Home Forums Leesclub 80: Blinde drift Blinde drift, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #14956 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je Blinde drift  een typisch Engelsese of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Belinda Bauer  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van  Belinda Bauer ook lezen?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Belinda Bauer  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 84

De plot

Wat vind je van het plot? Ik kon het plot aardig voorspellen en vond het dus niet heel verrassend.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal begint heel boeiend en doordat het steeds een beetje wissels van personage is het wel intressant om bepaalde dingen te weet te komen.
    Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het boek leest heel makkelijk weg in makkelijk te lezen hoofdstukken en goede begrijpelijke taal.
    Vind je Blinde drift een typisch Engelsese of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Vond het niet een typisch Engels of zuid Afrikaans boek, kan niet zeggen dat er bepaalde dingen waren die het typisch iets maakte.
    Stel….Belinda Bauer vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek zou ik niet zo goed kunnen typeren, vond het niet spannend genoeg voor een thriller en weet dus niet zo goed hoe ik het dan zou moeten typeren.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het unieke is het verhaal van drie achtergelaten kinderen maar verder vond ik het verhaal niet heel uniek.
    Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van Belinda Bauer ook lezen?
    Ik heb nog een boek van Belinda Bauer in de kast staan, Rusteloos land, maar dat staat er al een hele tijd en ik weet niet of ik die nu opeens als eerste zal gaan lezen, daarvoor staan er nog spannendere boeken op me te wachten.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Belinda Bauer mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik vond het een beetje te ver gezocht dat Jack bij toeval het mes vind. Ik zou het in het vervolgd niet laten afhangen van toeval.

Those who don't believe in magic will never find it.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 29

De plot
    Wat vind je van het plot?
    De plot is geweldig!
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het is goed in een gestoken, het verhaal begint gewoon als een normale dag en wordt dan steeds spannender en spannender.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Had dit einde niet verwacht en niet zien aankomen, het bleef spannend tot het einde.

Algemeen
    Vond het boeiend van begin tot het einde, het was moeilijk het boek weg te leggen
    Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Haar schrijfstijl is heel vlot en gemakkelijk te lezen
    Vind je Blinde drift een typisch Engelsese of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Neen, het is een verhaal voor elke cultuur, het kan overal gebeuren
    Stel….Belinda Bauer vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is geloofwaardig , spannend

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek

Je zit compleet mee in het leven en de emoties van Jack, je zou hem zo willen helpen zo levendig is het verhaal.

Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van Belinda Bauer ook lezen? Jazeker, benieuwd of die verhalen ook zo levensecht zijn.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Belinda Bauer mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Mijn advies zo zijn, doe zo verder het boek is prachtig.
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

De plot

Wat vind je van het plot? Ik had het wel zien aankomen dus wel voorspelbaar
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Ik vind het nogal rommelig en het loopt niet goed in elkaar over
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het zien aankomen

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het nogal een rommelig verhaal dat niet goed aaneen sloot, het had beter uitgewerkt moeten zijn
    Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het was heel gemakkelijk om te lezen
    Vind je Blinde drift een typisch Engelsese of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ik vind het geen typisch Engels of Zuid Afrikaanse thriller, het kan van eender waar komen
    Stel….Belinda Bauer vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Rommelig en aangrijpend

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het geen uniek boek
    Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van Belinda Bauer ook lezen? Ik ben wat teleurgesteld omdat ik zoveel goeds gelezen had over deze schrijfster maar ik vond dit verhaal echt tegen vallen dus ik weet niet of ik een ander boek van haar ga lezen
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Belinda Bauer mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Het verhaal beter uitwerken want bv hoe komt het dat Jack ineens zijn vader terug vind? En zo zijn er nog stukken die niet voldoende zijn uitgewerkt

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

De plot

Wat vind je van het plot? Beetje voorspelbaar maar toch goed
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het is gewikkeld maar nog goed
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Beetje wel als ke ke gedachten goed bij hield

