15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Charlotte
    Bijdrager
    Aantal berichten: 265

De cover vind ik passen bij de titel, Bonaire. Want dat zijn de beelden die ik heb van de ABC eilanden. Ik weet nog niet wat de de kade betekent. Het lijkt alsof er een bootje ligt, rechts. Het uitzicht op een grote stad is mij ook een raadsel. Ligt dit eiland in een inham? Ik verwacht een nachtmerrie achtige thriller voor de nabestaanden als Nathalee Holloway. En dat men er alles aan doet om het mysterie op te lossen, want verdwijning van een meisje voorspelt niets goeds. Op een eiland kun je gemakkelijker iemand laten verdwijnen.

Ik verwacht een spannend boek,en machteloosheid van mensen die iemand kwijt zijn.

Inmiddels ben ik al op blz 40….

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek. De cover is mooi helder van kleur en doet verlangen naar een zonnige vakantie. Een gezellig zitje boven het helderblauwe water doet romantisch aan maat ik denk dat het alles behalve romantisch is. De titel is duidelijk net als de naam van de auteur en het kopstukje is angstaanjagend. Een boek wat ik zeker zou oppakken in de boekenwinkel.

Auteur en verwachting:.Ben fan van haar schrijfstijl en heb de meeste boeken van haar in mijn kast staan. Ik verwacht een spannend boek met hopelijk een mooie omschrijving van het eiland Bonaire

Ellen De Vriend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

@Charlotte: Grappig dat je het over een grote stad hebt op het omslag. Ik heb nog eens kritisch gekeken. Je ziet wel iets aan de horizon, maar mij lijkt dat meer op een schip.

Jannagels69
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Net het boek uit de verpakking gehaald. Het boek ziet er heerlijk zonnig uit. De kleur op zowel de voor als achterkant is heel goed gekozen. Wanneer ik in een boekenwinkel zou staan, zou ik het boek zeker oppakken.
    Eerlijk gezegd kende ik deze auteur niet. Gezien de manier zoals het boek is ingedeeld met korte hoofdstukken, lijkt het boek mij heerlijk leesbaar. Dit boek is vast een stimulans om meerdere boeken van haar te gaan lezen.
    Ik verwacht een heerlijk spannend en zonnig boek. Ik kan me de nachtmerrie van de ouder goed voorstellen als de vriendin van je dochter zomaar verdwenen is.

helderinge
    Bijdrager
    Aantal berichten: 247

Cover: Een heerlijk zonnigge cover die me direct vrolijk stemt. Een lekker formaat ook.

Auteur: Ik heb nog nooit wat van deze auteur gelezen dus ik heb geen ervaring hoe haar boeken lezen.

Verwachting: Ik hoop op een goede thriller met een zonnig zomers karakter.

Resie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 27

Cover: Heerlijk zonnig, titel en naam auteur goed leesbaar. Aantrekkelijk.
    Auteur: Ik ken haar boeken nog niet.
    Verwachting: Een lekker weglezend boek met spanning, zon en een verhaal. Meer dan bruut geweld.

marreij
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Vandaag het boek van Ellen de Wind “Blond op Bonaire” ontvangen. Het voelt een beetje als de voorbereidingen voor de vakantie naar Bonaire. Eerst boodschappen doen, kleding kopen, zonnebrandolie, zorgen dat de opladers klaarliggen, go-pro gereed voor de reis, duikbenodigdheden nakijken en wat googelen naar het weerbericht op Bonaire. Ik moet het boek eerst voelen, ruiken en besnuffelen, de cover bekijken en doorbladeren. De cover geeft aan dat het in dit boek zonnig en heet zal zijn. De horizon kan ik niet goed plaatsen, mijn uitzicht was meestal Klein Bonaire. Het groenblauwe water herken ik wel. Ik krijg wel zin om te gaan lezen, maar net zoals het voorbereiden op de vakantie moet dit nog even wachten tot het weekend.
    Een snelle blik in het boek vertelt mij dat Ellen korte hoofdstukken heeft geschreven en korte zinnen, daar houd ik van.

