Home Forums Leesclub 80: Blinde drift Blinde drift, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #14954 |

Vragen ThrillZone leesclub Blinde drift

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Tilak
    Bijdrager
    Post count: 88

1. De karakters evolueren naar mijn mening niet. Jack heeft dan wel de zorg van zijn zusjes op zich genomen maar toch is hij qua ontwikkeling gewoon een 14 jarige jongen.
    2. Mijn favoriete personage is toch wel Jack. Hij doet er alles aan om de schijn naar de buitenwereld toe op te houden, is zorgzaam maar ook bijt hij zich vast in de zoektocht naar de moordenaar van zijn moeder.
    3. Ik zou niets aan de personages in dit boek willen veranderen, zelfs niet aan de vader van Jack die de kinderen toch lange tijd aan hun lot heeft overgelaten, het paste gewoon in dit verhaal hoe triestshet ook is.
    4. De schrijfstijl past zeker bij dit verhaal. De wisseling tussen de hoofdstukken waarbij Jack en Catherine een rol spelen en hoe deze personages uiteindelijk bij elkaar komen vind ik heel passend. Ook de beschrijving van de dromen van Jack en zijn rusteloosheid hierdoor weet de auteur goed weer te geven.
    5. De eerste auteur die in mij opkomt is Linda van Rijn, ook een schrijfster in het genre feelgood thriller, want dit is hoe ik het boek Blinde Drift wel typeer, niet een 100% thriller maar een feelgood thriller.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 12

1.De hoofdpersoon is 14 jaar dus hij evolueert niet omdat hij denkt en doet als een 14 jarige.
    2.Mij favoriete personage is Jack, hij probeert er alles aan te doen om de moord op zijn moeder op te lossen.
    3. De personages zou ik niet veranderen.
    4. Het is een fijne schrijfstijl je blijft doorlezen omdat je wil weten hoe het verder gaat. Er is een duidelijk onderscheidt van het heden en verleden in het boek.
    5. Ik vindt de schrijfstijl overeenkomen met Linda van Rijn.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 29

1) De karakters evalueren niet veel maar daar wordt ook niet veel over verteld in het verhaal, alleen over Merry een beetje.
    2)Jack, die jongen die ondanks zijn grote verdriet er alles aan doet om voor zijn zusjes te zorgen en om zelf te overleven.
    3)De personages zijn goed.
    4)De schrijfstijl is heel goed, past volledig bij het verhaal. Het heden en verleden wordt mooi weergegeven in het verhaal.
    5)Pat Craenbroek

Texangator
    Bijdrager
    Post count: 5

Hoi,
    Ik heb het boek uitgelezen. Hieronder MIJN mening erover, ik probeer ook geen spoilers mee te geven.
    De schrijfster heeft niet genoeg background onderzoek gedaan om de personages en het verhaal geloofwaardig te maken.
    Zoals ik al eerder aangegeven heb in ’98 waren de gsm’s (mobieltjes) nog niet wijd verspreid dus het lijkt me sterk dat ze in de auto al een gsm bij hadden wat me ook sterk lijkt is dat die jongen dacht aan de voorbij razende auto’s met hun mobieltjes. Er waren toen heel weinig mensen met mobieltjes.
    Wat me ook opgevallen is dat een 11 jarige jongen het over fatamorgana heeft, mijn zoontje is 8, die weet niet wat dat is en ik denk niet dat een 11 jarige jongen dat ook weet.
    Toen die 2 mannen bij dat oud vrouwtje gingen (ik probeer het zo vaag pogelijk te houden om niets te spoilen) en de zoon niet thuis was kregen ze een nogal technische uitleg over dat ding van het vrouwtje. Ik had het direct door, die 2 mannen blijkbaar niet terwijl de ene een iq van 138 heeft. Ok dat stukje over de ‘zwever die terug keert’ vind ik ongeloofwaardig. En op de school, iedereen gelooft dat verhaal dat die kinderen vertellen zomaar?

Dit boek leest als een slecht verfilmd boek met acteurs die geen ervaring hebben en dus de personages ongeloofwaardig neerzetten.

