Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 24: Carta Vragen aan Sterre Carron

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 31

Lieve mensen allemaal,

Mijn excuses dat ik jullie vragen zo laat beantwoord heb. Ik was onoplettend. Cees, dankjewel voor de ‘reminder’!

Hartelijke groeten!

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 48

Dag Jack,
    Eerst en vooral wil ik je heel graag bedanken voor je mooie feedback! Ik word er helemaal blij van!

De inspiratie voor mijn boeken, haal ik meestal uit kleine dingen. Dat kan een gedachte zijn, een beeld, een lied, een persoon of zoals bij ‘Carta’, het zien van een Joker. Bij ‘Mara’ was dat een sekte, bij ‘Tirtha’ een arrestatie van een pedofiel, bij ‘Matsya’ een vrij onbekende ziekte, bij ‘Trifla’ een kruid, bij ‘Indra’ de vreselijke beelden over de aanslagen gecombineerd met een ongeneeslijke ziekte van een kindje en bij ‘Gotcha’ ‘Artsen zonder Grenzen’.

Ik heb er ongeveer drie maanden over gedaan voor het boek geschreven was.

Wat de research bij ‘Carta’ betreft, was het vooral belangrijk te weten hoe je een bepaalde dood sterft. Het waren er zes, dus heel wat. Ik verricht opzoekwerk in boeken over forensische wetenschappen, ga ten rade bij een wetsdokter of raadpleeg een arts en/of vrienden die me verder helpen.

Wat mijn pseudoniem betreft; mijn eigen familienaam is te lang en heel gewoon. Ik ben op zoek gegaan naar een korte krachtige naam. Ik weet niet of ik daarin geslaagd ben, maar ik vind hem nog steeds goed klinken 😉

Nogmaals bedankt, Jack!

Hartelijke groet,

Sterre

Hallo Sterre,

Héél erg bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Ben er heel wat wijzer van geworden. Ben vanaf nu fan van je en ga al je andere boeken nog lezen.

Kijk al weer uit naar je volgende boek.

Lieve groeten
    Jack

sterre
    Bijdrager
    Post count: 31

Dank je wel, Jack! Doet me veel plezier!

Ook alle anderen bedankt voor jullie interesse! Blij mee! 🙂

Lieve groet!

Sterre

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.