Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 084: Ademnood & Comeback Ademnood & Comeback, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 158

Comeback inmiddels uitgelezen.
    Opmerkelijke zinnen:
    Wat er gebeurd was, mocht haar niet opnieuw in de dieperik induwen.
    De avond met Brent was erg aangenaam geweest, maar nu waren er andere katten te geselen.
    Het verhaal ontwikkelt zich deels zoals ik verwacht had, vanwege spoilers kan ik nu niet te veel zeggen. Wel blijven er nog veel vragen open, mede door het einde. Dit einde lijkt een cliffhanger naar een volgend deel…..alleen het is een tweeluik?

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 143

Bijzondere citaten ben ik niet tegen gekomen. De verhaallijn van Ademnood is vrij saai en onduidelijk nogal vaag allerlei tijden door elkaar, pas tegen het eind werd iets spannender en kwam je er een beetje in. Comeback kom ik nog op terug.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 52

Ik heb geen citaten.

De verhalen lijn is toch wel spannend. In ieder geval toch om het boek op te pakken en uit te lezen.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 143

Dacht dat ik hier mijn tijdens het lezen al had gepost, maar kan het nu van beide boeken tegelijk doen.

Ademnood vond ik moeilijk opgang komen, vond het saai, niet boeiend of spannend, pas aan het eind kwam je er een beetje in. Door al die lijnen, heden, verleden kort geleden en verleden lang geleden snap je niet waar je bent als je aan het hoofdstuk begint, niet handig.

Comeback is iets beter, iets boeiende maar snap niet goed wat het hele coke verhaal van Jack erbij doet, waarom is dat er zo bijgehaald? Is het verhaal te dun.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 283

Ik heb inmiddels mijn puntjes aan de auteur zelf in pb doorgegeven. Waren er m.b.t. Comeback erg veel.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333

Ik heb inmiddels mijn puntjes aan de auteur zelf in pb doorgegeven. Waren er m.b.t. Comeback erg veel.

Volgens mij kan dat nooit de bedoeling zijn van een leesclub @dini57

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 147

@dini57 is het niet de bedoeling om bepaalde dingen hier te bespreken?
    Bovendien vind ik het precies een beetje grof om een ‘waslijst’ aan punten die je niet goed vindt naar de auteur te sturen. Ik snap wel als je het boek niet goed vond, dan is dat zo. Ieder zijn mening. En je kan een algemene waardering geven en enkele verbeterpunten en op de beoordeling in het andere topic meer uitweiden op de wat je niet goed vindt aan het boek. Kan je eventueel meer uitleg geven in deze leesclub? Dan kan ik misschien uw reactie beter plaatsen.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Even terug komen op Comeback die ik net uit heb.

Bij ademnood was het af en toe moeilijk te volgen wegens het veranderen van het jaartal.
    Bij comeback wordt er een verhaal van Jack en de drugs ingesmeten, maar nog steeds begrijp ik niet goed wat dit met beide boeken te maken heeft.
    Comeback vind ik persoonlijk niet zo’n topper.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 283

Comeback, pagina 131 zegt Brent aan Kaya dat ze geen gsm en wapen moest meenemen, maar vervolgens vraagt hij wel of ze hem wel wil sms’en wanneer ze voor de deur staat en niet aan te bellen omdat zijn zoon op bed ligt en anders wakker zou worden.
    Vervolgens op pagina 132 verbaasd zijn dat haar gsm begon te rinkelen en dat zij die toch had meegenomen.
    Sms’en gaat moeilijk zonder mobiel.
    Vervolgens zachtjes praten zodat Victor niet wakker zou worden maar iets later wel de volumeknop harder zetten van de muziek.
    Ook vragen die de politie stelt maar die info niet kan weten nog.
    Het was mij ook niet duidelijk wat er nu met die Bea De Wilde aan de hand was.
    In Ademnood werd er gesuggereerd dat ze plastische chirugie had laten doen en in Comeback dat ze zwanger was?
    Hier wil ik het bij laten verder.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.