Home Forums Leesclub 80: Blinde drift Blinde drift, Na het lezen #1

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 134

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja hoor, ik vind Jack een grote evolutie meemaken. Van kind tot tiener die de
    verantwoordelijkheid neemt voor zijn zusjes. Wordt in de loop van het verhaal volwassener.
    Ook Merry groeit natuurlijk, van baby tot grotere meid die zelfs de taak op zich neemt
    om het gras te maaien.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ja, Jack spreekt me tóch het meest aan, maar daar draait het hele boek in feite om
    en het is prettig om te lezen hoe hij probeert voor zijn zusjes te zorgen.
    Ook al moet hij daar dingen voor doen die niet in de haak zijn.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee niet aan de personen zelf, al had ik graag omschreven gezien waarom de
    moeder vermoord is.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Jazeker vind ik de schrijfstijl bij het verhaal passen. Het is goed omschreven en
    duidelijk. Geen moeilijke onbegrijpelijke stukken. Het leest vlot weg.
    Ook de korte hoofdstukken zijn fijn om te lezen en het lettertype is ook prettig.
    Niet al te klein. Vanaf het begin erg emotioneel en spannend.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Moeilijk te zeggen. Zou het zo niet weten. Vind iedere schrijfstijl anders.
    Dat is juist dat een boek zo eigen maakt aan een auteur. Niet echt vergelijkbaar dus.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 12

De ontwikkeling van de personages valt me tegen, Jack blijft die jonge tiener en de rest van de “bij”personen zijn heel het boek hetzelfde.
    Jack spreekt me het meeste aan maar dat is niet zo vreemd want dat is het hoofdpersonage. Hij wordt beschreven als een aardige jongen dus automatisch vat je sympathie voor hem op, zeker als hij al zo jong de verantwoordelijkheid neemt om voor zijn zusjes te zorgen.
    Ik zou aan geen van de personages iets willen veranderen.

De auteur

De auteur heeft een zeer toegankelijke schrijfstijl die goed bij het verhaal past. Het verhaal is niet ingewikkeld en dat is de schrijfwijze ook niet. Het leest als een trein, maar ik mis de diepgang in het verhaal.
    Ik vind het moeilijk om te zeggen met wie ze vergelijkbaar is omdat ik haar vorige boeken zo veel beter vond.

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Eigenlijk evolueert ook niemand echt. Als je toch iets daarover zou moeten vertellen dan zou Jack nog enigszins evalueren omdat hij zo trouw zijn zusjes blijft verzorgen en zich opwerpt als hun beschermheer. Hoe ellendig hij het ook heeft, hij zorgt dat zij veilig zijn. Hij heeft het lef om risico’s te nemen en naar de politie te gaan ook al zouden dat de nodige consequenties voor hemzelf betekenen. Hij gaat maar door. Hij wordt ondanks zijn jonge leeftijd neergezet als een jong volwassene die verantwoordelijkheden neemt. De andere personen zijn te oppervlakkig in hun doen en laten beschreven.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? zie antwoord hierboven, Jack dus.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Aan alle andere personen zou ik wat veranderen , ze zijn totaal niet uitgediept qua karakter en meer als figuranten soms neergezet. Je leert ze niet kennen , terwijl ze eigenlijk ook allemaal wel een verleden hebben waar iets in afgespeeld heeft. het ene is meer belangrijk dan de andere , maar zou toch iets toevoegen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja past goed, vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken met duidelijk tijdsaanduiding.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar? Ik denk Karin Slaughter eigenlijk wel. Alleen die heeft wel wat meer diepgang in haar boeken. Rusteloos land van Belinda Bauer vond ik beter .

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 171

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik vind dat Jack zijn karakter zich goed ontwikkelt. Hij draagt nogal wat verantwoordelijkheid voor zijn zusjes.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jack, hij heeft het goed in zijn oren geknoopt dat zijn moeder hem opgedragen heeft dat hij goed op zijn zusjes moet letten en dat hij goed voor ze moet zorgen. Dat vind ik nogal wat voor zo’n jonge jongen.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik vind de karakters prima beschreven, ze zijn zoals de schrijver deze bedoeld heeft.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het verhaal leest vlot weg en de schrijfstijl past daar uitstekend bij.
    5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Ik kan zo geen schrijver bedenken die me aan Belinda Bauer doet denken.

dancingmoonlight
    Bijdrager
    Post count: 9

Erzit naar mijn idee niet zoveel ontwikkeling in de personages,Jack blijft een jonge tiener die aan het overleven is, Catherine blijft een zwangere wat schrikachtige vrouw en ook de zusjes van Jack veranderen niet veel. Het leukste personage vind ikde buurvrouw van Jack, omdat je van haar moeilijk hoogte kunt krijgen. De schrijfstijl: past goed bij het verhaal, korte zinnen,behapbare hoofdstukken, wisseling van personages zodat je het verhaal vanuit verschillende kanten beleefd. Bij een thriller ligt de nadruk vooral op de spanningsopbouw, dus vandaar dat de schrijfstijl passend is. De schrijfstijl doet me denken aan schrijvers als BA Paris.

dancingmoonlight
    Bijdrager

Erzit naar mijn idee niet zoveel ontwikkeling in de personages,Jack blijft een jonge tiener die aan het overleven is, Catherine blijft een zwangere wat schrikachtige vrouw en ook de zusjes van Jack veranderen niet veel. Het leukste personage vind ikde buurvrouw van Jack, omdat je van haar moeilijk hoogte kunt krijgen. De schrijfstijl: past goed bij het verhaal, korte zinnen,behapbare hoofdstukken, wisseling van personages zodat je het verhaal vanuit verschillende kanten beleefd. Bij een thriller ligt de nadruk vooral op de spanningsopbouw, dus vandaar dat de schrijfstijl passend is. De schrijfstijl doet me denken aan schrijvers als BA Paris.

dancingmoonlight
    Bijdrager

Plus ik vind t tof dat de buurvrpuw Jack niet verlinkt aan de politie!

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.