Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 58: Beet Beet, Na het lezen #2

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 54

Na het lezen #2
    1. Ik vond het plot vermakelijk en origineel. Vooral het einde had ik niet zo abrupt verwacht.
    2. In het begin gelukkig geen lange vermoeide intro (bijvoorbeeld: gif lek bij chemie fabriek, in de haven van Antwerpen, waardoor een gemuteerd beest in ontstaan, die per toeval in een put van een carwash in beland), maar gewoon over lekker overlaten aan de fantasie van de lezer. Het plot ontwikkeld zich verder geleidelijk, geen grote sprongen in tijd.
    3. Zoals eerder genoemd had ik het einde niet verwacht. Ik had wel een aantal scenario’s in gedachten, persoonlijk zag ik het wel zitten dat George, zijn vrouw eindelijk eens flink de waarheid zou vertellen, zou laten opnemen in de GGZ en verder zou gaan met de jongere Elly.
    4. Het boek in een paar uur uitgelezen.
    5. Schrijfstijl als zeer prettig ervaren.
    6. Ja, het verhaal vind plaats in Vlaanderen, Vlaams-Nederlands taal gebruik en is geschreven door een Vlaming, dus een Vlaamse thriller. Maar ook voor (of juist voor) een “O”llander zeer vermakelijk.
    7. Psychologische – Thriller?
    8. Voor de uitgeverij en voor Mark:
    Persoonlijk de kaft niet echt passen bij het verhaal. Het deed mij in eerste instantie meer denken aan een jeugd-thriller. Ik herken achteraf ook geen karakter in de persoon op de kaft. Alleen de mysterieuze ogen verwijst naar mijn mening naar het boosheid en agressiviteit van enkele karakters. De afgebeelde carwash snap ik maar de met bloed besmeerde handafdruk weer niet of heb ik wat gemist? Een Thriller met tanden is wel leuk gevonden!

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 11

Hoewel het verhaal voorspelbaar is, is het einde voor mij toch wel een beetje raar en onverwacht. Nooit gedacht dat het zo
    zou eindigen. Kort einde ook. De laatste zin doet me denken dat er nog een vervolg mogelijk is, of niet??? Op zich wel goed
    uitgewerkt.

4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, het was eens iets anders dan anders, een thriller maar dan een hele ‘rustige’, een roman een beetje horror, een
    fantasyverhaal met een streepje humor.Heb het vlot uitgelezen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Marc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken
    en uiterst geconcentreerd lezen?
    Vlot geschreven, makkelijk verstaanbaar. Prettig lezen. Fantasy en een vleugje horror, kan ik zeker smaken.
    6. Vind je Beet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Vlaams qua schrijfstijl misschien maar zeker niet in de zin van kan zich alleen in België afspelen.
    7. Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld
    aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn?
    Spannend fantasyverhaal met intermenselijke relaties en een streepje humor.
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Nee eerder iets uniek, verschillende stijlen succesvol gecombineerd.
    9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Was prettig lezen, nog meer van dat mag zeker!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 241

Na het lezen #2

De plot

Over het plot is goed van te voren nagedacht en is op een mooie manier opgebouwd. Het plot is wel wat voorspelbaar wat geen afbreuk op het verhaal heeft gehad. Doordat het verhaal redelijk makkelijk verloop met weinig onverwachtse wendingen had ik dit einde niet in mijn scenario zitten. Dus dit was een kleine verassing voor me.

Algemeen

Door de makkelijke schrijfstijl met geen moeilijke zinnen heeft het volledig mijn aandacht vast weten te houden.
    Door de Vlaamse uitdrukking en woorden is het wel een Vlaamse thriller ( vind het meer een spannende roman)geworden.
    Door de rol van Splinter in dit verhaal is het niet echt een geloofwaardig verhaal. Het verhaal zit goed in elkaar en is zeer toegankelijk geschreven.

Dit boek

Door de manier waarop Marc het verhaal heeft geschreven heeft het iets eigens over zich maar uniek zou ik het niet noemen.
    Persoonlijk zou ik iets meer kracht in de karakters verwerken en wat meer wendingen erin zodat het allemaal spannender wordt waardoor het meer een thriller is dan “Beet”nu is.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.