Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 088: Arizona blues Arizona blues, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #16240 |

Vragen ThrillZone leesclub Arizona blues 

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Elvin Post vergelijkbaar?
    3. Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen?
    ovar
    Bijdrager
    Post count: 103

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    In het verhaal blijkt Gerald Threadway aanvankelijk een onsympathieke persoon en later een heel sympathieke. Aanvankelijk werd de lezer blijkbaar verkeerd geïnformeerd door het toedoen van Peggy Sue.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mij spreekt de journaliste Karen Hart het meest aan. Ze komt sympathiek, weloverwogen over. Ze is behulpzaam en probeert zo veel mogelijk te voorkomen dat mensen gekwetst worden.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Het zijn hele fraaie personages. Eronder zijn verschrikkelijke bad guys, zoals Teddy, sympathieke, zoals Karen Hart en beide Wittmers en naïve, zoals Peggy Sue. Ik zou er beslist niets aan veranderen.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, de schrijfstijl past prima bij het verhaal. Het is soms absurd, maar toch realistisch. De karakters passen goed in het verhaal, dat vanaf het begin tot het einde boeit.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Elvin Post vergelijkbaar?
    Elvin Post heeft een bijzondere schrijfstijl, die – voor mij – uniek is.

Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen?
    Roomservice heb ik in huis en gelezen. Dat is ook een prima boek. Groene vrijdag heb ik blijkbaar gemist. Dat ga ik zeker ook nog lezen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

De karakters
    Karen Hart, een actieve journaliste is altijd druk met haar werk en haar hectische leven in New York. Ze vindt meestal mooie verhalen en strandt in Snowflake, Arizona, als ze op de terugweg is van haar werk bij een Indianenstam. Haar auto is niet snel te maken en ze probeert zich nuttig te maken door de miljonair Gerald Treadway te gaan interviewen. Deze man beweert door een ufo te zijn meegenomen en zijn verhaal, in boekvorm en film, heeft hem miljarden opgeleverd.
    Karen voelt een aantrekkingskracht tussen haar en een man uit Snowflake. Toch verzet ze zich en blijft ze haar werk op de eerste plaats zetten. Ze lijkt te evolueren, geniet van de sfeer en het tempo in het stadje, maar durft zich eigenlijk niet over te geven aan wat ze voelt, waardoor ze haar eigen evolutie tegenhoudt.
    Gerald evolueert in het boek niet. Wel wordt in het boek duidelijk dat hij voordien een positieve ontwikkeling heeft doorgemaakt.
    PeggySue ontwikkelt zich wel. Ze lijkt heel sociaal en lief maar doordat ze naief en beinvloedbaar is laat ze een hele andere kant van zichzelf zien. Haar worsteling zie je in het hele boek en dat ze daar uiteindelijk stelling in neemt, laat haar evolutie zien.
    Ethan is mijn favoriete personage. Ik waardeer het dat hij bij zichzelf blijft, dat hij plezier heeft in zijn werk, dat hij trouw blijft aan zijn echtgenote, maar dat hij toch zijn gevoel toelaat en de ander ruimte geeft. (Cryptisch omschreven om niet teveel te spoileren.)
    Ik wil niets aan de personages veranderen, want dat zou invloed hebben op het verhaal, maar PeggySue is duidelijk niet mijn favoriete type.

De auteur
    Elvin Post is nieuw voor me. Hij heeft een geweldige schrijfstijl met actief taalgebruik en niet te lange zinnen. Het verhaal is,heel afwisselend geschreven, met humor, met kleine details, met ranzige taferelen, met spanning, beetje romantiek en met bekende muziektitels die goed passen bij de scenes. Ik weet geen bekende schrijver waarmee ik Elvin Post kan vergelijken. Ik moest wel denken aan bepaalde Amerikaans films die ik had gezien en vind dit daarmee ook een boek dat succesvol verfilmd kan worden. Ook door de schrijfstijl zag ik alles a.h.w. voor me gebeuren. Ik ben benieuwd of dit ook voor zijn vorige boeken geldt. Ik snap iig wel dat Elvin Post met zijn boeken eerder in de prijzen is gevallen……

