Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 58: Beet Beet, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 12

Ondertussen heb ik het boek verslonden! In het begin had er wat moeite mee. Er werden een paar moeilijke woorden gebruikt om te laten weten hoe ‘slim’ george is ‘ondanks’ het werk dat hij doet. (Zo kwam het iig bij mij over) dat vond ik jammer. Het maakt niet uit wat voor werk je doet als je maar gelukkig bent!
    Ik kon me helemaal inleven in het verhaal. Had gedeeltes waarbij ik zelf kriebels in mn buik kreeg of schrok van een reactie. Spellingsfouten heb ik nauwelijks gezien en waren voor mij niet storend.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 35

Geen opmerkelijke citaten, wel een oervlaamse schrijver die graag hier en daar een kwinkslag in zijn zinnen doorvoert.
    Ik ben nu halfweg en het verhaal heeft me volledig in zijn ‘beet’.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 112

Heb het boek onder tussen uit en heb er van genoten. Citaten kwam ik eigenlijk niet tegen in het boek. Het verhaal liep zoals ik had verwacht. Wat ik leuk vond was de humor die het bevat en ook hield het me geregeld vol spanning vast

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 112

Opmerkelijke citaten heb ik niet echt gelezen.
    Het verhaal loopt zoals ik het verwacht en is mooi opgebouwd. Het einde kwam voor mij als een verrassing en zag ik niet aankomen. Leuk zo”n verrassing. Vond de humor wat zo af en toe door kwam geweldig

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 54

Opmerkelijk citaten:
    Wat mij het meest opvalt is het verschil in taalgebruik tussen Vlaamse en Nederlandse schrijvers. Als Nederlandse lezer sta ik regelmatig even stil bij woordgebruik en soms zinsopbouw die hoogstwaarschijnlijk een Vlaming niet zal opmerken. Enkele voorbeelden “kus mijn kloten” en ”stapelzot”. Een leuke uitspraak die ik nog niet kende is “Hoe lelijker, hoe beter en hoe mooier, hoe slechter”.

Verhaallijn:
    Ontwikkeling van verhaallijn loopt soepel en vlot.

Spellingfouten/zinsopbouw:
    Geen opvallende spellingfouten.

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 11

Ik vind het boek heel vlot lezen. Ik vind het leuk om Vlaamse uitdrukkingen in een boek tegen te komen. Zijn heel herkenbaar en doen je aan een gewoon dagelijks gesprek denken waar je deze ook zou gebruiken. De verhaallijn is niet moeilijk te volgen. Is een logisch verhaal en nergens maakte ik me zorgen over dat er iets niet klopte of dat de chronologie niet werd gevolgd.
    Humor is ook een belangrijk gegeven en maakt het boek ‘zachter’.
    Niets stoorde me echt in het boek, geen spellingsfouten ontdekt.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 241

Ik heb inmiddels de eerste hoofdstukken gelezen en hoop snel verder te kunnen lezen want ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Op bladzijde 18 kwam ik wel een stukje tekst tegen waar ik wel even raar van stond te te kijken en die ik niet verwacht had in een spannend boek over een onbekend wezen. De tekst die ik bedoel is deze.

“Nu glimlachte de joodse man warempel en begaf zich naar de kassa. Eenmaal buiten gehoorafstand fluisterde Frank tegen George: ‘Weer één die ze in Auschwitz vergeten zijn.’ “

Gelukkig keurt George de volgende bladzijde de uitspraken van Frank af en is daarmee meteen duidelijk hoe de verstandhouding tussen die twee is.

Ik had ook wat moeite met deze uitspraak en vreesde dat er gedurende het verhaal nog meer van deze uitspraken erin zouden zitten maar dit is gelukkig niet zo…

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 241

De zin onderaan de cover een thriller met tanden heb ik ik niet zo ervarenwat mij betreft heb ik het meer ervaren als een spannende roman.

Beet een goed lopend verhaal met personages die goed in het verhaal passen leuke wendingen erin verwerkt maar toch is het wel een verhaal geworden wat ik tijdens het lezen ervan verwachtte.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.