15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #16808 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 6,5 punten, Het verhaal is niet heel erg spannend. Wel blijf je nieuwsgierig naar hoe het Tim zit. De tocht van Willy is ondanks de situaties waarin hij terecht komt echter niet echt spannend
    Plot:7. punten, De keuze om met drugskartels uit Mexico en organisaties uit Bangkok te werken geeft het boek zeker meer kracht omdat het meer geloofwaardigheid geeft.
    Leesplezier:5,5 punten, Het taalgebruik is soms erg Vlaams en maakt het minder prettig lezen. Daarnaast mis ik wat meer actie dat zeker bij dit boek had gepast
    Schrijfstijl:.. 6,5 punten, .Het vlotte is prettig. Echter door het taalgebruik bleef ik niet altijd even goed in het verhaal hangen.
    Originaliteit:.6,5 punten, Criminele organisaties en handel in drugs wordt genoeg gebruikt in boeken. De connectie tussen de kartels en de lage landen en het onderzoek in Bangkok maken het in dit geval Internationaal. Dit zie ik op deze wijze minder voor komen.
    Psychologie:.. 4 punten, Ik zie weinig psychologie terug komen in het boek. De situaties zouden dar wel ruimte toe geven, maar daar wordt eigenlijk weinig op in gegaan.

Gemiddelde beoordeling:.. 6 punten

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Overigens kan ik voor de recensie het boek niet op Thrillzone terugvinden.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal van het begin tot het eind boeit
    Plot: 8 punten, omdat het een goede logische opbouw heeft
    Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal heel gemakkelijk, geen moeilijke zinsconstructies, mooi gebruik van Vlaamse woorden
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlotte, prettige verteltrant heeft
    Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal humoristisch is
    Psychologie: 6 punten, omdat het verhaal vlakke karakters heeft

Gemiddelde beoordeling: 7.7 punten

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning:6 punten, omdat ik het niet erg spannend vond. Het leest lekker weg maar ik heb niet met geknepen tenen gezeten.

Plot:8 punten, omdat het een bijzonder plot is al had ik het wel door toen Willy Vercammen voor de eerste keer dacht dat Laurence hem bekend voor kwam.

Leesplezier:9 punten, omdat het zo lekker weg leest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk leest.

Originaliteit: 9 punten, omdat een door zijn collega’s bewonderde, corrupte commissaris toch niet zo voor de hand ligt.

Psychologie: 7,5 punten, omdat de karakters niet uitgediept worden.

Gemiddelde beoordeling: 7,9 punten

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 7 punten, omdat sommige situaties zeer spannend waren.

Plot: 7 punten, omdat realistisch en herkenbaar.

Leesplezier: 7 punten, omdat vermakelijk en vlot verhaal.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het goed leesbaar is ondanks het Vlaams.

Originaliteit: 6 punten, omdat soms te voorspelbaar was.

Psychologie: 6 punten, omdat ik veracht meer diepgang vanuit personages.

Gemiddelde beoordeling: 6.7 punten

Na het lezen:
    Vooral het gevoel dat de schrijver meer uit het verhaal had kunnen halen.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Spanning: 6,5 punten, omdat ik het niet echt spannend vond. Er was af en toe een subtiele dreiging.
    Plot: 6,5 punten, omdat het deels realistisch was, maar met de subtiele dreigingen niet echt wat gedaan werd. Deels voorspelbaar.
    Leesplezier: 8 punten, omdat er verwachtingen werden geschept, die maakten dat je verder wilt lezen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl uitnodigt om verder te lezen.
    Originaliteit: 7 punten, omdat de humor, de Vlaamse uitdrukkingen in samenhang met het verhaal deze origineel maken.
    Psychologie: 6 punten, omdat de karakters niet echt uitgewerkt zijn.
    Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 344

Spanning: 7 punten, omdat er wel spannende stukken in zitten, maar er best iets meer spanning mag.

Plot: 8 punten, omdat het een realistisch plot is. Er waren voor de ervaren thrillerlezer meerdere mogelijkheden voor een einde en dit was de “leukste”.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek boeit en je het liefst het boek in een keer uit wil lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk leest, maar niet te makkelijk. Het houdt je aandacht vast.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een leuk samengaan van een corrupte commissaris en criminaliteit is. En weet dan toch tot een goed einde te komen.

Psychologie: 6 punten, omdat er niet veel psychologie te vinden is en de karakters iets meer uitgewerkt zouden mogen worden.

Gemiddelde beoordeling:7.5 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Spanning: 5 punten, omdat ik miste de spanning in het boek, hier en daar zaten er wel spannende stukken in, maar er mochten er meer zijn.

Plot:.7 punten, omdat het plot zit goed in elkaar en is goed opgebouwd.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat het boek vlot las en het bevatte ook de nodige humor.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het is een onstpannende schrijfstijl met een leuk taalgebruik.

Originaliteit: 8 punten, omdat er bestaan wel nog verhalen over corrupte politiemensen maar niet zoals deze.

