15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #10646 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 127

Spanning: 8 punten, omdat je vanaf het begin tot het eind wil doorlezen
    Plot: 8 punten, omdat ookal wist je dat Feliz het haast niet gedaan kon hebben, er toch steeds onverwachtte dingen gebeurde en goed de 2 verhaallijnen bij elkaar gebracht.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek in 1 ruk heb uitgelezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het lekker vlot geschreven is, plezierig lezen
    Originaliteit: 8 punten, omdat er allerlei maatschappelijke problemen in voorkwamen.
    Psychologie: 9 punten, omdat de hoofdpersonen, goed zijn uitgediept en ontwikkelden allemaal wel iets hebben meegemaakt waardoor ze zijn zoals ze zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 255

Spanning: 9 punten, omdat ik tot het laatste hoofdstuk twijfelde over wie, hoe en waarom. En eigenlijk nog steeds vragen heb.
    Plot: 9 punten, omdat het verhaal heel goed opgebouwd is en pas op het laatste moment de verhaallijnen bij elkaar komen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het ik er erg veel moeite mee had om het boek weg te leggen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot geschreven is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat zowel het onderwerp van vluchtelingenproblematiek als een autist als hoofdpersonage, niet vaak voorkomt in een thriller
    Psychologie: 9 punten, omdat ik bleef twijfelen aan Felix maar aan de manier waarop zijn gedrag beschreven wordt

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Dit is een verhaal waar ik al veel over verteld heb aan anderen en wat ik niet snel zal vergeten.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal in het begin wat moeilijk op gang komt, maar daarna het tempo en de spanning wordt opgevoerd
    Plot: 8 punten, omdat vanaf het begin duidelijk was dat Felix niet de hoofddader was en Amin een rol zou spelen
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek vlot uitlas, ook al was het een dik boek
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat er geen hele lange zinnen en moeilijke woordconstructies in voor komen
    Originaliteit: 8 punten, omdat de thema’s vluchtelingencrisis en autisme mooi gecombineerd worden
    Psychologie: 8 punten, omdat Felix en Fillon goed uitgewerkte personages zijn

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 10 punten, omdat het boek mij van begin tot einde heeft geboeid en de spanning goed werd opgebouwd.

Plot: 9 punten, omdat de plot goer is opgebouwd en ik een paar keer verkeerfelijk op het verkeerde been werd gezet.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek vlot is geschreven en prettig weglas.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de auteur een no-nonsens schrijftstijl heeft. Hij schrijft niets te weinig en ook niets teveel.

Originaliteit: 10 punten, omdat de combinatie van de verhaallijnen goed gevonden is en tevens een paar heikel punten onder de aandacht worden gebracht van de lezer, zoals vluchtelingenproblematiek, gebrekkig gezondheidsbeleid en corruptie in de politiek.

Psychologie: 9 punten, omdat alle persoanges goed zijn uitgediept en allen hun deel in het verhaal spelen.

Gemiddelde beoordeling; 9,5

Katrien Baert
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 6 punten, omdat de spanning er volgens mij niet echt inzat

Plot: 6 punten, omdat er volgens mij niet voldoende werd uitgediept. Er zijn enkele onbeantwoorde vragen.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik meer spanning had verwacht en de ongeloofwaardigheid van wat Lotte doet bij de ontsnapping van Felix.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik de manier waarop Michael Berg schrijft toch wel kan appreciëren.

Originaliteit: 6 punten, omdat hij het toch aandurft om niet alleen over ASS en de vluchtelingen problematiek te schrijven, maar ook de corruptie hierin wordt opgenomen.

Psychologie: 8 punten, omdat ook hier weer ASS naar waarheid wordt weergegeven en dat Lotte, hoe moeilijk het ook is, Felix probeert te begrijpen. Ook Fillon wordt hier goed uitgediept.

Eindbeoordeling is 6 punten.

Katrien

Karin
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 8 punten, omdat het toch spannend blijft om te ontdekken wat en waarom de moorden werden gepleegd
    Plot: 8 punten, omdat naar de plot toe de 2 verhaallijnen samensmelten
    Leesplezier: 8 punten, omdat het boek blijft boeien en aangenaam wegleest.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot geschreven is en je meeneemt in het verhaal.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het aspect rond autisme verwerkt in het verhaal voor mij nieuw was, maar wat is originaliteit ? er zijn al zo veel thrillers geschreven, dus om daar nog origineel uit de hoek te komen is volgens mij behoorlijk moeilijk
    Psychologie: 8 punten, omdat de personages mooi worden uitgewerkt, je krijgt ook – voor zover mogelijk – een beetje inzicht in de gedachten van Felix

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

Spanning 8 punten ik vond het verhaal goed en vroeg mij vaak af wat Felix er nu mee te maken had
    Plot 8 punten omdat je pas op het einde het hele verhaal zag samen komen
    Leesplezier 8 punten omdat het verhaal je de hele tijd bezig bleef houden
    Schrijfstijl 8 punten het was goed geschreven en las gemakkelijk weg
    Originaliteit 8 punten het roerde het asiel probleem aan
    psychologie 8 punten vond het bijzonder hoe Felix zijn gedachten waren

