14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #16237 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Spanning:.7,5 punten, omdat met momenten spannend was, al heb ik me het meeste zorgen gemaakt over Karen en vond ik de andere scenes minder spannend.

Plot: 8 punten, omdat de verhaallijnen goed meebouwden naar een deels onverwacht plot.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat ik genoten heb van de soms kluchtige gebeurtenissen, het dorpsleven en de verhaallijn rondom Karen.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat ik dit boek knap geschreven vind met een actief taalgebruik en veel afwisseling. Dat leest heel prettig.

Originaliteit: 8 punten, omdat er originele aspecten in dit boek zitten (wat mij betreft vooral de afwisseling, het verhaal rond de ufo’s en muziektitels) maar ik niet alles origineel vind.

Psychologie: 7 punten, omdat dat wel aan bod kwam (bv bij Karen, Ethan, PeggySue) maar ik dat soms ook wat oppervlakkig vond.

Gemiddelde beoordeling:.7,9 punten

ovar
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal van het begin tot het eind boeit
    Plot: 8 punten, omdat het een goede logische opbouw heeft
    Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal leest als een trein
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een ongedwongen, humoristische verteltrant heeft
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal tegelijk serieus, absurd en humoristisch is
    Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal geweldige karakters heeft
    Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 8 punten, omdat er genoeg spanning in voorkomt

Plot: 7,5 punten, omdat het een logisch plot is

Leesplezier: 8,5 punten, omdat ik het boek lekker las en benieuwd was iedere keer als ik het weg legde hoe het verder zou gaan

Schrijfstijl: 8 punten, omdat heerlijke schrijfstijl niks meer aan doen.

Originaliteit: 9 punten, omdat het over Ufo’s gaat en toch ook weer niet.

Psychologie: 8 punten, omdat ze allemaal een lekker karakter hebben.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 7 punten, omdat ik niet echt op het puntje van de stoel zat!

Plot: 8 punten, omdat het niet heel verrassend was, maar de verhaallijnen zijn wel heel mooi in elkaar geweven om te komen tot het plot.

Leesplezier: 8 punten, omdat een heerlijk vlot lezend verhaal!

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl eenvoudig is en vlot leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het hier en daar niet helemaal realistisch is maar toch goed in elkaar zit!

Psychologie: 8 punten, omdat het boek mooie karakters bevat en ook best mooi zijn uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling 7,8

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

Spanning:7 punten, niet omdat het verhaal niet boeide, maar omdat ik door het label thriller meer spanning zou hebben verwacht.
    Plot:9 punten, omdat Post de afzonderlijke verhaallijnen allemaal een mooi, passend eind heeft gegeven. De grote gemene deler (de ontvoering) is wat mij betreft een prima plot door er geen uitspraak over te doen.
    Leesplezier:9 punten, omdat ik van kaft tot kaft genoten heb van het boek, de Amerikaanse sfeer, de personages, het komische. (schrijf ik terwijl ik opnieuw Take it easy in mijn hoofd neurie)
    Schrijfstijl:9 punten, want toegankelijk, absurdistisch, maar nooit belachelijk.
    Originaliteit:9 punten, een boek over aliens dat eigenlijk nooit over die aliens gaat
    Psychologie:9 punten, de ontwikkeling van met name Karen. Het coming of age aspect. De ontdekking van Peggy Sue dat niet alles is wat het lijkt.

Beoordeling: 8,7

Mijn recensie plaats ik aankomend weekend.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 8 punten, omdat ik mee ging leven met de karakters.

Plot: 8.5 punten, omdat ik vind dat de in eerste instantie separate vehaallijnen mooi bijelkaar komen.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een volt leesbaar boek is, nadat je de verschillende karakters hebt ontmoet.

Schrijfstijl:8 punten, omdat de schrijfstijl plezierig en volt is zodat het een prima boek is om op ieder moment te lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat een verhaal tegen een achtergrond van ontvoeringen door buitenaardse wezens voor een thriller volgens mij wel orgineel is, maar in andere genres juist weer niet.

Psychologie:7.5 punten, omdat lang niet alle karakters in het boek zich echt ontwikkelen.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

Spanning:.7. punten, omdat ….Spannend op zijn tijd maar ik had meer verwacht.
    Plot:.7. punten, omdat ….Te snel afgewerkt naar mijn mening.
    Leesplezier:.7. punten, omdat ….Jawel, het was niet mijn slechtste van dit jaar.
    Schrijfstijl:.8. punten, omdat ….Wel prettig en soepel
    Originaliteit:.8. punten, omdat ….Ja wel origineel met de ufo en de journaliste.
    Psychologie:.7. punten, omdat ….Ja er is getracht dat te verwerken maar de meeste dingen zie je al van mijlenver aankomen.

