Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 45: Waanidee Waanidee, Tijdens het lezen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 61

Ik heb het boek uit en ik vond het een goed boek!
    Ik moest even wennen aan de personages en toen we naar de toekomst gingen dacht ik even in combinatie met het onderwerp van oow dit is niks voor mij, maar ik had ongelijk, het was zeker wel een boek voor mij. En als je er over na gaat denken zou het zomaar echt kunnen gebeuren.

Grappig vond ik het om in het boek mijn woonplaats tegen gekomen, nog niet eerder voorgekomen.

Er zaten wel wat taalfouten in het boek maar ik heb het niet genoteerd, dat leid mij altijd veel te veel af van het verhaal en zorgt ervoor dat ik minder goed in het verhaal kom.
    Wel vond ik het apart dat op blz 139 opeens de voornaam van Franssen word gebruikt terwijl daarvoor steeds alleen de achternaam word gebruikt.

Ook werden er voor mij steeds op het goede moment nieuwe personages toegevoegd aan het verhaal. Niet heel veel personages tegelijk maar gedurende het verhaal steeds weer een personage erbij.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Mijn afkeer voor Victor wordt met de bladzijde groter.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Het verhaal wordt goed uiteen gezet. Weet er meteen een bepaalde spanning er in brengen en vooral nieuwsgierigheid op te wekken van wat het chippen allemaal in houdt en hoe de verloop ervan zal zijn.

Mooi is om de flashbacks naar het verleden in het verhaal te weven om zo de persoon Bronckhorst te begrijpen.

coenraad
    Bijdrager

Mijn afkeer voor Victor wordt met de bladzijde groter.

Helemaal eens. Zo zie je maar wat er met je kan gebeuren als het hersenspoelen, zo zie ik het, op jonge leeftijd in gang wordt gezet. En waar het allemaal naar toe kan leiden…

coenraad
    Bijdrager

Tijdens het verloop van het verhaal is de “toekomst”een belangrijke factor en wat voor één zeg. Ik moet er persoonlijk niet aandenken aan dit senario. Maar als er van bovenhand , regering en mannen met macht, iets in hun hoofd hebben dan kan je als gewone burger er niet zoveel meer aan inbrengen. Weerstand en verzet is een optie maar jammer genoeg heeft dit ook niet altijd de daadwerkelijke draagkracht.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Wat een opmerkelijke tekst:
    Victor en Vellinga waren God en de duivel, verenigd in een ondenkbaar huwelijk. Ik vind dat beiden duivels zijn.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Chipvluchtelingen, onvoorstelbaar.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 29

1.Ik heb geen citaat maar wel een gevoel, namelijk vanaf het begin is duidelijk dat er wat vreselijks staat te gebeuren. Je voelt de spanning op je drukken en het wordt steeds erger.
    2.Ja de spanning zit er goed in en voor Victor had als kind nog wel enige empathie maar wat een vreselijke man is dat.
    3.Heb wel eea gezien maar dit is bovenstaand al benoemd. En ook het wisselen van voor- en achternamen is soms verwarrend. Vooral omdat je iedereen nog moet leren kennen.

Verders leest het als een trein!

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Een waanzinnig goed boek, zojuist uitgelezen en enorm van het verhaal genoten.

Boeklovers
    Bijdrager
    Post count: 21

Het duister kantje van Karin Hazendonk komt in Waanidee weer volledig tot bloei. En ik kan maar aan één ding tijdens het lezen denken en dat is hoe een “opvoeding” zo’n belangrijke rol kan spelen in iemands denken.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.