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Soms, was moeilijk met momenten om te kunnen vllven
    Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik moest geconcentreerd lezen want het beetje ingewikkeld
    Vind je Blinde drift een typisch Engelsese of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Niet echt een thriller meer een roman/ non fictie
    Stel….Belinda Bauer vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Beetje rommelig
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van Belinda Bauer ook lezen? Misschien in de bib lenen
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Belinda Bauer mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Minder rommelig. En aan elk hoofdstuk een datum of periode

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De plot
    Ik vond het plot erg goed en was ook blij dat het zo afliep. Jack heeft al veel te verduren gehad dus mooi dat het zo eindigt.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur van het plot was goed en was ook logisch zoals het liep.

Dat het plot zo zou aflopen had ik niet verwacht maar wie de dader was had ik al vrij snel door, wat ik wel jammer vond. Ik had liever gehad dat het tot het laatste moment spannend was en dat ik het niet had voorzien.

Algemeen
    Het boek had zeker steeds mijn volle aandacht, omdat er steeds weer dingen gebeuren dit je niet voorzag.

Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is een prettig leesbaar boek met begrijpelijke taal. Ik hoefde weinig na te denken.

Zowel geen typische Engelse als Zuid Afrikaanse thriller. Het had ook een Nederlandse thriller kunnen zijn. Alleen de namen van de personen zijn typisch Engels.

Het was een aangrijpend verhaal van jongen met zijn twee zusjes die hun moeder al op jonge leeftijd moeten missen en ook nog eens een vader die er vandoor gaat. Dat is niet te begrijpen. Ook is het aangrijpend dat Jack moet ontdekken wie de moordenaar is van zijn moeder.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het verhaal is uniek maar er is niets specifieks aan.

Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van Belinda Bauer ook lezen?
    Dit boek sprak mij wel aan dus maakt mij wel nieuwsgierig naar de andere boeken dus ik zal zeker nog iets van haar lezen.

Het is jammer dat je pas later door hebt dat er wel een vader in het spel is maar dat die er vandoor is gegaan zonder reden. Ook werd er niet doorgegaan op de vrouw die Jack tegenkomt in het huis van Victoria Creed als hij daar aan het ‘inbreken’ is. Er wordt aan hem gevraagd: “Kan ik misschien helpen?” Verderop lees je dat Marvel en Reynolds ook in het huis zijn maar van de vrouw ontbreekt ieder spoor. Let er dus op dat je het verhaal goed uitwerkt en geen vragen achterlaat bij de lezers.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 88

De plot
    1. Een aardig plot met wat voorspelbare wendingen.
    2. Het plot is op sommige delen wat rommelig en onwerkelijk (vader verdwenen maar toch altijd in beeld?).
    3. Het einde van het verhaal was niet helemaal zoals ik het verwacht had, ik hoopte meer informatie te krijgen over het hoe en waarom rondom de dood van Jacks moeder. Wel vond ik het een fijn gevoel dat Jack niet gestraft werd.

Algemeen
    4. Het verhaal boeide mij zeker omdat ik vooral de strijd van Jack aangrijpend vond.
    5. De schrijfstijl van Belinda Bauer is prettig en makkelijk, het komt op mij over als de schrijfwijze voor een YA boek.
    6. Als eerste vond ik het boek geen thriller maar een feelgood thriller en ik kan niet specifiek aangeven of het een typisch Engels of Zuid Afrikaans boek was, het zou beiden kunnen.
    7. Zoals ik al vermelde typeer ik het boek als een “Feelgood Thriller”.

Dit boek
    8. Het specifieke aan dit boek vind ik de leeftijd van de hoofdpersoon. Normaliter komt je deze leeftijdscategorie meer tegen bij de YA thrillers.
    9. Ik zou een volgend boek zeker oppakken omdat ik Blinde Drift wel plezierig vond om te lezen en ik nieuwsgierig ben of zij in haar andere werken wat volwassener schrijft.
    10. De kaft van het boek zou ik niet gekozen hebben, ik zie geen verbintenis met het verhaal.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 12

De plot

Het plot is goed geschreven.
    Ik had het wel leuker gevonden om meer te lezen over de verdwijning van zijn moeder.
    Algemeen
    Het is een fijn boek om te lezen. Het is duidelijk over wie en welke tijd het hoofdstuk gaat. De hoofdstukken zijn kort maar zo geschreven dat je we door blijft lezen.

