15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1950
    #16804 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

bjornlegranse
    Bijdrager
    Post count: 31

Cover:
    De cover wordt gesierd door een mysterieuze dame met opvallend rode lipstick. De dame draagt een grote zwarte hoed, waarachter haar ogen schuil gaan. Dit versterkt het mysterieuze karakter. De titel van het boek is zichtbaar in twee diagonale lijnen. De vorm van de lijnen en het lettertype doen mij denken aan snelheid en actie. Dit wordt versterkt door de drukke achtergrond en vormt een contrast met de mysterieuze dame.

Auteur:
    Dit wordt mijn eerste boek van Chris Bossers, dus ik laat me verassen. Op de achterzijde van het boek staat vermeld dat Chris Bossers eerst schreef voor film en televisie. Dit lijkt verband te houden met de dikte van het boek. Voor televisie dient een verhaal natuurlijk ook kort en krachtig gepresenteerd te worden. Daarnaast heeft de cover voor mijn gevoel de uitstraling van een filmposter.

Verwachting:
    Gezien het ontwerp van de cover en de dikte van het boek, slechts 223 pagina’s, verwacht ik een vlot en snel verhaal dat zich laat lezen als een actiefilm. Er zal weinig ruimte zijn voor het uitdiepen van de karakters en het beschrijven van de omgeving waarin het verhaal zich afspeelt. Ik hoop dat dit niet ten koste gaat van het verhaal

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Het is een mysterieuze cover. De dame in het zwart met de Rode Lippenstift zorgt ervoor dat ik meer wil weten, dat ik het boek wil open slaan.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Me eerste boek van deze schrijver. Maar een Belgische schrijver ik hoop als Belg dat ik aangenaam verrast zal zijn.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannende mysterieuze thriller.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 200

Ik denk aan een actiefilm als ik de cover zie. Op de cover staat een (waarschijnlijk) naakte vrouw. Ik ben benieuwd of dit belangrijk is voor het boek dat ze naakt is.
    Een opmerking over de binnenkant: ik vind de pagina’s ongelooflijk wit. Ik maakte dat nog niet eerder mee geloof ik.

Ik heb de auteur opgezocht. Hij zou advocaat zijn. Misschien haalde hij daar de inspiratie voor zijn misdaadverhalen? Hij werkte ook voor tv. Ik vraag me af welke series/films. Dat kan ik precies nergens terugvinden.

Een actiethriller. Ik ben ook wel benieuwd naar de corrupte commisaris. Meestal zijn de hoofdpersonages ‘de goede’. Hier dus niet.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Cover:
    De cover heeft een mysterieuze uitstraling dat door de hoed wordt versterkt. De titel valt door het lettertype en de poederlijn goed op. Door het mysterieuze is het aanlokkelijk het boek op te pakken en de achterzijde te bekijken.

Met de achterzijde kom je er direct achter dat het verhaal een groot deel van de wereld betrekt. De coke handel sluit dat weer bij de witte lijn op de voorzijde aan omdat je dit hier wel een beetje uit kunt halen.

De achtergrond bij de vrouw toont een straatbeeld uit waarschijnlijk Bangkok.

De cover is dus aanlokkelijk en ziet er prima uit.

Auteur:
    De auteur Chris Bossers ben ik nog niet eerder tegengekomen. Het feit dat Bossers ervaring in de filmwereld heeft en ook in de rechten werkt geeft een gevoel van veel kennis op gebieden met recht, onderzoeken etc.

Verwachting:
    Het boek heeft korte hoofdstukken en is niet heel dik. Ik verwacht daarom een vlot verhaal met, gezien het onderwerp, een portie actie. Kijkend naar de loopbaan van Bossers zou het zomaar een gevoel van een film kunnen opleveren. Ik hoop dat de karakters en omgeving niet te oppervlakkig blijven.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

@Mariekeleest dat viel mij ook enorm op. De bladzijde zijn echt spierwit, eigenlijk wel bijzonder.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 101

Cover: De frontcover maakt de lezer nieuwsgierig, De dame is opgemaakt, waardoor het niet duidelijk is of het een Vlaamse dame is of een dame uit Bangkok. In ieder geval is het geen ‘doorsnee-cover’. Dat geldt ook voor het formaat van het boek. Het is iets kleiner dan de echte grote paperback en iets groter dan de gewone paperback. Voor mensen die van een nette, ordelijke boekenkast houden is dit afwijkende formaat iets minder aantrekkelijk.

Auteur: Ik had nog nooit van Chris Bossers gehoord en wist dus niet dat hij al meer boeken heeft geschreven. Ik heb dus geen idee wat mij te wachten staat.

Verwachting: Dit geldt ook voor de inhoud van het verhaal. Ik ben benieuwd of het een typisch Vlaams verhaal is a la Pieter Aspe of Toni Coppers of echt anders.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 344

Doordat het boek er nog niet was toen ik gisteren van huis ging voor 1,5 week vakantie, heb ik het boek nog niet in handen. Maar voor deze vraag is dat geen probleem. Op verschillende plaatsen staat het boek op internet, dus ik kijk gewoon daar.

Cover: De voorkant ziet er mysterieus uit, een vrouw wier ogen onzichtbaar zijn achter de rand van een hoed. Door de achtergrond krijg ik de indruk van het nachtleven in een stad. En dan jet lijntje waarin “Bangkok” staat, doet me wel erg aan een lijntje coke denken.

Auteur: Ik heb nog niet eerder iets van deze schrijver gelezen, dus ik laat me graag verrassen.

