Home Forums Leesclub 167: 2020 Kamp Alpha 2020 Kamp Alpha, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #28883 |

Vragen ThrillZone leesclub 2020 Kamp Alpha                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Suzanna Esther specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. 2020 Kamp Alpha is de derde thriller van Suzanna Esther die is verschenen, ga je na het lezen van 2020 Kamp Alpha haar eerdere thrillers Wervelstorm en De stem en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 87

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ja, je komt meer over ze te weten. Ze leert hun karakters kennen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Liz vind ik grappig, een uniek persoon en heeft hele eigen ideen over zaken.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, dat zou ik zo niet weten

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het is heel gedetailleerd en dat past bij dit verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Suzanna Esther specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Realistisch, naar waarheid geschreven.

2020 Kamp Alpha is de derde thriller van Suzanna Esther die is verschenen, ga je na het lezen van 2020 Kamp Alpha haar eerdere thrillers Wervelstorm en De stem en eventuele volgende boeken ook lezen?

Ik denk het wel. Het las prettig 🙂

carovu
    Bijdrager
    Post count: 20

De karakters evolueren zeker de teruggetrokken Lise die opeens samen met Arjen Het voortouw neemt om te vluchten uit het kamp. en Arjen op zich ook schuchter en in zichzelf door de breuk met Sophie komt ook weer meer zijn karakter op de voorgrond door de hulp die hij biedt aan Maan en Lize uiteindelijk.

Mijn favoriete personage vind ik toch Maan die ondanks haar leeftijd zich zeer pienter en volwassen gedraagt en zij brengt wel de humor in het verhaal.

Ik zou niet veel veranderen aan de personages.

Auteur:

Ik vond de schrijfstijl wel passend bij het boek. Vlot en niet te langdradig soms had ik wel moeite met de overgang naar een ander verhaal zonder aanleiding bv. Het springt dan opeens over naar de leefwereld van Sophie zonder aanleiding eigenlijk. Maar al bij al was het vlot geschreven.

Ik zou zeker nog weleens een boek willen lezen van de auteur.

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 36

De karakters

Ja de karakters groeien in het verhaal, ze groeien in hun karakter

Ben de stille maar hulpvaardige man die ze eerst niet vertrouwden, Maan die op jonge leeftijd al erg wijs is

Nee zou niks willen veranderen

De auteur

Ze heeft een lekkere vlotte schrijfstijl, leest makkelijk weg

Kun je de schrijfstijl van Suzanna Esther specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Kon het verhaal goed verbeelden in mijn gedachten, hou het dus op filmisch.

2020 Kamp Alpha is de derde thriller van Suzanna Esther die is verschenen, ga je na het lezen van 2020 Kamp Alpha haar eerdere thrillers Wervelstorm en De stem en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Was mijn eerste boek van haar en zeker niet de laatste

Helma
    Bijdrager
    Post count: 33

De karakters

De karakters evolueren zeker. Onder de omstandigheden waar ze leven zal dit ook wel moeten. Arjen doet alles voor Karel en wordt steeds moediger na de ontmoeting met Li. Sophie vond ik ook enorm veranderen. Van een heel onaangenaam persoon (een soort nazi die de kliklijn instelde) verandert ze naar iemand die spijt heeft van haar daden en inziet dat ze verkeerd bezig is geweest. Hopelijk kan ze Arjen nog redden en voorkomen dat hij straks door de sedatie als een zombie door het leven gaat. Li is eigelijk de enige die weinig verandert.

Mijn favoriete personage is Arjen. Zijn dierenliefde is groot en hij stijgt boven zichzelf uit om Li en Maan en hun dieren te redden. Hij had alleen even een kleine inzinking toen hij op het eind voor zichzelf wilde kiezen. Had hij dat maar gedaan ….

Ik zou niets willen veranderen aan een personage. Iedereen is prima voor de rol die hij of zij in het verhaal heeft.

De auteur

Ik vind het lastig om te bepalen of een bepaalde schrijfstijl bij een thriller past. Suzanna beschrijft bijna zakelijk de horror die zich voltrekt en van kwaad tot erger wordt. Ik vind het wel passen bij deze dystopische thriller waar koud en kil met elkaar wordt omgegaan, mensen elkaar verraden en zonder pardon alle huisdieren vermoorden. Dit zorgt er bij mij wel oor dat je als lezer van een afstandje meekijkt naar wat er allemaal gebeurt. Hoewel het een verschrikkelijke toekomst is, zorgde deze schrijfstijl er voor dat ik niet intens kon meeleven met alle narigheid die de personages overkwam.

