Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 24: Carta Vragen aan Sterre Carron

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 956
    #5162 |

Heb je een vraag voor Sterre Carron naar aanleiding van Carta?

Stel hem hier, Sterre gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

wilmsena
    Bijdrager
    Post count: 20

Is het zo dat je een schriftje naast je bed hebt liggen voor als je s’nachts een goed idee hebt, dat je dat vlug kan noteren?

sterre
    Bijdrager
    Post count: 31

Dag Wilmsena,

Nee, er ligt geen schriftje naast mijn bed. Meestal ontstaan ideetjes tijdens het wandelen in de natuur en die noteer ik onmiddellijk als ik thuiskom.

Groetjes en nog veel leesplezier toegewenst!

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 48

Goedenavond Sterre,

Ik neem de vrijheid en beleefdheid om je te tutoyeren.
    Allereest mijn complimenten voor je waanzinnig spannend en meeslepend boek! Ik heb er echt van genoten.

Dit is mijn allereerste kennismaking met je en een hele positieve.
    Waar ik erg geïnteresseerd in ben is waar je al je inspiratie voor je verhalen vandaan haalt?

Hoelang heeft u erover gedaan om het boek met de titel ‘Carta’ te schrijven?
    Wat voor research heeft u moeten verrichten voor dit verhaal?

Sterre Carron is uw pseudoniem, is er een reden dat u uw boeken schrijft en uitbrengt onder uw pseudoniem?

Ga nu nadenken over een recensie maar die is zeker uitmuntend!

Fijne avond nog!

Groetjes
    Jack

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Dé vraag der vragen : ben je al bezig aan het vervolg?

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 26

Hello Sterre,

Dit is mijn tweede boek, na gotcha, dat ik van je lees. Ik hou van je stijl en kijk alvast uit om je later deze maand in Aalst te ontmoeten.

Tijdens het lezen, ontdekte ik namen van leden van enkele literatuur facebookgroepen. Hoe ben je op het idee gekomen om namen van je lezers te integreren in je boek ? En hoe is je selectie gebeurt ? Wie slachtoffer, wie getuigen, wie agent, ?

Ben benieuwd.

Groetjes en tot de 29e alvast.

Chris

nakita
    Bijdrager
    Post count: 19

super leuk dat ik bekende tegen kom. Ik vind het erg leuk om te lezen en zou mezelf ook wel.willen terug zien :p is dat een mogelijkheid in de toekomst 🙂

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Zou je ooit kunnen stoppen met Rani & co of een pauze nemen? BVB om een alleenstaande thriller te schrijven…

Linda
    Bijdrager
    Post count: 57

Goedemorgen Sterre,

Bent u al begonnen aan deel 10 met Rani Diaz en hoever van de tevoren staan de ontwikkelingen rond deze hoofdpersoon dan al vast?

Groetjes, Linda

sterre
    Bijdrager

Dag Jack,
    Eerst en vooral wil ik je heel graag bedanken voor je mooie feedback! Ik word er helemaal blij van!

De inspiratie voor mijn boeken, haal ik meestal uit kleine dingen. Dat kan een gedachte zijn, een beeld, een lied, een persoon of zoals bij ‘Carta’, het zien van een Joker. Bij ‘Mara’ was dat een sekte, bij ‘Tirtha’ een arrestatie van een pedofiel, bij ‘Matsya’ een vrij onbekende ziekte, bij ‘Trifla’ een kruid, bij ‘Indra’ de vreselijke beelden over de aanslagen gecombineerd met een ongeneeslijke ziekte van een kindje en bij ‘Gotcha’ ‘Artsen zonder Grenzen’.

Ik heb er ongeveer drie maanden over gedaan voor het boek geschreven was.

Wat de research bij ‘Carta’ betreft, was het vooral belangrijk te weten hoe je een bepaalde dood sterft. Het waren er zes, dus heel wat. Ik verricht opzoekwerk in boeken over forensische wetenschappen, ga ten rade bij een wetsdokter of raadpleeg een arts en/of vrienden die me verder helpen.

Wat mijn pseudoniem betreft; mijn eigen familienaam is te lang en heel gewoon. Ik ben op zoek gegaan naar een korte krachtige naam. Ik weet niet of ik daarin geslaagd ben, maar ik vind hem nog steeds goed klinken 😉

Nogmaals bedankt, Jack!

Hartelijke groet,

Sterre

sterre
    Bijdrager

Dag Stefanie,

Wat had je gedacht? Natuurlijk ben ik al bezig aan nummer negen 😉

Lieve groet,

Sterre

sterre
    Bijdrager

Dag Chris,

Ik kijk er ook naar uit om je binnenkort te ontmoeten! Is niet meer lang, hé!

Samen met een vriendin ben ik op het idee gekomen om een oproep op FB te lanceren. Ik dacht dat de lezers het wel leuk zouden vinden. Vermits er veel respons kwam, moest ik een selectie maken. Ik heb ze niet helemaal bewust gekozen, maar wel goed nagedacht en afgewogen of die rol bij hun zou passen. Sommigen heb ik nog nooit ontmoet. Toegegeven: eentje heb ik met opzet een rol gegeven. Ik wist dat ik er haar heel gelukkig mee zou maken. Je kunt het al raden, toch? Ann Carol was voorbestemd om de vriendin van Bert Simons te worden. 🙂 O, ja, en de hond ‘Murphy’ had ik allang beloofd aan iemand. Ze had het zo moeilijk met het verlies en deed haar daarmee een groot plezier.

Bedankt voor je mooie feedback, Chris en tot zeer binnenkort.

Lieve groet,

Sterre

sterre
    Bijdrager

Dag Stefanie,

Momenteel kan ik Rani nog niet loslaten 🙂 en heel eerlijk: ik weet niet of ik een standalone zou kunnen schrijven. We zien wel wat de toekomst brengt

Liefs!

sterre
    Bijdrager

Dag Nakita,

Zou je graag vermoord worden in één van mijn volgende boeken? Of zou je liever een rechercheur zijn… 😉

De mogelijkheid bestaat dat ik het nog wel een keertje doe. Ik vond het zelf erg prettig, dus waarom niet?

Lieve groet,

Sterre

sterre
    Bijdrager

Dag Linda,

Ik ben al begonnen met het volgende deel. Het plot is helemaal klaar. Alleen nog wat research en uitschrijven, maar met Rani kan er nog van alles gebeuren 🙂

Lieve groet,

Sterre

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.