Gemiddelde beoordeling 8 punten

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 7 punten, omdat ik niet op het puntje van mijn stoel zal om te weten te komen wie de moordenaar was.
    Plot: 9 punten, omdat ik dit eind niet helemaal zag aankomen.
    Leesplezier: 8 punten, omdat de meeste scenes wel geloofwaardig werden weggezet.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een makkelijk te lezen boek was, geen moeilijke woorden. Normale lengte van zinnen. Weinig overbodige informatie.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet veel boeken heb gelezen die de vluchtelingen problematiek in een thriller verwerken.
    Psychologie: 6 punten, omdat de karakters wat vlak blijven.
    Gemiddeld 7,8

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 9 punten, omdat er sprake was van een constante spanning en het verhaal nergens saai werd.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat en de 2 verhaallijnen goed samen kwamen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het verhaal met veel plezier gelezen heb en het ook heel vlot uit had (wat een goed teken is)
    Schrijfstijl : 7 punten, omdat het verhaal goed en vlot geschreven is maar persoonlijk vond ik de hoofdstukken wel erg lang.
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik het idee van een autistische dader wel origineel vind.
    Psychologie: 8 punten, omdat de personages goed uitgewerkt zijn, vooral Felix werd goed neergezet.

Totaal: 49/6= 8,2 van mij!

penningf
    Bijdrager
    Post count: 52

Spanning: 7 punten, omdat het wel spannende stukken had, maar ik niet het gehele boek op het puntje van mijn stoel zat.

Plot: 8 punten, omdat het boek goed in elkaar zat. Misschien iets te voorspelbaar.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek in anderhalve week heb uitgelezen en het bleef boeien.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot doorlas.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het thema “autisme” erg leuk uitgewerkt vond in het boek.

Psychologie: 8 punten, omdat ik de gedachten van Felix wel grappig beschreven vond en omdat zijn autisme mooi zijn weerslag vond in de reacties en gedachten van zijn zus op hem.

Gemiddelde beoordeling komt dan dus uit op een 8,0

MarleenVdb
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning: 9 punten, omdat ik op bepaalde momenten op het puntje van mijn stoel zat en het boek echt niet kon wegleggen. Vooral de vluchtscène en de hinder die Felix daarbij betoonde maakten het extra spannend.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar stak. De twee verhaallijnen leidden lang hun eigen leven maar kwamen knap samen.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik nooit wou stoppen zelfs al was het een gat in de nacht.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leest, vooral door de omstandige en detaillistische omschrijvingen die je steeds bij de les houden. Ook het wisselen binnen de hoofdstukken vanuit de diverse personages zorgden ervoor dat het boek vlot las.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog nooit op die manier een persoon met autisme heb zien beschrijven.
    Psychologie: 9 punten, omdat je de personages om den duur door en door kent en ze bijna voorspelbaar zijn, gewoon omdat hun karakters zo goed zijn uitgediept en vooral ook de interactie tussen hen. Vooral tussen Lotte en Felix ! .

Gemiddelde beoordeling:8,5 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 155

Spanning: 8 punten, omdat het boek spannend was tot het eind en heel lang in het ongewisse bleef hoe de moorden waren gepleegd.

Plot: 8 punten, omdat het een mooi einde was maar het nog wel wat vraagtekens oproept en aanleiding tot een volgend deel.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek prettig leesbaar was wat mijn leesplezier vergrootte. Genoeg spanning en afwisseling tussen de verhalen van Amin, Lotte en Felix

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker weg leest en door de afwisseling vlieg je er doorheen.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een thema is van deze tijd.

Psychologie: 8 punten, omdat vooral de houding van Felix je aan het denken zet.

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten

Cece
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 8 punten, omdat je niet altijd de volle aandacht erbij kon houden

Plot: 7 punten, omdat het toch iets voorspelbaar was

Leesplezier: 6 punten, omdat ik geregeld het langs de knt heb moeten leggen, het trok me niet aan. Pas ver later in het verhaal. Ook irriteerde ik me veel.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat leest heerlijk weg, geen moelijke woorden

Originaliteit: 8 punten, omdat je ziet niet vaak een verhaal over autisme en verstandelijke beperking in combinatie met moord

Psychologie: 8 punten, omdat je veel met Felix bezig bent

Gemiddelde beoordeling 7.5

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 7 punten, omdat het niet specifiek een rasechte thriller is maar omwille van het gehele gebeuren er toch een duidelijke spanningsboog ontwikkeld werd.
    Plot: 9 punten, omdat het een zeer sterk verhaal is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot las, en wat meer van belang is, je steeds nieuwsgieriger werd.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de auteur een vlotte schrijfstijl heeft.
    Originaliteit: 9 punten, omdat de twee thema’s die aan bod komen samen verwerkt zijn als één verhaal.
    Psychologie: 9 punten, omdat de omgang met autisme en het verloop van vluchtelingen toch wel onder de noemer psychologie vallen.

Gemiddelde beoordeling: 50 / 6 = 8,3 punten, wat ik graag afrond naar 8,5

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.