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Peggy Sue die in eerste instantie overkomt als een goedkoop gangsterliefje met weinig moraal, blijkt een goed hart te hebben en kan haar weldoener niet bedriegen als ze merkt dat ze zich in hem vergist heeft.
    Karen evolueert feitelijk niet. Ze houdt angstvallig vast aan haar vaste patroon, ze onderdrukt haar gevoelens.
    Heb je een favoriet personage? Zo ja, wie spreekt je het meeste aan?
    Peggy Sue, Cynthia en Gerald hebben die eerlijkheid gemeen. Het aanvoelen van een persoon en er 100% vertrouwen in stellen. Dat spreekt aan.
    Zou jij aan een bepaald karakter iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou Karen wat meer ontspannen en dankbaar willen zien op het eind. Het karakter is nogal star.

Schrijfstijl:
    Leuke stijl, soms absurd, consequent doorgevoerd. Kan goed bij dit verhaal. Niet veel diepgang of emotie.
    Schrijfstijl vergelijkbaar:
    Een beetje vergelijkbaar met Jonas Jonasson. Gebeurtenissen lijken elkaar allemaal toevallig op te volgen en in elkaar te grijpen. Emoties worden niet beschreven.
    Elvin Post:
    Ik ga zeker nog meer van hem lezen. Snelle vertelstijl, leest gemakkelijk. Mooi verhaal. Ben nieuwsgierig of ik deze stijl terug ga zien in zijn andere boeken.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

Een aantal karakters is aan het eind van het verhaal nog exact hetzelfde als aan het begin, bijvoorbeeld de Witmers, lief, zorgzaam, wel met een achtergrondverhaal dat we later leren kennen, maar ze zijn wie ze zijn. Karin, voor mij toch wel het hoofdpersonage, maakt wel degelijk een ontwikkeling door. Zij is aan het herstellen van een akelige ervaring in de liefde. Zich verschuilend achter haar werk, schermt zij zich voor de wereld af. Totdat Ethan komt. Beide personages maken dezelfde ontwikkeling door. Ook Ethan is in een rouwproces van een verloren liefde. Hij ziet de zaken duidelijker dan Karen en kan zich makkelijker openstellen. Peggy Sue, voor wie ook een grote rol in het verhaal is weggelegd, ontwikkelt zich weer op een andere manier. Door heel dicht bij zichzelf te blijven ontdekt ze dat aannames vanuit het verleden niet altijd een basis kunnen zijn voor het heden en de toekomst. Zodra ze daarachter komt verandert haar houding en haar leven.

Ik twijfel tussen Ethan en Peggy Sue wat betreft favoriet personage. Laatstgenoemde blinkt uit door echtheid. Ze is oprecht. Toch is ze ook erg naief en dat doet me besluiten om Ethan tot favoriet uit te roepen. Wat een aardige man, heeft Elvin Post van hem gemaakt. Iemand die in zijn schulp gekropen was door het verlies van zijn vrouw, een bewogen verleden en na de ontmoeting met Karen weer volop zin in de toekomst.

Alle personages passen perfect in het verhaal, de absurdistische bad guys, de naieve Peggy Sue, de twijfelende Karen. Hoewel ze sommige eigenschappen wel erg rijkelijk toebedeeld hebben gekregen past het precies in het verhaal. Dus, nee, zeker niets veranderen….

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

En dan vergeet ik de helft nog in te vullen…dus:

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl is zeer geschikt voor dit verhaal. Post schrijft snel en kordaat. Korte, aansprekende zinnen zonder al te veel poespas met leuke verwijzingen naar bijvoorbeeld muziek en bepaalde films als aanvulling.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Elvin Post vergelijkbaar?
    Qua auteurs weet ik niet zo snel een vergelijking. Wel moest ik denken aan films als Kill Bill en de films van Quintin Tarantino: absurdistisch, maar niet over de top.
    Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen? De prijzen zijn niet de aanleiding om deze boeken alsnog te lezen. Wel de indruk die Arizona Blues op mij heeft achtergelaten.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

De karakters

Ja dat vind ik eigenlijk altijd zo. Vooral Gerald Treadway word in het begin heel anders neergezet dan dat het werkelijk is.
    Maar ook de andere karakters leer je in een boek beter kennen en ja dus evalueren ze.