Psychologie:.. 8 punten, omdat wat de douanier heeft gedaan en meegemaakt en hoe Willy alles heeft moeten uitzoeken heeft de nodige psychologie nodig.

Gemiddelde beoordeling:.. 7,5 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 6 punten, omdat dit niet altijd aanwezig was.
    Plot:7 punten, goed opgebouwd.
    Leesplezier:. 8 punten, omdat ik het door de humor vooral een vermakelijk boek vond.
    Schrijfstijl: 7 punten, vlotte schrijfstijl maar door de Vlaamse woorden soms wat verwarrend.
    Originaliteit:. 8 punten, een Vlaamse corrupte commissaris op onderzoek in het buitenland ben ik nog niet tegengekomen.
    Psychologie:. 6 punten, omdat er te weinig diepgang zat in het verhaal

42 punten = 7 gemiddeld.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 200

Spanning: 7 punten, omdat Er wel spanning aanwezig was maar mocht nog meer.

Plot: 7 punten, omdat het wel goed in elkaar zat. Meer diepgang mocht wel.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik soms de aandacht wat kwijt was.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vol grappige zinnen stond. Het las best wel vlot. Het was nogal Vlaams en dat vind ik meestal minder.

Originaliteit: 7 punten, omdat het volgens mij niet super origineel is. Er bestaan veel politiethrillers. MAar wat het hier dan wel unieker maakt is het corrupte hoofdpersonage.

Psychologie: 5 punten, omdat de karakters niet erg uitgewerkt worden.

Gemiddelde beoordeling: 6.67 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning:.8. punten, omdat het van begin tot het eind boeiend en pakkend geschreven is.

Plot:.7,5 punten, omdat het vlaams en internationaal is.

Leesplezier:8 punten, omdat ik meteen in het verhaal zat en ik geniet van de vlaamse stijl.

Schrijfstijl:8. punten, omdat het simpel maar doeltreffend is verwoord.

Originaliteit:8. punten, omdat Commisaris Vercammen heerlijk corrupt is en zich verwonderd dat het Bangkok nog erger is.

Psychologie:8 punten, omdat het niet voorspelbaar is maar wel voor de hand liggend.

Gemiddelde beoordeling:7.9 punten

bjornlegranse
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning (7,5 punten):
    Ondanks dat het plot niet heel bijzonder is en zelfs enigszins voorspelbaar was er meer dan voldoende actie en spanning, waardoor ik toch in het verhaal werd gezogen en ik het boek in twee dagen heb uitgelezen.

Plot (6,5 punten):
    Het plot is vermakelijk ondanks dat ik het enigszins voorspelbaar vond. Ik had vrij snel het vermoeden hoe het verhaal zich zou ontwikkelen.

Leesplezier (8 punten):
    Het boek leest weg als een goede actiefilm. Een vlotte schrijfstijl, veel actie en een vleugje humor zorgt ervoor dat je door het boek heen vliegt. De korte hoofdstukken dragen hier natuurlijk ook aan bij.

Schrijfstijl (7,5 punten):
    De vlotte schrijfstijl is aan de ene kant noemenswaardig, maar gelijktijdig gaat dit wel ten koste van enige diepgang en een meer gedetailleerde omschrijving van de locaties.

Originaliteit (6,5 punten):
    Het verhaal kan ik niet omschrijven als “one of a kind”. Het is voor mijn gevoel vooral een aangename page turner, vergelijkbaar met de actiefilms als bijvoorbeeld Die Hard. Niet bijzonder, maar wel erg vermakelijk.

Psychologie (5 punten):
    Gezien de beperkte diepgang is er ook niet veel ruimte om de karakters van de personages verder uit te diepen. Desondanks is er wel enige ontwikkeling in het karakter van Willy, waarbij Hij toenadering zoekt tot zijn dochter en kleinzoon.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

Bedankt voor het herinneringsmailtje. Mijn beoordeling had ik al geschreven op de computer, maar blijkbaar vergeten te posten…

Spanning: 7 punten, omdat het toch wat spannender mocht zijn.
    Plot: 8 punten, omdat het eigenlijk wel een goed plot is.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het leuk was om te lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl was voor mij.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het toch niet voor de hand ligt om een “slechte” commissaris te gebruiken.
    Psychologie: 7 punten, omdat er niet veel psychologie in het boek zit. De personages mochten gerust wat meer diepgang hebben.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 113

Spanning: 7 punten, omdat er wat meer spanning in het boek wel mocht zitten.

Plot: 7 punten, omdat het niet een bijzonder einde was. Had dit al een beetje voorzien.

Leesplezier 7 punten, omdat een vermakelijk boek

Schrijfstijl:7 punten, omdat leest erg makkelijk weg

Originaliteit: 7 punten, omdat een boek waar er meer van zijn.

Psychologie: 7 punten, omdat het niet echt psychologie’s was weinig diepgang in de hoofdrolspelers.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.