Home Forums Leesclub 178: Lockdown Inschrijven leesclub Lockdown

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30552 |

++++++ LEES DEZE INFORMATIE VOORAF GOED!!! ++++++ 

Inschrijven ThrillZone leesclub 178; Lockdown – Peter May 

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de honderd-achtenzeventigste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is: Lockdown van Peter May.

Het verhaal: Lockdown

De meest actuele zenuwsloper van dit moment!

Wat gebeurt er wanneer je thriller opeens de realiteit wordt? Peter May schreef Lockdown jaren geleden, maar zijn uitgever zag het niet zitten omdat het ‘extreem onrealistisch en te overdreven’ zou zijn. Het manuscript verdween in een bureaula… totdat het coronavirus de wereld overnam.

In Lockdown probeert rechercheur Jack MacNeil de moord op een kind op te lossen, nadat er een zak botten op een bouwplaats voor een noodziekenhuis is gevonden. Zijn onderzoek brengt hem dwars door een uitgestorven Londen, waar alles op slot zit in een poging de uitbraak van een besmettelijk en heel dodelijk virus te bedwingen.

May gebruikte voor zijn verhaal Britse en Amerikaanse plannen voor een eventuele pandemie, om het zo realistisch mogelijk te maken. Het resultaat is deze schokkende thriller die ineens griezelig herkenbaar is, en een bloedstollend kijkje in een opeens wel heel nabije toekomst geeft. Die toekomst is nu.

Het is dus geen toeval dat het verhaal van zijn eerste boek zich deels afspeelt op een universitaire campus en dat technologische ontwikkelingen zoals artificiële intelligentie en big data, en hun toenemende impact op wetenschap en maatschappij, als een rode draad door het verhaal lopen.

De schrijver: Peter May

Peter May is een Schotse tv-scenarioschrijver, romanschrijver en misdaadschrijver. Hij ontving de prijzen in Europa en Amerika. The Blackhouse won de Amerikaanse Barry Award voor misdaadroman van het jaar en de nationale literatuurprijs in Frankrijk, de CEZAM Prix Litteraire.

Xander Uitgevers stelt 15 paperbacks beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl ) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres:
    • Waarom je aan deze leesclub (Lockdown) deel wilt nemen…

Alleen als alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op 22 juli 2020. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemen en op ThrillZone op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 355

Een thriller die realiteit wordt wekt gewoon mijn nieuwsgierigheid.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 217

Benieuwd hoe herkenbaar dit is.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 51

Ik heb me ingeschreven. Heel interessant, een thriller die zich afspeelt tijdens de lockdown. Helaas weten we inmiddels wat het betekent om in lockdown te zitten. Heeft de schrijver die situatie realistisch weer gegeven? Ben heel benieuwd!

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Post count: 19

Ingeschreven 🙂
    Heel benieuwd naar dit boek omdat het dicht bij de realiteit komt.
    De preview triggert in ieder geval om er meer van te lezen.
    Duimen maar!

Carla
    Bijdrager
    Post count: 13

Ik heb ook ingeschreven en hoop dit boek te mogen recenseren. Ik ben erg benieuwd naar dit boek. Zeker in deze tijd waarin we het allemaal mee maken.

Carla
    Bijdrager
    Post count: 13

Ik heb me ook ingeschreven en kijk erg uit naar dit boek, zeker in deze tijd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.