14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #16232 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Cover: Op de voorzijde staat een vrouw schuinvoor haar rode auto op een verder verlaten weg met een wijdsheid en donkere wolken boven haar. Doet wel denken aan een gestrande vrouw waarbij de wolken zich boven haar samenpakken.

De schrijver is nieuw voor me. Het klinkt goed en veelbelovend dat zijn werk ook in andere talen vertaald is.

Ik verwacht een intrigerend verhaal. Ben heel benieuwd naar het verhaal van de miljonair die zegt door een ufo te zijn meegenomen. Er staat als een soort dreiging aangekondigd dat meer mensen interesse in deze man hebben. Ben benieuwd hoe dat tot uiting komt. Dit boek kan wat dat betreft alle kanten op, maar staat als thriller aangekondigd, dus daarmee moet het ook een spannend boek zijn.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 70

Cover: De lucht voert voor mij de boventoon. Er pakken wolken samen, kan onheilspellend worden. Een vrouw met haar armen overelkaar. Afwachtend maar ook ietwat angstig. Of de auto met pech stilstaat of dat de vrouw is gestopt en uitgestapt met een andere reden zijn vragen die de cover oproept bij mij.

Auteur: ik ken de auteur niet dus ben erg nieuwsgierig.

Verwachting: Ik verwacht een snel verhaal met hopelijk verassende wendingen.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 79

Cover:
    Ik vind dat het boek een prachtige cover heeft. De achterflap geeft denk ik weer wat de voorkant laat zien, een vrouw met autopech en dan…… donkere wolken die boven haar hangen geven denk ik aan dat er van alles gaat gebeuren!

Auteur:
    Ik ken nog niks van de auteur, dus ik laat me verrassen. Eigenlijk heb ik geen verwachtingen, ik begin blanco en ben heel benieuwd waarmee hij me gaat verrassen.

Verwachting:
    Gezien de korte inhoud/achterflap verwacht ik een heerlijk spannend verhaal wat vlot leest!

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

Het boek is nog niet opengeslagen. Onderstaande vragen kan ik dan ook volledig objectief (zonder nog maar een letter te hebben gelezen) beantwoorden.

De cover vind ik prachtig. Het zet een mooi sfeerbeeld neer. Een oude Amerikaanse auto in een woestijnachtig landschap dat zo kenmerkend is voor Arizona. De wolken aan de lucht zouden aan kunnen geven dat het niet allemaal gladjes loopt in het boek. De Letters zijn duidelijk en mooi in kleur. Ook de achterflap blinkt uit in kleurstelling en duidelijkheid.

Ik meen me te herinneren dat ik eerder een boek van deze auteur heb gelezen. Een beetje tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik hier nog maar weinig van weet. Ik hoop dat Elvin Post met dit boek niet in mijn vergetelheid raakt. De kritieken zijn in ieder geval (veelbe)lovend.

De titel had direct mijn aandacht. Arizona, dus Amerika en dan ook nog iets met blues. De naam van het stadje waarin de journaliste strandt getuigt al van humor. Snowflake in Arizona. Ik verwacht een tragikomisch verhaal met een ondertoon van spanning. Ik hoop op fijne beschrijvingen van het desolate woestijnlandschap.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Cover: Ik vindt het boek een mooie cover hebben, echt Amerikaans met die auto erbij.

Auteur: Heb geen verwachting van de auteur omdat ik nog nooit een boek heb gelezen, ik laat mij verrassen.

Verwachting: Ik verwacht dat het een spannend verhaal is wat lekker weg lees.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

cover: Mooie cover, Amerikaanse weg met een jongedame aan het wandelen. Truck op de achtergrond. Je vraagt je meteen af …wat is het verband.

Auteur: Wederom nog nooit iets van gelezen dus ik heb geen oordeel.

Verhaal: Spannend makkelijk leesbaar met een Amerikaans rauw randje. Ik ben heel benieuwd.