Dit boek
    Het boek is uniek maar heeft niet iets specifieks
    Ik had nog niet eerder een boek van haar gelezen maar wil zeker nog meer boeken van haar lezen.
    Zij heeft in dit boek een fijne schrijfstijl

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

De plot

Het plot vond ik wel wat voorspelbaar en er zaten naar mijn idee ook wat ongeloofwaardige aspecten in.
    De personages (uitgezonderd Jack) hadden wel wat meer uitgewerkt kunnen worden. Het einde van het verhaal zag ik al wel aankomen

Algemeen

Het verhaal had wel mijn aandacht. Het onderwerp vind ik origineel gekozen. Het boek leest makkelijk weg. Alles is geschreven in vlotte en begrijpelijke tekst. Korte hoofdstukken zijn ook prettig.

Of Blinde drift een typisch Engelse of Zuid Afrikaanse thriller kan ik moeilijk zeggen. Van Zuid Afrikaanse thrillers weet ik niet echt veel af, en zou zo niet weten of ik daar al meer van gelezen heb.
    Het boek zou ik typeren als enigszins ongeloofwaardig. Dat een kind een gezin runt zonder dat dat ook maar iemand opvalt en het hele huis vol kranten met gangen e.d. vind ik wel raar.

Dit boek
    Het onderwerp van het boek vind ik origineel. Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.
    De auteur schrijft prettig dus ik denk dat ik wel meer van haar ga lezen.
    Advies probeer het wat realistischer te maken. Het is fijn als je als lezer het idee krijgt dat het best wel allemaal zou kunnen.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 104

De plot

Ik vond het plot goed in elkaar zitten. Soms wel wat ongeloofwaardig, zoals bv het gebruik van gsm’s in 1998. Verder kwam je al snel te weten wie de moordenaar was, het was dan vooral spannend om te weten hoe ze hem konden vatten. Al had ik wel nog iets meer over de verdwijning van de moeder willen lezen. Enkel het weggaan van de vader en het plots terugkeren (hij zat blijkbaar niet ver) vond ik wat raar.

Het verhaal werd goed opgebouwd. We kregen eerst te lezen wat er vroeger was gebeurd, om dan naar het heden over te gaan. Alles zat logisch in elkaar, hoe jack uiteindelijk de moordenaar ontdekte en dan naar de politie ging.

Ik zag het grotendeels wel aankomen. Al had ik nog een bekentenis van de moordenaar gehoopt over waarom hij Jack’s moeder vermoordde.

Algemeen

Ik vond het een zeer goed verhaal, door de wisseling van personages wou je steeds verder lezen. En het verhaal rond Jack vond ik ook gewoon erg boeiend.

Belinda Bauer heeft een erg prettige schrijfstijl. Alles is begrijpelijk geschreven waardoor het boek vlot leest.

Vind je Blinde drift een typisch Engelse of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Niet specifiek, behalve dat het zich in Engeland afspeelde. Het verhaal zelf had overal kunnen plaatsvinden.

Aangrijpend, spannend.

Dit boek

Het onderwerp op zich vind ik wel uniek. En passend bij de tijd van het jaar.

Absoluut, ik heb al enkele eerdere boeken liggen van haar.

Blijven schrijven! En misschien bepaalde aspecten iets realistischer maken, zoals het feit dat in 1998 de meeste mensen nog geen gsm hadden.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

De plot

Vind het plot goed in elkaar zitten en goed opgebouwd. Had wel iets meer willen
    weten van de moeder, maar het ging tenslotte om Jack.

