Home Forums Leesclub 45: Waanidee Waanidee, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #8903 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

Cover:
    De foto op de cover is wel mooi en onheilspellend. Het lettertype vind ik niet zo mooi en de tekst valt ook niet zo op in de kleuren van de kaft.

Auteur:
    Dit word mijn eerste Karin Hazendonk. Dus ik ga me laten verrassen.

Verwachting:
    De inleiding, achterflap is veel belovend. Ik verwacht een hele spannende thriller met een hoofdpersoon die ‘verknipt’ is door zijn jeugd.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 52

Cover: De cover vind ik niet echt heel mooi maar vind het er wel heel erg spannend uit zien.
    De titel en de naam van de schrijver is in dezelfde kleurkeuze gekozen maar valt daardoor ook minder op.

Auteur: Karin Hazendonk is voor mij nog onbekend maar dat maakt het lezen van haar boek juist erg leuk. Ik sta altijd open voor nieuwe auteurs. Heb al wel veel van haar en het boek gelezen dus het belooft veel goeds

Verwachting: Ik verwacht een hele spannende thriller met een sterke verhaallijn

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 136

De cover past uitstekend bij de korte inhoud. Hij doet een beetje creepy and spooky aan en vermits opa en kleinzoon in contact blijven houden door de dood heen, is dat precies wat de voorkant uitstraalt. Ik vind ook de kleuren van de letters mooi. Mocht je mij vragen welke kleur het woord ‘waanidee’ bij me oproept, dan zou ik zeker voor groen gaan. en dan het beetje spookachtige wordt dan weergegeven door het wit. Ik vind hem dus mooi, maar dat was al duidelijk, denk ik. 🙂

Ik ken de auteur wel, maar ik heb nog niets van haar gelezen.

Ik verwacht een spannend verhaal dat ontstaan is in het brein van een of meer gestoorde en krankzinnige personages.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 53

Het huis op de cover doet spookhuisachtig aan. De naam van de auteur en het eerste gedeelte van ‘waanzin’ vallen weg door de lichte kleur. Jammer dat de letters in het midden staan en het huis daardoor minder zichtbaar is.

De naam Karin Hazendonk zie ik regelmatig voorbij komen op social media maar heb zelf nog geen boek van haar gelezen. Dit wordt mijn eerste en ik ben erg benieuwd naar haar verhaal en schrijfstijl.

Mijn verwachting van het verhaal is dat het een spannende thriller zal zijn.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

De voorkant doet me denken aan een vage, grijze hersencellenmassa, waarin legio waanideeën opgestapeld zijn. De kleur groen van “waan” geeft naar mijn idee wazige waanideeën weer. Het geheel geeft een onheilspellende, mysterieuze aanblik die ik wel kan waarderen in een thriller.
    De achterkant vind ik ook mooi. Groen, de kleur van het duister. Zwarte vogels, wijzen vaak op naderend onheil.

Ik heb al diverse boekbesprekingen van deze auteur gelezen. Lijken me heerlijk spannend.

Ik verwacht een huiveringwekkende, goed geschreven thriller.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 26

De cover is sober maar ziet er onheilspellend uit. Ik zou niet zomaar het huis binnen stappen. De cover is niet heel opvallend. Als je de cover kent herken je het waarschijnlijk uit duizenden maar ik zou misschien toch een wat opvallendere blikvanger erin zetten, het is wat anoniem.
    Ik ken Karin al jaren en heb ook al eerder werk van haar gelezen. Ik verwacht een hele spannende thriller en ben benieuwd naar het eindresultaat van dit boek.
    Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen, ben erg blij dat ik mee mag lezen.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Ik doe mee met eigen exemplaar.

Cover: Ik vind de cover zeker thrillerwaardig. Lekker donker en onheilspellend. Past perfect bij het genre en de korte inhoud. De titel zelf is ook een topper, al ben ik niet wild van hoe het er staat, de kleur en het lettertype zijn voor mij minder. De kleur is te uniform, het had er wat meer mogen uitspringen. Het font is gewoon niet mijn ding. Verder zeer geslaagde cover!

Auteur: Ik las ooit “Blun” van Karin en was er niet wild van, maar ik ben van mening dat een auteur kan leren en beter worden, dus ik ben benieuwd.

Verwachting: Ik verwacht een spannend, psychologisch verhaal. Een boek dat me van begin tot einde boeit, met de nodige twists!

malakh ahavah
    Bijdrager
    Post count: 6

cover Ik vind de cover in feite wel geslaagd. Het zorgt er in eerste instantie voor dat ik nieuwsgierig was naar dit werk, al doet de titel daar ook veel aan. De donkerste kleur in de titel en de naam van de auteur vind ik iets minder geslaagd. Hazendonk is vrij moeilijk leesbaar. Ik zou gekozen hebben om alles in de lichtere kleur te drukken.

auteur Ik ken de auteur enkel van Letterrijn en heb nog niets van haar gelezen, maar ze kwam wel al een paar keer voorbij op een facebook-groep. Ze ziet er wel een beetje een doorsnee vrouw uit, niet echt een gekke schrijfster :p maar ja, dat is persoonlijke voorkeur.