Verwachting: Het is een boek van een Vlaamse schrijver en dat spreekt me over het algemeen erg aan.
    Ik verwacht veel actie en snelheid en hoop op plottwists die me op het verkeerde been zetten, zodat ik steeds nieuwsgieriger word naar het eind van het boek.

Ik ben nu al nieuwsgierig en zal meteen beginnen met dit boek als ik weer thuis ben.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 291

Cover: Ik vind het een aantrekkelijke cover, het spreekt me echt aan en is wat mysterieus. Het doet me verlangen om de inhoud te lezen

Auteur: Ik ken hem niet maar doordat hij in de wereld vertoefd van advocaten zal dit misschien te merken zijn in het boek

Verwachting: Ik hoop een echte spannende vlaamse thriller die je in een ruk wilt uitlezen

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Cover: afwijkend model paperback.
    Heel mooi ontworpen en goed aansluitend bij de schimmige gangstersfeer, die het daglicht niet kan verdragen. De Schemerige achtergrond met cafeverlichting en lampions (Bangkok) en een mysterieuze “dame” (?) met gleufhoed en rode metallic lippenstift geven goed het “nachtleven” weer. De titel in hoofdletters, waarbij Bsngkok in roodbruin op een witte poederbaan (drugs?) staat en de O onderstreept is.
    Auteur:
    Ik had nog nooit van Chris Bossers gehoord en verwacht een vlot geschreven verhaal met corrupte mensen dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

Cover: Stoer Veelbelovend, flaptekst we gaan de wereld over(gaaf) en een corrupte commissaris(wow)

Auteur: Belgisch ik heb er niet veel van gelezen maar die ik heb gelezen waren zeer goed dus vandaar dat ik me heb ingeschreven. Ik hoop op een spannend boek maar ik heb geen verwachtingen maar het geheel geeft mij een onderbuikgevoel van dit boek wil ik lezen dus ik hoop dat ik aangenaam verrast word.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Cover: De voorzijde wordt bepaalt door een dame welke met haar knalrode lippen de verder wat donkere kaft iets mysterieus geeft. Het lijkt alsof de dame poseert in een typische uitgaansbuurt van Bangkok. De titel van het boek staat prominent op de cover en het lijkt alsof deze gedeeltelijk door een baan drugs heen geprojecteerd is. Na het openslaan van het boek viel mij het grote lettertype en de verspringende witruimte tussen de woorden op.

Auteur: Ik heb nog nooit iets gelezen van deze auteur maar gezien zijn Vlaamse achtergrond ga ik er van uit dat er wel wat Vlaamse gezegdes en woorden in het boek voorkomen. Verder laat ik mij graag verrassen.

Verwachting: Ik verwacht een spannende verhaal met wellicht een vleug romantiek? Het boek zal waarschijnlijk vlot lezen want het is niet zo dik als dat ik gewend ben. Omdat ik gelezen heb dat het voor een groot gedeelte in Bangkok afspeelt, de plaats waar ik al meerdere malen geweest ben, ben ik benieuwd of ik nog wat herkenbare punten in het verhaal tegen kom.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

– Cover is stoer en het schreeuwt BANGKOK BLUES. Verder een aantrekkelijke en mysterieuze vrouwenfiguur met een donkere hoed. In mijn dirty mind begon Joe Cocker “You can leave your hat on” te zingen.
    – De tekst op de achterflap verklapt nog niet teveel.

– Aantal pagina’s maar 220 stuks. Ik hoop dat het verhaal, vlot en heftig zal zijn.
    – De auteur is advocaat ga er vanuit dat hij wel een spannend verhaal kan op schrijven. Praktijk ervaring? Oud-clienten? Is hij zelf in Thailand geweest?

Spannend, explosie, vies en smerig, vlot en heftig.
    Ik ben zelf als 20 jarige in Bangkok geweest, dus ik ben benieuwd of de schrijver mij nog kan schokeren!

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

De coverfoto doet een heftig en pikant boek vermoeden, het meisje met de blonde vlechten zou ik niet gelijk in Bangkok geplaatst hebben. Achtergrond zou een bordeel kunnen zijn.

Ik heb een eerder boek met Willy Vercammen als hoofdpersoon gelezen, vond het prettig lezen en ik ben benieuwd naar dit boek.

Met het eerder gelezen boek in deze serie in gedachten verwacht ik een vlot geschreven verhaal, met humor, spanning, Vlaamse uitdrukkingen en een typisch Vlaamse hoofdpersoon.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 393

Bangkok Blues heeft een mysterieuze dame pontificaal op de cover geplaatst . Het verhaal begint in Antwerpen maar leidt tot diep in de onderwereld van Bangkok en daar is niets wat het lijkt en dit heeft. Dit geldt voor mij ook voor mij voor die mysterieuze dame op de cover. Het lijkt op het eerste oog een vrouw maar heeft gelijkertijd ook iets jongensachtig over zich,waardoor ik meteen de indruk krijg dat dit een shemale is wat veel voorkomt in Bangkok. Het verloop van het verhaal zal duidelijkheid moeten scheppen of mijn vermoeden juist is.

Van de auteur heb ik nog niets gelezen en zal dus qua schrijfstijl blanco aan dit boek gaan beginnen en mezelf laten verrassen hoe die zal zijn.

Wel erg nieuwsgierig hoe het verhaal is opgebouwd en hoe het zich zal gaan ontwikkelen. Tevens hoop ik dat de onderwereld van Bangkok de spanningsboog goed strak weet te zetten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.