14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1528
    #21954 |

Heb je een vraag voor Bettie Elias naar aanleiding van Het tuinfeest.

Stel hem hier, Bettie Elias gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 25

Hoe ben je tot het onderwerp van dit boek gekomen?

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 59

Hey Bettie

Alvast bedankt dat ik je boek mocht lezen.

Op wie heb je je gebaseerd om het personage van Cleo te omschrijven?

Bettie Elias
    Bijdrager
    Post count: 6

Hallo,
    Het uitgangspunt van dit boek was de vraag die ik mezelf stelde: hoe zou ik reageren als één van mijn vier kinderen iets zou overkomen? Wat zou ik doen als het geklasseerd zou worden als een ongeval, maar ik het niet zou geloven? Vragen die elke moeder zich weleens stelt, denk ik.
    Hartelijke groet,
    Bettie

Bettie Elias
    Bijdrager

Hallo,
    Ik heb me niet op één persoon gebaseerd, maar een personage gecreëerd door verschillende karaktereigenschappen met elkaar te combineren. Ik had een zelfverzekerde en egocentrische vrouw voor ogen die materieel is ingesteld, erg bazig is, maar tegelijkertijd heel bang is om haar man te verliezen.
    Een creatief proces waar ik enorm van hou.
    Hartelijke groet,
    Bettie

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 313

Was het anders en/of moeilijker om nu i.p.v een jeugdboek een boek voor volwassenen te schrijven?

Bettie Elias
    Bijdrager

Hallo Dini57,
    Het was vooral anders. Bij thrillers moet de puzzel op een bepaald moment in elkaar passen en dat vergt de nodige planning vooraf. Niet dat alles al moet vaststaan, maar het is belangrijk dat je weet waar je uit wil komen. Bij een jeugdboek begon ik al te schrijven voor ik wist waar ik precies naartoe wilde.
    Ik krijg mijn ideeën voornamelijk terwijl ik schrijf en dat wil graag zoveel mogelijk behouden door vooraf een paar belangrijke knooppunten te bepalen, een soort routeplan zeg maar. Voor de rest ben ik dan vrij om intuïtief te schrijven.
    Hartelijke groet,
    Bettie

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 313

Dank je wel voor je antwoord.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 41

hallo Bettie,

Ga je nog meer boeken voor volwassenen schrijven ?

Bettie Elias
    Bijdrager

Dag BeJa,
    Dat ben ik zeker van plan. Ik ben al begonnen aan mijn tweede thriller. Lekker spannend 🙂
    Groetjes,
    Bettie

Francis
    Bijdrager
    Post count: 64

Hoi Bettie,

Wat bracht je ertoe om na zoveel jeugdboeken een thriller te schrijven?

Bettie Elias
    Bijdrager

Hallo Francis,
    Ik heb altijd heel graag kinderboeken geschreven, maar na 32 boeken had ik behoefte aan een nieuwe uitdaging. Dat is dan een thriller geworden, omdat ik zelf graag dat genre lees. Ondertussen ben ik aan mijn tweede thriller begonnen. Ik beleef er enorm veel plezier aan om dit soort boeken te schrijven en ben van plan om dit te blijven doen.
    Hartelijke groet,
    Bettie

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 41

Beste Bettie, mijn complimenten voor het boek, ik heb het met plezier gelezen.
    Ik vroeg me af of jezelf ook in zo`n vriendengroep zit die zo close met elkaar is of heb je het verzonnen?

Bettie Elias
    Bijdrager

Beste Rietje,
    Hartelijk dank voor je positieve reactie.
    Ik heb wel een paar goede vrienden, maar wat je in het boek leest is helemaal verzonnen.
    Vele groeten,
    Bettie

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.