Vind de structuur goed in elkaar zitten. Overgang van jaren geleden naar nu
    makkelijk te volgen.

Op een gegeven moment heb ik het wel aan zien komen ja. Maar doet niets
    af aan emotie en spanning.

Algemeen

Zeker vond ik het een boeiend verhaal. Het had steeds mijn volle aandacht.

Haar schrijfstijl vind ik erg prettig. Niet van de hak op de tak zoals vaak het geval is, maar je kon mooi
    in het verhaal blijven zitten. Begrijpelijk geschreven en leest lekker vlot.

Ik vind het geen van twee. Dit verhaal had in allebei de landen af kunnen spelen denk ik. Alhoewel hier in
    Nederland, mocht het zich hier afspelen, er meer controle zou zijn en meer instanties die zich met de kinderen
    zouden bemoeien.

Dit boek vind ik emotioneel, dus aangrijpend, en spannend.

Op zich is elk boek uniek, maar het specifieke aan dit boek vind ik dat het boek draait om een erg jonge
    jonge en dat is toch ook weer schitterend om te zien hoe hij de zaak runt.

Voor mij was dit het eerste boek van de auteur, maar als volgende boeken zal ik zéker gaan lezen. Ik denk dat ze
    alleen nog maar kan groeien.

Probeer bij een volgend boek alles nét een beetje meer uit te werken. Verder is je schrijfstijl pico bello.

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 13

Dat was wel goed! Beetje voorspelbaar maar wel goed
    Het zat wel goed in elkaar
    Had het niet helemaal verwacht

Algemeen

Het was best boeiend en las lekker weg
    Vind je de schrijfstijl van Belinda Bauer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is een prettige schrijfstijl en leest lekker door.
    Vind je Blinde drift  een typisch Engelsese of misschien Zuid Afrikaanse thriller?
    Het is niet typisch Engels of afrikaans Kun je je antwoord ook toelichten?
    Er kwamen, behalve dat het in engeland afspeelt,niet typisch engelse dingen in voor.
    Stel….Belinda Bauer  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen.
    Ik zou hem eerder onder spanning noemen dan thriller.
    Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het is soms aangrijpend, niet hard, wel geloofwaardig

Dit boek

Het is niet uniek in zijn soort. Wel het gegeven dat Jack alleen voor zijn zusjes zorgt.Blinde drift is het achtste boek van deze auteur. Ga je naar aanleiding van Blinde drift, de vorige en de eventuele volgende boeken van  Belinda Bauer ook lezen?
    Ik zou er niet naar op zoek gaan maar als ik ze tegenkom zal ik er zeker even naar kijken Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Belinda Bauer  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zou het prettig vinden als ze de karakters van de zusjes wat meer had uitgediept en de rol van de vader wat beter had beschreven. Hij komt nu over als een slappe zak!

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 17

Het plot

In het begin van het boek was het niet zo duidelijk welke kant het boek uit zou gaan. Na het lezen van een paar hoofdstukken werd dat echter snel duidelijk. Het plot vond ik best goed in elkaar steken. Gaandeweg het boek werd het wel wat voorspelbaar. De wisselende vertelperspectieven maakte dat ik graag door wilde lezen en daardoor zat er voldoende spanning in het boek. Het einde vond ik niet echt verrassend te noemen, maar dat vond ik totaal niet storend.

Algemeen

Blinde drift vond ik een zeer boeiend boek om te lezen. In het begin moest ik wel even wennen aan de verschillende vertelperspectieven die ik eigenlijk niet verwacht had. Maar nadat ik daar aan gewend was vond ik het heel prettig lezen. De schrijfstijl is niet complex en goed te begrijpen ook de hoeveelheid personages valt mee. Het past uitstekend bij het boek. Tijdens het lezen hoefde ik niet veel na te denken en las ik makkelijk een stuk verder.

