Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 091: Bangkok blues Bangkok blues, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 97

– Citaten:
    Er word een aantal keer een sneer uitgedeeld over Nederlanders persoonlijk moest ik daar wel om glimlachen. Een opvallend citaat: “Wie met de Duivel eet, gebruikt het beste een lepelnet een lange steel” (pag. 26.). Waarschijnlijk een typische Vlaamse uitdrukking.

– Verhaallijn:
    De verhaallijn ontwikkelde redelijk volgens mijn verwachtingen.

– Foutjes?
    Pag. 179. regel 12 worden geen spaties gebruikt.
    Verder geen opvallen de spellingsfouten.
    Wel was ik even uit balans bij begin hoofdstuk 44. De dood van ##### kwam wel heel abrupt.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Vreemd, ik had vanmorgen hier ook wat geschreven, maar dat is niet meer zichtbaar.
    Kwam net een leuke zin tegen:
    Zoals in bijna elk land leek bij de immigratieambtenaren elke zin voor humor chirurgisch via anale weg verwijderd.
    Goed voorbeeld van de humor in het boek!

bossers
    Bijdrager
    Post count: 5

Hallo Marianne

Bij mij is er ook iets vreemd aan de hand.
    Ik zie mijn reactieop je vraag nergens verschijnen?

mvg

Chris

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Hallo Chris,

Geen idee. Je reactie staat er inderdaad niet. En werken met een quote als reactie op wat iemand geschreven heeft, gaat ook niet.
    Tijd voor ingrijpen van de ICT-afdeling 🙂

groet,
    Marianne

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 394

Gisteravond begonnen met lezen en het verhaal leest lekker vlot weg . Komt waarschijnlijk ook door de korte hst. De personages vertolken hun rol prima en kan me er een goed beeld bij vormen. De karakters die de personages moeten uitstralen zijn op hunlijf geschreven.

Het verhaal verloopt wel naar mijn verwachting. Wat ik nog wel mis is de spanning. Vind het tot nu toe meer een misdaad/politieroman dan een thriller.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegenkomen.

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    De verhaallijn ontwikkelt zich ongeveer zoals verwacht. Het lezen gaat vlot, zeker met de korte hoofdstukken.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Hier en daar zijn er enkele fouten. Ik vind het wel jammer van de lege pagina’s.

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    De typisch Vlaamse uitdrukkingen en gezegden die mij bijna allemaal bekend zijn aangezien ik in België gewoond heb. Leuk om ze tegen te komen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee, de verhaallijn is geen betreden pad.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik ben ze niet tegengekomen. De meeste Vlamingen zeggen echter Nederlands te spreken, wel het is geen Nederlands wat ik hier lees maar echt Vlaams. Het maakt het verhaal authentiek.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Het is heerlijk Vlaams geschreven, kan daar zo enorm van genieten.
    2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Nee het ontwikkeld helemaal niet zoals ik verwacht maar daarom geniet ik ervan
    3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. geen storende fouten gezien/gevonden
    Wat ik wel heerlijk vind om te lezen, dat hij corrupt was maar het goed praatte maar nu hij niet zo erg corrupt meer is wil hij het achter zich laten maar word hij er mee geconfronteerd en moet hij weer corrupt worden heerlijk spel om te lezen

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 113

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Wel grappige opmerkingen maar niet meer dan dat.

2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    In het begin dacht ik echt nou dit verhaal begint goed maar halverwege dacht ik waar is de spanning gebleven.

Jammer want op zichzelf is het een boek waar je juist de spanning volgens mij tot het einde best kan vasthouden.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.