Van Ellen de Vriend heb ik nog niets gelezen maar de achterflap zegt me dat haar boeken spannend zijn, ze wordt immers vergeleken met thrillerschrijfsters als Esther Verhoef en Simone van der Vlugt.
    Ik verwacht een vlot geschreven thriller en hoop dit boek dan ook net zo vlot uit te kunnen lezen, liefst in het zonnetje in de tuin. Nog twee werkdagen en dan “blond op Bonaire”, dit keer geen Schiphol of vliegveld Flamingo.

tanja
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Ik vond het een mooie cover en doet je meteen denken aan vakantie op Bonaire.
    Ik ben er nooit geweesr maar zo stel ik het me wel voor.
    De kleuren zijn erg mooi en passen er goed bijVan de schrijfster Ellen denk ik dat ze spannende boeken schrijft.
    Ik heb hier en daar al kleine stukjes gelesen en die bevielen me goed.
    Ik ken nog geen boek van Ellen maar dat gaat beslist veranderen

Spil83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Cover:  De afbeelding op de voorkant doet denken aan warmte, water en geeft mij een vakantiegevoel. De zin “de nachtmerrie van iedere ouder” roept spanning op.

Auteur: Ik heb nog geen boeken van Ellen de Vriend gelezen. Ik ben erg nieuwsgierig naar de schrijfstijl

Verwachting:  Ik hoop een spannend boek met een vlotte schrijfstijl, zoals die van Suzanne Vermeer.

Francis
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Cover: De cover vindt ik goed bij het boek passen, de lege steiger op een paradijselijk eiland waar zich naar alle waarschijnlijkheid een drama heeft voltrokken.

Auteur: Ik heb nog nooit iets van haar gelezen, maar positieve recensies gelezen over haar boeken.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal met een bounty eiland in de hoofdrol.

Charlotte
    Bijdrager
    Aantal berichten: 265

@Charlotte: Grappig dat je het over een grote stad hebt op het omslag. Ik heb nog eens kritisch gekeken. Je ziet wel iets aan de horizon, maar mij lijkt dat meer op een schip.

Ha, ik heb nog eens goed gekeken, maar ik zie toch echt een witte stad… ja de vlag van een schip. Grappig, zo zie je maar weer.

Corina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

Cover;
    Van de cover krijg ik een heerlijk zomersgevoel, dit past wel bij de titel Bonaire! Het geeft nog niet weer dat het om een spannend boek gaat.

Auteur;
    Ik heb 1 boek gelezen van Ellen. Een lekker vlot boek, goede spanning opbouw en een prima plot.

Verwachting;
    Ik verwacht in dit boek hetzelfde. Dat het spannend is en makkelijk weg leest. Verder hoop ik dat Ellen ons meeneemt naar het eiland Bonaire zodat we in deze tijd een beetje vakantie gevoel krijgen

Ebs13
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Een fleurige cover, je krijgt er zin in op vakantie te gaan. De titel geeft niet echt weer dat het om een thriller gaat, maar de subtitel maakt een boel helder. De schrijfster heeft al een aantal boeken uitgebracht waaronder Young Adult. Ik geloof niet dat ik al iets van haar heb gelezen, maar misschien vergis ik me daarin. Ik ben heel benieuwd hoe deze thriller zich gaat ontwikkelen.

fantje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Cover: kleurrijk en straalt vakantie uit.
    Synopsis: Staat een raar geformuleerde zin in. Kort voor hun verblijf… ik zou denken dat het kort voor hun vertrek of tijdens hun verblijf zou zijn?

Auteur: dit is 1ste boek dat ik van haar lees. Hoop dat ik het een goed boek vind en meer van haar ga lezen.

Verwachtingen: Een mix van spanning en vakantiegevoel.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.