Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 22: Eindspel Eindspel, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 134

Wat fijn om weer te kunnen beginnen aan de Noordzeemoorden en dan nu het Eindspel.
    Zat er gelijk weer helemaal in en het was nét of ik even weg was geweest en nu weer
    aan kon schuiven. Wat een lekkere dikke pil ook. Moest eerst nog even Nemesis uitlezen,
    maar ben inmiddels alweer middenin het boek aangeland. Wat is het weer spannend.
    Jammer dat dit het laatste deel is, maar óók wel weer fijn om de afloop te weten.
    Daar zijn we tenslotte al vier delen naar op zoek.
    Een tip voor Isa, nu de Noordzeemoorden opgelost worden, kun je misschien weer
    vier spannende boeken schrijven over bijvoorbeeld de hei- of bos-moorden. 🙂

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 69

Ook ik ben lekker op weg in het boek al is het voor mijn op een langzamere tempo als gewild (door mijzelf niet het boek), maar wel aan het genieten!

bij hfst 5 las ik =>Het moet toch mogelijk zijn om Vincent daar weg te krijgen. Pa moet zich maar eens een keertje nuttig maken.

En dacht welke Pa is dat!

De vraag kwam ook in me op wat is er gebeurd met Carla dat zij zo afgelegen woont, en zo ver weg.

in hfst. 10 een erg mooie zin vindt ik. => Hij gaat haar ogen binnen en verdwijnt in die grijze zee.

In Hfst 13 => Zo vaak heeft hij gedacht dat hij beter af was zonder zijn mekkerende jonge vriend. Maar nu het zover is, merkt hij telkens weer dat er geen bal aan is zonder die zeikstraal.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Nog 60 spannende bladzijden te gaan. Wil graag lezen omdat het zo
    spannend is, maar aan de andere kant: tja dan is het uit en zóóóó
    jammer.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

Pff, lekker spannend boek! Heerlijk om te lezen.
    Ik moest er even inkomen omdat ik de voorgaande delen niet onder ogen heb gehad, maar nu? Ik vind hem echt geweldig!
    Leuke personages, afwisselend en nagelbijtend. Ik ben er nu helemaal doorheen en heb gewoon mezelf moeten afremmen om duidelijk te lezen. Vaak wanneer het spannend wordt ga ik sneller lezen omdat ik wil weten hoe het verhaal afloopt. Gelukkig kon ik mijn nieuwsgierigheid beteugelen en heb hem in normale vaart uitgelezen. Maar echt uit de grond van mij hart een perfect boek!

Weert
    Bijdrager

Tot nu toe het beste deel, vind ik. Ik ben ook wel benieuwd wat Isa Maron op stapel heeft staan.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 51

Ik vind het boek echt super fijn lezen. Ik zit goed in het verhaal ook al heb ik de andere 3 niet gelezen. Wel kwam ik in het begin moeilijk voorui, maar daar is nu geen sprake meer van

IsaMaron
    Bijdrager
    Post count: 15

Blz 46: ik vraag me af of de bewering die daar wordt gemaakt werkelijk zo is gebeurd. Wil niet teveel zeggen hier ivm spoilers maar als je op die blz bent weet je precies wat ik bedoel.

Gaat om blz 44

Ik heb hier onderzoek naar gedaan en er is in de tijd stevig gelobbyd om sex met minderjarigen -mits met wederzijds goedvinden- niet langer strafbaar te maken. Ik ben er van overtuigd dat ook in Nederland (net als in alle andere landen) een groep pedofielen actief is. In de jaren zeventig/tachtig/negentig was er nog minder publieke verontwaardiging over. De jongensbordelen in Amsterdam werden gewoon gedoogd. Ik denk niet dat de bezoekers daar alleen maar ‘Jan met de pet op’ was. De pedofielen in de bovenlaag van de samenleving hebben toen geprobeerd hun hobby te legaliseren. De PVDA schijnt daar een stevig rapport over geschreven te hebben, maar dat kan -heel toevallig- nu niemand meer vinden.

Even googlen levert meteen deze link op: https://www.groene.nl/artikel/hoe-den-haag-de-pedo-s-vertroetelde Dus ik denk van wel.

Weert
    Bijdrager

Denk aan de naam Edward Brongersma in de jaren 70. Ook een best hooggeplaatst persoon. :/ Er zijn meer namen bekend van hooggeplaatste personen – ook uit die tijd – met pedofiele contacten, maar meestal werd het in de doofpot gestopt. :/

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

Ik had gedacht dat het zou een probleem zijn als ik de vorige boeken niet had gelezen maar ik kan goed volgen en ben ook blij dat vooraan in het boek een korte inhoud staat van de vorige boekdelen.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Ik begin over een paar daagjes aan dit boek. Lees nu het boek ‘niks’, maar ook hier voel ik me niet echt in thuis! Weet zeker dat dat bij dit boek anders! Kijk er echt naar uit, maar werk ze netjes op volgorde van binnenkomst af.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

Weert
    Bijdrager

Boek is uit, meer in na het lezen. Beste deel, vind ik.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Nou, na een trage start door een moeilijk doorkomen in een ander boek, ben ook ik eindelijk begonnen aan dit boek! Ben erg benieuwd! Begint al meteen lekker met een harde moord (daar houd ik wel van, zolang het in een boek is).

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Even voelt ze een steek van heimwee naar dagen die zo lang geleden zijn dat ze bijna geen kleur meer hebben. Ik vind dat wel een mooie citaat

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Ze dronk eerst koffie uit haar beker en beetje later ineens thee. Maar dat is geen ramp

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Had het tijdens het lezen te druk met lezen om te reageren;)
    Inmiddels uit!
    Je moest wel nadenken soms over wie ‘t nu weer ging, zo vaak ging ‘t van de één naar de ander.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Blz 46: ik vraag me af of de bewering die daar wordt gemaakt werkelijk zo is gebeurd. Wil niet teveel zeggen hier ivm spoilers maar als je op die blz bent weet je precies wat ik bedoel.

Gaat om blz 44

Ik heb hier onderzoek naar gedaan en er is in de tijd stevig gelobbyd om sex met minderjarigen -mits met wederzijds goedvinden- niet langer strafbaar te maken. Ik ben er van overtuigd dat ook in Nederland (net als in alle andere landen) een groep pedofielen actief is. In de jaren zeventig/tachtig/negentig was er nog minder publieke verontwaardiging over. De jongensbordelen in Amsterdam werden gewoon gedoogd. Ik denk niet dat de bezoekers daar alleen maar ‘Jan met de pet op’ was. De pedofielen in de bovenlaag van de samenleving hebben toen geprobeerd hun hobby te legaliseren. De PVDA schijnt daar een stevig rapport over geschreven te hebben, maar dat kan -heel toevallig- nu niemand meer vinden.

Even googlen levert meteen deze link op: https://www.groene.nl/artikel/hoe-den-haag-de-pedo-s-vertroetelde Dus ik denk van wel.

Na de verschijningsdatum van “Eindspel” komt het volgende in het nieuws. Echt bizar, kippenvel!!! https://www.blikopnieuws.nl/buitenland/247445/politie-noorwegen-rolt-gigantisch-pedonetwerk-op.html

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.