Karen hart vind ik erg sympathiek. Ook de garage houder op wie ze uiteindelijk verliefd word vind ik een erg leuk personage. stoer en dapper omdat hij bij green peace heeft gewerkt en nu hard aan het werk voor zijn centjes terwijl hij verdriet heeft om zijn vrouw.

Nee misschien iets meer spanning in het geheel.

De auteur

Ja op zich wel alleen was mijn verwachting wel anders. Ik had afgegaan op de introductie en de cover echt een heel spannend boek verwacht. Dat vond ik nou niet echt het geval. Ik had niet zoiets van oei oei wat is dit nagelbijten zeg maar. En eerlijk gezegd had ik dat wel meer verwacht.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Elvin Post vergelijkbaar?

Ik zou niet snel iets kunnen noemen. Nogmaals ik vond het niet heel spannend.

Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen?

Ik vond het een leuk verhaal maar wat ik al zei , de spanning spatte er niet van af eerlijk gezegd. Het verhaal kabbelde een beetje voort. Het was makkelijk te lezen en prettig geschreven maar een echte thriller die me lang bij zal blijven was het niet. Wel originele verhaallijnen . Over geloofwaardigheid hoef ik niet eens te beginnen denk ik , maar fictie kan ook spannend zijn. Ik heb dat alleen altijd iets minder. Ik ervaar ook niet echte spanningsopbouw gedurende het verhaal. Momenten dat je echt denkt…nu moet ik de afloop weten zeg maar. Ik heb dat niet ervaren.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

De karakters:

Ik vindt dat Gerard veranderd, eerst wordt er gezegd dat hij slecht is maar later blijkt toch dat hij veranderd is in de loop der jaren.

Mij spreekt Karen het meest aan ze komt sympathiek over.

Ik zou Karen wat luchtiger willen maken overal het onderwerp over de liefde

De auteur:

De schrijfstijl vond ik wel bij het verhaal passen, ik vondt het lekker weg lezen.

Ik zou het zo niet weten met welke auteur ik Elvin Post zou kunnen vergelijken.

Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen?
    Ik zou wel meerdere boeken van Elvin Post nu willen lezen, komt niet zozeer door dat andere boeken bekroond zijn met een Gouden Strop en een Diamanten kogel, maar door zijn manier van schrijven.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 70

De karakters

Voor mij evolueert Peggy Sue het meest. Van een lichtelijk naieve vrouw met een ongelukkige keuze voor mannen naar een vrouw die weet wat ze wil en voor zichzelf kiest.
    Gerald Threadway evolueert in mijn ogen juist niet in het boek. Wat wel evolueert is hoe mensen (Peggy Sue, Karen, maar ook Cynthia) naar hem kijken.

Ethan is wel een favoriet. Het respect wat hij toont voor de keuzes die Karen denkt te willen maken vind ik mooi beschreven.

Ik zou tegen Karen willen zeggen dat ze niet moet vluchten voor haar gevoel en meteen bij de eerste mogelijkheid bij Ethan moet blijven. Maar dat zou het verhaal niet zo interessant maken, dus nee Ik zou niet iets willen veranderen.

De auteur

Ja het verhaal is snel geschreven met vlotte wisselingen van scene en context en dat past bij een spannend verhaal.

Ik kan zo niet een auteur bedenken maar ik vind het boek wel iets weghebben Van een spannende amerikaanse misdaadserie.

De prijzen zijn voor mij geen directe aanleiding om deze boeken te gaan lezen. Het plezier waarmee ik Arizona blues heb gelezen is dat zeker wel.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 46

De karakters

Of ze echt evolueren in mijn idee, nee. Alleen Peggy Sue zie ik erg veranderen. Bij Gerald zie ik het ook wel, maar daar had ik het verwacht denk ik op de een of andere manier, omdat hij eerst mysterieus is in mijn beleving en je later meer inzicht in hem krijgt.

Ik vind Karen erg leuk, ze is doordacht, actief en ook wel grappig. Teddy vindt ik stiekem ook wel leuk ondanks hij zo’n slecht persoon is.

Nee, het is goed zo!

De auteur

Ja past goed. Verschillende verhaallijnen maakt dat het spannend blijft en je steeds terug wil naar de andere persoon die niet in dat deel zit.

Wel iets met Nora Roberts, maar denk dat dat vooral is door de plaatsen te beschrijven en wel iets in de verhaallijnen. En enkel gebaseerd op dit boek. Geen andere gelezen van Elvin Post.