Gemiddelde beoordeling:.7,3. punten

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal wel vlot leest maar niet zeer spannend en soms voorspelbaar is

Plot: 6 punten, omdat het een eenvoudig plot is

Leesplezier:8 punten, omdat ik het boek met heel veel plezier gelezen heb en kon het moeilijk wegleggen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de wisseling tussen de verhaallijnen een meerwaarde was en niet storend

Originaliteit: 7 punten, omdat het voor mij vernieuwend was, maar misschien bestaan er wel veel meer zo’n type boeken

Psychologie: 6 punten, omdat slechts bij 1 personage er psychologie aan te pas kwam (Peggy Sue evolueert naar het einde van het boek toe), bij Karen was dit beperkt uitgewerkt en andere personages zo goed als niets
    Gemiddelde beoordeling: 6,8

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

Spanning: 7 punten, omdat er wat meer spanning mocht inzitten.
    Plot: 8 punten, omdat er een logisch plot was.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het aangenaam was om te lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een goede schrijfstijl was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er originele dingen in het boek zaten.
    Psychologie: 7 punten, omdat het iets te oppervlakkig was.
    Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 46

Spanning: 6,5 punten, omdat het van mij wel wat spannender mocht. Het verhaal sluimerd lang door totdat het echt spannend wordt.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal op zich heel leuk is. Goed bedacht. Vooral de locaties vond ik erg leuk en herkenbaar door mijn reizen.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat ik veel herkende van de locaties en liedjes uit het verhaal zeker extra punt. Omdat het verhaal soms wat langdradig wordt naar mijn mening toch een puntje eraf.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat er een fijne en duidelijk manier van schrijven is. Niet te moeilijke woorden. Goede lengte van de zinnen.

Originaliteit: 8,5 punten, omdat het plot heel origineel is.

Psychologie: 7,5 punten, omdat mocht wat spannender. Meer gekke wendingen.

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 7 punten, omdat ik het niet echt heel erg spannend vond. Meer amusant dan dat er een zinderende spanning opgebouwd wordt.

Plot: 8 punten, omdat de verschillende verhaallijnen mooi in elkaar grepen op het einde.

Leesplezier: 9 punten, omdat de schrijfstijl me zeer aansprak

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik het zo’n simpele, directe, surrealistische schrijfstijl zeer kan waarderen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl vrij uniek vind.

Psychologie: 7 punten, omdat de omschrijving van emoties miniem is, al past dat wel weer bij de schrijfstijl

Gemiddelde score: 8,2

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 185

Spanning:6. punten, omdat het verhaal niet heel spannend was zoals in de gemiddelde thriller maar wel van het begin tot eind bleef boeien.

Plot:9 punten, omdat het zorgvuldig opgebouwd is en verrassende wendingen kent

Leesplezier:10 punten, omdat ik van het begin tot eind heb genoten….

Schrijfstijl:8 punten, omdat het makkelijk was te lezen en de humor op de juiste plaa….

Originaliteit:8 punten, omdat het thema buitenaardse wezen in een niet SF roman niet snel voorkomt. Het thema wordt geloofwaardig neergezet en is niet over de top. ….

Psychologie:9 punten, omdat de personages geloofwaardig overkomen. En dat vind ik knap omdat je tegelijkertijd regelmatig om de mensen moet lachen. Het is alsof je naar Al Bundy kijkt en tegelijkertijd beseft dat mensen echt zo zijn. Mensen zíjn gewoon absurd!

Gemiddelde beoordeling:.50. punten gedeeld door zes is 8,3

maria
    Bijdrager
    Post count: 373

Spanning:, 6,5 punten, omdat er wel iets spanning in zat, maar had meer gemogen

Plot:7 punten, omdat de verhaallijnen mooi samenkwamen.

Leesplezier:7. punten, omdat het boek lekker weg las.

Schrijfstijl:7 punten, omdat het duidelijk beschreven was en humoristisch.

Originaliteit:6,5 punten, omdat de aliens en de ufo’s iets nieuws voor mij was en niet te nadrukkelijk aanwezig, maar het voelde meer als een feel good roman.

Psychologie:8 punten, omdat er nogal wat emoties, verdriet, onkunde, onhandigheid, ontwikkeling van personen aanbod kwam.

gemiddelde :7

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.