8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #8069 |

Heb je een vraag voor Staf Schoeters naar aanleiding van Schijngestalten?

Stel hem hier, Staf gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Heb je een schrijfritueel? Zo ja, welke?
    Wat vind je nu het leukst om schrijven qua genre?

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 95

Wat heeft jou er toe gebracht je zo in de Islam te verdiepen? En waarom heb je zoveel historie in Schijngestalten verwerkt?

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 83

Goedendag Staf,

Allereerst dank dat ik u boek mag lezen voor deze leesclub van Thrillzone!

Wat heeft u geïnspireerd tot het schrijven van dit exacte verhaal?
    Heeft u bewust gekozen om het boek Vlaamstalig te schrijven of wilde u het zoveel mogelijk Nederlands schrijven?
    Wat zou u ervan vinden als u gevraagd wordt of het boek verfilmd mag worden? En zo ja, wie ziet u dan graag in de rol van Enzo?
    Werkt u al aan een volgend verhaal/boek?
    Heeft u veel research gedaan voor ‘Schijngestalten? En zo ja, hoe heeft u dit aangepakt?

Alvast dank voor uw antwoorden!

Met vriendelijke groet,

Elsa Bakker.

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Hallo,

Je hebt al heel wat verscheidene genres aangeboord. Is er eentje die nog op je verlanglijstje staat of is er misschien eentje waar je je totaal niet wil aan wagen?

Hoe ben je gemiddeld met een boek bezig?

Maak je vooraf een schema op en hou je je daar dan aan?

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 113

Hey, geweldig dat je soms Vlaamse woorden in het verhaal zet ( ben zelf vlaamse).
    Hoe kwam je op het idee om dit verhaal te schrijven

schoeters staf
    Bijdrager
    Post count: 1

Heb je een schrijfritueel? Zo ja, welke?Antwoord: Ik hanteer geen strikt schrijfritueel. Ik probeer om dagelijks minstens één pagina kant en klaar te hebben. De volgende dag moet weer een pagina naadloos aansluiten bij de vorige. Ik schrijf op mijn laptop en houd me niet aan een vaste uurregeling. Maar ook als ik niet schrijf, denk ik aan het verder verloop van het verhaal.
    Wat vind je nu het leukst om schrijven qua genre?Ik heb geen uitgesproken voorkeur m.b.t. een genre. Sommige onderwerpen lenen zich meer voor een aanpak van non-fictie of fictie. Zijn feiten of gebeurtenissen relevant op zich, dan hoeft het niet meteen versneden te worden met fictieve personages en opteer ik voor non-fictie.

Quote</divquote]

[quote quote=8269]Wat heeft jou er toe gebracht je zo in de Islam te verdiepen? En waarom heb je zoveel historie in Schijngestalten verwerkt?Antwoord: Als je een roman schrijft met als onderdeel de terreur van de Islamitische Staat, kun je bezwaarlijk omheen de Islam en de Koran. Actuele gebeurtenissen hebben hun wortels in de geschiedenis. Wat ons in het heden overkomt is vaak het gevolg van gebeurtenissen uit het verleden. Alles heeft een oorzaak en een gevolg.

Goedendag Staf,

Allereerst dank dat ik u boek mag lezen voor deze leesclub van Thrillzone!

Wat heeft u geïnspireerd tot het schrijven van dit exacte verhaal?Antwoord: Inspiratie voor mijn romans haal ik veelal uit actuele gebeurtenissen die tot mij komen via de media of wat mensen mij vertellen over hun ervaringen. Ik kijk natuurlijk met verlangen uit naar een eventuele verfilming, maar ik zou me dan meer bekommeren om het scenario dan om de keuze van hoofdvertolker. Mijn research voor ‘Schijngestalten’ is zowel gebaseerd op contacten en gesprekken met moslims alsook met leden van de Belgische staatsveiligheid. Ook nieuwsitems in kranten en tijdschriften vormen vaak een basis van mijn research.
    Heeft u bewust gekozen om het boek Vlaamstalig te schrijven of wilde u het zoveel mogelijk Nederlands schrijven?
    Wat zou u ervan vinden als u gevraagd wordt of het boek verfilmd mag worden? En zo ja, wie ziet u dan graag in de rol van Enzo?
    Werkt u al aan een volgend verhaal/boek?
    Heeft u veel research gedaan voor ‘Schijngestalten? En zo ja, hoe heeft u dit aangepakt?

Alvast dank voor uw antwoorden!

Met vriendelijke groet,

Elsa Bakker.

Hallo,

Je hebt al heel wat verscheidene genres aangeboord. Is er eentje die nog op je verlanglijstje staat of is er misschien eentje waar je je totaal niet wil aan wagen?

Hoe ben je gemiddeld met een boek bezig?

Maak je vooraf een schema op en hou je je daar dan aan?Antwoord: Ik zou wel eens een scenario voor een speelfilm willen schrijven. Ik werk gemiddeld één jaar aan een roman. Non-fictie kan soms korter. Het schema groeit geleidelijk aan in mijn hoofd. Ik pin me nooit vast aan een strak schema. De plot groeit naargelang het verhaal vordert. Meestal weet ik wel hoe de verhaallijnen naar het einde toe moeten samenkomen.

Hey, geweldig dat je soms Vlaamse woorden in het verhaal zet ( ben zelf vlaamse).
    Hoe kwam je op het idee om dit verhaal te schrijven
    Vraag van XKellllllyyyyyy

Antwoord: Ik schrijf in de taal waarmee ik ben opgegroeid en die ik dagelijks spreek. Of dit nu overwegend Vlaams of Nederlands is, dat is niet mijn bekommernis. Een schrijver is een beetje als een vogel; die zingt zoals hij gebekt is!
    Actuele politieke en maatschappelijke gebeurtenissen in de wereld en mijn omgeving zijn inspiratiebron voor mijn boeken.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 156

Ik heb uw boek met de mooie frases met plezier gelezen maar kwam nog wel wat opmerkelijke elementen tegen. Deze heb ik weergegeven in het stukje “tijdens het lezen” (alleen nou zie ik dat volgens mij het scheefgedrukte, de “verbetering” niet overgenomen is met het maken van de kopie)Graag zou ik van u indien mogelijk daar een reactie op ontvangen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.