Verwachtingen Ik verwacht een heel spannend bijna ziek verhaal te krijgen. De korte inhoud op de achterflap doet mij in ieder geval verlangen naar het verhaal.

karinhazendonkauteur
    Bijdrager
    Post count: 9

De meeste auteurs zien er vrij doorsnee uit, hoor. Wat er echter in onze hoofden speelt, daar wil je liever geen deel van uitmaken. Ik hoop dat ik je geen illusie armer heb gemaakt. 🙂

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 35

De cover : De titel springt er niet uit, omdat de kleur van de letters opgeslorpt worden door de kleur van de tekening. Spijtig eigenlijk, want op zich vind ik het huis met de takken best mooi ogen. De mystieke en angstaanjagende sfeer die ik krijg bij het lezen van de korte inhoud wordt nog eens versterkt door dat huis.
    De naam van de auteur gaat eveneens teniet door de kleur. Ook de font kpn best anders, mocht dus kleiner en.niet zo ‘gebogen’ of ‘bol’ staan.
    Wat betreft de achterflap vraag ik me af waarom de vorige boeken niet vermeld staan.
    De auteur is me onbekend. Ik volg haar weliswaar sinds enige tijd op facebook. Persoonlijk geniet ik er best van als auteurs vol enthousiasme (zonder lezers constant te irriteren met het promoten van hun nieuwe boek)lezers of geïnteresseerden teasen.
    Verwachtingen : Het is vooral het karakter van de opa dat me intrigeert. Op zich best wel hoge verwachtingen, ondanks ik nog niks gelezen heb van Karin Hazendonk.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 20

De cover doet door weinig kleurvariaties mysterieus aan. Het kasteel zou zomaar een spookkasteel kunnen zijn waar zich allerlei geheimzinnige taferelen afspelen. De titel suggereert ook een schimmige wereld.
    De achterflap vertelt de beïnvloeding van een kleinzoon door zijn opa, die na zijn dood nog steeds doorgaat. En vooral dat laatste intrigeert me. Wat speelt zich af in het hoofd van die kleinzoon?
    Van deze auteur heb ik nooit iets gelezen. Ik laat me graag verrassen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 119

Cover: Door takken en struiken zie je een ruim wit huis met een torentje. Het lijkt een statig vrijstaand huis. De kleur van de cover is geweldig; het groen is wat grijs en mistig waardoor het spooky overkomt. De cover roept op dat er een spannend verhaal gaat komen, in nevelen gehuld…….. De kleur van de tekst valt idd niet zo op. Het woord(deel) Idee en Thriller is in lichtgroen. Ik vraag me wel af waarom de naam van de schrijfster en Waan in dezelfde kleur zijn. Welke wanen heeft de schrijfster in haar hoofd gehaald om dit boek te schrijven……….

Auteur: Karin is voor mij een nieuwe schrijfster. Ik lees dat ze kinderboeken heeft geschreven, veel verhalen in haar hoofd heeft en kan 2 eerdere thrillers van haar vinden.

Verwachting: De achterkant geeft een goed verhaal weer, met voldoende informatie om heel nieuwsgierig te worden, zonder dat je al iets van ideeen krijgt over hoe het boek gaat lopen. Ik ben heel benieuwd welke geschiedenis zich gaat herhalen, wat de stem van opa vertelt en waarom Victor mensen om zich heen verzamelt. Ik verwacht verrassende spanning en heb er zin in!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 149

Cover: Ik vind het wel passen bij een thriller maar ik had het boek een blauwe-grijze kleur gegeven, ik vind wel jammer van de titel dat die een groot stuk van het boek inneemt en het moeilijk te lezen is

Auteur: Ik ken haar niet maar ik heb al de antwoordjes gelezen van de schrijfster en ik denk dat het een toffe persoon is met een kronkel in haar hersens maar dat snap ik want ik heb dat ook :p Hopelijk vind je dat terug in het boek

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Een thriller die me het moeilijk maakt om het boek weg te leggen. ik veronderstel dat de hoofdpersonage een waanidee heeft over hoe zijn wereldje er moet uitzien en alles doet om dit te bewerkstelligen

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 24

Cover: mysterieus, spannend en maakt mij erg nieuwschierig

Auteur: Ik ben niet bekent met de auteur dus ga er met een open mind aan beginnen

Verwachting: Ik verwacht een heerlijk spannende en verknipt verhaal.
    kan niet wachten om te beginnen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.