 ptn of 3,5 sterren

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

Spanning: 8 punten, omdat goede afwisseling in opbouw van spanning en luchtiger stukjes.

Plot: 9 punten, omdat ik de ontknoping niet aan zag komen.

Leesplezier: 9 punten, omdat het een boek is waarin je helemaal op kan gaan en je omgeving vergeet.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leest en ik, ondanks dat ik eerst aan het Vlaams moest wennen, er woorden bij heb geleerd.

Originaliteit: 8 punten, omdat het thema, een zoon die zijn vader in moorden wil overtreffen, niet vaak voorkomt.

Psychologie: 8 punten, omdat het karakter van de dader goed is uitgewerkt, je kan je in hem inleven.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 8 punten, de afwisseling tussen dader en de onderzoekers zorgen er voor dat er wel een constante spanning in het boek zit.

Plot: 8 punten, het onderzoek verliep misschien wel wat te makkelijk maar de dader was wel verrassend.

Leesplezier :8 punten, ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen, ben aangenaam verrast.

Schrijfstijl: 8 punten, het boek leest makkelijk weg.

Originaliteit: 8 punten, de zoon van een seriemoordenaar, die in de voetstappen van zijn vader stapt, ik vond dat best origineel.

Psychologie: 8 punten, vooral de dader is erg goed neergezet.

Eindoordel : 48 punten / 6 = 8 punten en een verdiende 4 sterren van mij!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 177

Spanning: 9 punten, ik vond het een geweldig spannend verhaal en kon het met moeite wegleggen.

Plot: 9 punten, goed onderbouwd én opgebouwd. Ik stond met mijn oren te klapperen toen de dader bekend werd. Had het totaal niet kunnen overzien. Geen enkele hint verklapt. Geweldig.

Leesplezier: 8 punten, Véél ontspanning ná inspanning. Heb er menig leesuurtje van genoten.
    Nou ja menig:::: het was veel te snel uit, maar dat kwam natuurlijk omdat het zo spannend was.

Schrijfstijl: 8 punten, heel fijne schrijfstijl zonder moeilijk te doen. Goede overschakeling tussen dader en de rest.

Originaliteit: 9 punten, best wel origineel omdat de dader constant in beeld blijft als “gewone” man en een kopie van zijn vader is.

Psychologie: 8 punten, je kruipt écht in de huid van degene waarover je op dat moment leest. Héél psychologisch omschreven.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Francis
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 9 punten, omdat het goed is opgebouwd, alles komt in het einde samen.

Plot: 9 punten, omdat het tot het einde een raadsel blijft wie Dancer is, en verassend wie hij uiteindelijk is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het super snel weg leest, je wil gewoon steeds doorgaan.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het prettige en begrijpbare taal is.

Originaliteit: 9 punten, omdat het ook in het echte leven zo kan gaan met mensen, normaal doen maar ondertussen gestoord zijn.

Psychologie: 9 punten, omdat het leven van Dancer goed is uitgewerkt, het hoe en waarom hij het doet.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning: 9 punten, omdat ….het een spanning is, waar ik erg van houd. Meeslepend, sidderend..met een beetje gruwel.

Plot: 8 punten, omdat Doordat het boek begint met een stukje van de dader..geef ik geen 10. Het leest toch anders, met een stuk van de dader, maar de twist maakte alles goed.

Leesplezier:10 punten, omdat ….ik heb genoten, van de taal, zinnen en mooie hoofdstukken. Heel duidelijk en een lettertype..wat heerlijk leest.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ….prima schrijfstijl, daardoor groot leesplezier.

Originaliteit: 9 punten, omdat ….gezien het aanbod van thrillers..is het toch maar weer een hele kunst, om er zo’n mooi boek van te maken. Prachtig, goed gelukt.

Psychologie: 9 punten, omdat ….goed te volgen..is prima.

>>is gemiddeld 9 punten, voor dit prachtig mooie boek.

maria
    Bijdrager
    Post count: 278

Spanning: 9 punten, omdat ik door wilde lezen en vooral wat Dancer ging doen. best wel gruwelijk

Plot: 9 punten, omdat het voor mij gelukkig onverwacht was.

Leesplezier: 8 punten, omdat het prettig geschreven was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het korte hoofdstukken had, duidelijk geschreven en beschreven.

Originaliteit: 8 punten, omdat het gedrag van vader op zoon voor mij nieuw was. copycat is nieuw

Psychologie: 8 punten, omdat een psychopaat heel gek kan doen en in het “gewone “leven een ander is.

Gemiddelde is 50 punten is 8,3

wiets
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 7 punten, omdat je toch benieuwd bent wie ‘de zoon van’ nu is

Plot: 6 punten, omdat er nogal plots een eind aan kwam en vanuit het niets bleek het Alex te zijn.

Leesplezier: 6 punten, omdat het ene wel lekker las, maar sommige dingen mij stoorden

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lezen op zich wel goed te volgen is

Originaliteit: 7 punten, omdat ‘de zoon van ..’ goed gevonden is maar andere onderdelen weer heel standaard zijn

Psychologie: 7 punten, omdat de zoon wel goed uitgewerkt is, maar ook veel totaal niet

Gemiddelde beoordeling: 6.8 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.