Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 159: Koud zonder jou Koud zonder jou, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 13

De plot

Wat vind je van het plot? Het plot zit goed in elkaar, er is goed over nagedacht.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Ik vindt dat de structuur van het verhaal goed in elkaar zit. Er zijn veel terugblikken maar het maakt het verhaal niet verwarrend. Ik moest in het begin wel even in het verhaal komen, maar er werd steeds meer duidelijk in het verhaal en het werd steeds spannender.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had wel zo’n soort einde verwacht, tevens een heel goed gekozen einde vond ik.

Algemeen

Vond je Koud zonder jou een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik moest er wel even inkomen, maar toen ik er eenmaal inzat kon ik het niet meer neerleggen. Ik vindt vooral de spanning heel goed opgebouwd. En ook dat je steeds meer over Hennie te weten komt, maakt het heel boeiend om te lezen.
    Vind je de schrijfstijl van Igor Znidarsic prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind de schrijfstijl van Igor heel fijn! duidelijk en vlot.
    Stel….Igor Znidarsic vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Dit was het eerste boek wat ik van Igor las, maar ik ga zeker meer van zijn boeken lezen. Ik vond het een heel realistisch verhaal Igor heeft zich goed in Hennie verdiept, en het verhaal komt heel geloofwaardig over. En er zat een stukje in het boek (kan dat niet benoemen in verband met spoilers) maar ik werd daar echt emotioneel van. Het raakte mij echt, en als een schrijver dat kan vind ik dat heel knap.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind de opbouw van dit boek best uniek, dat je steeds meer te weten komt over de hoofdpersoon. En dat de hoofdpersoon de moordenaar is. Je neemt dus eigenlijk een kijkje in het hoofd van een seriemoordenaar wat best apart is. Ik vond het daarom best moeilijk om in het verhaal te komen omdat je geen klik hebt met de hoofdpersoon. Maar dat maakt het voor mij wel anders dan andere boeken.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Igor Znidarsic mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik had graag nog wel iets meer over Bianca en Joris willen weten. Verder geen opmerkingen alleen ga zo door!

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic

Ingrid Ranzijn
    Bijdrager
    Post count: 17

De plot

Plot
    Toen ik begon met lezen vond ik de opbouw van het plot goed. Een mooie afwisseling van verschillende perspectieven. Je krijgt de zienswijze vanuit verschillende personen mee (dader, slachtoffer en politie). Ik merkte wel dat ik bij deel drie Doornroosje mijn aandacht een beetje begon te verliezen, weer een slachtoffer, weer een zelfde opbouw. Het einde vond ik echter verrassend. Dat had ik niet zijn aankomen en dat stuk vond ik ook weer spannend. Dat las ik in 1 ruk uit.

Algemeen
    Zoals hierboven gemeld, begon ik mijn aandacht bij deel 3 te verliezen. De eerste delen vond ik spannend en heb ik met veel genoegen gelezen, net als deel. Het boek leest makkelijk weg en is goed te volgen. Ik vond het leuk om na een lange tijd weer een vlotte thriller te lezen, die zich afgespeelt in Nederland. Als typering zou ik het boek dus als volgt omschrijven: vlot geschreven thriller die zich afspeelt om het mooie Twentse platteland.

Het boek is lekker om te lezen, maar steekt bij mij niet met schouders boven andere boeken uit. Het is er niet eentje die ik ga onthouden. Anderzijds vond ik zelf de verhaallijn van Bianca heel leuk om te lezen, dus wellicht dat ik meer van deze schrijver ga lezen om daar meer over te weten te komen. Zij komt in zijn eerdere boeken ook voor.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.