Ik vond het een spannend verhaal en ben wel benieuwd naar de andere boeken. Ik zag dat De Stem en Wervelstof gratis te lezen zijn via KoboPlus, dus dat gaat zeker een keer gebeuren.

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 24

De karakters

In de meeste gevallen wel, ze veranderen door de situaties die ze meemaken en je merkt dat daardoor hun persoonlijke beslissingen en gedachten veranderen

Ik denk Li omdat ze dapper is en niet meegaand ze wil doen wat goed is zonder zichzelf te verliezen

Ik vond persoonlijk dat Warner niet genoeg aan bod kwam waardoor hij een beetje verloren ging in het verhaal en zich niet echt ontwikkelde als personage.

De auteur

Absoluut, de schrijfstijl is meeslepend en brengt goed spanning over

Meeslepend en beeldend

Ik heb Wervelstof gelezen en De stem ligt hier nog om gelezen te worden.
    Toekomstige boeken zou ik ook zeker willen lezen

MarjanD
    Bijdrager
    Post count: 20

De karakters

Bij Arjen zie ik een ontwikkeling van een onzeker persoon met veel twijfels naar een daadkrachtig iemand die een doel voor ogen heeft. Li toont in eerste instantie een hardheid en onverschilligheid. Zij alleen tegen de rest van de wereld. Tot gaandeweg haar band met Arjen en later Maan versterkt en Li steeds meer hecht aan hen en haar menselijke kant durft te tonen.

Niet echt, ik vond zowel Li als Arjen overtuigend geschreven.

Het was leuk geweest als Warner zich verderop in het verhaal meer had getoond zoals het in het begin overkwam. Vertwijfeld of hij wel de juiste dingen aan het doen was en daar een keuze in maken voor waar hij voor staat.

De auteur

De schrijfstijl is erg prettig. Het past hij het verhaal, het neemt je mee en je begrijpt waar het om gaat.

De schrijfstijl is beeldend en meeslepend. Het lijkt op bepaalde punten net alsof je zelf in het verhaal zit.

Dat weet ik nog niet. Ik vond het eind van 2020 Kamp Alpha erg teleurstellend en rommelig. Net alsof het verhaal niet af is.

Danielle1983
    Bijdrager
    Post count: 14

De karakters

Ja, ik zie dat de karakters veranderen. De karakters worden sterker.

Ik vind Li een heel sterk persoon die weet wat ze wil.

Nee niet echt, ik vind de personages heel goed neergezet.

De auteur

Ik vind van wel, het is zo geschreven dat je wil blijven lezen en de afloop gewoon moet weten.

Spannend, meeslepend.

Ik denk het wel, haar boeken lezen gewoon super fijn,het word spannend en je zit lekker in het verhaal.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 78

Ja, je komt meer over ze te weten.

Zelf heb ik niet echt een favoriete personage.

Nee, de personages zijn goed neer gezet. Zou het ook niet willen veranderen.

Ja, je wilt verder lezen. Je wilt weten hoe het verhaal eindigd, maar ook wat er gaat gebeuren als ze vertrekken.

Het lijkt realistisch vanwege deze tijd en het is meeslepend.

Wervelstorm klinkt me bekent, maar ik ga zeker meer van haar boeken lezen.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 79

De karakters

De karakter evolueren zeker. Vooral Arjen zie je van een onzekere persoon steeds krachtiger worden. Maar Sophie vind ik ook een sterke ontwikkeling maken. Goed om te zien dat ze durft terug te komen op haar mening.

In het begin was Li mijn favoriete personage. Een vrouw die weet wat ze wil en hiervoor ook gaat. Pas later lees je waarom ze zo hard is voor haarzelf. Toch had ik het meeste met Arjen. Wat mij betreft maakt hij de sterkste ontwikkeling door in dit verhaal. Zijn liefde voor Karel spat van de bladzijdes af. Hij wil het graag goed doen voor iedereen.

Ik had Warner nog wel beter willen leren kennen. Hij had voor mij een prominetere rol in dit verhaal mogen spelen waardoor er meer beeld op/over de vaccinatie kwam, maar ook zijn ontdekking had dan nog beter uitgelicht kunnen worden.

De auteur

Zeker. Het verhaal loopt vlot en zorgt ervoor dat de leesboog gespannen blijft. Ik vond het einde wel heel erg open. Die had voor mij wel weer uitgewerkt mogen worden.

actueel, vlot en beeldend

Ik heb eerder De stem al gelezen. Wervelstorm staat nog wel op mijn “te lezen lijst”maar ik heb het niet voor de korte termijn op de planning staan.