Als ze ook zo zijn geschreven dan ja, zou ze graag lezen.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 79

De karakters

De enige die naar mijn idee echt groeit in het verhaal is Peggy Sue. Ze groeit uit van een naieve vrouw die vaak op de verkeerde mannen valt tot een zelfstandige vrouw die weet wat ze wil.
    Eigenlijk niet echt een favoriet, maar als ik dan toch moet kiezen vind ik Karen wel erg leuk. Altijd vrolijk en sympathiek.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Wat mij betreft hoeft er niks te veranderen.

De auteur
    Voor een thriller is het een erg softe schrijfstijl vind ik. Overigens wel fijn om te lezen. Korte zinnen, leest vlot, gewoon een heerlijk boek. Het zit mooi in elkaar zit, maar niet echt mega spannend.
    pfff moeilijke vraag, eigenlijk heb ik hier geen antwoord op. Weet het zo even niet!
    Arizona Blues leest lekker weg, als de andere boeken ook zo zijn zou ik ze graag eens lezen.

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 27

De karakters

– Vooral Peggy Sue evolueert zeer sterk, ze komt voor zichzelf op naar het einde van het verhaal toe. Karen haar evolutie vind ik minder sterk gezien ze op het einde nog steeds lijkt te twijfelen
    – Cynthia vind ik wel een typerend personage; ze laat duidelijk merken dat ze niets van Gerald zijn verhaal gelooft – en dat maakt ook geen probleem. Het is wel interessant dat alles een mysterie blijft
    – de personages zou ik niet veranderen; dit is zoals de auteur het wou schrijven en is goed zo

De auteur

– de schrijfstijl is zeer vlot, en past ook wel bij het verhaal omdat wel of niet geloven in buitenaards leven voor mij een materie is die licht mag blijven. Zware discussies hierrond zouden het verhaal te sterk naar wel/niet geloven trekken. Alsook het geklungel rond huurmoordenaar is eerder lichtvoetig en daarbij past een vlotte schrijfstijl.
    – geen idee, ik hoopte bij andere lezers hier een antwoord op te vinden want ik vind het wel een leuke en vlotte schrijfstijl. Zijn andere boeken heb ik al op mijn wil-ik-lezen lijstje gezet
    – Zeker; ook zonder deze prijzen had ik ze al toegevoegd aan mijn lijstje. Zeer aangenaam om zo een vlot boek te lezen – kan soms voor een goede afwisseling zorgen na andere ‘zware’ boeken

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

De karakters

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De meeste karakters evolueren niet en de andere, vb. Karin en Peggy, evolueren wel. En Gerald is veranderd in de loop van de jaren.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn favoriete personage is de journaliste, Karen Hart. Heel sympathiek, behulpzaam,…

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niets veranderen.

De auteur

1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Ook de karakters passen er goed bij.

2.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Elvin Post vergelijkbaar?
    Ik denk niet dat hij te vergelijken is met iemand.

