Home Forums Leesclub 169: Als het bloedt Als het bloedt, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1997
    #29410 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van de vier verhalen van dit boek?

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

De cover ; Omdat ik een epub heb ontvangen is de cover daarop niet zo sprekend. Maar als ik hem bekijk in de mail vind ik hem apart gevonden. De kleuren zijn oké , maar wat mijn aandacht trekt is de kop van een kat met een muis erin verwerkt. Knap gedaan en roept gelijk allerlei vragen op. De kat kijkt wat sinister of wil ik dat graag zo zien? De achterflap geeft alleen maar wat korte info weg over de 4 verhalen. Maakt me niet extra nieuwsgierig.

De auteur; Ik heb nog niks van Stephen King gelezen, maar weet dat hij een grote fanclub heeft. Ik heb het idee dat zijn boeken (soms ?) met wat horror gemengd zijn, daar ben ik geen fan van. Maar misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind ?!

Verwachting ; Mijn kennismaking met King, waar toch veel mensen fan van zijn. Ik hou van een goede thriller dus ik hoop dat ik na het lezen van de 4 verhalen meer boeken van hem wil gaan lezen. Dus de verwachtingen zijn best hoog !

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 37

Cover: bijzonder mooie cover, onheilspellend die zwarte kat met die muis als neus en lege oranje ogen. Mooie glimmetje ook van de kat en de naam van Stephen King. Achterkant zegt nog niet zo veel, alleen de titels van de verhalen.

Auteur: ik heb veel boeken van de hand van Stephen King gelezen, ik vond zijn laatste boek “Het instituut” weer ouderwets goed, het deed mij denken aan zijn eerdere boek “De Beproeving”.

Verwachting: mijn ervaring met Stephen King is dat zijn verhalen over het algemeen altijd net een tikje enger zijn dan zijn volledige boeken. Spannend dus!

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 75

Intrigerende cover die opvalt en online mijn aandacht al getrokken had.

Auteur: Vroeger alle boeken van Stephen King verslonden tot op bepaald moment en gestopt met lezen. Ik vond ze te veel op elkaar gelijken op het einde en ging andere auteurs lezen.
    Dan las ik Schone Slaapsters, samen geschreven met zijn zoon Owen, en was ik terug in de ban van deze schrijver.

Verwachtingen: Ben benieuwd of deze korte verhalen origineel en spannend zijn en me gaan verrassen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik beoordeel de cover van het e-boek. Ziet er mooi en spookachtig uit.
    De aanblik van een zwarte kat belooft niet veel goeds, roept een onheilspellend vooruitzicht op. Een muis als neus in een kattenkop, dat roept gruwel op.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb pas de boeken van Stephen King ontdekt en ben fan. Ik heb Mr. Mercedes en De eerlijke vinder gelezen, echt goede boeken.
    Verwachting: Wat verwacht je van de vier verhalen van dit boek?
    Ik verwacht 4 bijzonder spannende verhalen die je niet meer loslaten tot het boek uit is.

peetje23
    Bijdrager
    Post count: 11

De cover vind ik zeer mooi. Zelf zie ik een rat in de neus van de kat maar kan ook best een muis zijn. De ogen van de kat zijn er niet maar het lijkt alsof ze een gloed hebben.
    Verwachtingen van Stephan King is natuurlijk hoog omdat zijn niveau altijd wel op een top zitten,
    Van de 4 verhalen trekken de eerste en de laatste mij het meest omdat ik denk dat die de meest bizarre richtingen aan kunnen geven dus ik kan niet wachten Om te beginnen met lezen.

MirandaLeest
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: De voorkant ziet er onheilspellend uit, het glanzend zwart van de kat en de letters komen erg mooi uit. Een typische cover voor een Stephen King thriller. De korte samenvatting van de verhalen op de achterkant maken mij nieuwsgierig naar de verhalen.
    Auteur: Doordat ik de vorige boeken die ik gelezen heb van Stephen King (6 stuks) erg goed vond, zijn mijn verwachtingen wat betreft de auteur hoog.
    Verwachting: Ik ben erg benieuwd naar de korte verhalen. Ik heb wel eerder boeken gelezen van Stephen King, maar nog niet eerder korte verhalen van hem. Hopelijk kan hij in een kort verhaal de spanning net zo goed neerzetten als in zijn andere thrillers.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 203

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Dit is een prachtige cover. Spreekt onmiddellijk aan. De kat ziet er eng uit. Op de achterzijde staat ook erg weinig. Alle info vind je slechts op de flappen, wat geheel strak maakt.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik las reeds enkele verhalen en die vond ik mooi. Daarnaast nog maar één boek gelezen. Dat was It. Dat was minder mijn ding maar met deze verhalenbundel hoop ik nog eens te kunnen genieten van King en misschien later nog eens een boek uit te zoeken van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van de vier verhalen van dit boek? Ik weet niet of ik horror of thriller moet verwachten van dit boek/deze verhalen. Ik laat het volledig over me heen komen en heb er veel zin in.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 192

Cover: De kaft ziet eruit als een oranje sinaasappel. De sinaasappelhuid is duidelijk te zien. Toch voelt de kaft glad aan. Onder de naam Stephen King prijkt het hoofd van een zwarte kat. Op de plaats waar neus en ogen behoren te zitten zie je de oren en de snuit van een knaagdier. Het zou een rat of een muis kunnen zijn. Gezien de titel van een van de verhalen moet het wel een rat zijn. Geen kat en muisspel dus. De rat ziet er niet zo fris uit, er komt slijm of andere derrie uit zijn bek. Eronder de titel “Als het bloed” En een sticker met daarop de woorden “De nieuwe Stephen King” ( die is toch al ouder of niet?)
    Deze voorkant is veelbelovend, veel smerigheid en bloed en een tekening die een beetje off is. Dat hoop ik ook van het boek. Een beetje vreemd, eng, onheilspellend en onvoorspelbaar. Oh ja en een beetje bloederig gezien de titel.