MarleenVdb
    Bijdrager
    Post count: 19

De karakters
    – ik zie dat de karakters permanent worden verfijnd. Naar aanleiding van wat er exact gebeurt, leer je altijd een stuk meer kennen van het inwendige ik van de personen. In uitzonderlijke omstandigheden van kwaadheid, angst … komt de ware ik naar boven.
    – Li is mijn favoriete personage omdat het een vechter is en niet bij de pakken blijft zitten. Ik kijk echt wel op naar haar en weet niet of ik zou kunnen wat zij doet in deze hachelijke omstandigheden. Niettegenstaande haar geïsoleerde leven voordien, blijkt ze heel sociaal te zijn en bekommert ze zich om de lotgenoten.
    – Ik vind alle personen goed uitgetekend en bepalend voor het plot
    De auteur
    – Bij zo’n spannend en beklijvend boek vind ik de eenvoudige schijfstijl zeer passend. Je begrijpt onmiddellijk waarover het gaat en je kan vlot doorlezen. Ik hou er ook van dat we af en toe een andere verhaallijn binnengaan, wetende en hopende dat ze op het einde gaan samenkomen
    – Ik ben sterk geïnteresseerd in deze schrijfster die ik nu pas leer kennen en zal zeker een van vermelde boeken lezen binnenkort.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 92

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Zeker is er evolutie in de karakters. Li groeit van een in zichzelf gekeerde vrouw naar een vrouw die ontdekt dat ze toch nog steeds in staat is tot genegenheid en misschien zelfs liefde. Sophie veranderd van een bitch in een vrouw die toegeeft dat ze niet altijd gelijk heeft.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik denk toch wel Li… ik hou van karakters met een randje.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Niets veranderen want dan klopt het verhaal niet meer.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja het verhaal loopt heerlijk en hield me steeds vast, nieuwsgierig om door te lezen.
    5.Kun je de schrijfstijl van Suzanna Esther specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vind haar schrijfstijl erg opbouwend, helaas vond ik het eind te afgeraffeld waardoor ik met een teleurstelling het boek dichtsloeg….
    6.2020 Kamp Alpha is de derde thriller van Suzanna Esther die is verschenen, ga je na het lezen van 2020 Kamp Alpha haar eerdere thrillers Wervelstorm en De stem en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Weet ik nog niet…

StephanieS
    Bijdrager
    Post count: 36

karakters

Als je de karakters vergelijkt van het begin en het einde hebben ze zeker een groei gemaakt. Ze evolueren mee met de situatie.

Li. Ik wil nu ook weer een fretje als huisdier. Haha.

Nee, zo is het verhaal bedoeld. En dat is goed zo.

Ja. Het is een fijne schrijfstijl. Het leest gemakkelijk weg

Dit boek verteld zijn verhaal. Met een fijne schrijfstijl. Wanneer je weinig concentratie hebt krijg je dit boek wel uit. Zo fijn! Het is ook filmisch beschreven.

Ik ben er zeker in geïnteresseerd!

Chantal0706
    Bijdrager
    Post count: 17

De karakters

Ja, je ziet de manier van handelen bij de personen veranderen aan de hand van wat ze mee maken tijdens het verhaal.

Voor mij is Li een jonge vrouw met een sterk karakter. Ik vind het bijzonder om te zien wie ze is, ondanks wat ze heeft meegemaakt.

Nee, omdat dit het verhaal te veel zou beïnvloeden en ik dit jammer zou vinden.

De auteur

De schrijfstijl past bij het soort verhaal, omdat je op deze manier het verhaal beleeft en erg reëel voelt.

Het verhaal is filmisch beschreven, waardoor je je makkelijk in het verhaal kunt inleven.

Ik ben vanwege de fijne schrijfstijl van Suzanna erg benieuwd naar haar andere boeken!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

De karakters

De personages evolueren zeker en ze groeien allemaal in hun eigen tempo en in de juiste snelheid . Je merkt aan de personages dat in een zeer korte tijd groeien en dit past ook bij de situatie .
    Li is toch wel een personage die heerlijk tegendraads is en zich niet zo maar bij situaties neerlegt dit versterkt haar persoonlijkheid.
    Sophie zij heeft mij het meest verrast.
    De personages zijn op de juiste manier gedoseerd en ik zou er niets aan willen veranderen.

De auteur
    De schrijfstijl is snel,kort en krachtig en dat pas geheel in deze setting van het verhaal.
    Het verhaal is tot op zekere hoogte mooi opgebouwd ,jammer dat het einde wat te snel verloopt.Kamp Alpha is een meeslepend verhaal wat geheel tot leven is gekomen.
    Ik ben wel benieuwd naar haar volgende boek maar ik ben ook nieuwsgierig naar haar vorige boeken en dit vooral om te zien hoe haar schrijversgroei is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.