3.Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen?
    Misschien nog wel, na een “zwaarder” boek.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik weet niet of ik het evolueren zou noemen. Eigenlijk blijven de karakters grotendeels zichzelf. Alleen Peggy Sue moet onder ogen zien dat wie kwaadaardig lijkt juist goedaardig is en andersom. Maar ze wist al van zichzelf dat ze altijd de verkeerde mannen koos. Dus dat gegeven was niet nieuw. Wat wel nieuw voor haar was is dat ze verliefd werd op weldoener Gerald.
    Gerald is in het begin van het verhaal al een enorme goedzak maar hij geeft ruimschoots toe voorheen een naargeestig mannetje te zijn geweest. Hij voelt zich er nog altijd schuldig over.
    Karen houdt halsstarrig vol dat haar werk haar alles is. Ook als ze op het eind bij Ethan logeert en eigenlijk verliefd is, wil ze daar niet aan toegeven. Maar ze laat indirect een gaatje open voor verandering.
    Teddy en Nixon zijn wat ze zijn. Ze veranderen niet.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Nee, ik heb geen favoriet, maar dat heb ik nooit. Alle personages spreken me op een bepaalde manier aan. Ze hebben allen andere facetten.
    Teddy en Nixon vertegenwoordigen het kwaad, ze zijn alleen belust op geld en macht. Normale menselijke gevoelens als medeleven faken ze. Ze zijn enorm egocentrisch en manipuleren iedereen om hen heen en denken dat ze god zelf zijn. Het is dan ook heerlijk lachen als op hun bek gaan. Ze zijn zo vol van eigenwaan dat ze anderen en situaties onderschatten.
    Ook Gerald en Peggy Sue hebben overeenkomsten. Ze geloven in het goede van de mens. Het verschil is dat Gerald wel de intenties van anderen kan aanvoelen terwijl Peggy Sue heel naiëf, het kwaad niet herkent en zich ook niet kan voorstellen dat mensen die zij kent iets naars zullen doen. Ze is een soort blije kip, zeg maar en zeker geen tobberd.
    Ethan vind ik bewonderenswaardig omdat hij alles wat op zijn pad komt accepteert en alles durft los te laten.
    Karen vertegenwoordigt de angst om gekwetst te worden. Ze wil alles verstandelijk houden en graag de touwtjes in handen houden zodat ze niet nogmaals gekwetst wordt. En dat is natuurlijk heel herkenbaar. Zo vertegenwoordigt de een het probleem en de ander de oplossing.
    Wie zich in mijn ogen het meest ontwikkelt is die ‘lieve’ demente Louella. Zij en haar zoon verdienen elkaar. Ze geven alleen om zichzelf en dat hebben ze gemeen. Ze weet wat haar zoon doet en vindt dat in principe best. Maar dan besluit ze hem te trotseren en ze gaat daar steeds verder in. Dat is wel lef hebben met zo’n zoon. Het precaire evenwicht tussen beiden wordt daarmee verbroken.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee ik vind ze zo prima

De auteur
    1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het verhaal is een mix tussen absurd en realistisch/dramatisch. Het hele verhaal is als je de feiten beschouwt best dramatisch en de mensen zijn soms behoorlijk bruut. Toch komt het heel lichtvoetig over. Dat ligt deels aan de schrijfstijl en deels aan de personages die niet zwaar op de hand zijn. Maar het is ook de humor die hierbij een handje helpt. Deze is soms sarcastisch en soms cynisch. Vaak ziet de lezer van te voren aankomen wat er kan gaan gebeuren. Zo vraag je je bij die Teddy af of hij zijn lot echt niet van te voren ziet aankomen. Hij is vrij beduusd als zijn voorhoofd en de Glock elkaar ontmoeten.

2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Elvin Post vergelijkbaar?
    Ik moet denken aan een kruising tussen de onlangs overleden Arto Paasilinna en Jonas Jonasson. Elvin Post heeft de lichtvoetigheid van Jonasson maar zijn karakters vind ik veel realistischer. Ze hebben meer weg van die van Paasilinna. Ze weten me emotioneel meer te raken.

3. Elvin Post is met eerdere boeken bekroond met de Gouden Strop (Groene vrijdag) en met de Diamanten Kogel (Roomservice). Is dat voor jou aanleiding om deze boeken alsnog te gaan lezen?
    Jazeker, Dame Blanche ligt ook al op mijn nog te lezen stapel. Die anderen moeten er zeker bij.

maria
    Bijdrager
    Post count: 373

Peggy die in het begin wel heel erg met zich laat sollen. Een stomp in je gezicht laten geven en zo achter Teddy aan lopen en vastgeroest in haar beeldvorming toch kan veranderen en zelfinzicht krijgt. Dat zelfinzicht krijgt ook Karin, maar die heeft het wel heel moeilijk met haar gevoelens.

Niet echt een favoriet personage maar had medelijden met Marcy en haar moeder, met Ethan die zijn vrouw zo plotseling moest missen, Karin met haar vervelende ex echtgenoot. Gerald met het blijvend doorwerken van zijn daden in het verleden. Veel probleem gevalletjes waardoor reëel.

nee

De auteur

Ja heel prettig lezend met een humoristische touch maar wel ineens na blz 94 meerdere verhaallijnen in een hoofdstuk was even wennen.Een paar keer een spannend momentje vond ik leuk maar had meer gekund

Niet echt , misschien een heel klein beetje Christine Bols(humor)

Ja zeker al zegt een bekroning niet alles maar meer ook het lezen van dit verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.