Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 19: Wiegelied Wiegelied, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 12

Wat vind je van Olivia Rönning?
    In de eerdere boeken was Olivia opstandig. Nu een braaf meisje.

En van Tom Stilton?
    Ook Tom is van een nukkige brompot veranderd in een huilebalk

Wat vind je van de overige karakters?
    Weinig diepgang bij alle karakters.

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    Nee. Niet echt. Het blijft allemaal half, half.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Als ik een favoriet moet kiezen dan wordt dat Folami. Zij legt nog iets van leg aan de dag.

Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Nauwelijks. Van Folami wordt niet veel meer bekend dan dat ze een broer heeft

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Niet een bepaald personage, alles wat meer uitgewerkt was fijn geweest.

De auteur

Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Na het lezen van de vorige boeken van Cilla en Rolf Borjlind had ik hoge verwachtingen van dit boek. Deze zijn helaas niet waar gemaakt.

Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Nee helaas niet. Alles blijft te oppervlakkig. Geen spanning en het taalgebruik is wel erg jip en janneke achtig (korte afgekapte zinnetjes).

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ook hier helaas niet. Bij een thriller horen mooie volzinnen, waarin de spanning voelbaar is.

Wiegelied is het vierde boek van Cilla & Rolf Börjlind. Ga je eerdere en volgende boeken van hen ook lezen?
    Waarsvhijnlijk zal ik een volgend boek wel weer lezen, omdat ik hoop dat de schrijfstijl en de spanning uit de eerste 3 boeken terugkomt en

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 181

De karakters;
    Olivia is in haar werk sterk en doortastend met een scherp waarnemingsvermogen,in haar privéleven is ze dit niet en is ze meer twijfelachtig en soms ook wel wat”onschuldig”naïef.
    Tom is nog steeds een eigewijze man die alles op zijn manier wilt doen maar is sinds hij een serieuze relatie met Luna heeft emotioneler en laat hij zijn ijzeren schild af en toe zakken en zien we dat hij ook een menselijke kant heeft.
    Muriel is een drugsverslaafde die wordstelt tegen haar terugvallen totdat ze ineens verantwoordelijk voelt voor een vluchtelinge. Dit uit zich in dat ze eigenlijk best wel sterk kan zetten met een grote doorzettingsvermogen.
    Felix en Maria zijn personen die geen ruggegraat hebben en alles doen voor geld.

De “vaste”karakters staan wat mij betreft een beetje stil en worden soms wat softie. Neemt niet weg dat ze nog steeds boeiend zijn.

Tom is toch wel de karakter die me het meest aanspreekt omdat hij verschillende kanten in zich heeft en laat zien.
    Alle andere karakters zijn goed passend in het verhaal verwerkt. In dit verhaal zou ik Sorin wat meer uitgewerkt willen zien zodat je een beter beeld van hem krijgt dan alleen maar een contactpersoon.

De auteur:
    Ik had zeker een bepaalde verwachting van deze auteur omdat ik ook de andere drie boeken van hun heb gelezen. Ze hebben een stijl die zeer toegangkelijk is niet te ingewikkeld waardoor je jezelf goed in het verhaal kan wortelen. In de vrie vorige boeken maken de “vaste “karakters een persoonlijke groei door en kregen ze steeds meer ziel . In dit boek lijkt het wel of ze wat stil staan waardoor ze soms wat softie over komen. Ze blijven boeiend om te lezen.
    Een schrijfstijl die harmonieus is met het verhaal.
    Ik ga absoluut zodra er nieuwe boeken van dit schrijversduo verschijnt lezen.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.