Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 21: Nemesis Vragen aan Simon de Waal

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4796 |

Heb je een vraag voor Simon de Waal naar aanleiding van Nemesis?

Stel hem hier, Simon gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 56

Hoi Simon,
    Het begin van het boek is direct vol actie en spannend. Realistisch beschreven ook..
    Heb jij dit ‘in het echt’ ook wel eens meegemaakt?

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 25

Dag Simon,
    De bom die werd gebruikt was geavanceerd, waar haal jij de kennis op om dat zo goed te beschrijven?

simon
    Bijdrager
    Post count: 10

Hoi Simon,
    Het begin van het boek is direct vol actie en spannend. Realistisch beschreven ook..

Ik heb in het echt niet letterlijk zoiets meegemaakt, maar wel genoeg situaties waardoor het voor mij niet echt heel moeilijk is om zoiets vrij realistisch op te kunnen schrijven. Fijn dat het begin je beviel!

Dag Simon,
    De bom die werd gebruikt was geavanceerd, waar haal jij de kennis op om dat zo goed te beschrijven?

simon
    Bijdrager

Hoi Simon,

Ik heb in het echt niet letterlijk zoiets meegemaakt, maar wel genoeg situaties waardoor het voor mij niet echt heel moeilijk is om zoiets vrij realistisch op te kunnen schrijven. Fijn dat het begin je beviel!

Dag Simon,

Dat is een mengeling van kennis die ik zelf al had, en enige fantasie – om te zorgen dat het leest als iets dat nooit in het echt is gebeurd, maar wel had kunnen gebeuren (of elk moment kan gebeuren, op zi’n manier).

Kaatje
    Bijdrager

Hoi Simon

Wil jij vertellen hoe je van idee tot een verhaal komt?
    Waar je je inspiratie vandaan haalt is duidelijk 🙂

Als je moest kiezen tussen recherchewerk en schrijven, wat zou je dat dan zijn?

alvast bedankt weer,

simon
    Bijdrager

Hoi Simon

Wil jij vertellen hoe je van idee tot een verhaal komt?
    Waar je je inspiratie vandaan haalt is duidelijk 🙂

Als je moest kiezen tussen recherchewerk en schrijven, wat zou je dat dan zijn?

alvast bedankt weer,

Hoi Kaatje

Een verhaal komt op een gegeven moment vanzelf. Het is voor mij niet te zeggen waar en wanneer dat gebeurt, het kan ineens in je hoofd ontstaan, of je leest of hoort ineens iets wat iets in je hoofd triggert. Dan denk je: daar zit een goed verhaal. En als ik eenmaal een beginidee heb, iets waarvan ik weet dat dat de lezer het verhaal in zal sleuren,dan kan ik beginnen. Dan hoef ik niet eens te weten hoe het verhaal zal eindigen, dat komt dan wel tijdens het schrijven.

En kiezen tussen schrijven en recherchewerk is heel moeilijk, het is tot nu toe een prachtige combinatie van twee dingen die ik allebei heel erg graag doe. Zo verschillend en allebei op hun eigen manier erg mooi om te mogen doen.

Kaatje
    Bijdrager

Komen er nog meer boeken waarin Sylvia van Maele en haar team de hoofdrol spelen?

simon
    Bijdrager

Komen er nog meer boeken waarin Sylvia van Maele en haar team de hoofdrol spelen?

Misschien, wie weet, al ben ik nu bezig met een nieuw boek, met een andere hoofdpersoon. 😉

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.