15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #14952 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

Spanning: 7 punten, omdat ik het niet heel spannend vond

Plot: 6 punten, omdat het plot niet heel onverwacht was

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het verhaal soms een beetje te toevallig vond

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek makkelijk weg leest

Originaliteit: 6 punten, omdat ik het verhaal wel leuk vond maar soms te ver gezocht

Psychologie: 6 punten, omdat ik het niet heel verrassend vond

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Those who don't believe in magic will never find it.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 291

Spanning:7 punten, omdat ik het wel spannend vond maar het was soms een rommeltje

Plot:6 punten, omdat …ik wist hoe het ging aflopen

Leesplezier:.6 punten, omdat … ik vond sommige stukken zo erg overdreven en ongeloofwaardig dat het geen tof verhaal meer was

Schrijfstijl:8 punten, omdat …het leest heel prettig.

Originaliteit:6 punten, omdat ….Het was origineel maar veel te slecht uitgewerkt

Psychologie:.6 punten, omdat …de personages veel te weinig zijn uitgewerkt en je weet niet hoe ze over sommige zaken denken, over Joy is bijna niks geweten.

Gemiddelde beoordeling:6,5 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 155

Spanning: 8 punten, omdat er door het hele verhaal heen spannende elementen zitten.
    Plot: 7 punten, omdat ik al te vroeg wist wie het had gedaan en er dus geen andere verdachte voor mij overbleven.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het een prettig boek vond om te lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl makkelijk en duidelijk was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal voor mij wel uniek was.
    Psychologie: 8 punten, omdat er vooral door Jack voor psychologie in het verhaal zat.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning 7 punten, omdat er wel een paar spannende elementen in zitten.

Plot:7 punten, omdat het verhaal heeft een goed plot maar bepaalde onderdelen hadden van mij meer verdiepeing mogen hebben. Zoals verdwijning moeder en dat ineens de vader weer in het verhaal voorkomt.

Leesplezier:8 punten, omdat ik het boek binnen 2 dagen had uitgelezen.
    Ik bleef verder lezen omdat ik wilde weten hoe het verder met Jack en zijn ontdekking verder ging

Schrijfstijl:8 punten, omdat door de duidelijke en korte hoofdstukken blijf je toch steeds doorlezen

Originaliteit:7 punten, omdat er nog wel punten beter beschreven hadden kunnen worden

Psychologie:7 punten, omdat bij Jack is de psychologie wel uitgewerkt. Maar bij zijn zusjes miste ik de uitwerking daar meer van.

Gemiddelde beoordeling: 7,3

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 114

Spanning: 6 punten. Het was voorspelbaar

Plot:6 punten omdat ik het voorspelbaar vond en ongeloofwaardige aspecten had.

Leesplezier:7 punten. het boek leest lekker en vlot weg.

Schrijfstijl: 7 punten. makkelijke en begrijpelijke tekst.

Originaliteit: 8 punten. Een verhaal vanuit een kind met een hoop verantwoordelijkheden vind ik origineel gekozen

Psychologie: 7 punten. Jack en zijn gedachten en verantwoordelijkheden zijn goed uitgewerkt. De overige personages staat wat aan de zijlijn.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 7 punten, omdat er nét voldoende spannende momenten in het boek aanwezig zijn
    Plot: 6 punten, omdat het geheel soms wat rommelig overkwam en niet altijd geloofwaardig.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het boek zo geschreven is dat het makkelijk leest en ideaal is als tussendoortje.
    Schrijfstijl:. 6 punten, omdat het vrij eenvoudig geschreven is, soms vond ik het meer een boek voor jongeren.
    Originaliteit:. 7 punten, omdat het feit dat Jack alleen voor zijn zusjes moest zorgen en op zoek ging naar de dader ik wel origineel vond.
    Psychologie:.7 punten, omdat niet alle personages goed uitgewerkt waren, alleen over Jack liet de auteur meer los.

41 punten = 6,8 gemiddeld.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal voldoende spannend was om mij aan het verhaal te kluisteren. Het is geen keiharde-thriller, maar dat hoeft ook niet.

Plot: 7 punten, omdat Ik het plot goed in elkaar vond zitten en het een logische opbouw had. Alleen mis ik een diepere uitwerking voor wat de verdwijning van de moeder betreft en de plotse terugkeer van de vader.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek erg graag heb gelezen en ik het snel uit had.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Belinda Bauer een aangename schrijfstijl heeft waardoor het boek erg vlot leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het wel een origineel concept vond, hoe een tiener volledig aan zijn lot overgelaten zijn jongere zussen moet zien te onderhouden. En zelf op zoek ging naar de moordenaar van zijn moeder.