Auteur en verwachting verhalen: Ik heb best al veel van King gelezen en ook nog heel wat ongelezen Kingie’s in de kast staan. Ze verschillen onderling nogal. Sommigen zijn meer detective-achtig, sommigen meer fantasy of horror of een mengeling van allerlei genres. Ik vind ze eigenlijk allemaal leuk. Hij schrijft meeslepend en weet te boeien. Zijn laatste verhalen ( in het Nederlands dan) zoals Gwendy’s knoppenkist en dat verhaal over het dunner worden ( ik kom niet op de titel) konden me ook bekoren. Er zit ook vaak een moraal of een morele vraag in waardoor je je een beetje ongemakkelijk gaat voelen. Wat is nu goed en wat is nu fout? Ik ben benieuwd of er ook nu dit soort kwesties aan de orde komen. Maar bovenal verwacht ik spanning, onvoorspelbaarheid en een hoop onbegrensde fantasie

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 203

En een sticker met daarop de woorden “De nieuwe Stephen King” ( die is toch al ouder of niet?)

Ik dacht dat die pas verschenen was

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 192

En een sticker met daarop de woorden “De nieuwe Stephen King” ( die is toch al ouder of niet?)

Ik dacht dat die pas verschenen was

Was een grapje: De schrijver is niet nieuw maar al op leeftijd zeg maar

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 51

Ik vind de cover weer geweldig, King waardig zou ik bijna zeggen. Het ziet er spannend en onheilspellend uit en dat terwijl het eigenlijk een hele frisse, vrolijke kleur is. Knap gedaan.
    Geheel objectief ben ik niet als het over deze schrijver gaat. Ik verwacht weer een geweldig, ouderwets spannend boek van King. De man die meest geweldige boeken schrijft en mij altijd op het verkeerde been weet te zetten. Zijn boeken gaan nooit zoals ik verwacht. Ik heb tot nu toe nog geen slecht boek van hem gelezen en ook zijn verhalenbundels lees ik altijd graag. Ik ben dus heel benieuwd hiernaar en ga er binnenkort snel in starten (eerst nog even mijn huidige boek uitlezen!)

Corina
    Bijdrager
    Post count: 16

Cover: Heel mooi boek om te zien! Groot dik boek, en een hele mooie voorkant. Ik vindt de kleuren heel mooi, valt op en past bij het genre. En de tekening van de kat vind ik heel mooi. Als ik dit boek in de winkel zou zien, zou hij meteen mijn aandacht trekken.

Auteur: Ik ben al sinds ik heel jong was fan van Stephen King. Ik was ongeveer 12 dat ik met dit genre begon, en ik keek toen als graag zijn films. Ik heb ze ook echt allemaal gezien, zelfs meerdere keren. En ik ben nu zijn boeken aan het verzamelen en lezen.En als er iets nieuws van Stephen King uitkomt wil ik het natuurlijk meteen lezen.

Verwachting: Ik verwacht niet anders dat dit een goed boek zal zijn. Ben niet anders van Stephen King gewend. En juist 4 losse verhalen vindt ik heel leuk!

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

COVER Ik vind het een geweldige cover, het duurde wel even voordat ik de rat doorhad ;-). Niet meer info dan nodig is,geen meningen van anderen die toch lang niet altijd dezelfde mening hebben als jij en wat altijd heel teleurstellend kan werken terwijl je leest. Alleen een lelijk grijze sticker maar die kon ik gelukkig er goed afhalen. De achterkant vind ik ook tof, gewoon 1 zinnetje per verhaal, meer heb je eigenlijk ook niet nodig.

AUTEUR Tja…we hebben het over Stephen King!! Ik denk dat iedereen wel wat van zijn werk kent. We hebben hier in huis bijna al zijn boeken want mijn man is allang fan. Met behulp van de gigantische lijst van geschreven boeken op één van de eerste bladzijdes kunnen we het mooi controleren. Wat heeft die man veel boeken op zijn naam staan!! Zelf heb ik al een paar boeken van hem gelezen en over het algemeen zijn ze zeer vermakelijk en nogal bizar te noemen. De man heeft een leuk gevoel voor humor, wat regelmatig ook op zijn twitterfeed voorbij komt. Vorige week las ik nog ‘Verlichting’ en heb genoten en ‘The Green Mile’ zal altijd één van mijn favoriete boeken (een films) blijven.

VERWACHTING Ik verwacht vermaakt te worden en misschien niet elk verhaal even goed te vinden. Bij Stephen King kun je echt alles verwachten dus ik laat me maar gewoon verrassen!

Sandra Bakker
    Bijdrager
    Post count: 41

De cover: prachtig! Een mooie glimmende cover met daarop een zwarte kat. Hoewel ik dol ben op zwarte katten, heb er zelf ook een, ziet deze er toch aardig agressief uit. Ondanks dat zijn ogen er niet meer zijn. In de neus zie ik een rat, een slang? Dat maakt nieuwsgierig.
    Met daarop een intrigerende titel die weinig goeds voorspelt …

De auteur: ik ben al wat jaartjes fan van deze auteur. Heb al een flink aantal van zijn boeken gelezen. Maar heb er ook nog wat te gaan. Deze man is een meesterschrijver. Ik geniet niet alleen van zijn verhalen, maar ook de manier waarop, hoe hij een boek schrijft.

De verwachting: meestal geniet ik volop van zijn verhalen en ik hoop dat dat nu ook zal zijn. En het feit dat het nu 4 verhalen zijn in een boek, maakt het toch weer wat bijzonders. Ik heb er zin in!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.