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 27

Op de cover zie ik een vrouw voor haar auto, onder een felblauwe lucht met een paar wolken. Ze lijkt in de woestijn te staan; komt ze daar onverwacht terecht? Met pech? Op de cover van de e-pub staat ook een citaat: “De cinematografische stijl maakt Elvin Post tot een van de origineelste Nederlandse thrillerschrijvers” – Trouw. Dit citaat doet me vermoeden dat het boek een vlotte schrijfstijl heeft.
    De schrijver ken ik niet. Naam en titel deden me eerder in de richting van Amerikaans denken, maar door het citaat op de cover wist ik dus al snel dat het een Nederlandse auteur is.
    Ik hoop dat het verhaal vlot leest, en de spanning goed wordt opgebouwd.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik zie een Amerikaanse slee op een eenzame verlaten weg in een omgeving met verdord gras. Het lijkt prairie of woestijn. Een vrouw staat in haar eentje voor de auto en kijkt om zich heen. De lucht raakt steeds meer bewolkt. Heeft ze autopech? De titel luidt Arizona Blues dus dat sluit wel aan bij het plaatje. Arizona heeft een woestijnklimaat en als je daar pech hebt dan is er wel sprake van blues.
    Bovendien staat op de voorkant dat Elvin Post een cinematografische manier van schrijven heeft. Dat wekt verwachtingen.
    De achterkant laat inderdaad weten dat er sprake is van autopech. De journaliste die gestrand is wil wat meer weten over een miljonair. Dat lijkt niet zonder gevaar te zijn.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik heb niet eerder iets van hem gelezen maar was wel al geïnteresseerd. Ik heb Dame Blanche gekocht een tijd gelezen maar nog niet gelezen.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Mijn verwachtingen zijn hoog gezien de lovende uitspraken over zijn andere boeken op de achterkant. Ook het gegeven van een rijke man die Ufo’s zag, spreekt tot mijn verbeelding. Ik verwacht ook een spannend en boeiend verhaal.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 46

Ik had deze vragen vorige week al beantwoord, maar zie mijn reactie niet staan, dus poging 2 😉

Prachtige cover. Echt zoals de wegen daar zijn. Je krijgt zin in een reis naar de USA.
    Ik moest wel opzoeken wat cinematografisch betekend. Had van mij wel weg mogen blijven die quote.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik ken deze auteur niet, maar ben erg benieuwd.

Spannend verhaal en herkenbare punten in de states. Hopelijk een verhaal die wel geloofwaardig is.

maria
    Bijdrager
    Post count: 373

Cover: mooie donkere lucht, de eenzaamheid en de uitgestrektheid spatten er vanaf.Een bepaalde vaagheid in de cover. Het gevoel dat er nog iemand in de auto zit. De auto staat n.l. niet geheel in de berm. Zij kijkt opzij, ziet iets?

Auteur: Nog nooit iets van deze schrijver gelezen. op de cover staat “een van de origineelste Nederlandse thrillerschrijvers” dus de de verwachting is dan hoog gespannen.

Verwachting: Ik verwacht een bijzonder verhaal met een aparte wending.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 103

Cover: Het is een mooie toepasselijke cover. Voor mij had de cover nog mooier gekund, bijvoorbeeld door een foto te nemen met een of meer Yoshua Trees, want dat is typisch Arizona.

Auteur: Ik heb hoge verwachtingen van deze auteur, omdat ik Roomservice gelezen heb en dat vond ik een erg goed boek. Elvin Post is voor mij niet een typisch Nederlandse schrijver. Hij heeft iets meer in zijn bagage.

Verwachting: Ik verwacht een goed geschreven boek, geheel in de stijl van Elvin Post met goede dialogen, spannend en ook wat humor.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

Ik ben ondertussen al begonnen met lezen, maar ik had volgende notities al gemaakt.

Op de cover staat een vrouw en haar auto. Ze wacht precies op hulp. Ik vind de kleuren heel mooi gekozen!

De auteur ken ik niet. Dus ik heb eigenlijk geen verwachtingen van deze auteur.

Aangezien het een triller is, verwacht ik een spannend boek. Hopelijk een vlot verhaal met verrassingen.

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Goede cover. Amerikaanse uitstraling. Autopech in Arizona leest men, het geeft dus het begin van het verhaal weer.

Geen idee want ik heb nog nooit iets van hem gelezen en nog nooit van hem gehoord.

Geen idee maar de titel intrigeert dus ik ben benieuwd.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.