In het boek wordt meerdere keren gesproken over Devon en Cornwall. Daarom is het voor mij duidelijk een boek dat zich in Engeland afspeelt. Maar buiten die namen heb ik niet het idee dat ik met een typisch Engels boek te maken heb en had het zich net zo goed in een ander land af kunnen spelen.

Als ik het boek zou moeten typeren zou ik het als aangrijpend typeren.

Dit boek

Blinde drift blinkt voor mij uit in originaliteit van het verhaal. Dat kinderen op de snelweg achterblijven in afwachting van de terugkeer van een moeder vind ik goed verzonnen. Ook het gegeven dat Jack een kruimeldief wordt om in hem en zijn zusjes in leven te houden vind ik erg origineel. Ik kan me geen ander boek herinneren dat gelezen heb waarin dit voor komt. Dit maakt het een uniek boek.

Eerder heb ik al eens Rusteloos land van Belinda Bauer gelezen. Dit vond ik destijds wel aardig maar niet heel bijzonder. Blinde drift vond ik een heel stuk beter. Als auteur blijf ik haar zeker op mijn radar houden. Er staan echter zoveel boeken op mijn te lezen lijst, dat de concurrentie moordend is.

De enige tip die ik Belinda Bauer mee zou willen geven is dat ze vooral door moet gaan met schrijven.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 12

Na het lezen #2

De plot
    Er is wel over het plot nagedacht maar het is wat rommelig en hangt van teveel toevalligheden aan elkaar (zoals de plotselinge vondst van het mes en de terugkeer van de vader). De opbouw is prima maar voorspelbaar en vooral naar het einde toe wordt het ongeloofwaardig.

Algemeen

Ik vond het wel boeiend maar geen thriller, daarvoor was het niet spannend genoeg. Maar omdat je vooral benieuwd bent hoe t gaat aflopen met Jack en zijn zusjes en door de prettige schrijfstijl blijf je lezen. Wie het uiteindelijk had gedaan vond ik niet eens interessant meer.
    Ik vind het geen typisch Engelse thriller, het verhaal had zich overal kunnen afspelen.

Dit boek
    De vorige boeken van haar vond ik goede psychologische thrillers, dit vind ik een feel-good verhaal zonder spanning en een tikje ongeloofwaardig.
    Ik weet niet of ik nog eventuele volgende boeken van haar zal gaan lezen. Misschien als de recensies veel goeds beloven. Ik zou tegen Belinda willen zeggen ga terug naar je oorspronkelijke stijl van schrijven zoals in de eerste boeken en neem de tijd om de personages uit te werken, laat je niet onder druk zetten om zo snel mogelijk weer met een nieuw boek op de proppen te komen.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 58

Na het lezen #2
    De plot
    Het plot was niet echt verrassend maar wel goed beschreven.

Het plot was goed beschreven.
    Ook al was al vrij snel duidelijk wie de moeder vermoord had, toch kwam ik door het verhaal soms aan het twijfelen.
    hierdoor was het moeilijk om het boek weg te leggen.

Ik was niet echt verbaasd dat Jack voor eigen rechter ging spelen en zelf niet gestraft werd voor alle inbraken.

Algemeen
    Ja, het was een goed verhaal, fijn boek om te lezen.

Prettige begrijpelijke schrijfstijl waardoor je goed in het verhaal blijft.

Vind je Blinde drift een typisch Engelse of misschien Zuid Afrikaanse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik kan dat moeilijk beoordelen, het boek had volgens mij ook door een Nederlandse auteur geschreven zijn.

Aangrijpend omdat Jack in zijn eentje voor zijn zusjes probeert te zorgen nadat hun vader hen in de steek had gelaten.

Dit boek
    Het feit dat een jonge jongen zo veel verantwoordelijkheid neemt voor zijn zusjes vind ik wel uniek.

Ik ga zeker meer boeken van haar lezen.

Ik had wel willen weten wat er met de moeder gebeurd is en of Jack de vader, nadat deze verdwenen was, regelmatig gezien heeft. Ook of de vader hem herkende toen hij op straat zat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.