Ik had meer verwacht van het verhaal, er zitten spannende stukken in maar de ongeloofwaardigheid van het verhaal en de personages maken het geen goed boek.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 84

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik vind niet dat de karakters erg evolueren, Jack is daar te jong voor en de rest doet wat hij/zij doet. Misschien Catherina een beetje, zij wordt moediger!
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jack spreekt het meest aan omdat hij de zorgaanbieders zijn zusjes op zich moet nemen en voor de buitenwereld O normaal mogelijk moet blijven doen.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou aanniemand iets veranderen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het lezen van Jack zijn verhaal met steeds Catherines verhaal ertussen leest fijn weg. Verder maakt het verhaal je nieuwsgierig waardoor je door wilt lezen en dat is altijd goed!
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Ik kan zo niet een twee drie iemand bedenken waar ze mij aan doet denken.

Those who don't believe in magic will never find it.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee ik vind niet echt dat ze evolueren, ik vind dat ze helemaal niet goed uitgewerkt zijn
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Merry omdat die nog het positiefste in het leven staat
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ja aan bijna elk personage omdat geen van allen goed uitgewerkt is. Zoals ook de vader, waar is hij ineens naartoe en hoe komt het dat Jack hem dan ineens terug vind? En van joy wordt er ook veel te weinig vermeld

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja het leest wel gemakkelijk en vlot dus dat is wel heel goed
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar? Ik kan het met geen andere schrijver vergelijken want ik vind dit echt een slordig geschreven verhaal

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

De karakters

Jack leer je het beste kennen omdat het verhaal met name rondom hem afspeeld. Veel diepgang wat betreft zijn karakter is er niet. Wat wel duidelijk naar voren komt is dat hij zich verantwoordelijk voelt voor zijn zusjes.
    Het favoriete personage is Jack. Hij speelt de hoofdrol dus dan wordt je automatisch meer bij hem betrokken.
    De personages hoeven niet echt veranderd te worden. De dader had iets meer uitgewerkt mogen worden wat betreft het moetief.

De auteur

Het boek leest makkelijk weg. De schrijfstijl past goed bij het boek.
    Ik zou zo niet echt een auteur weten waar ik Belinda Bauer mee kan vergelijken. Tijdens het lezen houd ik me niet zo bezig met vergelijking van een andere auteur. Ik sta er open in en ga graag op in het verhaal. Hierdoor heeft een vergelijking met een andere auteur dus ook niet echt mijn aandacht.

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 17

De karakters
    Gedurende het verhaal evolueren de hoofdpersonen nauwelijks. En eigenlijk is dat ook helemaal niet storend.
    Jack is veruit mijn favoriete karakter in het boek, hij heeft zelfs mijn hart gestolen. Hij doet zo goed zijn best om voor zijn zusjes te zorgen en dat terwijl hij zelf nog een kind is. Ik heb dan ook erg met hem te doen.
    Aan de karakters hoeft verder niets verandert te worden, al had het motief van de moordenaar wel iets beter duidelijk gemaakt mogen worden.

De auteur
    De schrijfstijl is mij heel erg meegevallen. Het is vlot geschreven zonder al te veel uit te weiden over bijzaken. De relatief korte hoofdstukken wisselen telkens van hoofdpersoon waardoor doorlezen makkelijk is. Het ‘feelgood’ gevoel dat het boek geeft past hier uitstekend bij.
    Belinda Bauer heeft met dit boek een eigen schrijfstijl neergezet die mij niet direct doet denken aan andere auteurs.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 58

1. De karakters evolueren nauwelijks, alleen Merry wel wat.

2.
    Jack is mijn favoriet. Zoals hij voor zijn zusjes zorgt…..

3 Aan de karakters hoeft niets veranderd te worden.

4. Ik vond het een fijn boek om te lezen, goede schrijfstijl,korte hoofdstukken, duidelijk over wie het ging.

5. Dit boek doet mij niet meteen aan een bepaalde schrijfster/ schrijver denken

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Niet zo maar maakt mij niet zo uit.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jack, hij zorgt voor zijn kleine zusjes ondanks de ” mysterie van zijn moeder”
    Nee

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, leuk vertelt
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar? Op het eerste zicht niet

