Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 088: Arizona blues Arizona blues, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #16234 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Het “tijdens het lezen” duurde bij mij kort. Ik moest even wennen aan de verschillende verhaallijnen, maar al snel zat ik er helemaal in. 1 Verhaallijn had ik niet verwacht, maar al snel ontwikkelt het verhaal zich op een goede manier en deels zoals ik had verwacht.

Ik ben geen taalfouten of onlogische dingen tegengekomen.

Er komen nogal wat titels van popsongs tegen. Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Ik vond ze goed bij het verhaal en de opbouw passen. Leuk!

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

Iets anders dan verwacht. Ik zat wel snel in het verhaal en het leest heerlijk door.
    Wel had ik wat meer zinderende spanning verwacht. Tot nu toe is het niet vervelend lezen maar kabbelt het verhaal een beetje voort zeg maar.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg ik ben nu op de helft en ga gauw verder.

ps geen taalfouten of rare vreemde citaten e.d.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik vond het verhaal al snel lekker lopen dus ik zat al heel snel in het boek wat lekker weg leest.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het
    verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs
    gesteld.
    Ben geen spellingsfouten tegen gekomen.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

Voor mij opmerkelijk omdat ik er zo enorm van heb genoten is de start van de verhaallijn van Karen op bladzijde 21. Er wordt gerefereerd naar het nummer van The Eagles (take it easy), I’ve been standing on a corner in Winslow, Arizona. Op dezelfde bladzijde wordt niet dat nummer aangehaald, maar een solonummer van Don Henley. Genieten. Voor mij als Eagles fan.

Er zijn meer verhaallijnen dan ik vooraf had verwacht. Stoort dat? Zeker niet. Alle lijnen zijn nog niet samengekomen, maar ik vermoed (en hoop) dat dat zal gebeuren. Ik geniet erg van de soms komische beschrijvingen die nooit over de top zijn.

Geen fouten tegenkomen die me stoorden of zijn opgevallen.

Ik ga snel door met lezen. Ben iets over halverwege.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 68

De verhaallijn is verrassend. Er lopen meerdere lijnen met elk hun raakvlakken. Er gebeuren die ik niet had verwacht en dat is erg leuk om te lezen.
    Ik ben geen storende elementen tegengekomen tot nu toe.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 45

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Niet echt opmerkelijke citaten. Leest lekker weg. Erg leuk dat de plekken worden benoemd waar e.e.a. plaatsvindt.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Niet helemaal, maar vind het wel lekker lezen. Verschillende verhaallijnen door elkaar, maar het is prima te volgen.

Spelfouten?

Ik heb ze nog niet gezien. Maar ben zelf niet echt goed in Nederlands, dus zou zomaar iets over hoofd kunnen zien.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 78

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.
    Ik had eigenlijk geen verwachtingen, ben er blanco ingestapt. Ik vind de opbouw van het boek erg mooi, de verschillende verhaallijnen worden tot een mooi geheel geweven. Het leest makkelijk weg!
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik ben geen rare spelfouten ed. tegen gekomen.

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 27

Het lezen van het boek gaat zeer snel. Ik vind het een vlotte schrijfstijl.
    Doordat er verschillende verhaallijnen zijn is het soms wat opletten – ik lees de epub en daarbij is het regelmatig onduidelijk wanneer een andere verhaallijn start omdat er geen alinea of tussenlijnen zijn maar het verhaal door loopt.
    Tot nu toe mijn enige opmerking, ik vind het een zeer ontspannend verhaal om te lezen.
    Opmerkelijke citaten ivm wel/niet geloven in buitenaards leven; vind ik wel grappig. Ook verwijzingen naar huidige president en verhaaltjes errond geven het een leuke en herkenbare twist.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 45

Op pagina 56 stuurt Peggy Sue 30 dollar per week, maar op pagina 84 is dat per maand

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

Ik ben op een derde en ben tot nu toe geen opvallende citaten tegengekomen.
    Ik vind de plotwendingen wel verrassend. De acties van de hoofdpersonen komen soms nogal onverwacht. Wanneer echter daarna hun verleden verklaard wordt, zijn ze volledig begrijpelijk. Zoals wat Peggy met zo’n Teddy doet bijvoorbeeld.
    Tot nu toe geen spelfouten gevonden en de zinnen lopen vlot en makkelijk door.
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat

maria
    Bijdrager
    Post count: 372

vergeten te melden maar een leuk begin: “er zijn twee manieren om jezelf voor de gek te houden. Een ervan is geloven wat niet waar is; de andere is weigeren te geloven wat wel waar is. Toepasselijk ook in het boek.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 103

Grappig vond ik bijvoorbeeld:
    “Teddy grijnsde. ‘Zweef als een vlinder, steek als een bij.’
    ‘Wat?’
    ‘Ken je die uitdrukking niet? Hij is van Muhammad Ali, die bokser die kortgeleden overleed. Het is mijn motto. Waar het op neer komt: het is prima om een vlinder te zijn, maar op sommige momenten moet je van je afbijten. Neem de situatie van zo-even bij de frisdrankautomaat. Dat soort klootzakken luistert niet naar vlinders. Die hebben een bij nodig om hen wakker te schudden.’
    Ik kende deze uitdrukking ook niet. Post weet dit leuk in het verhaal te verwerken.

Ik ga open zo’n verhaal in met niet al te veel verwachtingen. Op bepaalde momenten komt Elvin Post met een twist en op dat moment besef je: hee, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben voorlopig nog geen opmerkelijke citaten tegenkomen.

2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    In het begin moest ik heel even wennen aan de verschillende verhaallijnen. Maar het leest vlot, ik ben benieuwd naar de rest.

3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Er is me nog niets opgevallen.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Ik vind het een verrassende schrijfstijl. Erg vlot en soepel te lezen. Heb er al veel fijne leesuurtjes aan beleefd.
    Het overschakelen van de ene verhaallijn naar de ander vond ik in het begin wel een beetje verwarrend, vooral als men terug in de tijd ging, maar is een kwestie van wennen. Ik had totaal geen verwachtingen van dit boek, wat me te wachten zou staan, maar het is een fantastisch spannend boek, met veel verrassende wendingen en wat moeilijk weg te leggen is.
    Ik weet niet of er veel spellingfouten in zitten, maar ik let er niet op. Wil me in het verhaal helemaal inleven.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.