Psychologie: 6 punten, omdat ik vind dat enkel het personage van Jack zeer goed is uitgewerkt. Bij zijn zussen mis ik dat wat, dat blijft oppervlakkiger.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 52

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat het soms best redelijk spannend was

Plot:6,5 punten, omdat ik toch redelijk snel wist wie de dader was

Leesplezier: 7 punten, omdat het makkelijk erg leest

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijftaal ook makkelijk is

Originaliteit: 7 punten, omdat ik niet eerder een boek las waar een jongen alleen voor zijn zusjes zorgt

Psychologie: 5 punten, omdat de karakters niet echt goed beschreven worden. Alleen Jack komt tot zijn recht maar iver de zusjes en dan vooral over jou weet je bijna niks en de vader wordt bijna helemaal niet uitgediept.

Gemiddelde beoordeling:39,5 6,6 punten
    Als ze de karakters wat beter had beschreven had het zo een 7 geworden.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Spanning: 7,5 punten, omdat ik vond dat er écht wel spanning in zat.

Plot: 7 punten, goed opgebouwd plot, alleen jammerader en zusjes niet echt uitgewerkt zijn.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het een fijn boek vond om te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een fijne schrijfstijl is en het boek leest als een tierelier.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het bést wel origineel is dat een tienerjongen helemaal alleen
    voor zijn zusjes moet zorgen.

Psychologie: 7 punten, omdat de persoon van Jack erg goed uitgewerkt is. Jammer, die van zijn zusjes wat minder.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 7 punten, omdat er best wel wat spanning in het boek zit , maar er ook nog een flinke dosis extra spanning in had kunnen zitten.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal gewoon goed in elkaar steekt.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik dit verhaal met veel plezier gelezen heb.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het prettig leest en het prima bij dit boek past.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal voor mij echt origineel was en ik me niet kan herinneren ooit iets las wat er op lijkt.
    Psychologie: 7,5 punten, omdat Jack heel goed uitgewerkt is.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Anita
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning: 5 punten, omdat de spanning ver te zoeken was.

Plot: 7 punten, omdat het leuk bedacht was maar niet goed uitgewerkt.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal van de kinderen interessant genoeg is om te blijven lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat Belinda Bauer een prettige schrijfstijl heeft, die uitnodigt tot verder lezen.

Originaliteit: 7 punten, omdat het origineel is bedacht met kinderen die alleen achterblijven.

Psychologie: 6 punten, omdat alleen Jack wat uitgewerkt is maar de rest van de personages totaal niet.

Gemiddelde beoordeling: 6.6

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning:.8. punten, omdat ik het op sommige momenten toch wel spannend vond
    ….
    Plot:..8 punten, omdat het op sommige momenten toch wel spannend was

Leesplezier:..9 punten, omdat ….ik het een heel goed verhaal vond

Schrijfstijl:..9 punten, omdat ….het heel vlot leest en aangenaam is om te lezen

Originaliteit:..8 punten, omdat …het geen uniek concept is.

Psychologie:..7.5 punten, omdat …het personage Jack wel heel goed uit gelicht wordt, de anderen veel minder en dat is toch een beetje spijtig.

Gemiddelde beoordeling: 8.2

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning:..7 punten, omdat er wel spannenede gedeelten in zaten.….
    Plot:..7 punten, omdat …vrij voorspelbaar was.
    Leesplezier:.8. punten, omdat het veelal een meeslepend verhaal is….
    Schrijfstijl:..8 punten, omdat leest prettig
    Originaliteit:..8 punten, omdat het niet veel voorkomt dat een boek over kinderen gaat die achtergelaten zijn op de snelweg en dat een teenager de zorg voor de zusjes op zich neemt….
    Psychologie:7.. punten, omdat …de karakters beter uitgewerkt hadden kunnen worden.

Gemiddelde beoordeling:.7,5. punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 184

Spanning:.7. punten, omdat …. Het soms beetje lang duurde dat er extra spanning kwam

Plot:.7. punten, omdat …. Het heel minimatig gemakkelijk was om te ontdekken

Leesplezier:..8 punten, omdat …. Leuke leeststijl ( geen andere woorden voor)

Schrijfstijl:7.. punten, omdat …. Geen moeilijke woorden/langdradige zinnen

Originaliteit:..7 punten, omdat ….het is niet zo iets dat je elke dag hoort

Psychologie:7.. punten, omdat ….
    Karakters klein beetje meer details mochten hebben

Gemiddelde beoordeling:..7,5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.