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 76

Na het lezen #1
    Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, Jack in deel 2 kan hij zijn skills nuttig gaan gebruiken, en ontwikkelt zich van underdog, tot ware held.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Dat is toch Jack, die de zorg op zich neemt van zijn 2 zusjes en op zijn eigen wijze eten meeneemt voor de twee.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    De vader zou van mij een schok onder zijn kont krijgen, van dit personage is geen hoogte te krijgen. En hij laat zijn kinderen geheel aan hun lot over.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is prettig, Bauer geeft er een ware dosis emotie aan, waardoor het niet leest als een harde thriller, maar het ook zijn gevoel mee krijgt. Een feelgood-thriller, zoals eerder is genoemd, vind ik en mooie benaming.
    5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Ik vond het lijken op Emily Barr en Linda Green. Niet alleen een verdwijning staat centraal, zeker ook de karakters. En dat is heel mooi gedaan. Net als Linda Green ( ik las hiervoor Ik tel tot tien) , leest deze als een “Whydunnit” en dat is bijzonder mooi. En geef ter wat mysterie aan. Je denkt alles te weten, maar dit blijkt voor jouw als lezer toch niet het geval te zijn.
    Prachtig gedaan. Ik hou er van!

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 13

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren.
    Jack word wat volwassener maar echt heel duidelijk is dat niet.
    Heb je een favoriete personage?
    Dat zou dan toch wel jack zijn.
    Alles wat hij doet doet hij voor zijn zusjes ook al is het stelen.

Ik zou de karakters van zijn zusjes verder uitgediept willen zien en dan vooral Jou.
    Zij blijft nogal onduidelijk.
    En de vader. Waarom laat hij zijn kinderen zo maar alleen?
    En wat ik ook niet begrijp is waarom er geen vragen worden gesteld door de kinderen aan de vader als hij terug komt.
    Er zijn nog veel losse eindjes.
    Als Jack toch weet waar zijn vader is waarom haalt hij hem dan niet eerder.
    En bij dat stukje met de mobiele telefoon moest ik even terug bladeren om te kijken welk jaar er boven stond want dat klopte dus ook niet.
    Het verhaal leest wel lekker vlot en is soms ook wel spannend

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past,
    Het past op zich wel maar ze moet wel betere research doen zoals bij die mobiele telefoon
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Misschien Susanne Vermeer.
    De Nederlandse schrijfsters die ik ken diepen de karakters toch meer uit en weten de spanning beter vast te houden.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De karakters
    Jack evolueert zeker. Van bange jongen die voor zijn zusjes moet gaan zorgen en daarvoor veel risico’s neemt. Ook al moet hij zich groot voelen hij is toch nog heel klein en dat komt met name naar voren bij de dromen die hij heeft over zijn moeder. Hij neemt ook de verantwoording door naar de politie te stappen maar is op de één of andere manier ook heel slim om een deal te sluiten.

Jack is wel mijn favoriet, omdat hij de verantwoordelijkheid heeft om voor zijn zusjes te zorgen maar je toch ook een emotionele kant van hem ziet.

Ik zou wel iets meer willen weten over de privélevens van Marvel en Reynolds en erachter willen komen waarom ze zo nors overkomen in het boek.

De auteur
    Ik vond de schrijfstijl erg prettig en het past ook bij dit soort verhaal. Er zit continue spanning in het verhaal waardoor het leuk is om te lezen.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar? Ik vind Belinda Bauer vergelijkbaar met Isa Maron, Michael Berg en Anita Terpstra. Allemaal auteurs die de spanning opbouwen gedurende het boek.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 104

De karakters

Heel veel evolutie is er niet. Ik vind wel dat Jack volwassener wordt en zijn verantwoordelijkheid opneemt door een deal te sluiten met de politie. Zijn geleerde vaardigheden komen daar nog goed van pas. En hij krijgt het ook voor elkaar om zijn vader meer bij het gezin te halen.

Jack is mijn favoriete personage. Het lijkt me heel moeilijk om op zo’n jonge leeftijd voor je 2 zussen te moeten zorgen. Al is de manier waarop niet echt oké. Maar hij doet het toch maar.

Niet echt, al was het misschien interessant geweest mocht er iets dieper in worden gegaan op het motief van de moordenaar.

De auteur

Ik vind de schrijfstijl zeker passen. Het is vlot geschreven, en de spanning blijft de hele tijd aanwezig. De korte hoofdstukken helpen daar ook aan bij. En naast spanning is er ook emotie, wat het boek iets zachter maakt. Wat ik wel leuk vind.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Belinda Bauer vergelijkbaar?
    Het boek is op zich eerder een Whydunit,Ruth Rendell is bv een auteur die dit ook vaak gebruikt in haar boeken. Een Nl auteur die dit toepast is bv Igor Znidarsic.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.